Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-02, 10:48

Żeby nie robić syfu w temacie o filmach dyskusję zaczniemy tutaj.

raflo87 pisze:cylinder stoczony o 0,8mm i już mi biło minimalnie o głowice jak dałem bez uszczelki pod cylindrem , z uszczelką OK
raflo87 pisze:No zobacz i oceń:)

Apropo jeszcze cylindra i obniżania to oczywiście że od góry był staczany . Ja liczyłem na to że 0,8mm bedzie w sam raz bo wał od bayu jest ponoć krótszy 0,5mm (tzn korbowód) , stoczył mi tokarz o 0,6mm i mu mówie żeby jeszcze liznał 0,2mm czyli łącznie 0,8mm , teraz bym zostawił te 0,6mm.

O i będe miał pytanie , bo wczoraj odkreciłem głowice zobaczyć co sie dzieje noi zauwazyłem ze cały gwint głowicy nie jest zajęty od swiecy , tzn swiece mam 12,7mm dł. i tak to nie pasuje mi , powinna być dłuższa o 0,3 -0-4cm i by gwint swiecy równał sie zgłowicą... słabo to widać na zdj ale powinnieneś zakapować


Ile w końcu polecacie zebrać od góry i od dołu?
Na czym Wam to robili? Bo dzwoniłem do mojego szlifierza i za górę i dół chce 80 zł.
Mówił, że tam bardzo dużo jest zabawy, aby równo to złapać itp... I że na tokarce będzie musiał ustawiać, ble ble....

Jest w ogóle sens się bawić w to?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: raflo87 » 2013-07-02, 13:42

Co to za tokarz czy slifierz ? Chyba Vat dolicza 500% , u mnie tokarz chciał 6 zł ale dałem mu 15zł , zaniosłem mu to razem z tłokiem bo potem jak sciska szczękami za tuleje pasuje zeby tłok w srodku blokował bo może być potem złamanie.
Raz mi robił bez tłoka to wział 10 zł ale musiał uważać jak z jajami.
Nie spotkałem sie nidgy z przypadkiem ze ktos od dołu toczył czy szlifował.Ja czy mój kolega -zawsze tylko od góry się toczyło.
Proponuję i polecam 0,5 mm choć wymiar ten zalezy jeszcze od egzamplarzu cylindra jak jeden był wiecej czy mniej wprasowany.

Wbrew pozorom nie prosto jest wydusic z wsk 175 pare atmosfer więcej jak to niektórzy piszą że 2-3mm obnizyli to tłok by chyba się rozsypał i wypadły jego częsci przez gażnik jak raz u mnie;)
Ostatnio zmieniony 2013-07-02, 13:53 przez raflo87, łącznie zmieniany 4 razy.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: auriol77 » 2013-07-02, 13:45

raflo87 pisze:Co to za tokarz czy slifierz ? Chyba Vat dolicza 500%
Ciesz się ,że u ciebie są tani bo większość ludzi tak właśnie bierze. Po prostu usługi tokarskie są bardzo drogie (później narzekają na brak zleceń) U mnie za machnięcie ręką biorą od 20-30zł więc jakby miał dłużej przy czymś przysiąść to bez 100zł nie podchodź.

Co do toczenia od dołu robi się to gdy zmienia się tłok względem oryginalnego. Jeśli w nowym tłoku otwór na sworzeń jest wyżej to trzeba zebrać cylinder od dołu.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-02, 14:39

raflo87 pisze:Proponuję i polecam 0,5 mm
Nie za dużo?
Ja tam nie chcę Bóg wie jakich mocy :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: Savier » 2013-07-02, 14:50

W jaki sposób chcecie złapać taki cylinder?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: Muciek » 2013-07-02, 15:40

Za nóżki od tulei , niektórzy magicy tak potrafią :D

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: raflo87 » 2013-07-02, 17:28

AudioBas pisze:
raflo87 pisze:Proponuję i polecam 0,5 mm
Nie za dużo?
Ja tam nie chcę Bóg wie jakich mocy :)
0,5mm to chyba mało:) albo wogóle nie rób :) mało to odczuwalne a jak dla mnie wogóle:) a jak ma Cie tyle skasować to lepiej w coś innego zainwestować.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-02, 21:03

Znalazłem człowieka co mi to za 20 zł zrobi, ale tylko od góry...

Mi nie zależy na sprężaniu itp, po prostu chcę wyrównać tą krótszą korbę.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: raflo87 » 2013-07-02, 21:55

Audiobasie Ty nie mysl o toczeniu cylindra tylko zrob porzadek z paczkami bo juz tydzien sprawa przeciagnieta.
Mysle ze te 0.5 mm bedzie w sam raz bo o tyle korba byla krotsza.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-02, 21:57

raflo87 pisze:Audiobasie Ty nie mysl o toczeniu cylindra tylko zrob porzadek z paczkami bo juz tydzien sprawa przeciagnieta.
Mysle ze te 0.5 mm bedzie w sam raz bo o tyle korba byla krotsza.
Wszystko musi mocy urzędowej nabrać :) Skinder 2 tyg czeka :)
Paczki jutro z rana jadą :)


Ktoś jeszcze montował wał od Baya i grzebał z tuleją?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: wujcio » 2013-07-04, 00:05

Panie zamontuj cylinder z tłokiem bez pierścieni i zobacz ile CI brakuje do rantu tłoka.
Całkiem możliwe że bez uszczelki pomiędzy cylindrem a karterem będzie ok a jak nie to będzie można to mniej więcej zmierzyć.

Co do bicia o głowicę to po planowaniu trzeba zrobić miejsce na tłok- wystarczy zrobić fazę w głowicy powyżej podtoczenia przylgni bo tłok obija najczęściej samym rantem ten nadlew a nie całą powierzchnią.

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: sopi220 » 2013-07-05, 01:22

Cy nie można zeszlifować równo karterów o te 0,5mm niż się bawić w toczenie?Później zmiana cylindra na nowy i z powrotem z cylkiem do tokarza.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-05, 08:50

Taa, ciekawe kto mi to zeszlifuje i czym...
Jak z cylindrem mają już problemy, albo chcą kupę siana....
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: auriol77 » 2013-07-05, 09:02

Z cylindrem mają problem ,bo masz tuleję pośrodku i jest trudno zdjąć materiał bezpośrednio przy niej. Przy karterach wystarczy ściągnąć szpilki i po kłopocie.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: Savier » 2013-07-05, 20:10

Zrobisz nieprostopadle i masz kupę. Inne kwestia, że ta prostopadłość jest dyskusyjna już w fabryce ;D.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-05, 20:22

Savier pisze: już w fabryce ;D.
Już w fabryce to mam próg!!!!
Z jednej strony :(

Połówki od kompletu :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: Savier » 2013-07-05, 20:29

Świdnik :medit:, miało być po taniości.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-05, 20:30

Kurde przydałoby się to wrzucić na jakieś planowanie :(

Ogarną mi to?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: Savier » 2013-07-05, 20:32

Tylko gdzie i w jaki sposób? Prostopadłość względem osi wału chyba czy tam tulei... W książce Załęskiego tej ostatniej były specjalne rysunki.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-05, 20:35

Już tam widzę jak w fabryce jakieś osie ustalali :)

Jak ja mam próg który ma z 1 mm :)


Wykręcę szpilki, skręcę połówki i przydałoby się to jakoś ładnie równo zeszlifować :)
Pomysły??
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości