Anodowanie gaźnika

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Czeczen

Anodowanie gaźnika

Post autor: Czeczen » 2012-05-15, 11:52

Witam
Tak sobie ostatnio przeglądam forum. Przyjrzałem się tematowi o niedomaganiach gaźnika ( wyrobiona przepustnica ) i temat o anodowaniu tłoków które wykonuje użytkownik Alien.
Naszły mnie pewnie refleksje. Regeneracja gaźnika metodą anodowania. Czy stop użyty w przepustnicy i obudowie gaźnika jest podatny na anodowanie? Jeśli tak to czy jest możliwość nałożenia wystarczająco grubej powłoki by uzyskać odpowiednie pasowanie przepustnica gaźnik? Czy jest techniczna możliwość zabezpieczenia gaźnika w taki sposób żeby przy anodowaniu nie pozatykały się kanały itp itd ?

Proszę o konstruktywną dyskusję na ten temat. Uprzedzając fakty proszę użytkownika Muciek o powstrzymanie się od trollowania w tym temacie :-D

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: Muciek » 2012-05-15, 15:28

Pokryć może i by się dało ale zauważ że tam uzyskujesz + 0,01mm czyli 0,02 na gardzieli i przepustnicy czy to wystarczy aby zniwelować luz?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: AudioBas » 2012-05-15, 15:40

A jak z tarciem? Wiadomo powłoka anodowana jest mniej podatna na tarcie może warto taki zabieg przeprowadzić przy tulejowaniu przepustnicy?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Czeczen

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: Czeczen » 2012-05-15, 19:02

Muciek no tak. Mój błąd. Mój pomysł miałby sens gdyby udało się zwiększyć wymiar o 0,5-0,75mm na elementach przepustnica gardziel zniwelowałoby to 1-1.5 mm luzu. Może znacie inne podobne metody dzięki którym można uzyskać grubszą powłokę.

AudioBas dobry pomysł z tym anodowaniem tulejki regeneracyjnej - poprzez zmniejszenia współczynnika tarcia zwiększy się żywotność tych elementów. W książce pisze żeby wykonywać ją z mosiądzu. Jeśli nie jest on podatny na anodowanie to trzeba rzeźbić w aluminium.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: Muciek » 2012-05-15, 19:59

A gdyby tak przepustnicę z lepszego alu zrobić a w korpus "wyanodować"?

Czeczen

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: Czeczen » 2012-05-15, 20:05

Wyanodować korpus bez uprzedniej regenracji (zabawa z tulejką) i dorobić przepustnicę na wymiar korpusu a następnie wyanodować dorobiony element żeby zwiększyć jego odporność na ścieranie i żywotnośc. Dobry pomysł

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: Muciek » 2012-05-15, 20:14

Tylko czy te wszystkie operacje nie wyjdą tyle co jakiś Dellorto z allegro ? :>

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: Savier » 2012-05-15, 20:22

Nie wiem czy materiał, z którego są wykonywane tulejki w trakcie regeneracji dadzą się poanodować.

Może inaczej: napawać przepustnicę w części pracującej, dać na tokarkę pod taki wymiar, żeby można było ładnie wytoczyć korpus gaźnika. Jak już mamy potoczone, dać do anody (najlepiej czarnej, kozackiej) i mamy profi. Czyż nie? :-)

Anodowanie nie jest drogie, toczenie i spawanie... hm. spawanie z 20zł, toczenie kolejne, anoda tyle samo. Mniej jak 100zł w praktyce?

Czeczen

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: Czeczen » 2012-05-15, 20:37

Mogą wyjść nawet 2xtyle jeśli przełoży się to na ich żywotność
Savier można ominąć zabawę z napawaniem poprzez dorobienie przepustnicy lub obrobienie podobnej gabarytowo przepustnicy z innego gaźnika

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: wujcio » 2012-05-15, 20:46

Przecież regeneracja pegaza kosztuje około 100 zł i w tym jest właśnie naprawa przepustnicy.
Z tego co widziałem to spece nabijają rurkę miedzianą albo aluminiową na lekko stoczoną starą przepustnicę.
Dodatkowo jeśli korpus jest wyrobiony też trzeba go roztoczyć a wkład korpusu osadzany jest na taśmie z teflonu.
poszukajcie w necie: regeneracja pegaza junak

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: Muciek » 2012-05-15, 20:50

Witam

Maksymalny koszt odrestaurowania gaźnika wynosi 240 zł.
Co do terminu, na dwa miesiące jestem zarzucony gaźnikami.
Najlepiej kontaktować się telefonicznie.

Pozdrawiam
Mechanika Precyzyjna
Michał Hetmann
Z posta Audiobasa , poza tym zawsze jakaś radocha że zrobiło się samemu ;D

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: Alien » 2012-05-15, 23:10

Może inaczej: napawać przepustnicę w części pracującej, dać na tokarkę pod taki wymiar, żeby można było ładnie wytoczyć korpus gaźnika. Jak już mamy potoczone, dać do anody (najlepiej czarnej, kozackiej) i mamy profi. Czyż nie? :-)
Weź do ręki przepustnice z pegaza i idź do goscia który spawa TiGiem i mu powiedz że chcesz to napawać - a później jego odpowiedź napisz nam na forum :D

Anodowanie nie jest takie proste, gaźnik ma zbyt wiele zalanych elementów nie-aluminiowych które w procesie po prostu zostaną wyżarte. Zabezpieczanie podobnie jak z tłokami nie jest takie łatwe do wykonania :) poza tym korpus pegaza to prawdopodobnie Zn-Al czyli chu*** stop do robienia takich powłok.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie gaźnika

Post autor: Muciek » 2012-05-15, 23:21

Czyli lipa. Więc dać tulejkę do gaźnika i anodować nową przepustnicę chyba by wypadało.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości