CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2012-09-01, 11:33

Bo SHLka jest lepsza :).

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-09-01, 11:49

Savier napisz Bartkowi jak Wy podłączyliście się w oryginalnie łączone cewki świateł, bo ja nie mam tego przed sobą.
Dodatkowo Bartek ma regulator, który ja juz pierwszego dnia wyj.... daleko :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

bartek85
Posty: 106
Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bartek85 » 2012-09-01, 16:23

No jakoś nikt nie jest w stanie mi pomóc więc sam się wziąłem do działania. Kable z prądnicy biały i żółty podłączyłem po przekątnej, i po przekątnej + z -. Napięcia bez obciążenia jakieś 8V z żarówkami spada do 4V. Po prostu tragedia. No muszę coś źle robić, przecież mnóstwo skuterów jeździ na takich prostych regulatorach i tam wszystko działa. Nie potrzebuje jakiś zaawansowanych regulatorów bo nie chce aku. Wystarczył by mi jakiś ogranicznik napięcia ale co i jak nie mam pojęcia. Chyba najprostszym rozwiązaniem będzie zastosować żarówki 24V i tak śmigać, bo żarówki 12V pięknie się świecą na wolnych obrotach lecz przy dodawaniu gazu świecą aż na biało więc na pewno by się popaliły.

No chyba że audio dasz przepis na twoje ładowanie. Inaczej podłączyć cewki + dobry regulator + aku. Tylko dużo zachodu a światła np. u ciebie wcale szału nie robiły. To Piotrek na zlocie miał lepsze światła na oryginalnej 6V prądnicu niż my wszyscy razem wzięci.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-09-01, 22:41

bartek85 pisze:ylko dużo zachodu a światła np. u ciebie wcale szału nie robiły.
Bo ja miałem żarówkę 25W :)
B3 mam zrobione cewki wszystkie na ładowanie aku...
Do aku nie zaglądam bo mam dobre ładowanie (regulator nawet ciepły się robi)...

Przepis, odmasować cewki i nawinąć raz w lewo raz w prawo...
Ciężko to wytłumaczyć...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2012-09-01, 22:44

Bo ja miałem żarówkę 25W
B3 mam zrobione cewki wszystkie na ładowanie aku..
Nie przerabiając statora można zastosować żarówkę o większej mocy :roll: Bartek wbij na gg mam ten schemat co chciałeś :P

bartek85
Posty: 106
Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bartek85 » 2012-09-02, 09:57

Kurde nockę zarwałem ale podłączyłem w końcu ten regler. Wszystko mi działa. Ogranicznik świateł, ładowanie. Na światłach mam max ok 13V, ładowanie na aku też coś ok 13V z tym że aku to kompletny trup i może fałszować wyniki. Z przodu zapodałem nawet H4 55/60W świeci ładnie tylko trochę słabnie napięcie ale to dlatego że mam jeszcze podpięty tył. Wszystko na razie podłączone na pająka pojeżdżę i po testuje. Docelowo dam jednak to aku i z niego pociągnę pozycje tył, stop i może pozycje przód. A na przodzie dam właśnie H4 lub R2 45 lub 55W. Albo zamienię kable i mocniejszy prąd dam na światła a słabszy prąd na aku.

Edit: Nie jeździłem może dużo ale długo bo same szutry, lasy, piachudry i wszystko śmiga. Żarówki się nie palą aku się ładuje jestem mega zadowolony. Na razie z przodu jakaś 35W bo inne w imię nauki popaliłem a docelowo dam jakaś ok 45W.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
supersonic25
Posty: 63
Rejestracja: 2012-02-01, 17:27
Moje maszyny: wsk m06b3
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: supersonic25 » 2012-09-10, 18:45

Witam. Malutka prośba. Czy mógłby ktoś mi pomóc i dobrać do tego zestawu odpowiedni i w miarę dobry moduł, cewkę i regulator? Nie jestem w tym dobry, a towaru od zarąbania, nie chcę kupić nieodpowiedniego, a Wy rzucicie okiem i będzie wiadomo. Dzięki z góry. ;)http://allegro.pl/iskrownik-magneto-cew ... 97342.html

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-09-10, 23:13

Ten zestaw nie podejdzie Ci do 125tki bez przetaczania krzywki...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: zzaspa » 2012-09-11, 08:35

Mam teki temat do dyskusji. Często widzę że zakładacie zapłon CDI do WSK 175. Zbytnio nie zapoznałem się w temacie gdyż nie mam problemów z moją wsk na klasycznym lądowaniu i zapłonie. Jednak zapłon taki dość mocno zmienia instalacje, należy inną cewkę wn wsadzić i dalej mamy sztywny punkt zapłonu. Nie dawno szukając instalacji zapłonowej do jawy 350 znalazłem polską firmę która robi układy zapłonowe. na przykładzie jawy:
-zamiast krzywki wszystko pracuje na elementach optycznych
-mamy przełącznik do zmiany charakterystyki zapłonu na motocykl sportowy lub mocno obciążony
-zmienny punkt wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów
-wszystko pracuje na standardowych cewkach WN
-zestaw do jawy kosztuje ok 250zł

poniżej wysyłam link do strony firmy i zapraszam do dyskusji.
http://pro-moto.nazwa.pl/

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: auriol77 » 2012-09-11, 09:03

Do wsk i tak nie ma więc nie wiem o czym tu dyskutować.

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Jawer » 2012-09-11, 11:01

na tej stronie jest sam zapłon, im zależy na dobrej prądnicy.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
supersonic25
Posty: 63
Rejestracja: 2012-02-01, 17:27
Moje maszyny: wsk m06b3
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: supersonic25 » 2012-09-11, 15:53

AudioBas pisze:Ten zestaw nie podejdzie Ci do 125tki bez przetaczania krzywki...
Wiem, i będę musiał wziąć krzywkę od kola magnesowego 3-ki i "wepchnąć" ją po poprzednim dotoczeniu. W sumie inny iskrownik też mi nie robi różnicy, ale do magneta 2t podobno trzeba podstawkę dorobić, albo karter podszlifować...Także jeśli znacie jakąć prościejszą opcję, to możecie się ze mną podzielić ;) stronę wcześniej albo dwie jest cdi zamontowane na ori statorze, więc chciałbym w tym kierunku pójść, bo ciężko będzie u mnie nową podstawę zrobić

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1774
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szczepan » 2012-09-11, 15:57

Nie ma żadnej trudności w ścięciu karteru 3mm :P
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
supersonic25
Posty: 63
Rejestracja: 2012-02-01, 17:27
Moje maszyny: wsk m06b3
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: supersonic25 » 2012-09-13, 21:24

Jakby ktoś mógł pomóc koledze to byłbym wdzięczy ; ) Chciałbym to w końcu zamówić. Silnika nie będę rozbierał i zawoził do tokarza. Jeśli da radę, to nie chcę robić w karterach przeróbek, ani na wale. Sytuacja jest prosta, na pewno ogarniecie: W grę wchodzi przerobienie starego statora od wueski, ew. dorobienie nowej, ale wolałbym starą wykorzystać. Polećcie mi jakiś link z zestawem no i w miarę dobre komponenty: cewkę , moduł i co najważniejsze- regulator. Nie znam się bardzo, ale czy są jakieś mocniejsze/słabsze zestawy? jeżeli nie, a myślę, że każdy podobnie działa, to taki, co nie rozleci się szybko.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-09-13, 21:47

Ja proponuję ten temat zamknąć....

1000000000000000 razu nie będę pisał o tym....




Ewentualnie 400 zł i wysyłam Ci gotowy zestaw, nie chce się czytać to się płaci!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wujcio » 2012-09-13, 21:51

supersonic25 pisze:Jakby ktoś mógł pomóc koledze to byłbym wdzięczy ; ) Chciałbym to w końcu zamówić. Silnika nie będę rozbierał i zawoził do tokarza. Jeśli da radę, to nie chcę robić w karterach przeróbek, ani na wale. Sytuacja jest prosta, na pewno ogarniecie: W grę wchodzi przerobienie starego statora od wueski, ew. dorobienie nowej, ale wolałbym starą wykorzystać. Polećcie mi jakiś link z zestawem no i w miarę dobre komponenty: cewkę , moduł i co najważniejsze- regulator. Nie znam się bardzo, ale czy są jakieś mocniejsze/słabsze zestawy? jeżeli nie, a myślę, że każdy podobnie działa, to taki, co nie rozleci się szybko.
ech 30 stron postów i Ty dalej nie wiesz co kupić dramat...

Awatar użytkownika
adamson
Posty: 49
Rejestracja: 2012-08-20, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: m06-64
Lokalizacja: Przasnysz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: adamson » 2012-09-14, 06:31

Pewnie, że dramat.:P
Wszystko jest jasne jeżeli ktoś ma sklep z częściami pod nosem i dokona pomiarów na miejscu.
W wątku podane jest całe mnóstwo archiwalnych linków do aledrogo.:/
Wcale się nie dziwię, że ciągle powstają nowe pytania, ponieważ w powyższym wątku jest sporo sprzecznych informacji.
Ja jestem w trakcie montażu cdi i uważam, że pomocne z tego wątku są po odsiewie ze 3 strony.:(
Ps. Dlaczego ładowanie sprawnie działające w skuterze 2t ma nie działać w WSK?

bartek85
Posty: 106
Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bartek85 » 2012-09-14, 09:41

Tak na szybko. Bo sam z siebie wiem że czytanie tego wątku nic nie daje bo każdy wypisuje tu jakieś rzeczy potem kilku zaprzecza i tak w kółko. Więc nie trzeba czytać tylko samemu się wsiąść do roboty i kombinować. Ja jechałem 400 km żeby zobaczyć jak to wygląda i działa. Oczywiście nie żałuje bo poznałem znakomitych ludzi. Tak jak pisałem wyżej trzeba się samemu zmotywować popalić kilka regulatorów i żarówek i się nauczyć a nie liczyć wiecznie na pomoc. Pierwsze CDI zawsze wychodzi drogo i trochę czasu trwa, ale jakieś poświęcenie musi być.

Kupujemy to:
http://allegro.pl/12-regulator-zipp-lon ... 74722.html
http://allegro.pl/modul-cdi-2t-zipp-qua ... 41817.html
http://allegro.pl/cewka-fzaplonowa-king ... 70933.html
http://allegro.pl/iskrownik-stator-magn ... 71232.html
http://allegro.pl/kolo-magnesowe-2t-12m ... 72191.html

Znajdujemy jakaś starą podstawkę pod zapłon toczymy ją z zewnątrz o jakieś 3mm a na środku ok 1,5 mm (trzeba samemu pokombinować ja toczyłem na równo i wyszło tak że cewki mogły wejść głębiej w magneto). Najlepiej jeszcze przetoczyć środek tak żeby oryginalna podstawka wlazła na ten rant skuterowej dzięki temu będziemy mieli ułatwione wywiercenie dziur i nagwintowanie do cewek. Dodam że jedna dziurka nawet pasuje trzeba ją tylko powiększyć.
Szlifujemy klinik aby magneto wlazło, ponieważ nowe magneto ma cieńszy rowek.
Dorabiamy jakaś blaszkę trzymając impulsator. U mnie wersja beta wygląda tragicznie( na zdjęciu jeszcze ok potem ponawiercałem jeszcze inne dziury i musiałem szlifować z każdej strony żeby wlazła). Tego się nie da opisać trzeba po prostu to widzieć i kombinować. Wszystko robiłem na próbę i wygląda jak wygląda, już mam inną w lepszym stanie podstawkę, inny pomysł na blaszkę trzymającą impulsator ale powiem szczerze że nie chce mi się tego robić bo na razie wszystko działa super. Mam mocne światła dobre ładowanie i motorek ładnie pali i chodzi.

Kable z iskrownika:
niebiesko-biały i zielono biały - impulsator (jeden masujemy drugi podłączamy do modułu, w zależności jak to podłączymy impulsator będzie nam łapał albo na końcu albo na początku znacznika na magnecie)
czarno-czerwony - cewka CDI
biały - cewki ładowania
żółty - cewki świetlne
czarny - masa

Kable do modułu z linku powyżej podłączamy tak:
biało-czerwony - impulsator
czarno-czerwony - cewka CDI
pomarańczowy - cewka zaplonowa
czarny - masa
czarno - biały-gaszenie

Regulator UWAGA wychodzi na to że każdy się podłącza inaczej mi nikt nie był w stanie powiedzieć co i jak i w końcu popaliłem kilka żarówek ale podłączyłem więc też trzeba samemu próbować, a nie prosić o pomoc bo mało kto coś wie o regulatorach.

Edit: Usunąłem link do impulsatora bo jest w zestawie z iskrownikiem (zapędziłem się wklejając linki).
Obowiązkowo należy się zaopatrzyć się w ściągacz do magneta skuterowego( koleś z aukcji takowe posiada)
Wg mnie naprawdę warto zaopatrzyć się w lampę stroboskopową. Jest o super sprzęt którym naprawdę można się fajnie pobawić, umili i przyśpieszy ustawienia zapłonu nie tylko CDI i w WSK ale w innego typu sprzętach. Gdybym wiedział że to taki super sprzęt dawno temu bym kupił. Kosztuje ok 130 zł z przesyłką.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-09-14, 23:42

Osobiście dodam, aby wszystkie cewki (oprócz ładowania CDI) połączyć na ładowanie i zastosować inny regiel i ma się cały czas tak samo świecące światło i dużo więcej prądu :P
Ostatnio zmieniony 2012-09-14, 23:48 przez AudioBas, łącznie zmieniany 1 raz.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2012-09-14, 23:44

I bez AQ nie jedziesz...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości