Gaźniki do WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 102
Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
GG: 621142
Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Gracjan » 2009-06-21, 17:29

sebastian440 pisze:Tylko po co to?
Napisze po raz kolejny - jest to po to bo miałem zajechanego pegaza a miałem okazje tanio kupić nowy gaźnik z ETZ 150. Ale to tylko w moim przypadku. Jeżeli wy chcielibyście kupować to najlepiej IKOVA.
sebastian440 pisze:Nie podobne do oryginału
Racja, ale nie w moim przypadku, gdyż ja mam motor wykonany samodzielnie od podstaw.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2009-06-21, 17:30

Z moich spostrzeżeń optymalną dyszą dla silnika W2B jest dysza 90. Te silniki lubią uboższą mieszankę.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Stary » 2009-06-22, 10:23

Nie miałem nigdy 175, ale z moich obserwacji również wynika, że dysza 90 jest mile widziana.

UWAGA! Warto zapamiętać różnice w wydatkach dysz! Np. w starych pegazach U1 (junak) dysza ma oznaczenie 140 i w tym wypadku ma wydajność 140ccm na minute, a dysza o oznaczeniu 100 w pegazie U3 (WSK) ma wydatek 180ccm na minute !!! Dysza 85 w WSK 125 ma natomiast wydatek 120ccm na minute. Warto więc doświadczalnie dobrać dyszę o wydatku około 160ccm na minute. Jak? Ot proste - rurka + lejek, wlewamy około 140ccm i odmierzamy czas. To bardzo ważne gdyż większość starych dysz jest rozkalibrowana, a nowe są produkowane w fatalnej jakości (przynajmniej te sprzed 2 lat) i rozrzut mają potężny. W przypadku dysz o niewiadomym pochodzeniu sprawdzenie jej wydajności ma niebagatelne znaczenie. Przyznam się szczerze - w junaku mam niesprawdzoną. Sprzęt jednak jeździ żwawo więc na razie jej nie tykam :)

hdsfh12
Posty: 63
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: hdsfh12 » 2009-06-26, 14:59

Witam!jako że nie otrzymałem na moje pytanie dotyczące gaźników do wsk 175 odpowiedzi,postanowiłem sam za pomocą prób i błędów rozwikłać problem.
Chcę teraz podzielić się własnymi obserwacjami-moja wueska ma 2600km przebiegu,gdy ją kupiłem miała 230km.Od początku miałem problemy z ustawieniem pegaza.Powiem prawde:poddałem sie,brakło mi nerwów.Postanowiłem więc założyć jkova od jawy 350ts.Gaźnik dostałem od przyjaciela wraz z linką od gazu-pasuje bez przeróbek-dokupiłem przejściówke do cz 350 i odpaliłem.Motor na małym i średnim gazie dostał skrzydeł,natomiast na dużym gazie się dusił,najprawdopodobniej wina złych dysz.Dodatkowo w baku zrobił się wir.Jako że niedługo potem wpadła mi w ręce podróba binga 84 z etz 251 odłożyłem jkova na półke,a sam zacząłem dorabiać króciec do gaźnika,ponieważ oryginalny jest za nisko do tego gaźnika.Znajomy tokarz dotoczył tulejke pasującą do tego gaźnika.Ja przy pomocy kątówki,młotka,wiertarki i spawarki dorobiłem odpowiedni króciec do cylindra.O dziwo odpaliła.Po przejażdżce byłem bardzo zadowolony ze swojej pracy,silnik pięknie chodzi na każdym gazie na każdym biegu.Zauważyłem że mniej pali niż na pegazie,nie mówiąc już o jkovie.Gaźnik posiada ręczne ssanie i obejmę.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Sebastian440 » 2009-06-26, 17:05

Troche bezsens wsadzac gaźnik o gardzieli 30 mm w Wsk 175. Średnica 26 mm jest optymalną.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

hdsfh12
Posty: 63
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: hdsfh12 » 2009-06-26, 17:34

Ten dział nosi nazwę usprawnieniaJeżeli oryginał czyli pegaz ma gardziel 26 to wcale nie oznacza że na gaźnikach 28 czy 30 motor będzie
się gorzej sprawował.Wręcz przeciwnie.Pegaz jest bardzo przestarzałą konstrukcją wobec binga 84,nawet tego chińsko-tajwańskiego.
Wypróbuj a zobaczysz różnice.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-06-26, 20:00

Pierwsze pytanie : widział ktoś dysze do wski 175 o średnicy 0,9 mm?
Drugie pytanie: po co tyle rozwarzań jaki gaźnik by tu władować lepiej wsadzić porównać i opisać dla reszty. Ja zaniedługo przetestuje od jakiegoś angielskiego motocykla lat 50 produkowanego obecnie w Jndich.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: rykun » 2009-06-27, 11:40

Dyszę można praktycznie zrobić jaką chcesz. Ten angielsko - indyjski motor to Royal Enfield.

hdsfh12
Posty: 63
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: hdsfh12 » 2009-06-27, 23:29

Ten super twój gaźnik to najprawdopodobniej amal,nic ciekawego,wypróbujcie panowie gaźniki od etki 251,są super,o wiele lepsze od waszych
pegazów i jkovów

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Anzel » 2009-06-28, 10:47

Biorąc pod uwagę że są przystosowane do silników po poj.250ccm to napewno są wiele lepsze.Jak coś piszesz to staraj się poprzec to sensownymi argumentami.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

hdsfh12
Posty: 63
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: hdsfh12 » 2009-06-28, 16:05

Po prostu założyłem taki gaźnik do swojej wieśki,musiałem tylko dorobić odpowiedni króciec w miejsce oryginalnego.
Sprawdziłem już ją na trasie i w terenie,jest super,nie ma żadnej dziury w obrotach,żadnej choroby kobuzowej.
Jeździ jak marzenie.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Stary » 2009-06-29, 09:33

Regeneracja pegaza w Tucholi razem z wysyłką to koszt jakiś 110zł. I spokój na lata. W najbliższym czasie będę oddawał im Amala 276.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-06-29, 12:12

Tak rykun włąśnie o ten motor chodziło. Kumpel kupił silnik z tym gaźnikiem i może w środe go wyprubuję.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 102
Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
GG: 621142
Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Gracjan » 2009-07-29, 22:35

Stary pisze:Nie miałem nigdy 175, ale z moich obserwacji również wynika, że dysza 90 jest mile widziana.

UWAGA! Warto zapamiętać różnice w wydatkach dysz! Np. w starych pegazach U1 (junak) dysza ma oznaczenie 140 i w tym wypadku ma wydajność 140ccm na minute, a dysza o oznaczeniu 100 w pegazie U3 (WSK) ma wydatek 180ccm na minute !!! Dysza 85 w WSK 125 ma natomiast wydatek 120ccm na minute. Warto więc doświadczalnie dobrać dyszę o wydatku około 160ccm na minute. Jak? Ot proste - rurka + lejek, wlewamy około 140ccm i odmierzamy czas. To bardzo ważne gdyż większość starych dysz jest rozkalibrowana, a nowe są produkowane w fatalnej jakości (przynajmniej te sprzed 2 lat) i rozrzut mają potężny. W przypadku dysz o niewiadomym pochodzeniu sprawdzenie jej wydajności ma niebagatelne znaczenie. Przyznam się szczerze - w junaku mam niesprawdzoną. Sprzęt jednak jeździ żwawo więc na razie jej nie tykam :)
Stary, czy na pewno podane przez Ciebie wartości są prawidłowe? Dzisiaj zrobiłem test i wyszło mi o wiele mniej. Oto dane:
dysza z ETZ 150 rozmiar 120 przepływ 120ccm
dysza z ETZ 150 rozmiar 70 przepływ 40ccm
dysza z Pegaza rozmiar 85 przepływ 65ccm
dysza z malucha rozmiar 115 zalutowana do ok. 90/100 przepływ 70ccm.
W przekonaniu że mogłeś coś pomylić utwierdziło mnie to że paliwo lecąc z baku wężykiem rozmiaru 6mm dość sporym strumieniem miało wydajność 190ccm więc dysza w pegazie nie mogła by mieć jak podałeś 180ccm. Nie wiem dlaczego nasze pomiary są tak rozbieżne. Jeżeli możesz odpowiedz na mój post. ;)

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-07-30, 10:48

Ja bym jeszcze dodał do tego że większość dysz ale nie wszystki mają oznaczenie rozmiar dyszy w mm x 100, Ta w mz ma chyba podaną przepustowość bo obok dyszy 1,2 mm wygląda marnie. 140 w pegazie nie wygląda na większą od setki , a 140 z auta to prawie że wiadro a nie dysza.

Mam ciekawą książke o gaźnikach motocyklowych (są podane parametry dysz) ale nie mam gdzie zamieścić i czym usunąć katalogi filtrów itp z jej ostatnich stron.

Wartość dyszy o przepływie 120 cm3/min to 0,96 mm
dysza 0,71mm to 65cm3/min
0,84mm to 90cm3/min
dysza 140 to 1,04mm

Pozatym to nie ma być przepływu bęzyny tylko cieczy doskonałej. ( czytaj wody destylowanej w domowych warunkach) i wtedy ci wyjdzie dokładnie.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 102
Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
GG: 621142
Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Gracjan » 2009-08-03, 22:23

A jeszcze zapytam o Pegaza. Jakiego rozmiaru i jakiego przepływu jest dysza małych obrotów (ta w kadłubie gardzieli). Na junak.riders.pl jest podane dla junaka 45 cm3/min, ja mierząc swoją uzyskałem ok. 30 cm3/min, a co do rozmiaru to nie było oznaczenia.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: irek » 2009-12-13, 13:23

Witam. Ja za tydzień lub dwa wypróbuje w mojej WSK 175 gaźnik Mikuni o średnicy gardzieli 28 (konkretnie 27,7) mm. Gaźnik pochodzi najprawdopodobniej z Yamahy RZ 350 (na początku myślałem, że od RD 350) i jest w naprade dobrym stanie jeśli chodzi o zużycie przepustnicy. Dodam, że kosztował mnie tyle co nic bo jakieś 20 - 30 złotych.
Musze tylko oddać go razem z krućcem do tokarza, żeby mi dorobił taką przejściówkę między króćcem WSK 175 a tym właśnie gaźnik.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: Maciek » 2009-12-13, 13:55

Yamaha RZ 350 i RD 350 to to samo tylko eksportowana pod różnymi nazwami

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: irek » 2009-12-13, 14:37

Były między nimi jakieś małe różnice. Na pewno membrany miały inne. Gaźnik od RD 350 miał chyba średnice gardzieli 26 mm. Wiem bo kolega któremu dałem jedną membranę pogrzebał w internecie i znalazł zestawienie membran od RD i RZ. No ale bajka z tym.
Przed chwilą byłem u gościa któremu dałem mój gaźnik i króciec do dorobienia przejśćiówki.
Za tydzień najprawdopodobniej będzie gotowa. Jak założę to zobaczymy jakie będą efekty.

Tutaj macie fotki jakie zrobiłem po wymyciu tego gaźnika:
1. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc7 ... b3d68.html
2. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ec ... 6b256.html
3. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1dc ... 7d670.html
4. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/12b ... 2996f.html

Nie ma na zdjęciach pływaka ponieważ po prostu zapomniałem go dołożyć do sesji zdjęciowej.

Już jakiś czas temu odebrałem przejściówkę do Gaźnika mikuni i przed wczoraj zrobiłem pierwszą próbę na nowym gaźniku.
A więc tak:
1 Palenie - Na zimnym silniku pali tak średnio (z włączonym ssaniem oczywiście) bo trzeba kilka razy kopnąć, żeby zassało bogatą mieszankę. Ale może to być jeszcze kwestia kiepskiego uszczelnienia.
2 Praca na wolnych obrotach - Wyraźnie równiejsza niż na pegazie (pegaz jest zużyty a ten gaźnik mikuni choć używany jest w bardzo dobrym stanie) i prawie brak wahań obrotów które miałem na pegazie.
3 Wkręcanie na obroty - Wyraźnie płynniej wchodzi na średnie obroty z wolnych. Nie dławi się. Dzięki temu, że płynniej przechodzi na obroty to też szybciej się wkręca na nie a to może delikatnie zwiększyć przyśpieszenie.
4 Palenie na ciepłym silniku - Na pegazie zazwyczaj odpaliłem bez gazu ciepły silnik. Czasem trzeba było dodać gazu. Na mikuni pali zawsze (próbowałem około 15 razy palić bez gazu i zawsze na mikuni paliła) co zobaczycie na filmiku który zaraz dodam.

Dodaje fotki Gaźnika w motocyklu. Nie zwracajcie uwagi na ogromną warstwę kurzu i brak osłon bocznych oraz inne badylarstwo ponieważ motocykl jest o krok od generalnego remontu wszystkiego.

ObrazekObrazekObrazek
Filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=ka9plABhdjU
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
CeZetHa
Posty: 70
Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
GG: 0
Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki do WSK 175

Post autor: CeZetHa » 2010-03-19, 18:43

Oj trochę odkopię temat :P

Mam takie pytanie - czy Ikov od CZ 350 zmniejsza spalanie? Jak na razie udało mi się dowiedzieć tylko o tym, że Ikova lepiej się reguluje.

Pozdrawiam

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości