Membrana w silniku S01 Z3ALux

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Membrana w silniku S01 Z3ALux

Post autor: Savier » 2011-10-31, 23:28

Cześć.
Od jakiegoś czasu usilnie myślę nad membranę do silnika S01. Mało mam zakresu wiedzy z gaźników itp. spraw, ale jedno jest pewne: potrzebuję parę nowych fantów, żeby to ruszyło.
Ogólnie to chciałbym zrobić membranę bezpośrednio w karter: silnik bierze ile chce no i całość jest łatwiejsza do wykonania. Pytanie jednak, jakie podzespoły zastosować? Z jakiego motocykla?
Na pewno będę potrzebował:
1. Membrany.
2. Króćca do niej.
3. Odpowiedni gaźnik.
4. Komplet dysz do gaźnika.
5. Jakąś kostkę alu czy coś w tym stylu na gniazdo membrany.
6. Odpowiedni filtr.
Myślałem nad zestawem z Yamahy DT 80 (lub TZR 80), gdzie średnica gaźnika wynosi 21 mm. Gaźnik Mikuni. Problem jest tylko taki, że do Mikuni nie wiem do końca jak jest z dyszami. Jeżeli nie ma dobrego do nich dostępu to skłaniałbym się ku tańszemu rozwiązaniowi w postaci chińskiej podróbki bodajże dellorto fi 21 (taki gaźnik jaki ma AudioBas). Tam jest sprzedawane od razu z dyszami, a sam gaźnik 90 zł. Wyczaiłem już za 55 zł membranę z króćcem od TZR 80. Przy okazji, to jest dobra cena?
Aczkolwiek pisałem trochę z Mućkiem na ten temat i twierdzi on, że gaźnik fi 21 będzie o wiele za mały. Radził mi zastosować zestaw z Yamahy DT 125 (gaźnik fi 27). Ponadto podał mi wzór:
powierzchnia okien kanałów płuczących = powierzchnia gardzieli gaźnika / 1.2
Obliczając wyszło ~28mm czyli zestaw z DT 125 pasowałby jak najbardziej.
Co o tym sądzicie? Macie jakieś rady? Bardzo proszę o nakierowanie co do modeli.
Pozdr.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2011-11-01, 10:55

Myślę że odpowiedni byłby gaźnik z mz 24 mm średnicy. Co z tego, że wrzucisz gaźnik większy jak w 175 jak będziesz musiał to wszystko bardzo wysoko kręcić. Membrana z dt z rocznika 89 jak najbardziej.

Ps. Savier słowo się rzekło, jak nie skończysz projektu to masz galerete w gaciach ! Niech wszyscy na forum pamiętają ! :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-01, 11:01

Też myślę, że to byłby najrozsądniejszy wybór. Więc powinienem szukać zestawu z Yamahy DT LCII? Czemu akurat taki rocznik? Na wikipedii jest napisane, że LCII miały Mikuni fi 20 i 24. Fi 24 weszły od 1989 roku, tak?
Szczerze mówiąc wolałbym brać od razu z gaźnikiem zestaw, bo z MZtki trzeba jednak jakoś by to dopasować...

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2011-11-01, 11:12

Model: Yamaha DT 80 LC II
Rok: 1989
Pojemność: 79.00 ccm
Typ: Jednocylindrowy
Suwy: 2
Moc: 12 KM przy 7000 RPM
Kompresja: 6.7:1
System chłodzenia: Płyn
Skrzynia biegów: 6 przełożeń
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Waga: 113.0 kg
Przednia opona: 2.15-21
Tylna opona: 4.10-18
Przedni hamulec: pojedyncza tarcza
Tylny hamulec: bęben

Takie dane znalazłem. najbardziej odpowiada mocowo, musisz poszukać dokładnie jaki ten model ma gazior i poprostu działać :) Przeczytaj ps z poprzedniego postu :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-01, 11:21

Co najwyżej nie pochromuję amorków ;-). Postaram się w miarę możliwości.
2.JPG
Fajnie, nie? Irek jaką miał średnicę gaźnika?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Muciek » 2011-11-01, 12:15

Myślę że odpowiedni byłby gaźnik z mz 24 mm średnicy. Co z tego, że wrzucisz gaźnik większy jak w 175 jak będziesz musiał to wszystko bardzo wysoko kręcić. Membrana z dt z rocznika 89 jak najbardziej.
Co ma gaźnik do obrotów? Im damy większy gaźnik tym silnik lepiej reaguje na gaz na wolnych obrotach i jest więcej momentu ;)
Gaźnik dobieramy do powierzchni okien w cylindrze a nie na oko ;P

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-01, 12:55

Gaźnik dobieramy do powierzchni okien w cylindrze a nie na oko ;P
Gdzie jest tak napisane? Nie ma gotowych rozwiązań dla S01 więc muszę kombinować. Myślę, że fi 27 to będzie o wiele za dużo. To jest stosowane do DT 125 gdzie jest o wiele więcej mocy niż w WSK. Jest masa innych parametrów. Dlatego myślę, że to będzie przesada.
Membranę chciałbym umieścić podobnie jak Irek, czyli w prawym górnym roku komory korbowej.
3.jpg
Teraz muszę ściągnąć wymiary membrany od DT 80 LCII lub TZR 80. Przy okazji, to jest chyba to samo, no nie? Jeżeli membrana wejdzie to bardzo dobrze, będę mógł taką kupić. Pytanie tylko czy króciec od DT 80 LCII pod Mikuni fi 20 różni się od tego fi 24?

Gaźnik, po namysłach, zamierzam zastosować z MZ 150. Łatwo dostępne dysze (http://allegro.pl/dysza-glowna-bvf-gazn ... 30435.html) i stosunkowo niska cena samego gaźnika. Nowe chińskie są po 70 zł, a używki lekko ponad połowę taniej. Sądzę, że lepiej będzie poszukać używki w znośnym stanie - cena niższa a i wszystko pewniejsze.

Jeżeli jednak króciec będzie inny, to musiałbym sobie sam taki wykonać. Następne pytanie: czy membrana pod gaźnik fi 20 jest taka sama jak pod fi 24?

Pytań jest wiele, teraz trzeba na nie znaleźć odpowiedź.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Szczepan » 2011-11-01, 13:03

To się nie chwale, że chcemy zrobić do dwóch silników na raz. Bo będzie obraza dla całego rodu.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Johnny » 2011-11-01, 15:34

Borewicz pisze:To się nie chwale, że chcemy zrobić do dwóch silników na raz. Bo będzie obraza dla całego rodu.
A może lepiej zrobić najpierw jeden silnik, potestować, wyłapać słabe punkty zastosowanych rozwiązań, a następnie drugi silnik zrobić już z uwzględnieniem doświadczeń jakie nabyło się przy pracach przy pierwszym ;) Ot, taka luźna sugestia :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-01, 15:39

Mój brat ma świetne pomysły z silnikiem S33 i ja z nimi wolałbym nic nie testować :D.
Gaźnik z MZ 150 ma zacisk od strony cylindra na króciec - Mikuni z kolei go nie ma. Więc problem króćca się rozwiązał, będę musiał go wykonać we własnym zakresie. Ale to nie powinno być większych problemów.
Teraz tylko: czy membrana z Yamahy DT 80 LCI, LCII (Mikuni fi 20) i LCII (Mikuni fi 24) jest taka sama? Czy kupując membranę pod gaźnik fi 20 mogę zastosować gaźnik fi 24?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Szczepan » 2011-11-01, 16:55

Zastanawiam się nad nią pochodzi od DT 175. Wydaje mi się, że jest identyczna jak u kolegi Irka. Wymiary 66x70.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2011-11-01, 17:45

Muciek pisze:
Myślę że odpowiedni byłby gaźnik z mz 24 mm średnicy. Co z tego, że wrzucisz gaźnik większy jak w 175 jak będziesz musiał to wszystko bardzo wysoko kręcić. Membrana z dt z rocznika 89 jak najbardziej.
Co ma gaźnik do obrotów? Im damy większy gaźnik tym silnik lepiej reaguje na gaz na wolnych obrotach i jest więcej momentu ;)
Gaźnik dobieramy do powierzchni okien w cylindrze a nie na oko ;P
Pewnie wsadź od razu 30. Tylko żeby się potem nie okazało, że nie-idzie na tym jeździć...
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Muciek » 2011-11-01, 17:58

Tabelkę wyżej widzisz? Nie są to jakieś wymysły tylko gość mierzył i sprawdzał ;)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-01, 18:02

Nie chciałbym ryzykować kupowania na marne gaźnika większego niźli 24. Jeżeli jednak on będzie za mały, to po prostu dokupię największą możliwą dyszę i wtedy będzie się myśleć.
Niestety, nie znalazłem żadnych informacji o różnicy membrany pod gaźnik Mikuni 20 i Mikuni 24. Pewnie nie ma to większego znaczenia.
Więc kupuję membranę od TZR 80, gaźnik od MZ 150, potem przerabiam kartery pod gniazdo, robię gniazdo, spawam to wszystko do kupy, montuję membranę, robie nowy króciec (może być ze stali?), zakładam gaźnik i obczajam kolor świecy; reguluję wg potrzeb i ewentualnie dokupuję nowe dysze.
Gdzieś tutaj, w tych planach, jeszcze musi być filtr powietrza. Jak myślicie, zwykły stożek z allegro ogarnie sprawe?

EDIT: Muciek, do groma, skąd wziąłeś ten wzór? A śmiem twierdzić, że moja wueska nie będzie do enduro ani nie będzie miała szeregu innych modyfikacji...

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Muciek » 2011-11-01, 18:11

po prostu dokupię największą możliwą dyszę
I co zrobisz dysza sprawi że więcej mieszanki zassie przez tą samą gardziel? ;D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-01, 18:15

Tak?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Muciek » 2011-11-01, 18:34

To patrz
Przepustnica na max uchylona mała dysza daje mieszankę ubogą
Przepustnica max uchylona duża dysza daje mieszankę za bogatą
W obu wypadkach jest jest tyle samo mieszanki tylko o różnym składzie.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-01, 18:37

To jeszcze zależy od filtra powietrza, czy tak?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Muciek » 2011-11-01, 18:39

Filtr może przymulić dolot (minimalnie).

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Skinder » 2011-11-01, 18:40

Widzę że zdania są podzielone :D Chętnie obczaiłbym zdjęcia z obróbki metali, ale ciekawe kiedy to nastąpi :D Co do filtra powodzenia :-o

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości