WSK 125 - kierunkowskazy i stop LED

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sumek101
Posty: 94
Rejestracja: 2007-08-13, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Ogar 200
BMW 700

Ursus C-330 ;)
Lokalizacja: ok. Warszawy
Kontaktowanie:

WSK 125 - kierunkowskazy i stop LED

Post autor: Sumek101 » 2013-04-07, 18:03

Witam,
Z 4 miesiące temu pisałem o moim problemie/pomyśle w innym wątku jednak nie doczekałem się odpowiedzi, dlatego też postanowiłem założyć nowy oddzielny temat. Mam świadomość, że temat był już wielokrotnie poruszany na forum jednak nigdzie nie doczytałem się konkretnych odpowiedzi "czarno na białym".

Oto jak wygląda sprawa (wklejone z innego wątku):
Moja WSK przeszła ostatnio poważniejszy remont, jednak ku mojemu zdziwieniu poprawiający elektrykę znajomy mechanik, przy okazji... wstawił do niej kierunkowskazy z wraku 175tki i tak oto stałem się nieświadomie posiadaczem WSK 125 M06B3 z oryginalną 6V instalacją z bonusowymi kierunkowskazami.

Tutaj zaczyna się problem, jako że kierunkowskazy już są... żal mi się ich pozbywać. Naczytałem się już że standardowa instalacja czegoś takiego nie pociągnie... a w praktyce? Kierunki świecą tak mocno że dla bezpieczeństwa i tak wystawiam rękę więc przydałoby się coś z tym zrobić. W dodatku wiem już, że z takim obciążeniem akumulator długo tego nie pociągnie.

Instalacji przerabiać nie chcę, ale z tego co czytam sprawę mogłoby załatwić wstawienie zamiast zwykłych żarówek - ledów.
Przy okazji jak spojrzałem światło stop strasznie niknie przy tylnym pozycyjnym także tam też wstawiłbym jaśniejszego LEDa przy okazji oszczędzając pobór prądu.
Szczerze przeszukuje internet i nigdzie nie mogę natrafić na LEDówki pod instalacje 6V oraz odpowiedni przerywacz.

Teraz parę pytań i prośba o pomoc:
- Orientuje się ktoś gdzie można by zamówić odpowiednie żarówki i przerywacz?
- Jak podłączyć taki przerywacz elektroniczny (bo o taki się rozchodzi prawda?)
- Czy zastosowanie takiego zestawu jest w ogóle sensowne i coś takiego "pożyje"?

Pozdrawiam i jako, że może niedługo doczekamy się wiosny, mam nadzieję, że maszyna przygotowana będzie tip top. :)

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - kierunkowskazy i stop LED

Post autor: krzysiek200 » 2013-04-07, 18:37

żarówek LED na 6v nie znajdziesz na pewno, zwykłe nieraz ciężko dostać a gdzie dopiero ledy, jedynym wyjściem jest kupienie "luzem" ledów i zlutowanie sobie np. po 5 lub 10 na kierunkowskaz, co do stopu to to samo, a przerywacz można samemu zrobić (pelno schematów w necie) lub kupić na allegro przystosowany do ledów (są takie że instrukcja podłączenia jest na nich narysowana)

ronal
Posty: 15
Rejestracja: 2013-03-28, 14:12
GG: 0
Moje maszyny: jeszcze nie mam, chciałbym WSK 4
Lokalizacja: Kania Nowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - kierunkowskazy i stop LED

Post autor: ronal » 2013-04-07, 19:33

A jak by tak do kierunków założyć diody mrugające? Wtedy by nie trzeba było dawać przerywacza?

Awatar użytkownika
Sumek101
Posty: 94
Rejestracja: 2007-08-13, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Ogar 200
BMW 700

Ursus C-330 ;)
Lokalizacja: ok. Warszawy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - kierunkowskazy i stop LED

Post autor: Sumek101 » 2013-04-08, 18:16

Dzięki za odpowiedź, cóż na elektryce nie znam się kompletnie także wytworzenie samemu potrzebnych "ledówek" sobie daruję.
W takim razie kierunki pójdą na demontażu.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - kierunkowskazy i stop LED

Post autor: piotrBe » 2013-04-08, 20:53

Tak to jest jak się nie zaglądam do wszystkich działów, a kolega nie przegląda wszystkich tematów o motocyklach ;)

Sprawdź u mnie co i jak to wygląda (podpis "Top"), w temacie na temat 'czerwonej'. Robota na chwile obecną stanęła, głównie ze względu na studia. Miałem zamontowane wcześniej(rok 2009) przy instalacji o poprawionym ładowaniu wg książki, kierunki na 6V 21W żarówkach, żelowy akumulator i jakoś to współgrało gdy aku naładowane. Po dłuższej jeździe z kierunkami już aku padało i motocykl był choinką. Teraz zmontowałem ledy, ale trochę roboty z tym było. Efekty masz w temacie.

W moto mam pełną opcje ledów gdzie się dało (stop + pozycyjne, podświetlenie licznika) co daje mi klakson bez ograniczeń.


Powiem Ci że też jestem laikiem jak się okazuje elektryce i elektronice. Są lepsi na forum ;).... Jednak sam takiej banalnej przeróbki dokonałem, potrzeba kilku rzeczy: czasu, chęci, części, lutownicy i POCZYTAĆ.

Może jednak się skusisz na zrobienie tych ledów, jak przeczytasz mój temat od dechy do dechy, będziesz wiedzieć czemu nakłaniam Cię do zostania przy tej opcji (uderzam w stronę kierunków oraz przeróbki światła stop, bo najwięcej "jedzą" prądu).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sumek101
Posty: 94
Rejestracja: 2007-08-13, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Ogar 200
BMW 700

Ursus C-330 ;)
Lokalizacja: ok. Warszawy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - kierunkowskazy i stop LED

Post autor: Sumek101 » 2013-04-10, 17:22

O widzisz dzięki za informacje :) Na razie odmontuje kierunki żeby na spokojnie wybrać się na przegląd. W wolnej chwili może zgłębię tajniki ledowej techniki, bo u Ciebie rozwiązanie wyszło rzeczywiście świetnie :)
Pozdrawiam

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości