Membrana w silniku S01 Z3ALux

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-02, 16:40

Dziękuję za wsparcie :zdegustowany: .
Znalazłem odpowiedź na pytanie: czy membrana pod gaźnik fi 20 i 24 jest taka sama?
Otóż okazało się, że koleś od którego chciałbym kupić membranę od TZR 80 ma również membranę od DT 175. Wymiarami są one identyczne a jak wiadomo gaźniki te maszyny mają zupełnie różne. Wnioskuję więc, że membrana nie ogranicza w jakiś sposób przepływu mieszanki i nie obchodzi jej, jaki gaźnik pod nią podepnę (w granicach rozsądku oczywiście, pod membranę od CR 500 nie zamontuję gaźnika z AM6). W takim razie przy pomyłce z doborem wielkości gaźnika wiele nie stracę, trzeba będzie wymienić tylko sam gaźnik i króciec.
Na tym dobre informacje się kończą, bo membrana jest pokaźnych rozmiarów. Wiem już teraz, że nie zmieszczę jej w kartery tak jak zrobił to Irek w W2B. Zdjęcia membrany od TZR 80 z króćcem:
mbr2tzr1.jpg
mbr2tzr2.jpg
Wymiary: 70,5 x 61,5 (licząc całość) a wysokość gniazdo na listki 48.
Muszę dokładnie to wszystko sobie rozrysować... Ale rodzi się w mojej głowie pomysł. Jak wiadomo, w membranie interesuje mnie samo gniazdo na listki (ten ostrosłup jakby, wiecie ocb). Tamtędy leci mieszanka, więc tylko to muszę zmieścić w komorze korbowej. Gniazdo pod membranę może wepchać się na zapłon i na sprzęgło (zależy ile jest miejsca do łańcuszka i ile ma ścianka komory korbowej).
Uogólniając, muszę mieć jeszcze wymiar tego wystającego gniazda na listki i jeżeli nie będzie za duże, to będę kombinował dalej.
Jeśli membrana z TZR 80 zawiedzie, to rozglądam się za taką od AM6. Ciekawe czy nie będzie za mała...

PS. Jak membrana ma listki karbonowe to jeszcze lepiej?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2011-11-06, 11:24

Savier mi gniazdo membrany też weszło w komorę sprzęgła, ale to w niczym nie przeszkadza bo po zaspawaniu wszystko jest szczelne. Natomiast musisz wymierzyć czy nie będzie wadziło o elementy sprzęgła czy iskrownika.

Ogólnie dam Ci teraz parę rad jako taki co przez to przeszedł.
Jeśli chcesz w skrzynie korbową pchać membranę to zatulejuj cylinder, nie rób takiej zaślepki jak ja zrobiłem.
Przy spawaniu najpierw zrób próbkę czy spaw będzie porował. Mi porował i miałem drobne problemy ze szczelnością. Bez problemu je rozwiązałem ale jednak nie powinno ich być w ogóle.

Membranę rób jak najwyżej cylindra. Nawet jeśli miałbyś ingerować w powierzchnię styku cylindra i karterów. To wymaga frezowania potem ale za to łatwiej jest zrobić króciec. Ja mam nisko i króciec mam trochę długi co jest nie korzystne. Nie mogę też zastosować większego gaźnika bo komora pływakowa się oprze o kartery.

Co do wielkości gaźnika. Ja mam tylko 2 mm więcej niż w oryginale i zachowałem dzięki temu podobną charakterystykę jak na oryginale.
Jeśli dasz duży gaźnik to po prostu zmienisz charakterystykę swojego silnika. Gaźnik dobierz według tego co chcesz uzyskać.

Radziłbym osobiście gaźnik mikuni, co prawda ssanie takie sobie ale płynność przyśpieszenia jest bardzo dobra. Ogólnie każdy markowy gaźnik będzie w stanie to zapewnić. Podróbka nie zawsze.
Na razie tyle sobie przypominam co mógłbym Ci przekazać. Jak sobie coś przypomnę to będę pisał.
Ostatnio zmieniony 2011-11-29, 21:46 przez irek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-06, 11:36

Dzięki za rady!
Zatulej cylinder... Koszty zbyt wielkie, a ja po prostu nie mam kasy a muszę skończyć lelka do kwietnia przyszłego roku. Wtedy to na koncie będę musiał mieć 1k pln na prawko A1. Innej opcji nie ma. Dlaczego jednak Twoja opcja jest nie ten teges?
Co do spawania, miałem już u znajomego spawane kartery od S01 i wszystko było jak najbardziej OK. Ale dzięki za info, na pewno się upewnię co do tego.
Niestety, nie mam wielkiego pola manewru z zamontowaniem membrany. Rozumiem, że im króciec krótszy tym lepiej?
Jak zmienia się charakterystyka przy zmienianiu wielkosci gaźnika? Nie interesuje mnie moc w wysokich obrotach.

Mikuni = $$$ :D. Najpierw spróbuję na gaźniku z MZ. W przyszłości postaram się dorwać gaźnik z króćcem z DT80.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2011-11-06, 11:55

Moja opcja z zaślepieniem jest po prostu ala WT. Mało profesionalna choć działa.
Jeśli nie tulejujesz cylindra (u mnie też był powód $$$) to polecam membranę do cylindra, dzięki temu możesz zrobić dodatkowy kanał wprost z okna wlotowego, tzw boost czy jakoś tak.
Co do ceny mikuni to owszem bywają zaporowe jednak szukaj okazji. Ja za zestaw 2x gaźnik, 2x membrana i 2x króciec. dałem 100 zł plus przesyłka. Czyli cena okazyjna.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Muciek » 2011-11-06, 12:02

To co zrobiłeś to nie jest WT widziałem dużo takich patentów. Dodatkowy kanał można też zrobić jak masz zasilanie z korby.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-06, 12:12

Ale pewnie bez specjalistów z dodatkowym kanałem się nie obejdzie?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2011-11-06, 12:20

Mnie to kosztowało coś koło 50 zł, tyle wziął za wyfrezowanie. Wtedy też planował mi kartery i za całość (z cylindrem) wziął chyba 80 zł
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-11-29, 14:59

Cześć. Kupiłem tę membranę i po wstępnych przymiarkach wejdzie. Co prawda jest trochę problemów z umiejscowieniem tego w komorę korbową, ale jak się okazuje w cylinder byłoby niewiele łatwiej, ba, może trudniej.
Wracając jeszcze do wyboru gaźnika - chciałbym zakupić jak najlepszy, ale bardzo trudno jest o sensowny gaźnik o wymiarach jakich szukam - jak się znajdzie, to z dyszami ciężko. Można oczywiście kupić PWK fi 24 + dysze, ale na forum czytałem o problemach z wolnymi obrotami. Jest jeszcze Dellorto fi 24, ale myślę, że bezsensem jest kupowanie gaźnika za 350 zł (jak nie więcej) + komplet dysz (80 zł pewnie) do zwykłej wueski (bynajmniej jej nie ubliżając). Zdecydowałem, że kupię BVF 24N2 (nowy 70 zł lub używka ok. 50 zł) plus do tego ze cztery dysze za 4 zł/sztuka. Kiedy odpalę na tym maszynę, sprawdzę świecę - zobaczę świece i zdecyduję czy mają to być dysze mniejsze czy większe.
Teraz samo umiejscowienie membrany: będę potrzebował kostkę aluminium na gniazdo i wiem już, że kostkę tę będzie trzeba mocno odchudzić. Do tego jak przyjdzie jeszcze miejsce na spawy to w ogóle, ciaśniutko. Główny problem to gwint na śruby silnika, bo właśnie tam muszę upnchnąć gniazdo.

Ah właśnie. Moglibyście mi powiedzieć/wytłumaczyć co to znaczy kanał z membrany? Jakie korzyści wynikają z takiego kanału?
15 KM 12 000 o.min.JPG
15 KM 12 000 o.min (1).JPG
15 KM 12 000 o.min (2).JPG
15 KM 12 000 o.min (3).JPG
15 KM 12 000 o.min (4).JPG
15 KM 12 000 o.min (5).JPG
15 KM 12 000 o.min (6).JPG
15 KM 12 000 o.min (7).JPG
15 KM 12 000 o.min (8).JPG
15 KM 12 000 o.min (9).JPG
15 KM 12 000 o.min (10).JPG
15 KM 12 000 o.min (11).JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2011-12-02, 17:38

Savier może warto z nim zagadać : http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/Formua-A/109004
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Muciek » 2011-12-06, 17:30

heheh Savier może magicy PRL'u pomogą ;D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-12-06, 19:11

Muciek pisze:heheh Savier może magicy PRL'u pomogą ;D
Co to wnosi do tematu? Liczyłem na ewentualną konstruktywną pomoc i otrzymałem ją od m.in. Seby i Irka (dzięki). Reszta niestety to bezpodstawny bełkot, który raczej mnie irytuje i zmusza do refleksji nt. "Po kiego groma chciałem cokolwiek przedstawiać? Teraz aby banda wszystko wiedzących rzuca mięsem zamiast pomóc".

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Johnny » 2011-12-06, 19:18

Savier pisze:Reszta niestety to bezpodstawny bełkot, który raczej mnie irytuje i zmusza do refleksji nt. "Po kiego groma chciałem cokolwiek przedstawiać? Teraz aby banda wszystko wiedzących rzuca mięsem zamiast pomóc".
Niestety podobny poziom wypowiedzi daje się obserwować również w innych wątkach ...... W regulaminie forum jest wyraźna sugestia żeby wypowiedzi nie przypominały chata. Jak dla mnie powyższa wymiana zdań ma właśnie takie cechy :!:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: AudioBas » 2011-12-07, 03:32

Savier działaj działaj...

Nie przejmuj się Skinderem, który z WSKi TYLKO zrobił ala' streeta dając inne opony oraz montując samą krzywkę i uważa się za wieeeeeeelkiego tunera :)
Swoją drogą jego temat powinen być usunięty zgodnie z myślą przewodnią forum:

Kod: Zaznacz cały

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Skinder dopierdzielasz się Bóg wie czego.... Niech próbuje może mu coś wyjdzie z tego...
Ale najlepiej siedzieć przed kompem i pierdolić bez sensu...
Prawda jest taka gdyby nie tacy ludzie jak z-tomek (prekursor CDI), Muciek (wkurzajaca postać, ale i tak go lubię pomocnik w przerabianiu zwykłych zapłonów na CDI) oraz paru innych osób to byśmy dalej klepali najsłabsze ogniwo w wuesce 125 mianowicie zapłon platynkowy...

Jak masz ochotę to sobie rozbierz swoją kolejną wskę do gołej ramy, zamontuj używane opony z jakiegoś rozbitego ściga, rozwal magneto, aby pozyskać krzywkę i zapierdalaj po polach czerpiąc sobie radość z tego..., ale nie zniechęcaj innych ludzi!

Masz jakąś wiedzę apropo membran to pomóż w logiczny sposób, a nie pierdolisz trzy po trzy....


Im dłużej siedzę na tym forum tym bardziej uważam, że pewne czynności nie mają sensu dla powielania tego dla większego grona!
Nie dość, że nic nie docenią to jeszcze skrytykują....! ! !


Tyle w temacie!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2011-12-07, 10:36

Skinder od dłuższego czasu nie pojmuje twoich wywodów. Przeczytałem kilka razy to co napisałeś. Zamiast pomóc jedziesz po chłopakach którzy naprawdę zamierzają coś zrobić. Wiadomo, że żaden z nas nie wykonywał takiej przeróbki. Ty jako "znawca" tematu zamiast pomóc, sypiesz ciągle jakimiś głupimi tekstami dopierdalając się do każdego kto napisze cokolwiek w temacie usprawnień. Ja wiem, że najprościej wstawić większy silnik od MZ i po sprawie. Audio też się nie wkurzaj uwierz mi, że 95% osób docenia to co robicie, a to że znajdzie się paru jełopów potrafiących tylko gderać to już taka polska rzeczywistość :)

Także savier głowa do góry. Jak mówią w Toruniu "alleluja i do przodu"
Skinder pisze:Ten, który to napisał odsypał dobrą szopkę. Zresztą, ten który uwierzył też. I jeżeli nadal nie widzisz tego co tutaj jest nie tak to powodzenia w dalszych pracach.
Piękny przykład. "wiem ale niepowiem"
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Skinder » 2011-12-07, 13:04

Widzę, że działa się przekierowały w drugą stronę :) Dla mnie nie ma tu żadnej filozofii, tymbardziej po tym co można zobaczyć na popzredniej stronie. Pisze do typa w sprawie jakiś wskazówek, ten mówi że wał jest nieprzystosowany do zapodania zaworu w skrzynie (no ale tutaj to potrzeba geniusza rzeczywiście, żeby stwierdzić, że wsk 125, 175, mz 250 i cała reszta nie była do tego przystosowana), chwilę później proponuje przeróbkę tego gara za 200zł za kolejne 200zł pod zawór w gar jednak. Czy to jednak troche nie dziwne? Tymbardziej, że już stronę czy 2 wcześniej ukazała się wsk z zaworem w dodatku w skrzyni, jeżdżąca itd. Czy ja mówie że nie popieram? Popieram, ale nie lubie gdy ktoś aby się odzywa po wskazówki i inne spostrzeżenia, a jak co do czego przyjdzie to ma jakieś pretensje do mnie i fochy, że coś tam w formie żartu powiedziałem kiedyś.
Ale najlepiej siedzieć przed kompem i pierdolić bez sensu...
Spoko, akurat uwierz mi, że na to nie narzekam ostatnio.
Jak masz ochotę to sobie rozbierz swoją kolejną wskę do gołej ramy, zamontuj używane opony z jakiegoś rozbitego ściga, rozwal magneto, aby pozyskać krzywkę i zapierdalaj po polach czerpiąc sobie radość z tego..., ale nie zniechęcaj innych ludzi!
Czemu zmieniamy temat? Ja na temat cynkowania elementów łożyska się nie wypowiem.\

Także myślcie sobie co chcecie, mnie jest wszystko jedno. Sam sobie jest winien, że nie mam zamiaru mu pomóc. Jakieś wpierdalanie banów na kilka dni czy godzin, ok to było śmieszne za pierwszym czy drugim razem, ale powoli stało się żałosne. Pociskaliśmy sobie wzajemnie na gadu w formie żartów a tutaj nagroda, ale jak potrzeba info to zawsze wiadomo do kogo pisać. Tak wygląda cała sytuacja. Seba, rozumiem twoje poirytowanie więc sory za syf w temacie, już więcej się nie będę wypowiadał na ten temat, hoł i powodzenia.
Także savier głowa do góry. Jak mówią w Toruniu "alleluja i do przodu"

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2011-12-07, 13:15

Skinder pisze: Seba, rozumiem twoje poirytowanie więc sory za syf w temacie, już więcej się nie będę wypowiadał na ten temat, hoł i powodzenia.
[/quote]

Tak to się właśnie zwykle kończy. Zamiast sobie pomagać, jeden z drugim się obrazi i koniec tematu... Ciekawi mnie czy kiedyś, pewnie jak będziecie kilka lat starsi, to obrażanie wam przejdzie i będziecie w stanie mimo pretensji innych robić dalej swoje. Dlaczego skoro masz wiedzę nie chcesz pomóc innym i napisać jak to powinno wyglądać.
Gdybym ja miał się wkurzać, że w temacie sportowych WSK przeważnie pisze sam ze sobą, już dawno bym się zbanował. Nie wspominam tu o setka wrzuconych zdjęć, kupionych i wrzucanych na nasz serwer. Po tygodniu znajduje moje skopiowane zdjęcia i teksty w internecie. W tym momencie powinienem się obrazić i nigdy nic nie udostępnić.
Wy gdy komuś coś nie gra, wycofujecie się z tematu i macie to w dupie. Zrobisz jak uważasz, osobiście myślałem że nie na tym to polega.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Skinder » 2011-12-07, 13:23

No w sumie racja, mi już nie wypada zachowywać się jak gówniarzeria, dlatego przepraszam za ten syf. Ale kolegom już raczej trudno będzie to wyjaśnić i zrozumieć.
Dla mnie sprawa ma się teraz tak, że na chwile obecną nie ma co mu pomóc już do momentu aż tego nie wyspawa i przygotuje, trzeba się z tym liczyć, że może być lipa ale innej metody jak zaczerpnięcie wskazówek i ewentualne korekty nie ma, przynajmniej jak dla mnie. To tylko aluminium, które można spowrotem napawać i dalej wyrzeźbić, kwestia tylko pieniędzy na spawanie i dalszą obróbkę.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: AudioBas » 2011-12-07, 13:36

I ciężko było tak od razu coś podpowiedzieć?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Savier » 2011-12-07, 15:52

Michał, myślałem, ze w sprawie "Błageja" wszystko już sobie wyjaśniliśmy :). Tak też mnie na gg zapewniłeś - nie wiedziałem, że to może o to chodzić. Poza tym za śmieszne Błageja nie uważałem i wielokrotnie Ci to pisałem, bez banów. Musiało pomiędzy nami dojść do nieporozumienia, OK, zdarza się, ale można napisać otwarcie "słuchaj, wkurza mnie to i to, daj juz z tym spokój". Także nie widzę powodów do dalszych waśni :).

Czy ja gdzieś pisałem, że się poddaję? :P

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: AudioBas » 2011-12-08, 01:28

Jak to bywa musisz uzbroić się w cierpliwość.

Ja jak dopasowywałem CDI to też trochę "popłynąłem":

Obrazek

No, ale po to się robi testy, aby mieć porządny zestaw.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości