Gaźniki do WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2008-01-22, 13:03

Nie ma znaczenia czy gaźnik jest od 2-suwu, czy od 4-suwu. Ten sam gaźnik będzie prawidłowo pracował i jednym, i w drugim silniku. Co najwyżej trzeba będzie jeszcze indywidualnie dobrać nastawienia gaźnika (średnica dysz, poziom paliwa). A ten gaźnik z aukcji to przecież gaźnik do silnika 2-cylindrowego: są to dwa gaźniki połączone w jedną całość.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Post autor: rykun » 2008-01-22, 15:15

1angel, z tym gaźnikami faktycznie różnie bywa. Większość ma takie rozwiązanie że po włączeniu ssania automatycznie zatapia się pływak. Podobnie było w jawie ts. Mi się wydaje że przy prawidłowo wyregulowanym silniku i gaźniku nie trzeba za każdym razem przelewać gaźnika.

Awatar użytkownika
Ciowiec
Posty: 16
Rejestracja: 2007-01-25, 22:38
GG: 0
Lokalizacja: podkarpacie
Kontaktowanie:

Post autor: Ciowiec » 2008-01-23, 01:03

Fenix pisze:Nie ma znaczenia czy gaźnik jest od 2-suwu, czy od 4-suwu. Ten sam gaźnik będzie prawidłowo pracował i jednym, i w drugim silniku.
Możesz racjonalnie poprzeć tą tezę?
Fenix pisze:A ten gaźnik z aukcji to przecież gaźnik do silnika 2-cylindrowego: są to dwa gaźniki połączone w jedną całość.
To chyba widać że dwa gaźniki - jeszcze całkeim nie oślepłem :-/ - do moto można wykorzystać jeden, a drugi odłożyć na półkę :-/

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2008-01-23, 12:44

Ciowiec pisze: Możesz racjonalnie poprzeć tą tezę?
Pewnie że mogę. A ty nie możesz poczytać coś o gaźnikach i ich funkcji w silniku?

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-23, 17:38

Ciowiec pisze:Możesz racjonalnie poprzeć tą tezę?
Np. Junak i WSK 175 - 4T i 2T a ten sam gaźnik ;)
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2008-01-23, 17:53

podstawowe różnice w silniku dwu i czterosuwowym to takie że dwusuw podczas jednego obrotu wału wykonuje jeden cykl pracy zaś czterosuw potrzebuje na to 2 takie pełne obroty wału oraz w czterosuwie napełnianie cylindra odbywa się poprzez zawory sterowane wałkiem rozrządu , dlaczego więc gaźnik nie mógłby być stosowany zamiennie ?? budowa takiego gaźnika jest bardzo zbliżona do tego w dwusuwach o ile nie identyczna działa na tej samej zasadzie a więc można go montować niezależnie od typu silnika z tym że należy zredukować ilość podawanej mieszanki przykładowo zmianą dyszy gł. , oczywiście wiadomo że nie założymy gaźnika o gardzieli dużo większej bo jednak było by trudno dopasować parametry takiego gaźnika do silnika oraz wystąpiłby problem z samym montażem
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Ciowiec
Posty: 16
Rejestracja: 2007-01-25, 22:38
GG: 0
Lokalizacja: podkarpacie
Kontaktowanie:

Post autor: Ciowiec » 2008-01-23, 19:44

A to z tego względu gaźniki się różnią, że po pierwsze paliwo z dodatkiem oleju ma wększą lepkość, o czym już pisałem, a po drugie, jak zauważył 1angel strumień masy przepływający w jednostce czasu przez gaźnik jest około dwukrotnie wiekszy - co za tym idzie, biorąc także pod uwagę pierwszy punkt - dysza główna muysi być większa. Jest jeszcze jedna sprawa - mianowicie ukształtowanie iglicy - jest nieco inne w dwu- i czterosuwie, co wynika z różnego zapotrzebowania na paliwo wraz ze wzrostem prędkości obrotowej.
Czyli nie do końca są to IDENTYCZNE urządzenia.............
Fenix pisze:Pewnie że mogę

słucham....................

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2008-01-23, 20:30

Ciowiec pisze:że po pierwsze paliwo z dodatkiem oleju ma wększą lepkość, o czym już pisałem, a po drugie, jak zauważył 1angel strumień masy przepływający w jednostce czasu przez gaźnik jest około dwukrotnie wiekszy
lepkość tego paliwa można pominąć bo jeżeli ma to jakikolwiek wpływ to jest on tak minimalny że niewyczówalny , a ten "strumień masy" (?) zależy od zapotrzebowania silnika , podciśnienie zasysa tyle mieszanki ile zdąży dolecieć zanim zamknie się okno i tu jedynym problemem może być wydajność dyszy głównej którą można w większości przypadków zmienić na mniejszą , a o iglicy nie mam pojęcia moim zdaniem raczej większego wpływu to nie ma bo spełnia swoją role tak samo jak ta w silniku 2T a że ma inne kształty to nie ma znaczenia
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Post autor: rykun » 2008-01-23, 20:54

Gaźniki z 4t do 2t mogą być stosowane zamiennie. Co do wielkości dysz. Każdy gaźnik ma inną budowę i inny układ rozpylający paliwo. W gaźniku o przelocie 25mm równie dobrze może być użyta dysza 100 jak i 125. Zależy od konstrukcji gaźnika. Ale jeden parametr ma wspólny jest nim skład mieszanki paliwowo powietrznej. W każdym gaźnikowcu jest taki sam. Gaźniki z dyszami 100 i 125 mogą mieć taki sam skład mieszanki. Nie wolno zapominać o tym że do spalania jest potrzebny tlen zawarty w powietrzu. Zmniejszając dyszę trzeba ograniczyć dopływ powietrza aby uzyskać odpowiednią mieszankę. Dochodzimy do tego że trzeba zastosować gaźnik o mniejszej gardzieli. Gaźnik z czterosuwowej 400cc może w przybliżeniu pasować do 250 2t. Wyciągając wniosek z tego że przy doborze gaźnika z 4t nie można kierować się pojemnością tego silnika. Ciowiec, różnica w iglicach jest zależna tylko od typu gaźnika. Takie same konstrukcyjnie gaźniki stosuje się w 2t, 4t, 5t i wanklach. Rodzaj paliwa też nie ma znaczenia bo równie dobrze gaźnik może działać na alkoholu (tutaj jest konieczna większa dysza ze względu na niższą wartość opałową alkoholu) i innych.

Awatar użytkownika
Ciowiec
Posty: 16
Rejestracja: 2007-01-25, 22:38
GG: 0
Lokalizacja: podkarpacie
Kontaktowanie:

Post autor: Ciowiec » 2008-01-23, 22:06

1angel pisze:że ma inne kształty to nie ma znaczenia
znaczenie ma, bo aż do całkowietego odsłonięcia dyszy głównej ( 1/4 - 3/4 "gazu") ilość paliwa dawkowana jest właśnie przez iglicę - i co za tym idzie pole przekroju iglicy w funkcji długości jest określone dla danego typu silnika. Poaz tym dwusuwy na obrotach zbliżonych do maksymalnych potrzebują nieco bogatszej mieszanki niż 4t. Nie twierdzę, żę gaźników nie można stosowac zamiennie, a tylko iż zmieniając gaźnik na inny, od innego rodzaju silnika, warunki jego pracy będą nieco ( w zasadzie nieznacznie), ale jednak odbiegać od optymalnych.
A jeśli chodzi o wpływ oleju w mieszance na właściwości paliwa (w zależności od proporcji np. 1:30 oraz od jakości oleju) może wynieść nawet 3 - 4% - czyli nie ułamki procenta, ale procenty. "strumień masy" - jednostka natężenia przepływu [kg/s] :-) :-) :-)

[ Dodano: 2008-01-23, 21:10 ]
rykun pisze:5t
pięć suwów? :shock: :shock: :shock: :shock: pierwsze słyszę :shock: :shock:

Awatar użytkownika
Ciowiec
Posty: 16
Rejestracja: 2007-01-25, 22:38
GG: 0
Lokalizacja: podkarpacie
Kontaktowanie:

Post autor: Ciowiec » 2008-01-25, 10:16

Wracając do tematu gaźników:
"Zarówno zasady działania, jak i konstrukcje gaźników silników dwusuwowych i czterosuwowych są zblizone. Tylko niektóre urządzenia usprawniające pracę silników czterosuwowych są w dwusuwach usunięte lub uproszczone. Nie stosuje się w nich na przykłąd pompy przyspieszającej (silniki dwusuwowe pracują na niej poprawnie), która powodowałaby wzrost zużycia paliwa. Gaźniki silników dwusuwowych są natomiast przeważnie wyposażone w urządzenia rozruchowe..." - cytat z książki Tadeusza Rychtera.
Czyli pewne różnice istnieją :-P :-P :-P :-P
andi - czasem takie nagłe zwroty akcji są ciekawe :mrgreen: :mrgreen:

LSW
Posty: 4
Rejestracja: 2008-01-29, 18:33
GG: 0
Moje maszyny: 175w2
Lokalizacja: MEKKA czyli Świdnik
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: LSW » 2008-01-29, 21:51

Witam. dzisiaj sie zarejestrowałem, i już głos zabieram :-) . Dwa lata temu z ciekawości założyłem gażnik z Mińska 125. Bez żadnych przeróbek, wykonałem to w ciągo 10 minut na podwórku, mocowanie pasowało idealnie. Zbędna była linka ssania. Miałem dość przelewania, a ten gażnik miał dźwignie ssania, i to mnie przekonało. Miał mniejszą średnicę, ale nie zauważyłem różnicy w dynamice i osiągach. Spalanie spadło z 3,5 do 3 l/100 km. Były trudności z rozruchem, trzeba było więcej kopać (przed wymianą odpalała od pierwszego kopa, a po wymianie trzeba było 4-5 razy kopnąć). No i oczywiście trzeba było (ale to juz później) pobawić się w regulacje poziomu paliwa. Nie wiem dokładnie jaki to typ gaźnika. Słyszałem, że Mińsk to odpowiednik MZ125. Ale nie wiem czy to prawda, a gażnik jest na http://www.allegro.pl/item302407567_gaznik_minsk.html. Powodzenia

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: andi » 2008-02-17, 10:45

Wracająć jeszcze do innych gaźników dla WSK 175 , moge już dziś napisać o gaźniku od Jawy 350 ts .
Zmobilizowany przez Fenixa jego przeszczepem gaźnika od CZ 350, postanowiłem jednak iść o krok dalej i spróbować adaptacji gaźnika od Jawy, w tej chwili trzeba wspomnieć o tym że gaźnik od Jawy ma średnicę gardzieli 28 mm i inne mocowanie z króćcem .
Spraw wydawała się dość skomplikowana jednak okazało się że wcale nie jest .
Do adaptacji potrzebny jest tylko pilnik okrągły poniżej fi 8 mm . i szlifierka palcowa .
Pilnikiem rozpiłowałem do wewnątrz otwory w blasze łączacej gaźnik z króćcem, szlifierką powiększyłem kanał dolotowy w króćcu do średnicy 28 mm .
do prawidłowego montażu trzeba jeszcze dołozyć dodatkową uszczelkę o grubości 4 mm pomiędzy cylinder i króciec , oraz trzeba przedłużyć o 4 cm linkę gazu .
Jeszcze małej przeróbki wymaga ssanie , by można było włączać je linką z kierownicy .
Na tym gaźniku silnik odpalił pierwszy raz tej zimy w minusowej temperaturze przy włączonym ssaniu za trzecim kopniakiem, pracuje dobrze na całym zakresie obrotów i jest wrażliwywy na regulację stanu miesznki , więcej o nim nie mogę nic powiedzieć , trzeba będzie troszkę pojeździć by wszystko przetestować i dopracować .
Na razie jestem dobrej myśli , postaram się zrobić foty wszystkiego z opisem .

Awatar użytkownika
lukaszekm1
Posty: 67
Rejestracja: 2008-05-16, 10:39
GG: 590988
Lokalizacja: Śłąskie, Częstochowa, Turów k/ Olsztyna
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: lukaszekm1 » 2008-06-27, 22:02

Jeżeli chodzi o gaznik do wsk 175, to ikov faktycznie nadaje się najlepiej...Fenix na swojej stronie pokazał jak zamontował Ikwa z Cz . Ja szukałem podobnego gaznika z Cz z ssaniem co bardzo ważne i z tym krućcem pasującym do cylindra bez przeróbek , nie znalazłem nowego. Ale natomiast (co mi sie wydaje troszku lepszym rozwiązaniem ) niema problemów z gaznikiem do jawy 350 ts. Problemem była przejsciówka którą trzeba by wytaczac..ale niekoniecznie ...Na stronie sklepu jawaczesci.pl ( dokładnie http://jawaczesci.pl/gazniki,40.html?PH ... 29fd118cdd" target="_blank ) jest owa flansza razem z nią trzeba dokupic jak mi sie zdaje władke stożkową gaźnika i po problemie..koszt nie taki znowu wielki tej przejsciówki :)
Życiem człowieka roztropnego kierują prawdopodobieństwa

nygas
Posty: 9
Rejestracja: 2008-10-07, 20:38

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: nygas » 2008-10-08, 22:15

Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam takie pytanko odnosnie dwoch gaznikow. Posiadam orginalny gaznik BING w WSK 175 MR16BP, czy gaznik jikov z CZ350 jest lepszy niz BING ???
Czy jesli zamontuje gaznik jikov z CZ350 to lepiej bedzie mi jezdzila niz na BING???
Prosze o odpowiedz i z gory dziekuje

Awatar użytkownika
tomw88
Posty: 28
Rejestracja: 2007-06-30, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: tomw88 » 2008-10-09, 08:54

W swojej 175 mam gaźnik od MZ 150TS i jedyny minus tego gaźnika to brak śruby regulacji wolnych obrotów które trzeba ustawiać linką. Motor lepiej wkręca się na obroty, nie muli tak na 4 biegu ładnie pali i przede wszystkim mało bo ok 3-3,5 litra.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-10-12, 13:50

Ja mam pytanie troszke z innej bajki ale może ktoś ma jakieś informacje co do regeneracji pegaza , Bo mój pali mniejwięcej tyle ile dostanie i czy więcej czy mniej beżyny nie ma różnicy. Pływak dobry ustawiony na równi z śrubą dwustroną mocująca komore dysze nowe i wydaje mi się że cyba wkład nie jest szczelny. Najchętniej zmieniłbym go ale nie mam innego.

Za wszelkie informacje thx.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: SEBA » 2009-01-26, 00:42

Panowie pomóżcie, mam dwa gaźniki jeden od MZ 150 TS ,a drugi MZ 250 ETZ który będzie lepiej sie spisywał w WSK 175.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2009-01-26, 16:16

Wydaje mi się że z ETZ, zawsze nowsza konstrukcja, metodą prób i błędów musisz tylko dobrać dysze do silnika.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-01-28, 09:08

Witam ponownie. O dziwo udało mi się jakoś w miare ustawić pegaza. Było to ciężkie ale teraz nawet ładnie pali i jeździ. Spalanie koło 5litr bo nie jeździłem nigdy takiego odcinka bez przerwy i na raz. Najbardziej pomocna do ustawienia była świeca zapłonowa.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości