CDI w 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: Muciek » 2012-10-15, 20:01

Zacytuję Audiobasa ;D " Czekam na testy w silniku" , obrotek fajny :)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: rafalgb » 2012-10-15, 20:13

Dawno tu nie zaglądałem ale z tego co widzę to niedługo potrzebny będzie jakiś program diagnostyczny :lol:
Inżynierowie z NASA lepiej by tego nie zrobili.
Dobra robota chlopaki.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-10-15, 20:15

Zapakuję graty na moto i zobaczę jak tam sygnały latają.

Obrotomierz w sensie program nie jest mego autorstwa. Kod znaleziony gdzieś na elektrodzi .Tylko po to aby samemu nie tracić czasu na pisanie swojego i poglądowo sprawdzić jaki zakres generuje generator oraz wiertarka. Jednak będę pisał swój kod do pomiaru obrotów bo ten mierzy czas miedzy impulsami i zbyt wiele pokazu co się w oczach plącze (musi być jakieś uśrednianie aby tak obroty nie wachlowały). Muszę szybko i płynnie robić pomiar aby zrobić programowe odcięcie zapłonu. Więc pewnie do zabawy pójdzie atmega8 (z powodu możliwości obserwacji na LCD) a jak kod się tam sprawdzi to poleci do ATtiny25 pełnić inne funkcje.

Teraz tylko dobrze odfiltrować zasilanie dla uc i można podpinać pod instalację w celu uruchomienia.
Dobrze by było zamknąć całość w blaszanym pudełku....

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-10-15, 20:23

rafalgb pisze:Dawno tu nie zaglądałem ale z tego co widzę to niedługo potrzebny będzie jakiś program diagnostyczny :lol:
Inżynierowie z NASA lepiej by tego nie zrobili.
Dobra robota chlopaki.
:) kosmiczne technologie a proszę bardzo

Obrazek
Obrazek
Zbudować z kolegami łazika no problem ale samemu zapłon do Kobuza to bezcenne :P
Więc dalej studiuje nad TCI i jest to całkiem ciekawe zajęcie.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-10-17, 18:12

Muciek pisze:Zacytuję Audiobasa ;D " Czekam na testy w silniku" , obrotek fajny :)
Kolejne testy w silniku ale bez jazdy.

Moduł trochę w mniejszym pająku. Na pokładzie dałem stabilizator LDO 5V i kondensatory na wejście oraz wyjście oraz wszędzie blisko blisko zasilania po 100nF. Testy na stole pokazują, że jak niema wyładowań to pracuje zgodnie z założeniem ale jak uruchamiam cewkę to różnie z tym bywa. Jak niczego nie podpinam np. oscyloskopu) i niczego nie dotykam to pracuje dobrze i czasem coś jakby nieco się zgubi (albo to co jakiś czas popłynie wskazanie oscyloskopu w sensie wyzwalania) ale bez resetu. Jak już zapala się LED od stanu odcięcia prądu cewki to jest to wyraźny reset.

Więc dziś bez ekranowania chciałem zobaczyć co to będzie po zmontowaniu do moto.
Silnik bez problemu pali i to całkiem ładnie. Jednak z miejsca widać, że ATtiny25 ciągle się resetuje bo miga dioda statusu.
Dioda LED nad uc to status prądu cewki, jak jest zgaszona to płynie prąd a jak się zapala to prądu ni ma. Natomiast dioda LED przy stabilizatorze jest to wskaźnik impulsatora i nie zależy od uc. Widać, że pomimo iż przez sam reset wypada zapłon to moto na wolnych pracuje "prawie" normalnie.

Przewertowałem temat TCI na forum syreniarzy oraz inne informacje i mam już nieco inne podejście. Więc na pewno mam na niekorzyść prądu ustawiony stały czas rozwarcia cewki. Powinienem zadbać bardziej o stały czas ładowania cewki. Jednak to wymaga liczenia czasu pomiędzy impulsami i wyznaczania odpowiednich opóźnień itp.
Temat w sam raz na zimowe wieczory. Teraz jednak chcę zapakować to co już skleciłem i jakoś ogarnąć kłopot z resetem procka.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CMGiO6eSxIU[/youtube]

Widać bez oscyloskopu, że jeszcze nie jest to to co ma być. Szkoda, że sam oscyloskop po podpięciu wzmaga reset uc. Nawet jak podpinam się przez większą rezystancję to tylko nieco jest lepiej ale też strzela reset. Ewidentnie przez przeskok iskry bo jak podpinam inne obciążenie zamiast cewki np. silnik DC to pracuje wzorowo. Myślałem, że może skoro wyładowanie jest w środku cylindra to będzie mniej zakłócało niż na zewnątrz. Oczywiście zapomniałem sprawdzić czy w fajce jest rezystor :P.

Kto mi coś poradzi poza samym ekranowaniem i porządkiem z tymi kablami co teraz wiszą?

Już nie mam wyjścia i pora na założenie kawałka instalacji i kostki aby moduł podpinać po ludzku i bez tych długich przewodów co pewnie przez tą plątanie wzmagają zakłócenia w czasie testów.

Przyznam, że namieszałem w temacie Audio i plotę głupoty niezgodne obecnie z tytułem. Więc czy moderator może wydzielić te informacje i przenieść do oddzielnego tematu gdzie mógł bym pisać post pod postem w celu aktualizacji w miarę postępów?
Jak nie to będę kontynuował tu ale żeby nie było, że coś tam robię niezgodnie z regulaminem.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: Muciek » 2012-10-17, 19:24

Pisałem CI od 2 stron czas zwarcia cewki :P Płytkę możesz zrobić z uwzględnieniem pól masy itd, nic innego już chyba się nie da zrobić. Daj czas 6ms ewentualnie 4,5 i zobacz co się będzie działo :)

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-10-17, 23:54

Muciek pisze:Pisałem CI od 2 stron czas zwarcia cewki :P Płytkę możesz zrobić z uwzględnieniem pól masy itd, nic innego już chyba się nie da zrobić. Daj czas 6ms ewentualnie 4,5 i zobacz co się będzie działo :)
Jak nie zwalczę ekranowaniem tego resetu to cały misterny plan....

Wiem, że mnie nakierowujesz :) od tych kilku stron ale dopiero szperając dalej zaczynam sobie uzmysławiać (rozumieć co ty do mnie "mówisz" znaczy piszesz). Znaczy zaczynam o tym czytać aby wiedzieć o czym mówisz. Skoro już tego dotykam to chcę dokładnie wiedzieć co i jak i dlaczego. Bo wcześniej myślałem, że wystarczy robić rozwarcie w punkcie zapłonu i tyle. Nawet nie myślałem, że ważny jest czas tego i tamtego. Tym bardziej podziwiam ten wynalazek jakim jest krzywka i przerywacz, taki kompromis tego, że aż miło i działa do dziś.
Aby tak zrobić z tym stałym czasem zwarcia to muszę robić pomiar czasu pomiędzy impulsami i to przeliczać na bieżąco bo bez tego to tylko tak jak teraz czyli stały czas rozwarcia można w prosty sposób zrobić. Dokładnie na tych timerach jak na początku chciałem robić mając podejrzenia, że będzie się procek wieszał.

Robiąc płytkę uwzględnię masę i dam poligon, skonsultuje się jeszcze z osobą co pracuje przy projektowaniu autoelektoniki do gazu. Oni też niektóre rzeczy mają zrobione na AVR'ach i to śmiga sterując wtryskami gazu itp. Może coś mi poradzi.

Teraz męczę te biedne attiny25 na płytce uniwersalnej. Niby pająk ale bardzo blisko siebie jest wszystko i są kondensatory a wolne piny ściągnięte do masy aby nie zbierały niczego z otoczenia z innym potencjałem. Akurat wcześnie nie miałem aż takich wymagających przypadków pod tym względem ni nic się nie wieszało.

Tylko czy to bije jako sama fala elektromagnetyczna czy też bardziej leci po zasilaniu. Dodatkowo sprawa samej prądnicy bo ona chyba też nieco miesza pod tym względem (choć pisałeś, że sprawdzałeś oscyloskopem i było tam czysto na zasilaniu).

Cóż zmykam na weekend i prace odstawiam na kolejny tydzień. Zrobić już docelową instalację, kostkę i zamknąć moduł w metalową puszkę. Może ktoś sypnie jakimś pomysłem co jeszcze można by zrobić aby uchronić uc przed układem zapłonowym.

Nikt się nie chwali, że ma w Wiesi 175 jakiś inny zapłon poza CDI, który mu zastąpił przerywacz i działa wzorowo.
Prosił by o jakieś rady czy uwagi abym zapatrzony tylko w jednym kierunku nie wpędził się w ślepy zaułek.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: AudioBas » 2012-10-18, 00:07

Nikt się nie chwali, że ma w Wiesi 175 jakiś inny zapłon poza CDI
Mają platynki :)



Powiem Ci, że w dobrą stronę brniesz, ale jednak w odwrotną przed którą my uciekaliśmy.
Ideą zmiany zapłonu w 175tce było wyeliminowanie akumulatora i ładowania.
Miał być to niezależny układ.
Tak samo jak ja chciałem dać zamiast impulsatora jakiegoś halla, ale jednak wymaga on dodatkowego zasilania.
Dlatego zostałem przy CDI chociaż ładowanie na wirniku z ROYALa mam ***zajeb*** :)


Nie mniej jednak podziwiam pomysłowości i czekam na efekt finalny.
Z chęcią sam sobie takie coś potestuję :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-10-18, 00:45

Powiem tak, że z ładowaniem to akurat aż tak wielkich problemów nie mam. Jednak tak z 3 razy w sezonie podpinam ładowarkę i dobijam do pełna bakterię. To było tak jak śmigałem na cewkach z instalacji 12V a teraz po założeniu prawidłowej 6V w tym sezonie po zmianie ani razu nie musiałem ładować. Akumulator już ma z 3 lata i jakoś się trzyma. Nie ukrywam, że nie było przypadków gdy przyciśnięcie stopa czy też kierunków gasiła silnik.

Jak wygląda sprawa z prostym CDI to już chyba każdy wie. Właśnie te zalety jazdy bez aku. są na plus. Chcąc już w jakiś sposób tym sterować to już trzeba mieć zasilanie. Inny czujnik poza magnetycznym to też jakiś prąd.

Wiem, że działam w kierunku gdzie te zalety CDI już nimi nie będą. Mnie interesuje to co uda mi się zrobić i ile się przy tej zabawie dowiem/nauczę (właśnie motywując się praktyką i szukając do tego teorii).

Sam układ zapłonowy TCI w przybliżeniu będzie pobierał podobnie jak platynki klasycznie (może kilka mA na logikę więcej albo to się zrównoważy przez mniejsze straty na cewce). Więc tu chyba nigdy nie było problemu o ile ładowanie jest sprawne. To inne odbiorniki prądu tak załatwiają nam akumulator.

Takie trochę zboczenie z modelarstwa RC, żeby wozić dodatkowy pakiet napędowy czyli jakiś mały lekki aku. jako zapasowe źródło energii w nagłej potrzebie. Jedynie jeżeli chodzi o prąd to najbardziej rozwalają mnie kierunkowskazy (prąd dochodzi nawet do 5A i spada tak do ok 4). Tu też muszę niestety chyba zaingerować i wstawić coś mniej stratnego.

To tak w pewnym sensie już swoje założenia spełniłem i na tym na pewno można jechać. To jest bezstykowy zapłon na czujniku halla z wentylatora TCI. Jednak zachciało mi się jeszcze odcinać zapłon bo czasem bywa, że się zapomni i prąd ucieka w postaci ciepła do atmosfery no chyba, że mamy tyle szczęści i przerywacz jest rozwarty albo czujnik stanie na magnesie w moim przypadku. Później zabawa z oscyloskopem ujawniła mi, że coś jest nie tak z czasem rozwarcia i tu się zaczyna zabawa z długością impulsu. Więc człowiek głodnieje w miarę jedzenia. Na ten moment pora zmusić układ do działania i pomęczyć w silniku aby nabrać pewności co do stopnia mocy i podejścia do tematu.

Znalazłem tu na forum watek o kacie wyprzedzenia zapłonu bo wszyscy znają ile jest milimetrów przed GMP. Tylko temat zamarł już jakiś czas temu i właśnie tam był link do syreniarzy. O ile w syrenie też jeszcze trwają prace nad doskonaleniem projektu tak przy WSK sprawa ucichła. Więc czy ten stały kont jaki ustawiamy jest dobrany do największego momentu dla silnika czy jeszcze jest to inny kompromis. Jak przy pracującym silniku kręciłem podstawą przerywacza aby zobaczyć co się stanie to zmieniały się nieco obroty silnika. Wolne wzrastały gdy wyprzedzenie malało a zwalniały jak rosło (niby i tak to na logikę powinno wyglądać przy zmiennym kącie). Jednak jak to jest w praktyce z jazdą na małym wyprzedzeniu i na zbyt dużym. Syreniarze sporo ad tym pracowali aby dojść do jakiś wniosków. :) Teraz to mi się tłucze po głowie jak sprytnie i dokładnie zliczać impulsy aby ustawić stały czas zwarcia a co za tym idzie to już swoboda zmiany czasu rozwarcia czyli zmiany kąta. To tak tylko jeszcze na sucho buszuje pod czachą po przeczytaniu o Królowej szos. Tylko to już zabawa na zimę z modelem czujnika i badaniem na generatorze i oscyloskopie ale tym razem mam nadzieje, że na uczelni dorwę się do cyfrowych zabawek a nie na tym analogowym oglądać przebiegi.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: AudioBas » 2012-10-22, 19:08

Coś tu cicho....
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: Muciek » 2012-10-22, 19:45

Spróbuj może wykorzystać układ stroboskopu (impulsy z kabla WN) i liczyć z tam tąd jak obrotomierz. Próbowałeś ustawić taki czas jak pisałem?

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-10-22, 21:00

AudioBas pisze:Coś tu cicho....
:P weekend od czwartku do dziś (poniedziałek południe) i od razu na zajęcia. Więc ciągle poza domem.
W tygodniu zajęcia i bardziej mogę dłubać w weekendy.
Ciągle dumam teoretycznie jak zrobić dobrze dla uc aby unikać resetu. Myślę nad zastosowaniem minimalnie większego procka z rodziny AVR bo mam takowego pod ręką w SMD. Umożliwi to już głównie komunikację i przez to wgląd co się dzieje podczas pracy.
Z drugiej strony może w końcu dojdzie do skutku moja operacja dłoni (widać na wszystkich filmach jak mi palec sterczy), a wtedy robótki ręczne będę musiał wstrzymać na ok 2 miesiące. Wolał bym do tego czasu zrobić makietę i tylko jak już to bawić się kodem i testowaniem domowym w miarę możliwości.

Spróbuj może wykorzystać układ stroboskopu (impulsy z kabla WN) i liczyć z tam tąd jak obrotomierz.
Lepiej jest liczyć impulsy z wału a tylko dla porównaniu i diagnostyki porównywać z przewodu WN.
Dopiero co udało mi się nawiązać kontakt ze znajomym bo jak się okazało był na wyjeździe i dopiero dziś odpisał. Więc postaram się dowiedzieć jak to jest z tym zabezpieczeniem czułej elektorniki przed układem zapłonowym.

Tylko nadal czekam na jakąś sugestię w sprawie tego książkowego 4mm przed GMP dla jakich obrotów jest to dobrane itp. Teraz to tylko informacja poglądowa aby zrozumieć jak wygląda proces spalania. Jaki ma wpływ stopień sprężania, prędkość wału i zapłon mieszanki w 2T. Może ktoś ma już konkretnie przeliczone kąty.

Priorytetem jest jednak zamknięcie teraz podstawowej sprawy a całą ta zabawa to przypadnie na zimowe wieczory z programowaniem uc (taka motywacja aby przysiąść i się poduczyć bo dopiero zaczynam w tych sprawach i wiem, że jak długo nic nie majstruję w sensie kodu to wylatuje z głowy zupełnie).



EDIT:

Znalazłem kolejny czujnik halla U18 ze złomu po wentylatorze od PC'ta. Ma nieco inne parametry (zbliżone poza samą wydolnością prądową OC) katalogowe ale do makiety powinien w zupełności wystarczyć. Co prawda do sterowania nie potrzebuję zbyt dużego prądu ale tamten zamontowany można obciążyć nawet do 400mA a ten do 20mA. Dla zainteresowanych karta katalogowa http://www.datasheetdir.com/U18+download.
W zasadzie każdy czujnik tego typu może się nadać do budowy impulsatora. Jak widać trzeba wpierw wymontować z wentylatora, przegrzebać w sieć i dokopać się do karty katalogowej. Później już ten niby złom elektroniczny nabiera wartości. Dobra zmykam sprawdzić znalezisko i coś podziałać przy makiecie

EDIT: Jednak okazało się, że czujnik jest typu zatrzaskowego i muszę szukać dalej najlepiej takiego samego co wcześniej.
Już wygrzebałem kolejny ale też to jest inna historia i mało mi się podoba http://www.micro-bridge.com/data/Feelin ... 11FV02.pdf

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-10-26, 00:02

Makieta pod zapłon TCI nabiera już formy.

Deska z przykręconym silnikiem 3f do tego kartka z kątem wyprzedzenia i latarka do ustawiania zapłonu LED.
Aby symulować prędkość obrotową wału zastosowałem silnik modelarski 3f wraz z regulatorem. Motorek jest dość mocny i ma zakres obrotowy od ok 800-13000 rpm. Regulacja prędkości nie jest idealnie płynna i minimalne drgnięcie drążkiem gazu w aparaturze RC powoduje skok prawie o 1k rpm. Docelowo chcę sprzęgnąć obrotomierz z lampką strobo i regulatorem silnika. Zrobić coś w rodzaju zadawania prędkości obrotowej tak aby regulator sam utrzymywał dany zakres wraz z korektą czasu błysku diody LED.

Dziś to tylko od tak pokręciłem silnikiem, ustawiłem wyprzedzenie na 40 stopni przed GMP z podziałką co 10 stopni aż do 0. Teraz to i tak tylko poglądowo aby coś było można zaobserwować. Starałem się dobrze przenieść kąty z kątomierza na tą podziałkę.
Jak się niema co się lubi to się lubi co się ma i tym oto sposobem zamocowałem czujnik halla zatrzaskowy a do wyzwalania dałem dwa magnesy. Działa identycznie jak zamontowany czujnik w moto, bo daje tylko jeden impuls na obrót. Poszukam korektora albo coś takiego aby wyraźnie zaznaczyć na wałku znak (jest wcięcie i wystarczy środek maznąć czymś białym).

Nie uzyskałem efektu stroboskopowego bo pewnie dałem zbyt długi czas. Puszczę to z płytki obrotomierza i może zmniejszenie czasu pomoże (chyba aż tak bezwładna dioda LED nie jest aby nie widzieć już powyżej 1k rpm, rozmywa się obecnie :P ).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BII06Po0VvE[/youtube]


EDIT:

Rowek wałka pomalowany korektorem na biało i już wyraźnie widać znak. Diody LED podpięte pod płytkę obrotomierza i wyzwalane z przerwania zewnętrznego (zmieniam czas wyzwalania) i jest już efekt strobo bardzo widoczny :).
Jeszcze nie wgłębiałem sie co do samego kodu tylko opisałem testowo obsług wyzwalania LED. I wcale się nie dziwię, że wyszło jakieś dziwactwo.
Hahahh powstała samoistnie jakaś funkcja opóźniająca kat przed GMP :P

Teraz tylko muszę dobrze przeanalizować przerwania i przepisać kod już pod siebie. Pewnie aby nic się nie kłóciło dam obsługę strobo pod INT1 na zbocze opadające a obrotomierz zostawię na INT0 na zboczu narastającym. No to teraz jest już zabawa z timerami, prędkością obrotową i kątową.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LqY9FGEs8OM[/youtube]




EDIT: 30.10.2012

OK obecnie szału niema z pracami. Makieta sobie stoi a ja staram się nauczyć obsługi timerów czyli poprawnego zliczania czasu impulsu (kiepsko to puki co idzie gdy się jeszcze niema tej wiedzy). Więc wsiąkam w to jak mnie najdzie i coś próbuję klecić. Pogoda paskudna, śniegu nawiało i już o wszelkich pracach przy samej maszynie nie ma mowy bo pomieszczenie nie jest ogrzewane. Streszczałem się z makietą bo może dojdzie do skutku operacja i będę mógł wtedy tylko programować jedną ręką i nic więcej przez miesiąc. Oczywiście czekam na wszelkie wskazówki czy sugestie tyczące się tego czy też bardzo pokrewnego tematu.
Na makiecie będę chciał się nauczyć i przeanalizować zmianę kąta z zakresu 40 stopni przed GMP do 0 stopni. Jak przesuwanie kąta stanie się już kontrolowane i przewidywalne to będzie można dopiero myśleć coś dalej. Sprawę zakłóceń i resetu zostawiam na deser gdy będę już działał nad samą płytką. Z zabawy wynika, że źle umieszczone polecenia kodu powodują niezłe opóźnienia programu i czas się rozjeżdża. Więc dochodzę do wniosku, że muszę opanować pomiar czasu i później uwzględniając cykle zegarowe rozpisać pozostałem operacje arytmetyczno-logiczne czy jakoś tak, ważne aby było zgodnie z planem.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: Muciek » 2012-11-05, 06:55

Jak byś to odwrócił to miał byś mapę do sportowego 4t :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: Garry1 » 2012-11-07, 15:14

Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej wiedzy i zaangażowania ;) Oby tak dalej, Powodzenia!
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: AudioBas » 2012-11-07, 16:46

Czekam na rozwój wydarzeń z niecierpliwością :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-11-08, 15:34

2000.JPG
Teraz trwa naprawa lewej dłoni a wszystko po to aby jeździć moto :P
Wszelkie sprawy mechaniczne odkładam na 6tyg.

Więc poklikam na spokojnie jedną ręką w kodzie i pomęczę makietę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: AudioBas » 2012-11-08, 18:12

Uuuuuu! Co zrobiłeś? Nie ciekawie wygląda :(
Wracaj do zdrowia!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: rafalgb » 2012-11-08, 19:11

szymon_wolebez pisze:
2000.JPG
Teraz trwa naprawa lewej dłoni a wszystko po to aby jeździć moto :P
Wszelkie sprawy mechaniczne odkładam na 6tyg.

Więc poklikam na spokojnie jedną ręką w kodzie i pomęczę makietę.
czy tak kończy sie jazda na CDI ze zmienna mapa zapłonu :shock:
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: CDI w 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-11-08, 20:06

rafalgb pisze:
szymon_wolebez pisze:
2000.JPG
Teraz trwa naprawa lewej dłoni a wszystko po to aby jeździć moto :P
Wszelkie sprawy mechaniczne odkładam na 6tyg.

Więc poklikam na spokojnie jedną ręką w kodzie i pomęczę makietę.
czy tak kończy sie jazda na CDI ze zmienna mapa zapłonu :shock:

Tak się dopiero zaczyna.

Nic się teraz nie stało to tylko naprawiają dłoń po wcześniejszej nieudanej operacji.
Przeciąłem ścięgno w palcu pod koniec czerwca i jak widać na wszystkich filmikach miałem jeden sztywny palec bo pierwsza operacja nie wyszła. Teraz nadszedł czas na kolejną i tylko tyle w temacie. Pisałem wcześniej w postach o tym :-) wiec jak ktoś bacznie i uważnie śledził to wie, że to nie jest efekt układu zapłonowego.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości