Gaźniki do WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
km1979wsk
Posty: 124
Rejestracja: 2011-01-18, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21 W2 1973r, KOBUZ 1980r, S1 1975r, S2 1975r.
Lokalizacja: Leżajsk
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: km1979wsk » 2015-02-03, 15:33

Testował ktoś takiego Bing-a 53 http://mz-motor-shop.com/Czesci-do-MZ/c ... -1519.html
Dodam że jest to Bing o przelocie 26 mm.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1691
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Szczepan » 2016-03-23, 21:06

https://www.youtube.com/watch?v=677h3pkiXR0
Ja polecam od siebie Dellorto, po dorobieniu przejściówki gaźnik pasuje plug&play, linki i guma filtra pasuje. Moje siedzi w S32, ale bez problemu chodziłby również w W2, dobrać dyszę główną ( 95-105 ) i chodzi git :mrgreen: . Dysze w cenie okołu 2zł.
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6309
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Savier » 2016-03-23, 21:24

Linki pasują? :D

szczesk
Posty: 49
Rejestracja: 2015-03-30, 18:57
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: szczesk » 2018-03-30, 21:48

Panowie, mam problem ze swoim Dellorto PHBH 28. Gaźnik mam zamontowany w SHLce z silnikiem S32. Problem polega na tym, że
motocykl w ogóle nie chce chodzić na wolnych obrotach. objawy są takie, że jak motocykl pyrkoli sobie na wolnych obrotach to po około 3 sekundach zaczyna gasnąć. Jedyną opcją żeby go utrzymać na chodzie jest włączenie ssania na sekundę lub bardzo wysokie podciągnięcie przepustnicy, wtedy motocykl zrobi na chwilę buuu a potem obroty wystrzelą w górę. Po wyłączeniu ssania obroty przez chwilę są stabilne, potem delikatnie rosną (mieszanka ubożeje) i znowu to samo. Podczas jazdy motocykl od niskich obrotów ma zupełnego muła, chyba że się przekroczy pewien poziom obrotów i mocno otworzy przepustnicę, to wtedy motor chce wyskoczyć spod dupy. Generalnie jak się go cały czas trzyma na wysokich obrotach i z wysoko podniesioną przepustnicą to jest mega dynamiczny. Ewidentnie zupełnie nie działa układ biegu jałowego, tylko zupełnie nie wiem dlaczego. Cały gaźnik był rozebrany, wymyty i przedmuchany sprężonym powietrzem. Poziom paliwa ustawiony książkowo (wg zaleceń Dellorto), dysza biegu jałowego 45. Z filtrem i bez jest tak samo. Co przeoczyłem?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1691
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Szczepan » 2018-03-30, 22:04

U mnie S32 idealnie pracowało na dyszy wolnych obrotów 38. Dellorto jest bardzo czułe na filtr powietrza, u mnie najlepiej pracowało na filtrze od 126p, na każdym innym były problemy... Może jednak masz niedrożną dysze ? Objawy wskazują zdecydowanie na to.
Moje S32 na Dellorto chodziło tak : https://www.youtube.com/watch?v=s2RUGr_mYdA
Dysza główna 90, wolnych obrotów 38, iglica X4 na samym dole + lekko opuszczony poziom paliwa, filtr 126p, śrubka od składu mieszanki wykręcona gdzieś na 3 obroty, power jet zaślepiony. Dysza główna była ciut przy duża i na samej górze delikatnie odcinało, myślę że najlepiej chodziłoby na 87, ale i tak na tym gaźniku silnik kręcił się wyżej jak na oryginale.
Ekipa WSKTurbo.pl

szczesk
Posty: 49
Rejestracja: 2015-03-30, 18:57
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: szczesk » 2018-04-06, 14:13

Problem (prawie) rozwiązany. Przyczyną tego że nie chodził układ wolnych obrotów było to że były wkręcone jakby 2 dysze. Pierwsza od dołu miała oznaczenie 45, a druga wkręcona za nią 62. Po usunięciu tej pierwszej (oznaczonej strzałką) moto zaczęło chodzić na wolnych obrotach i nawet fajnie jeździć, jednak czuć że 62 to zdecydowanie za dużo. I teraz pojawia się problem, bo takiej dyszy (o takim kształcie i o odpowiedniej przepustowości) nie mogę nigdzie znaleźć do kupienia. Jaką dyszę powinienem kupić i jak to było złożone oryginalnie? Z góry dzięki za odpowiedź ;-)

Foto:
Obrazek

Awatar użytkownika
Pazur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-12-21, 15:15
GG: 0
Moje maszyny: WSK175, Jawa 350CR, Trike Garbus/Subaru
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Pazur » 2018-09-19, 21:59

Tak czytam o tych gaźnikach i w sumie każdy co innego pisze.
Idąc waszym tropem to najtańszy zamiennik Pegaza to Ikow z Jawy 175 ? Tylko jak to sie ma do silnika 175 gdzie w Pegazie było ssanie. Pytam z ciekawości, nie mam jak tego jeszcze sprawdzić, silnik idzie w zimie do remontu i usprawnień.
Kobieta w niczym nie wygląda tak dobrze jak w niczym.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1620
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2018-10-05, 12:44

Panowie temat jest o WSK 175, nie róbcie syfu założenie osobnego tematu nie kosztuje dużo czasu.

Ja wciąż od lat latam na Jikov z boczną komorą. Sprawuje się dobrze i nie mam do niego zastrzeżeń.

Jest to jedna z pierwszych chińskich wersji, musiałem w nim zastosować poprawki, by mógł nadawać się do użytku. Pisałem o tym już kilka lat temu, możliwe że nawet w tym temacie.

Minęło już bardzo dużo czasu i jestem ciekawy czy ktoś ma już opracowane rozwiązanie montażu innego gaźnika?

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1620
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2018-10-06, 13:36

Ale co chińskie, jaki typ gaźnika?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1691
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Szczepan » 2018-10-09, 18:04

Żbiku, wiele osób, w tym ja jeździ na Dellorto 28, temat montażu jest opracowany w 100% ;)
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1620
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2018-10-11, 11:01

Jeśli wiesz gdzie to jest to możesz podrzucić link? Czy to jest w tym temacie? 😉

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1691
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Szczepan » 2018-10-11, 12:02

Adaptacja jest na tyle prosta że nie trzeba dużo opisywać ;) O dyszach pisałem parę postów wyżej. Jak jesteś zainteresowany założeniem takiego gaźnika to odezwij się do mnie na PW , wyjaśnię po kolei co i jak.
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1620
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2018-10-11, 14:02

Ok zależy mi właśnie na sprawdzonym rozwiązaniu, już się wystarczająco nakombinowałem przy swoim Łobuzie. Chętnie więc zapoznam się i może skorzystam z gotowego, sprawdzonego rozwiązania. Na moim Jikov chodzi bardzo dobrze ale kto wie może kiedyś przyjdzie czas na zmianę. Co do Jikov z boczną komorą też mam dysze 90, jest ona optymalna. Poza tym jest chiński czy tam tajwanski ale wszystkie, dysze, iglica, śruby regulacji wymieniłem na dzień dobry na oryginalne, od tamtej pory jest nie do zdarcia. Dzięki i pozdro 😎

Awatar użytkownika
Pazur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-12-21, 15:15
GG: 0
Moje maszyny: WSK175, Jawa 350CR, Trike Garbus/Subaru
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Pazur » 2018-12-02, 23:48

Czyli zostaje przy Jikovie - dzięki za wyjaśnienia.
Kobieta w niczym nie wygląda tak dobrze jak w niczym.

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 331
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: grzechu212 » 2018-12-06, 20:25

U mnie był ten sam problem tyle że gaźnik posiadał obie dysze 62. Seria silnik w ogóle nie trzymał wolnych obrotów i strzelał w wydech. Po wykręceniu rurki emulsyjnej (tej głębiej wkręcanej dyszy) i pozostawieniu tej która bezpośrednio znajduje się w komorze pływakowej w końcu pracuje normalnie lecz zastanawia mnie kwestia jak to wyregulować żeby obie współpracowały tak jak było to oryginale...Doszedłeś do jakiś wniosków szczesk?
Destroyers of the system

szczesk
Posty: 49
Rejestracja: 2015-03-30, 18:57
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: szczesk » 2018-12-09, 22:43

U mnie dziwna sytuacja, ponieważ chwilę pojeździłem bez tej rurki emulsyjnej. Po jakimś czasie chciałem lekko skorygować poziom paliwa i przy okazji wkręciłem ją z powrotem (już nie pamiętam dlaczego). Po odpaleniu silnika okazało się że motocykl poprawnie pracuje na wolnych, mimo że wcześniej za Chiny Ludowe nie chciał, nawet przy różnych ustawieniach poziomu paliwa. Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało i co się wydarzyło po drodze, że teraz gaźnik pracuje poprawnie z tą rurką. Dodam, że wcześniej gaźnik był wielokrotnie przedmuchiwany sprężonym powietrzem, więc zatkana dysza raczej nie wchodzi w grę. Teraz SHLka chodzi w miarę dobrze, ale w przyszłym sezonie będę się jeszcze bawił tym gaźnikiem żeby chodziła jeszcze lepiej ;D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość