Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-30, 11:45

W czym ogarze ? Jak do tej pory tylko johny coś sensowniejszego tutaj naprodukował. Savier co z tego ,żę silnik wyżej będzie kręcił itp jak nadal nie ma mocy nawet w tej wysokiej partii obrotów? Nie ma kopa na górze ? Jeśli nikt nie jest w stanie wskazać ścieżki co zrobić ,żeby faktycznie była zmiana to można klepać post za postem i wyjdzie na to samo jakby tego tematu nie było.

Co do membrany Irek u siebie zamontował ,ale jakoś ahów o ohów nie słychać.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Muciek » 2011-10-30, 11:48

Jaki miałeś gaźnik 40 letni g20, seryjne dysze filtr powietrza i pewnie tłumik i zapłon nie tykany to czego oczekujesz.... Co to ma do rzeczy że w ogarze 2 suw to 2suw ;)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Savier » 2011-10-30, 11:51

Miałem dokładnie to samo na myśli co Johnny.
Przeczytajcie książkę o Kartingu Rychtera. Tam wszystko jest wyjaśnione.

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-30, 11:51

To lubię. Rzucanie osądów bez pojęcia jak co wygląda.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Muciek » 2011-10-30, 11:53

Napisałeś co tam masz założone ?? Nie. To co się rzucasz może napiszesz to uda się coś pomóc a nie lamenty i obrazy tylko bo nie działa.

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-30, 11:55

Ja lamentuje ? Napisałem o swoich doświadczeniach z tym cylindrem i tyle. Ty się uważasz za speca i z góry stwierdzasz co mam założone,jaki gaźnik,jaki filtr,tłumik itp ,że dysza za mała czy Bóg wie co jeszcze. Dyszę się zmienia ,jeśli brakuje paliwa tak dla twojej informacji.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1773
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Szczepan » 2011-10-30, 11:57

Ja bym spróbował na dobrym tłoku odpowiednio spasowanym. Szkoda, że gość nie sprawdzał u siebie tych cylów dla mnie taka sprzedaż niepewnego towaru mija się z celem nikt nie wie jak to jest strojone i przy jakim osprzęcie ma chodzić. Trzeba próbować metodą prób i błędów jak ktoś ma zapał.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Savier » 2011-10-30, 11:58

Dobra, dobra, stooooop.
Muciek. Wiesz co zrobić? Napisz. Hartmann postara się to wypróbować i może uda nam się wtedy dojść do czegoś. Jak na razie to próbujemy się kto się lepiej zna z tuningu.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Skinder » 2011-10-30, 12:22

Ach te walki kogutów :mrgreen: Tak po prawdzie, to nigdzie nie jest napisane na jakim gaźniku i wydechu było testowane. Skoro to nie tajemnica to możesz się tym podzielić. Dysze się zmienia, no spoko, to na jakiej to oblatałeś ? Jakie było ustawienie zapłonu, cr no i przy ilu udało się dobić te 76km/h na nawigacji (chyba...)?

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Johnny » 2011-10-30, 12:56

Najbardziej to mi się podoba wstręt co niektórych do teoretyzowania .... Tylko czasami trzeba się zastanowić, ba może nawet coś policzyć, a może i zasymulować a dopiero później napierdalać młotkiem ...... Tyle z mojej strony i życzę powodzenia. Przecież większość genialnych wynalazków powstało przez przypadek ;)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Skinder » 2011-10-30, 13:24

Z tym że nie zawsze teoria idzie w parze z praktyką. I szkoda, że w 90-95% przypadków tylko do niej się ograniczamy. Nie to, żebym koledze hartmanowi pociskał. Rzekłbym wręcz przeciwnie, jako jedyny chyba albo jeden z kilku ma ten gar w domu a nie w obserwowanych aukcjach. Powiedzmy, że szukam rozwiązania praktycznego a nie teoretycznego.

Tomoyo

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Tomoyo » 2011-10-30, 14:21

Ja mam jedną radę do hartmana, stocz głowicę o grubość uszczelki. Po prostu wywal uszczelkę spod głowicy i skręć, a potem przejedź i zobacz czy poprawa jest.

Pamiętajmy o tym, że aby większa ilość benzyny się przepaliła potrzebne jest większe sprężenie.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Muciek » 2011-10-30, 14:24

amiętajmy o tym, że aby większa ilość benzyny się przepaliła potrzebne jest większe sprężenie.
Gdzie tak pisze ? ;D Jakoś u siebie nie musiałem toczyć głowicy a mam 5 kanałów.... W simsonach też głowicy nie ruszają.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Savier » 2011-10-30, 14:25

Jest napisane* :mrgreen:.
Jasne, że osiągi się poprawią, bo zwiększy się stopień sprężania.

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-30, 15:44

Zakładałem planowaną głowicę o te 1.5 może ciut więcej mm i przyrost mocy w zasadzie nie wyczuwalny. Żeby zamontować gaźnik o większym przelocie kanał w cylindrze też wypadałoby odpowiednio powiększyć. Tutaj trzeba odcinać stary i spawać. Trudna sztuka.

Co do tłumika to chyba jasne , ze jeżdżone na oryginale. Pomijając już problem wyliczenia wszystkiego to ktoś jeszcze musiałby to wyspawać. Aha gaźnik nie jest 40 letni tylko nowy. Mam nawet coś nowszego z komorą centralną ,ale to daleka droga jeszcze do montażu bo muszę ogarnąć sprawę króćca.

Tomoyo

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Tomoyo » 2011-10-30, 16:58

@Muciek, skoro w samochodach podnosi się sprężanie to czemu w WSK nie można?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Muciek » 2011-10-30, 17:33

2T to nie 4T....

Tomoyo

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Tomoyo » 2011-10-30, 22:08

To niezaprzeczalny fakt.

Sięgnąłem do literatury, hartmann jak i reszta może szukać mocy w tych "potworach". Niestety wieśka to motocykl, który rozwija małe prędkości obrotowe. Z literatury wynika, że im bardziej zwiększymy wysokość okna przelotowego tym bardziej przenosimy moment obrotowy, a raczej zakres momentu obrotowego w partię wyższych obrotów. Kanały w simsonach działąją, po takiej modyfikacji jak ten cylinder, bo simson ma malutki wał i bez problemu osiąga np. 8 tyś obrotów. Wieśka jak się rozkręci do tych 6000 to juz...

Po tym wywodzie można sobie odpowiedzieć jedno, ktoś kto wykonał ten cylinder przeniósł zakres momentu obrotowego w partię obrotów nieosiągalną dla silnika S01.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Muciek » 2011-10-30, 22:26

To jest wiadome że jak okna wyżej to moc wyżej, teraz skupiamy się czemu to nie jedzie... Hartman masz może ten cyl wyciągnięty?

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Johnny » 2011-10-30, 22:26

Nareszcie ktoś jeszcze to napisał :!: Brawo :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości