CDI w 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: bartek582 » 2012-11-08, 20:51

Zdrowia życzę.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-11-18, 01:53

Zrobiłem tabelkę poglądową i wykres mapy zapłonu.
Jest to tylko teraz po to aby spróbować ułożyć odpowiedni algorytm. Więc proszę się nie sugerować, że to coś konkretnego.
mapa zapłonu 2t wsk 175 test.JPG
(opracowane trochę na podstawie map znalezionych w sieci, jedna od MZ 250 i jedna od cz350 narysowałem coś pomiędzy tym do testów).

Poklikałem trochę przez dwa dni i już zaczyna świtać jeżeli chodzi o stały czas ładowania cewki np. 3ms to już jest zrobione.
Przesuwanie czyli zmiana kąta jeszcze raczkuje. Musiałem na kolejnym uc zrobić prosty regulowany generator właśnie z zakresie obrotów z tabelki. Pisząc kod gapię się w oscyloskop i śledzę jak się przesuwają impulsy.
Straciłem 2 godziny nad kodem a to okazało się, że pomyliłem wejścia int0 z int1 i coś jakby łapało....
Im dłużej siedzę tym bardziej wciąga zabawa z timerem.

Przy okazji jak zawsze coś wyszło ciekawego z obserwacji. Przewód skręcony robi pojemność i zbocze wygląda zupełnie inaczej niż na nieskręconym przewodzie :). Przy pracy od ok 1-10kHz, dobrze to wiedzieć nieraz.

Z wolna coś się dłubie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-12-07, 00:52

Łapka pomału wraca do łaski. Pozbyłem się już gipsowej szyny i pora na rehabilitację.

Co tam zbroiłem w tym czasie odnośnie tematu modułu zapłonowego zapytacie.

Dłubałem trochę nieudolnie przy programie i nawet w jakiś sposób całkiem po mojej myśli to szło.
Jednak po napotkaniu na problemu przy pewnym zakresie przesuwania impulsu postanowiłem się skonsultować na uczelnia prowadzącego zajęcia z programowania. Co prawda nie u tej a u innej osoby wylądowałem i dobrze się stało. Temat okazał się na tyle ciekawy, że zamiast robić to jak własny domowy projekt trafiło jak temat pracy inż. Więc jestem zadowolony bo będę robił coś bardzo praktycznego i coś co już trochę znam a dowiem się więcej.
Jedynie co muszę to program pisać w C czyli ogarnąć od podstaw nowy jak dla mnie język. Zaczynam już łapać ale jak to bywa czas na przyjemności jest okrojony.
W związku z tym motywacja będzie o wiele większa aby projekt nabrał formy.
Przewidywane będą później różne badania itp.

Obecnie będę pracował nad samym kodem i tym aby uformować impuls.

To co pisał Muciek i później sam doczytałem to stały czas ładowania.
Tablica mapy zapłonowej.
Pomiar napięcia akumulatora.
Komunikacja UART do zmiany oprogramowania, mapy i komunikacji.
Odczyt RPM poprzez UART.
Zapis do eepromu motogodzin (odczyt w terminalu na PC).
Zgłaszanie błędu przy słabym aku.
Prosi się również o jakieś zabezpieczenie przed kradzieżą (kombinacja jakiegoś pstryczka po odpaleniu a jak nie to gaś silnik np. po minucie i zgłaszaj błąd zapisany do eepromu tak, że moduł zostanie zablokowany do odblokowania jakąś kombinacją).

Opcja zmiany mapy (tablicy zapłonu pstryczkiem), czyli zawsze można ustawić tablice ze zmianą kąta oraz wpisać jeden kąt i mieć bez zmiany (na plus to stały czas zwarcia cewki).

itp. itd. głupoty jakie przyjdą do głowy o ile uporam się z podstawami.


Jak już będę miał konkrety to założę nowy temat opisując krok po kroku jak idą prace, coś jak poradnik/dziennik (bez wpisów innych użytkowników do czasu aż temat nie zostanie zamknięty na jakimś tam etapie).
Myślę, że w tym wątku nadal będzie można dyskutować w tym temacie :).

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: rafalgb » 2012-12-07, 12:21

Szymon kawal dobrej roboty ale nie chce cie zniechęcać czy to nie przerost formy nad treścią czy to już zboczenie zawodowe?? :lol:
Coś ucichły prace nad chińskim CDI do 175 czy jeszcze sie ktoś tym zajmuje??
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: AudioBas » 2012-12-07, 14:56

rafalgb pisze:Coś ucichły prace nad chińskim CDI do 175 czy jeszcze sie ktoś tym zajmuje??
Bo chińskie CDI mamy już na poziomie zadowalającym i nic nie musimy ulepszać :)

Maszyny śmigają, aż miło i to długie trasy :)
:P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: rafalgb » 2012-12-07, 15:09

AudioBas pisze:Bo chińskie CDI mamy już na poziomie zadowalającym i nic nie musimy ulepszać :)
to chyba coś mnie ominęło bo jeszcze nie widziałem filmiku skuterowym chińskim CDi w 175 :/ na forum
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-12-07, 15:15

rafalgb pisze:Szymon kawal dobrej roboty ale nie chce cie zniechęcać czy to nie przerost formy nad treścią czy to już zboczenie zawodowe?? :lol:
Coś ucichły prace nad chińskim CDI do 175 czy jeszcze sie ktoś tym zajmuje??
W jakim sensie zniechęcać? Co zrobię to będzie moje, poznam, nauczę się czegoś. Bo o nic innego tu nie chodzi.
Przy okazji jako efekt uboczny powstanie moduł :P.

Z tym chińskim CDI to i tak niema co konkurować. Działa, mało zawodne i jest tanie, do tego super opis jak to zrobić.
Teraz zabieram się za zaległości i jak zostaną jeszcze siły to postaram się coś pomajstrować (za dużo pomysłów tłucze się w głowie i trzeba to jakoś przenieść do praktyki i sprawdzić).

Może ktoś zna czas ładowania cewki 6V bo wstępnie zakładam 3ms do czasu aż sam tego jakoś nie sprawdzę.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: Muciek » 2012-12-07, 15:19

3-4ms. Raczej nie ma sensu wkładać całego chińskiego jak można dać wirnik nowy i czujnik.Troszkę drożej ale efekty lepsze.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-12-07, 18:39

Mój nieudolny kod robi oto takie przesunięcie przy stałym czasie ładowania.

Kanał A z góry i jest sygnał z impulsatora (wyzwolenie zboczem opadającym).
Kanał B z dołu i jest to impuls generowany programowo, stały czas ładowania cewki stanem wysokim przez 3ms (wyzwolenie iskry zboczem opadającym).

Tu pomieszałem w przerwaniach i dzieją się cyrki ale widać jaka jest idea.

Sygnał wyzwalający, stan niski kanału A to 2ms (stała z generatora/symulacja impulsatora), natomiast sygnał z kanał B stan wysoki trwa 3ms i jest to ten czas ładowania po którym zbocze opadające to wyzwolenie iskry.

Przesunięcie jest to różnica odległości w tym przypadku czasu pomiędzy górnym sygnałem zbocze opadające i dolnym sygnałem też zbocze opadające.

Testowo krok jest co 0.1ms więc 2ms=20kroków

Błędy jakie tu są to przy zerowym przesunięciu brak generowanego impulsu.
Przy przesunięciu =1krok
20121207-170820.JPG
Przy 10 krokach czyli 1ms
20121207-170821.JPG
Przy 20 krokach czyli 2ms
20121207-173027.JPG
Przy 30 krokach czyli 3ms
20121207-172903.JPG
Przy ilości kroków >30 wypada zapłon i impuls jest generowany co drugie wyzwolenie i to jest konflikt nad którym pracuję.
20121207-170832.JPG
To jeszcze było pisane w bascomie na 3 timerach :P

Czujnik jest dlatego ustawiany na 40 stopni przed GMP aby było można sygnał opóźnić.
Im mniejsza prędkość obrotowa tym dłuższy jest okres i opóźnienie będzie większe (w zależności o jaki kąt po przeliczeniu na potrzeba).

Myślę, że widać o co chodzi z tymi przebiegami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: AudioBas » 2012-12-07, 23:52

rafalgb pisze:
AudioBas pisze:Bo chińskie CDI mamy już na poziomie zadowalającym i nic nie musimy ulepszać :)
to chyba coś mnie ominęło bo jeszcze nie widziałem filmiku skuterowym chińskim CDi w 175 :/ na forum
A cewkę, moduł i impulsator od czego masz? :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: rafalgb » 2012-12-08, 00:03

AudioBas pisze:A cewkę, moduł i impulsator od czego masz? :)
to się nie liczy :lol:
to jest wersja Polska główne elementy są polskie :evil: .
chodziło mi czy ktoś robił takie coś
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WXRCM8HFxkw[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2012-12-08, 00:13 przez rafalgb, łącznie zmieniany 1 raz.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: AudioBas » 2012-12-08, 00:13

rafalgb ważne, że śmiga i cieszy oko i duszę ;P

:P :P :P


Tak trzymać - czekamy na dalsze rozwoje CDI :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-12-20, 00:09

Parę osób miało problemy z modułami bo występuje kilka kolorów więc:

Moduł 1:
POMARAŃCZOWY - do cewki z fajką
CZARNY - masa
CZERWONO-CZARNY- cewka CDI (nawinięta drobnym drutem)
BIAŁO-CZERWONY - do impulsatora
CZARNO-BIAŁY - gaszenie (jak dotknie masy gaśnie).

Moduł 2:
427cdi_wsk_175_AudioBas.jpg






edit:
Schemat podłączenia przekaźnika:
przekaznik.jpg



WAŻNE!!!!!
Jeżeli kiedyś z niewiadomych przyczyn rozładuje nam się akumulator, aby jechać dalej musicie odłączyć przewód czarno-biały od przekaźnika (pin 87a)! Przewód ma być odłączony!
Albo jeżeli nie ma iskry pierwszą czynnością powinno być odłączenie tego przekaźnika!

Matej miał kiedyś zwarcie w stacyjce (stacyjka się rozłączyła) i motor przerywał (przekaźnik głupiał raz załączał raz odłączał zasilanie)...!




edit:
Dla wstępnego odpalenia motocykla ustawiamy tłok w pozycji 3.8 od GMP i ustawiamy blaszkę dokładnie tak:
krzywka.jpg
Ważne! Dokręcając śrubę z blaszką może ona Nam się przestawić dlatego polecam zrobić sobie dwie kreski na wirniku i podstawie:
Obrazek
I dokręcając obserwować aby były one w dobrej pozycji!



edit:
Dodałem prosty schemat podłączenia nowej instalacji do stacyjki. Najlepiej doprowadzić 1 przewód z akumulatora i rozgałęzić (piny 17, 17 i 17A zostawcie puste):
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Dymacz

Re: CDI w 175

Post autor: Dymacz » 2013-02-21, 03:43

Panowie, mam pytanko. Żeby nie było problemów z kierunkowskazami, jaką najlepiej mieć prądnicę przy CDI? Z ładowaniem 12V czy 6V też wystarczy?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: AudioBas » 2013-02-21, 23:33

Sezon idzie, trzeba szykować okoliczne maszyny na trasy większe:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Dymacz

Re: CDI w 175

Post autor: Dymacz » 2013-02-22, 01:31

Ile m drutu trzeba kupić żeby starczyło na cewkę?

Pawello
Posty: 12
Rejestracja: 2011-09-03, 17:26
GG: 0
Moje maszyny: aprilia rs 125. wsk 175
Lokalizacja: kielce, okolice
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: Pawello » 2013-03-06, 20:31

Witam panowie ,ja kupiłem 200 gram to dwie zrobiłem , jedna to taka gruba. pisze o moim problemie z wsk zrobiłem CDI dzis , iskra ładnie sadzi taka niebieska ale na platynach chyba lepsza jest, nie ustawiona jest jeszcze dobrze ta blaszka z czujnikiem bo jak kope to łapie tak przy końcu i odbija w noge a za 3 razem to taki trzask w tłumik. ustawiłem tą blaszke tłok u samej góry i pokrywaja sie ale nie wiem jak to jest szczytywane czy początkiem tej blaszki czy na srodku jak pokryje sie ten czujnik doradzcie mi jak to ma byc , czy tłok 3,8 mm od GMP i wtedy maja sie pokrywac ?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: AudioBas » 2013-03-06, 20:35

Kolego lampę załatw bo tak to sobie ustawiać można.... :)

Iskra będzie dużo gorsza niż na platynkach w sensie cieniutka, ale za to ładna niebiesko-fioletowa :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Pawello
Posty: 12
Rejestracja: 2011-09-03, 17:26
GG: 0
Moje maszyny: aprilia rs 125. wsk 175
Lokalizacja: kielce, okolice
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: Pawello » 2013-03-06, 20:51

własnie bez lampy ustawiałem to ale jak u Ciebie jest ustawione Audio , musze jakos wstepnie ustawic zeby to zapaliło bo nawet nie zapali i dopiero wtedy cos regulować

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: AudioBas » 2013-03-06, 20:53

Impulastor masz z dwoma kablami czy z jednym?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości