Strona 1 z 3

Odchudzenie tłoka

: 2007-10-19, 18:57
autor: Endriu
Ostatnio pomyślałem sobie, że można by było odchudzić tłok w WSK. Dzięki temu będzie się żwawiej wkręcała na obroty. co o tym myślicie?

: 2007-10-19, 20:58
autor: jimmi1206
<hahaha>

: 2007-10-19, 21:06
autor: bing17
jimmi1206 pisze:<hahaha>
Bardzo ambitny i dużo mówiący post. Tłok możesz odchudzić, ale co dokładnie chcesz w nim zmieniać ?? Czy obrobić wnętrze, czy dodatkowo zmienić fazy rozrządu ?? Bo to najwygodniej robi się tłokiem.

: 2007-10-20, 10:08
autor: jimmi1206
Ale po co to robic ?? Wiesia jet taka jaka jest jak chcesz poszalec czyms co sie szybko wkreca na obroty to kup sobie MZ i katuj a wiesie zostaw w spokoju!! Silnik w Wiesi jest wolno obrotowy i nic na to nie poradzisz zreszta to weteran i tzeba o niego dbac a nie go tuningowac i skracac mu zywotnosc!! Jestem pewien ze nie tylko ja tak mysle ale 75% ludzi korzystających z tego forum!!

: 2007-10-20, 11:33
autor: bing17
Odchudzanie tłoka nie skraca żywotności, wręcz przeciwnie podnosi ją z tego względu że masy wirujące są mniejsze :) Drobne modyfikacje są nawet wskazane, jeśli chce się żeby nasz weteran popracował dłużej i miał mniej męczącą pracę :-D

: 2007-10-20, 16:29
autor: szef1990
jimmi1206, ma rację, zaliczam się do tych 75%.
1.Przykazanie Motóra:nie bądź mądrzejszy od fabryki...

: 2007-10-20, 17:32
autor: 125 arek
oj nie zgodzę się z wami trzeba fabrykę poprawiać te rzeczy które najbardziej dają w kość na pewno np.ładowanie w wsk 3 zapłon w wsk4 i wiele innych aby tylko jak najprawidłowiej działały nam moto i mogły przetrwać dłużej niż fabryka dała

: 2007-10-20, 22:12
autor: szef1990
Ale bez przesady, fabryczne tłoki nie były do tego stopnia złe żeby trzeba było je "ulepszać"...Ja bym się nie bawił w takie "cudowanie", gdybym chciał mieć większą moc to kupiłbym MZ 250 ale decyzja należy do autora tego tematu, reszta tematu niech będzie sprawą retoryki...

: 2007-10-20, 22:45
autor: bing17
Ale tu nie chodzi o moc tylko o zwiększenie trwałości jednostki napędowej.

: 2007-10-21, 09:07
autor: szef1990
Mimo wszystko jestem przeciwny ale to-tak jak powiedzialem-sprawa autora tematu.

: 2007-10-23, 15:32
autor: irek
Ta nie przesadzajcie znowu, Tłok można usprawnić ale nie trzeba, to już zależy od gustu. Ja bym na twoim miejscu go wy polerował od środka do wysokości sworznia i może nawet efekt będzie odczuwalny ale do tego dobrze jest jednocześnie wypolerować cylinder (kanały płuczące, ssący i wydechowy, do tego króciec) i wtedy efekt na pewno odczujesz.

: 2007-10-24, 18:18
autor: Fenix
... i może nawet efekt będzie odczuwalny ale do tego dobrze jest jednocześnie wypolerować cylinder (kanały płuczące, ssący i wydechowy, do tego króciec) i wtedy efekt na pewno odczujesz.
A ja jestem niemal pewien, że takiego efektu się nie odczuje: zbyt mały będzie zysk, żeby go odczuć w praktyce!!! To trochę tak, jakbyś wyjął z motocykla np. pomkę do kół i też spodziewał się przyrostu dynamiki (bo przecież motocykl jest lżejszy o wagę pomki).
Zauważcie, że o polerowaniu tłoka czytacie w obszernych (i fachowych!! a nie amatorskich) opracowaniach na temat tuningu silnika S01 a wiąże się to z koniecznością zabezpieczenia się przed niszczącym działaniem tzw. karbu.
W uproszczeniu mówiąc ==> ma to zniwelować ogromne obciążenia (i siły niszczące), występujące w miejscach przewężeń, głębokich rys, czy innych podobnych karbów! Ale jeżeli takich naprężeń nie spowodujesz, to nie ma potrzeby zabezpieczać się przed nimi.

Kiedy będą więc potrzebne zabiegi polerowania powierzchni tłoka? Ano na przykład wtedy, gdybyś drastycznie "pocienił" ściankę tłoka, albo gdybyś nadał mu ogromne prędkości ruchu, albo gdybyś poddał go potężnym nacikom gazów nad tłokiem i ... coś tam jeszcze.
Dopóki wokół tłoka nie ma takich czynników, to nie ma też potrzeby zabezpieczania się przed skutkami działania karbu.
Ale samo polerowanie - bez innych głębokich przeróbek - nie ma praktycznego sensu (no, może jedynie ma to sens estetyczny: bo polerowany tłok bardzo efektownie i starannie wygląda = ale to raczej jedyny sens polerowania).

Moja podpowiedź do dyskusji o tuningowaniu: tak naprawdę to jedynym skutecznym sposobem "poprawy" mocy i momentu obrotowego silnika S01 jest znaczące powiększenie kanału ssącego (i oczywiście związanego z tym skorygowania kanałów płuczących i kanału wydechowego).
.

: 2007-10-24, 19:18
autor: Tulik
jakie powinny być wymiary tych kanałów po tuningu (ekstemalnie)????????

: 2007-10-24, 19:39
autor: Fenix
Nie potrafię Ci tak z marszu odpowiedzieć i nawet nie chciałbym. Bo to wymaga trochę dłuższego pogadania, podyskutowania. Ale jest prostsze i szybsze rozwiązanie>>> zamiast wyważać otwarte drzwi, to lepiej poszukać porządnego, fachowego opisu tuningu silnika S01 (ja polecam opracowania Tomasza Sułka - to naprawdę facet z ogromną wiedzą w temacie). Jest też zupełnie dobry opis usprawnień S01 w książce Załęskiego (oczywiście tej o wueskach).

: 2007-10-24, 20:00
autor: 1angel
Jeśli kogoś to zainteresuje to jest rys z książki Załęskiego jak gładź powinna wyglądać przed i po korygowaniu kanałów :
Obrazek

: 2007-10-26, 03:39
autor: Tuning
Według mnie odchudzanie tłoka to zbędne działanie lepiej np: poeksperymentowac i wstawic nowy tłok lup pierścienie itd

Z ciekawostek powiem że jak raz zatarłem moto i rozwalił mi sie tłok tzn pękł jego kawałek z jednej strony to uwaliłem podobny kawałek z drugiej strony co by równowaga była i chodziło jeszcze długo :evil:

: 2007-10-26, 16:24
autor: 1angel
Tuning pisze:pękł jego kawałek z jednej strony to uwaliłem podobny kawałek z drugiej strony co by równowaga była i chodziło jeszcze długo
to się nazywa profesjonalne podejście do tuningu :-D

: 2007-10-26, 20:25
autor: Tuning
To była kwestia oszczedności zrobiłem tak iz motor i tak był cały rozbity a ja chciałem go sprzedac jako tako sprawnego

: 2007-10-26, 20:36
autor: 1angel
mniejsza oto ...

: 2007-11-02, 01:55
autor: Fenix
Tuning pisze:To była kwestia oszczedności zrobiłem tak iz motor i tak był cały rozbity a ja chciałem go sprzedac jako tako sprawnego
To i tak całkiem uczciwie z twojej strony, bo niektórzy, ci co cwańsi, wstawiają podobno tłoki... drewniane!! To dopiero wyciszało pracę silnika! :shock: