Strona 2 z 4

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-27, 20:11
autor: gacekx1
Nie wiem na pewno ale raczej tak, gdyż skok tłoka jest taki sam.

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-27, 20:18
autor: Muciek
Skok może być taki sam ale wał nie musi być tej samej wielkości np wał jawki a simsona czy komarka :)

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-27, 20:20
autor: Irek.S.
Przeciwwagi w Minsku mają mniejszą średnice

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-27, 20:27
autor: Szczepan
Dużo mniejszą ? Ile mińsk kręci obrotów ?

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-27, 20:38
autor: gacekx1
Dużo nie bo korbowód nie miałby się na czym trzymać przy takim samym skoku.

Wiki:

Silnik chłodzony powietrzem, dwusuwowy, jednocylindrowy.
Śr. cylindra/skok tłoka 52/58 mm
Stopień spręż. 9:1
Pojemność skokowa 123 cm3
Moc max 11 KM
Gaźnik K62C o śr. gardzieli 24 mm

Przy jakich obrotach uzyskuje moc szukałem ale nigdzie nie mogłem znaleźć

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-27, 21:02
autor: Muciek
Większe sprężanie większy gaźnik mniejsza komora korb, i temu większe osiągi :)

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-27, 21:11
autor: gacekx1
No panowie popatrzmy choćby na sam dolot, duża średnica praktycznie wprost "pod tłok" nie ma żadnych zbędnych zakrętów jak w wsk.

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-27, 21:12
autor: Szczepan
Jakby chciał te 10,5 km to musiał by czymś wypełnić wskową komore korbową.

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-27, 21:21
autor: gacekx1
Według mnie tak orientacyjnie to ten silnik powinien mieć z 8,5-9 KM i z 10 Nm. Nie potwierdzam żadnymi obliczeniami proszę zaraz nie najeżdżać na mnie

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-28, 10:33
autor: Irek.S.
Minsk moc ma przy 5500 obr/min a moment przy 5200. Zresztą ten silnik znacznie żwawiej i wyżej sie kręci. Całkiem inna reakcja na gaz.
Wał ma mniejszą średnice, o ile nie wiem nie mierzyłem ale to widać po rozmiarach silników że w Wuesce jest na pewno większa. Minsk ma pełne przeciwwagi.

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-28, 13:23
autor: Savier
W takim razie moment jest wyżej w porównaniu do WSK. Irek, a jak wrażenia z jazdy?

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-28, 20:52
autor: Irek.S.
Minsk znacznie bardziej woli wyższe obroty z niskich słabo zbiera, nie lubi wolnej jazdy na wysokim biegu jak WSK . Jak dokręcam do końca na każdym biegu bardzo ładnie sie zbiera.

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-28, 22:36
autor: gacekx1
Mógłbyś Irek fotki tych tłoków na czasie?

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2011-12-29, 10:08
autor: Irek.S.
Dzisiaj bedą ;)

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2012-01-09, 13:34
autor: gacekx1
Temat trochę przymarł, ale dziś zrobiłem małe zakupy w agmocie. W sobotę składam wszystko do kupy. Kondensator wygląda na trochę lewy ale może będzie chodził.
20120109.jpg

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2012-02-19, 23:34
autor: Dymas
Odkop, ale chciałbym wiedzieć czy odpaliłeś, mówisz że tylko tłok spiłowałeś?

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2012-03-03, 21:54
autor: gacekx1
]Nie odkop nie odkop, ciągle nad tym pracuje. Silnik w komplecie, tylko dekiel od sprzęgła założyć. . O odpalaniu myślę jak na dobre zagości wiosna, teraz była sesja, dodatkowo remontuje "wizualnie" moją mz i czas jakoś tak szybko ucieka.

Tak, spiłowałem tylko tłok od strony kanałów płuczących. Długość płaszcza od wlotu jak i wysokość tłoka od wydechu pozostała niezmieniona.

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz

: 2012-03-20, 20:25
autor: Dymas
No i jak postępy?
Mój silnik w tej chwili wygląda identycznie, lecz to dobrze raczej chodzić nie będzie. Tłok oryginalny od mińska jest o kilka mm dłuższy, to robi różnicę, dolot obecnie się źle otwiera :/

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

: 2012-03-26, 17:22
autor: gacekx1
Dymas mógłbyś zrobić mi fotkę tłoka mińska a obok tłoka wsk?? tak aby było widać otwory na sworzeń, taka fotka z "boku" :-D

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz

: 2012-05-05, 00:18
autor: Dymas
Ja tam zrezygnowałem z tej przeróbki... Nie chciało to dobrze chodzić, raz chodziło, raz nie, po załozeniu gaźnika pegaz po odpaleniu były potwornie wysokie obroty.
A tłoka od mińska przy tłoku od WSK nie zrobię bo już nie mam tego tłoka.
Ale tutaj masz wymiary tłoków z allegro

Mińsk:
WYSOKOŚĆ TŁOKA 66mm
ŚREDNICA TŁOKA Ø52.00mm
ŚREDNICA SWORZNIA 14mm
DŁUGOŚĆ SWORZNIA 41mm
GRUBOŚĆ PIERŚCIENIA 2,5mm
WSK:
ŚREDNICA TŁOKA FI 52mm
WYSOKOŚĆ TŁOKA 63,50mm
ŚREDNICA SWORZNIA 13mm
DŁUGOŚĆ SWORZNIA 42mm
Tak wgl to odpaliłeś to?