WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz 150

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
CADABRY
Posty: 7
Rejestracja: 2011-11-29, 19:04
GG: 0
Moje maszyny: wsk 1980
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: CADABRY » 2012-05-12, 07:33

Witam jeżeli potrzebujesz orginalny tłok od mińska z otworem 13 mm na sworzeń to wiem gdzie takie można kupic osobiście kupiłem sobie taki do mojej wueski .Ktoś z hurtowników zamówił na Białorusi produkcję takich tłoków od mińska i pokazały się u nas na rynku pozdrawiam

CADABRY
Posty: 7
Rejestracja: 2011-11-29, 19:04
GG: 0
Moje maszyny: wsk 1980
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: CADABRY » 2012-05-12, 08:00


hdsfh12
Posty: 63
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: hdsfh12 » 2012-05-12, 10:12

To jest polski tłok do wieśki,mam takiego,szału nie ma.Uważam że lepszy jest tłok z almotu.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: auriol77 » 2012-05-12, 10:23

Potwierdzam. Nędzne są te tłoki na maxa. U mnie zacierało strasznie.

Downolander
Posty: 101
Rejestracja: 2012-02-09, 09:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Romet Ogar 205
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Downolander » 2012-05-17, 13:16

I jak tam odpaliłeś ten silnik już ?

final

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: final » 2013-04-21, 19:17

No szkoda że nikt tego nie zrobił ;/ . W sumie interesujące wyzwanie :D Jeśli ktoś ma resztki po projekcie i jakieś cenne wskazówki to chętnie poczytam. Bo z tego co udało mi się wydusić z google to skrzynia korbowa jest z lekka za duża i napełnianie siada.Więc trzeba zrobić wypełniacze na początek podkowa

Stasiu
Posty: 11
Rejestracja: 2013-08-19, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: WSk 125
VFR 800
Lokalizacja: Kurkocin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Stasiu » 2013-09-02, 08:59

Poproszę o źródło informacji odnośnie za dużej skrzyni korbowej.
Ja takich informacji się nie doszukałem.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: rykun » 2013-09-02, 10:46

Nie znalazłeś informacji bo takich nie ma. Ogólnie to skomplikowana sprawa. Pewnie silniki crossowe klasy 250 mają podobny stosunek pojemności komory korbowej do pojemności skokowej co wsk. Zauważ że niektóre mocne silniki NSR,rotax,cz cross, suzuki rm 250, ktm 300,380 nie mają nawet wypełniaczy a wymieniać można dalej.,
Jak ktoś chce robić jakieś swapy cylindrów czy innych podzespołów to nie można długo się zastanawiać bo zawsze w silnikach są jakieś różnice mniejsze czy większe.

final

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: final » 2013-09-02, 10:50

Wyczytałem na jakimś forum user wydawał się być kompetentny. Ale coś musy być na rzeczy skoro NIKOMU się nie udało wykrzesać mocy mińska mając identyczny osprzęt co oryginał. Więc ja podszedłem to sprawy z goła inaczej i robię zestawik na innym wydechu innym gaźniku i innym tłoku (NSR 125) Jak wszystko dotrę i ustawię dam znać. Bardzo przydała by mi się długość płacza od osi sworznia. Mam Przycięte jak WSK i dupy nie urywa :D No ale Obchodzę się z tym delikatnie bo luz 0.04 więc troszkę to potrwa. Oczywiście tłok Obrobiony Anodowany+MOS2

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Matej » 2013-09-02, 11:13

Oczywiście ten MOS2 to u ciebie tzw smar do przegubow wypalany w piekarniku :-D

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Muciek » 2013-09-02, 11:32

final pisze:Wyczytałem na jakimś forum user wydawał się być kompetentny. Ale coś musy być na rzeczy skoro NIKOMU się nie udało wykrzesać mocy mińska mając identyczny osprzęt co oryginał. Więc ja podszedłem to sprawy z goła inaczej i robię zestawik na innym wydechu innym gaźniku i innym tłoku (NSR 125) Jak wszystko dotrę i ustawię dam znać. Bardzo przydała by mi się długość płacza od osi sworznia. Mam Przycięte jak WSK i dupy nie urywa :D No ale Obchodzę się z tym delikatnie bo luz 0.04 więc troszkę to potrwa. Oczywiście tłok Obrobiony Anodowany+MOS2
Jak wsadziłeś tam tłok z NSR który ma sworzeń 16mm do korbowodu s01?

final

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: final » 2013-09-02, 14:14

TAK !! :D Nie Zapomnijmy o Foliówce ^^ A Tłok ma tulejki na sworzniu.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Sebastian440 » 2013-09-02, 14:43

Muciek pisze:
final pisze:Wyczytałem na jakimś forum user wydawał się być kompetentny. Ale coś musy być na rzeczy skoro NIKOMU się nie udało wykrzesać mocy mińska mając identyczny osprzęt co oryginał. Więc ja podszedłem to sprawy z goła inaczej i robię zestawik na innym wydechu innym gaźniku i innym tłoku (NSR 125) Jak wszystko dotrę i ustawię dam znać. Bardzo przydała by mi się długość płacza od osi sworznia. Mam Przycięte jak WSK i dupy nie urywa :D No ale Obchodzę się z tym delikatnie bo luz 0.04 więc troszkę to potrwa. Oczywiście tłok Obrobiony Anodowany+MOS2
Jak wsadziłeś tam tłok z NSR który ma sworzeń 16mm do korbowodu s01?
Muciek nie pytaj się kolegi bo g... się znasz :lol:
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Savier » 2013-09-02, 16:23

Kolegi nie mozna uciszyc? :D

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Muciek » 2013-09-02, 16:46

Jakieś foto tego będzie ? Czy tak jak zwykle suche opisy? :D

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Sebastian440 » 2013-09-02, 18:00

Nie jesteś w tej grupie wtajemniczenia, wiele lat jeszcze upłynie zanim takie rzeczy zrozumiesz ;-)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Stasiu
Posty: 11
Rejestracja: 2013-08-19, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: WSk 125
VFR 800
Lokalizacja: Kurkocin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Stasiu » 2013-09-02, 22:53

Sam swap był dość prosty. WSK i Mińsk mają wspólnego tatę co ułatwia sprawę. Ciekawy może być również swap z Cobry 200.
W sumie też myślałem o zmniejszeniu komory korbowej.

final

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: final » 2013-09-03, 23:54

Jak dojdę z tym w 100% do ładu to nagram nawet filmik ^^. Przeróbka na Pierwszy rzut oka jest Banalna u siebie starałem się zadbać o każdy detal np Tulejki na szpilkach aby cylinder nie miał prawa się ruszać aby zgrać cylinder z karterami. Kanały zostały ładnie przechlastane dremlem po czym wypiaskowane i wyszkiełkowane (śliczny efekt btw). Okna fazowane po ch**** (ze 3 godziny to robiłem ) Wał uszczelniony hermetykiem. Plus Standard Podkowa, CDI

Stasiu
Posty: 11
Rejestracja: 2013-08-19, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: WSk 125
VFR 800
Lokalizacja: Kurkocin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Stasiu » 2013-09-08, 13:11

To ja może przedstawię efekt moich prac.

http://youtu.be/ntzqk6BBbNU

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

Post autor: Muciek » 2013-09-08, 13:37

Jakiś film z jazdy może masz ? Jakie przełożenie itd.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości