Jaki moduł zastosować.

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: raflo87 » 2013-06-03, 16:21

no rzeczywiście , teraz sie nie popisałem znajomością elektroniki...
dzięki za informacje , a prad wziasc z 2 cewek ładowania czy z jednej ? u mnie wychodza 3 kable niebieski , zółty ,brazowy

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: Muciek » 2013-06-03, 16:26

Weź z tego kabla co idzie na lampę przednią albo jak by się grzało to z jednego pinu który wchodzi na mostek prostowniczy ~~.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: raflo87 » 2013-06-03, 16:31

Wiesz co u mnie jest to inaczej porobione , mam odlutowaną masę od tych cewek od swiateł i koońcówka czyli czerwony idą mi na regulator , na codzien z tego korzystałem bo miałem moduł 4T i czasem uzywałem swiateł , 2 cewki od ładowania mam wolne

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: Muciek » 2013-06-03, 16:33

To podepnij do tych wolnych cewek. Jak wychodzą Ci dwa kable z tych cewek to podepnij oba pod uzwojenie wtórne a potem 1 kabel z pierwotnego na moduł a 2gi na masę. Jak wychodzi 1 to tak jak pisałem parę postów wcześniej.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: raflo87 » 2013-06-03, 16:38

ale jeśli Ci chodzi o masę to o masę do modułu , bo ogólnie na masie w motorze mam 12V bo ten prad z 4 cewek wyprostowany idzie mi wiadomo masa i plus, noi kable z pradnicy niebieski brazowy zółty to prad z 2 cewek , więc musze niebieski połączyć z zółtym i potem brażowy na uzwojenie i 220V na CDI

Namatałem trochę , czyli mogę mieć 2 masy ???

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: Muciek » 2013-06-03, 16:43

podłączenie.jpg
Tak to podłącz na początek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: raflo87 » 2013-06-03, 18:36

Ok dzięki , rozumiem tylko tak jak z tych 2 cewek moge mieć z 40V pójdzie to przez transformator to bedzie ok ? nic popali modułu , noi na tym rysunku kolorystycznie mi nie pasuje do modułu bo mam :

- zielony
- czarny
- czerwony
- niebieski
- zółty

Noi jeszcze jedno bo sie nie znam , minus akumulatora moze byc pod masą jak będe miał pod masą też prąd do CDI?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: Muciek » 2013-06-03, 18:51

TO jest schemat przykładowy kolory "z dupy wzięte" :mrgreen: . Spaliłeś moduł bo zrobiłeś zwarcie i poszedł przez tyrystor duży prąd który go uszkodził. CDI do działania potrzebuje na niskich obrotach ok 40V aby iskra się pojawiła a podczas pracy na wysokich obrotach 150 do wzwyż. Minus aku może być z 1 końcem trafa. Co do kolorów to nie mam pojęcia , jakiś egzotyczny model trafiłeś :D

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: raflo87 » 2013-06-03, 19:17

dzięki teraz wszystko rozumie , choć niewiem jak podłaczyc dokładnie ten CDI ,zeby znowu nie spalić heh , szukam ale nie moge znaleść tego schematu

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: Muciek » 2013-06-03, 19:19

Napisz do sprzedającego może tam gdzie kupiłeś.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: jannex » 2013-06-04, 10:38

Masz moduł z 6 - pinową wtyczką czy kilka kabelków i przejściówka na taką wtyczkę? Wchodzisz na elektrodę i tam znajdziesz rozkład wyprowadzeń we wtyczkach takiego modułu. Sugerowanie się kolorami kabli to średniowiecze :mrgreen:

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: raflo87 » 2013-06-04, 11:07

moduł ma wtyczkę 6 pinową ale jest w niej 5 pinów , jest to taka wtyczka nie dzielona , prosta.
czy mógłbyś podać linka zeby zerknac ... wczoraj siedziałem znalazłem kilka schematów ale nie dokładnie do mojego bo tylko ta wtyczka pierdzielona psuje wszystko...

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: jannex » 2013-06-04, 12:00

Mam za ciebie poszukać? Przeginka ;D

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: raflo87 » 2013-06-04, 13:42

Zle mnie zrozumiales .. myslalem ze masz linki skoro mowiles ze sa na elektrodzie .

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: Muciek » 2013-06-04, 15:31

Na elektrodzie są linki do modułów z 2 wtyczkami...

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: raflo87 » 2013-06-04, 16:01

po paru dniach szukania znalazłem , moze komuś też sie przyda
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2022075.html

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: raflo87 » 2013-07-15, 17:21

Tak po krótce podsumowując z moich doświadczeń to te moduły 4t w WSK 4 to można w dupe se wsadzić.
Dopiero na normalnym poczciwym cdi motor odżył...
Właśnie po wielu testach nie poznaje motoru:)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: AudioBas » 2013-07-15, 19:30

raflo87 pisze:te moduły 4t w WSK 4 to można w dupe se wsadzić.
Już dawno o tym pisałem :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki moduł zastosować.

Post autor: raflo87 » 2013-07-15, 19:55

No czesto bywa ze czlowiek na wlasnej skórze musi sie przekonac.
Na tym module 4t meczylem sie pare ostatnich miesiecy , przez to cierpial gaznik a nie byl winny.
Szukałem problemu bo na ty piepszonym 4t osiagalem mniej wiecej na 2 - niecale 7000 na 3 około 6000 a na 4 brakowalo mocy i 5500 to dopiero z gorki łapała. Pod delikatna górke to z dziury kobuzowej nie moglem wyjsc hehe 4600-5000 i siedzialem w czarnej dupie.
Testowalem to 4t w roznych ustawieniach. A skoro on wyprzedza 35 stopni i to jezzcze 1 schodkiem a nie płynnie jak opisuje to sprzedawca to ten zapłon wypada mega wczesno.
Niedawno poskladałem Cdi od audiobasa. Nie chce go chwalic ale jaak poustawialem wszystko to wreszcie przod poszedł w góre. 1 2 odjazd:) na 3 do 7000 w miare spokojnie . A na 4 jakies 6200 mialemi braklo odcinka. Takim motorem mogę jezdzic:)
Tylko komus bez obrotomierza ciezko byloby oceniac i wyciagac wnioski.
Wiadomo czuc czuc ale na obrotomierzu wszystko spamietasz do ilu ciagnie i mozna wybrac najlepsza opcje.
Jeszcze taki news to spadly mi obroty maxymalne i sa w granicach 8600-8800 przy najlepszym ustawieniu jakie sobie narazie znalazlem. To cdi nie ma chyba blokady jak podejrzewalem wczesniej.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości