dodatkowe kanały płuczące w wsk

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
marc1990
Posty: 30
Rejestracja: 2007-09-09, 12:38
Lokalizacja: opolskie,opole
Kontaktowanie:

dodatkowe kanały płuczące w wsk

Post autor: marc1990 » 2007-10-11, 15:04

spotkałem sie z dawnym znajomym który miał simka i go tuningował i mówił ze duzo mocy mu dało dowiercenie dodtakowych płuków w cylindrze,nawet pokazywał mi taki cylek

czy dało by rade takie płuki dowiercić w cylindrze wsk 125??

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Post autor: qwert45 » 2007-10-11, 19:00

Dało by się, ale po co? Jest nawet taki gość który się tym znajduje. Ma stronę w Internecie, to to tuner specjalista i drogo się ceni. Ale chyba takie rzeczy to robi w jawkach i simsonach tylko.

marc1990
Posty: 30
Rejestracja: 2007-09-09, 12:38
Lokalizacja: opolskie,opole
Kontaktowanie:

Post autor: marc1990 » 2007-10-11, 19:27

doszedłem do wniosku ze to gra niewarta świeczki

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-10-11, 21:27

No niewarta, chyba że chcesz bić rekordy;] Do simsonów są dostępne niemiecki cylindry firmy RTZ najlepszy z nich i za razem najdroższy (jakieś 300Eu) to 90ccm z chyba 5 kanałami, simek składany na ich najmocniejszych częściach leci spokojnie 110km/h z tego co mi wiadomo, wystarczy zajrzeć na ebay.de . Z grusza mówiąc taki simacz ma 6 biegów, 90ccm, wlot mieszanki do gara ma kształt kwadratowy ze 2 razy taki jak w WSK175 i wiele innych....

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Post autor: bing17 » 2007-10-12, 12:37

Jeżeli chodzi Ci o Pana Nogłego http://www.tuningdwusuw.prv.pl to wg. mnie to cieć nie specjalista. Jakoś zawsze jak widze zdjęcia z jego dodatkowymi kanałami płuczącymi to mi jakoś weselej. Popatrzcie na niektóre rozwiązanie które są na zdjęciach i też myśle że sie pośmiejecie. Szczególnie od tego cylindra który nie ma praktycznie dolnej części. A co do simsona, firma nazywa się RZT ;) jest jeszcze Langtuning. Firmy te mają w swoich ofertach zestawy do simsonów, z których wg. danych firmy najmocniejszy ma coś ok. 18KM, Langtuning ma chyba nawet wykres dla takiego silniczka.

marc1990
Posty: 30
Rejestracja: 2007-09-09, 12:38
Lokalizacja: opolskie,opole
Kontaktowanie:

Post autor: marc1990 » 2007-10-12, 14:09

co do rzt to wiem bo sam mam w simku sr ich cylinder 70cmm z jednopiercieniowym tłokiem
i dodatkowymi kanałami,ale tą tańszą wersje z normalnym dolotem i taki simel leci 90kmh

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-10-12, 14:40

bing17 pisze:Jeżeli chodzi Ci o Pana Nogłego http://www.tuningdwusuw.prv.pl to wg. mnie to cieć nie specjalista. Jakoś zawsze jak widze zdjęcia z jego dodatkowymi kanałami płuczącymi to mi jakoś weselej. Popatrzcie na niektóre rozwiązanie które są na zdjęciach i też myśle że sie pośmiejecie. Szczególnie od tego cylindra który nie ma praktycznie dolnej części. A co do simsona, firma nazywa się RZT ;) jest jeszcze Langtuning. Firmy te mają w swoich ofertach zestawy do simsonów, z których wg. danych firmy najmocniejszy ma coś ok. 18KM, Langtuning ma chyba nawet wykres dla takiego silniczka.
Co do zdjęć i tuningu ,to nie wiem ,ale koleś robił mi już szlif 2 cylindrów i na prawdę nie mam mu nic do zarzucenia. Wręcz przeciwnie polecam jego zakład. Nie interesowałem się jego zdjęciami na stronce ,możliwe że są gdzieś błędy i niedopatrzenia. Mnie jakoś nic tam nie śmieszy ,napisz może dokładniej co i jak .

Załatwił mi na moje życzenie oryginalny tłok z epoki do mojej SHL M11W w stosunkowo przystępnej cenie. Dwa lata temu robiłem u niego szlif cylindra w WSK 125 ,na tłoku z almotu i nie narzekam. Gość ma świetnie wyposażony warsztat ,fakt że jeździ skrzypiącym fiatem 125 :P i jest wiecznie brudny :D
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Post autor: bing17 » 2007-10-12, 18:52

No do jakości typu szlify cylindrów to też słyszałem dobre opinie. Co do kanałów, 1 rząd 3 od lewej, totalne nieporozumienie ułożenia okien, 5 rząd od góry, 3 zdjęcie od lewej, okna zbyt blisko siebie co nie jest dobrym pomysłem. Nie powiem że wszystko co Pan Nogły robi jest złe, ale mówie tylko od strony teoretycznej o dodatkowych kanałach płuczących.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-10-13, 01:07

ale mówie tylko od strony teoretycznej o dodatkowych kanałach płuczących.
Niestety często teoria nie pokrywa się z praktyką. Trzeba byłoby zasięgnąć opinii ludzi, którzy kupili te cuda i potrafią szczerze powiedzieć, że nie przepłacili.

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Post autor: bing17 » 2007-10-13, 09:53

Porównaj z innymi cylindrami, wyczynowych motocykli, tych z RZT i innych. Okna są zupełnie inaczej ułozone. Nie mówie ze to nie może działać, tylko że nie jest to dobre rozwiązanie i nie wykorzystuje to pełnych możliwosci tej modyfikacji.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-10-13, 14:30

Hmm no to napisz do gościa i zobaczymy jakie ma swoje kontrargumenty :)

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Post autor: bing17 » 2007-10-13, 20:28

Powiedz mi tylko po co mam to pisać ?? Przecież ja nie mam zamiaru zamawiać tam tych cylindrów, a każdy i tak zrobi tak jak będzie chciał.

Conqeror
Posty: 13
Rejestracja: 2008-01-13, 20:45
GG: 0
Lokalizacja: ozo
Kontaktowanie:

Post autor: Conqeror » 2008-01-20, 15:05

Ja robie w jawce 50 4 kanały i powiem wam że silnik ma znacznie więcej obortów. Niby chcesz wrzucić następny bieg a on dalej ciągnie i to jeszcze szybciej . WSK 175 by szła jak przecinak ;-)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2008-01-20, 19:07

dopiero robisz te kanały , ale już ci tych mega obrotów dodało , no chyba że zrobiłeś już ale to dwa różne słowa ,
Conqeror pisze:Niby chcesz wrzucić następny bieg a on dalej ciągnie i to jeszcze szybciej
to może wcale nie zmieniaj biegów tylko jeździj na jedynce jak tak ci ciągnie , a w ogóle to jak robiłeś te kanały młotkiem i meslem , a może szlifierką kątową bo też się do czegoś takiego przymierzam , wrzuć jakieś fotki bo aż ciekaw jestem
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
konan
Posty: 260
Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: konan » 2008-01-20, 21:01

Też chętnie zobaczę jak sie robi te kanały ;-)
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza

Awatar użytkownika
Michal_TM
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-06, 16:47
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Michal_TM » 2008-01-20, 21:07

Ja mam jeden cylek więcej od WSK125 to się pobawię zobaczę co z tego wyjdzie.
ps. w simsonie mam cyl 60cc 4kanały dolot 19mm.
polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,251/28631

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Post autor: rykun » 2008-01-20, 21:55

Panowie w czym problem. W jawach 50 i simsonach w oryginalnych cylindrach można wybić tuleję. Wtedy to wiertarką jest dobry dostęp i nie ma większych kłopotów. Wywiercić dodatkowe płuki bez wybijania tulei z cylindra to już jest sztuka.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2008-01-20, 22:40

Panowie w czym problem. W jawach 50 i simsonach...
Nie wiem jak w jawkach, ale w simsonach jednak jest spory problem! Bo jedynie starsze, te oryginalne, NRD-owskie cylindry mają wciskaną tuleję. Nowsza generacja już takich fajności nie ma. Poczytałem deko fajnej dyskusji na simsonowskim forum: bardzo pouczająca lektura (uprzedzę pytania: niestety, w tej chwili nie pamiętam jaki jest adres tego forum: trzeba poszukać na googlach).
Natomiast nie spotkałem się jeszcze z informacjami, czy tuleje WSK też da się wycisnąć, nie wiem jak to jest.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Post autor: rykun » 2008-01-20, 23:58

Faktycznie fenix. Można wyciskać tylko tuleje z cylindrów produkcji DDR lub z byłej czechosłowacji. W wsk nie da się wycisnąć tulei. Podgrzewałem palnikiem i naciskałem prasą 10t i nie poszło. Wsk ma zalewane tuleje niektóre maja jeszcze kołnierz co dyskwalifikuje je z wybijania. Ale można to zrobić bez wybijania. Tylko warunkiem jest aluminiowy cylinder bo w żeliwie szkoda marnować czasu i wierteł. Dla wytrwałych polecam wytoczyć tuleje i dorobić nową. Ale wtedy to już trzeba myśleć nad mocniejszym wałem, sprzęgłem i łożyskami c4.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2008-01-21, 05:37

rykun pisze:Wsk ma zalewane tuleje (... jeszcze z kołnierzem) co dyskwalifikuje je z wybijania. Ale można to zrobić bez wybijania.
A ja proponuje nie używać słowa "wybijanie" w tej konkretnie sprawie, bo wybijanie kojarzy się z... uderzeniem czymś twardym (np. motkiem). W robótkach wokół cylindra taka operacja (tzn. wybijanie) jest zupełnie bezsensowna.
Chyba lepszym byłoby słowo "wyciskanie".

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości