Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: krzysiek200 » 2013-07-05, 20:38

Spróbuj zeszlifowac lekko na szkle, to jedyne do mozna zrobic w domowych warynkach.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-05, 20:40

Mogę to spróbować gdzieś zawieźć, ale kto mi to ogarnąć może....
W tokarkę nie wkręci, jedynie jakaś frezarka....
Ale jak to wyosiować?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: krzysiek200 » 2013-07-05, 20:42

Moim zdaniem to musi być prostopadle do korby, spytaj sie w zakładzie regenerującym głowice samochodowe, oni planują je wiec może i to by dali rade.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: Muciek » 2013-07-05, 21:15

Tak w ogóle ,to w silniku używanym do turystyki bym tego w ogóle nie ruszał, różnicy nie odczujesz...

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: Alien » 2013-07-05, 21:23

AudioBas pisze:Połówki od kompletu :(
A założyłeś 3 kołki ustalające czy zdjęcie jest połówek skręconych tylko śrubami? Podejrzewam, że na samych śrubach.
raflo87 pisze:0,5mm to chyba mało:) albo wogóle nie rób :) mało to odczuwalne a jak dla mnie wogóle:)
Co to znaczy 'chyba mało' ? Przecież on to ma zrobić o konkretna wartość która mu wyjdzie z pomiaru tj. opisał wujcio. Nie ma mało/dużo/lepiej/gorzej. Ma by dokładnie tyle żeby po skręceniu na uszczelce nie rąbało w głowice. Dlatego pomiar musi być na docelowej uszczelce z uwzglednieniem tego ze gambit/polonit po dokręceniu głowicy minimalnie siadzie.

Zasada jest prosta - najłatwiej zdjąć mateiału od góry bo czasy otwarcia się nie zmieniaja i nie musimy sie martwić o jakieś prostopadłości osi bo małe odchyłki nie zrobia na głowicy żadnego wrazenia. Dlatego ja gdybym liznął od góry - planowanie przylgni od dołu + od góry było by najlepszym rozwiązaniem ale gdybyś miał cylek przed szlifem.

Skoro juz ustaliliśmy że bardzo chcesz Kamilu zrobić to od góry to pozostaje Ci tylko dogadać sie z fachmanem. Zamiast na tokarce łapać tuleje za nózke można go chwycić łapami za kanały ssący i wydechowy w normalnej pozycji i przefrezować od góry. Amen

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: wujcio » 2013-07-05, 22:29

Ja swój cylinder od góry łapałem za wystający rant a od spodu za zewnętrzną część tulei.
Przy tej operacji należy postępować ostrożnie bo można coś uszkodzić oczywiście wszystko trzeba dobrze wycentrować.
Co do karterów to myślę że Ci co regenerują głowice na pewno mogą CI to zrobić bo mają przyrządy które ustalą im powierzchnię względem otworów pod łożyska - tak jak to ma miejsce w głowicach/blokach pod otwór wałka rozrządu/korbowodu
Taki próg to jest normalnie masakra... założysz cylinder i odrazu będzie krzywo... to musi być równo.
A jak z tymi tulejkami? może na samych szpilkach troszkę masz nie w osi?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-06, 01:23

Alien pisze:Podejrzewam, że na samych śrubach.
:D :D

Dobrze podejrzewasz :)
Jutro wbijam te tuleje trzymające silnik i podjadę do ziomków co planują głowice.
Poproszę, aby mi zebrali na równo +/- 0.3 mm i tak będzie to jeździło nie oszukujmy się...

Nie ma co popadać w skrajności :)

P.S jeszcze 1-2 piwka i bym składał z tym wielgaśnym progiem :D

Nie przeklinaj Seba
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-06, 10:28

Alien!

Browarek w Twoją stronę...
Szok, wbiłem tuleję (jedną - tą bliżej cylindra) i próg zniknął całkowicie!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: Alien » 2013-07-06, 11:48

Eh, dwie strony pitolenia - zdjecia, wyzwiska na swidnik, pomysly szlifowania na szkle...a tu Pan Prezes nie zalozyl kolkow :D po to one sa zeby skladanie karterow bylo powtarzalne, przy obrobce karterow najpierw osadzasz kolki a pozniej robisz reszte plaszczyzn. Dlatego kartery nie od pary nie maja prawa pasowac.

Aha, jedno piwko to sobie mozesz wsadzic - Alien przyjmuje tylko czteropaki 8-) Perle chmielowa sobie zycze u Skindera :papa:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-06, 14:40

Alien pisze:Eh, dwie strony pitolenia - zdjecia, wyzwiska na swidnik, pomysly szlifowania na szkle...a tu Pan Prezes nie zalozyl kolkow :D
Oj tam :)

Po wbiciu kołka:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: wujcio » 2013-07-07, 16:25

Oj Audio Audio : wszystko musisz zawsze mega skomplikować ;) nawet najprostsze rzeczy :D:D:D

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: AudioBas » 2013-07-07, 17:39

wujcio pisze:Oj Audio Audio : wszystko musisz zawsze mega skomplikować ;) nawet najprostsze rzeczy :D:D:D
Człowiek całe życie się uczy!
Ale nawet nie przeszło mi przez myśl, że ten kołek ma tak wiele wspólnego :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

bayu

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: bayu » 2013-08-20, 20:52

PANOWIE!!!!!!! po cholerę chcecie zbierac pod cylindrem????? KORBA MA TĄ SAMĄ DŁUGOŚ CO ORYGINAŁ!!!! ,

Prostowałem bledne pomiary Audio, z których to wzioł sie błąd (choc jednej korbie wychodziło na plusie a drugiej na minusie , jak se zrobili tak sobie mieli takie czasy, ale to jest odchyłka produkcyjna a długość jest dobra) i wiele razy mierzyłem, w wielu korbach, jest tak jak w orginale.

NIC NIE SKRACAC SIADASZ I JEDZIESZ ewentualnie planować glowice, aby wiekszy st. sprężania zrobic od min 9 do 10,5-11 (nie mylić z ciśnieniem spr.) i tak jak Wujcio pisze zrobić potem fazy z brzegu komory aby tłok nie obijał ( robiłem tak w 125) wiec Wujcio ma racje i idzie to zrobic półokrągłym pilnikiem nawet. A o ile splanować to sobie trzeba indywidualnie obliczyć do zestawu.

cud ze ten wątek zobaczyłem :D
Ostatnio zmieniony 2013-08-20, 22:39 przez bayu, łącznie zmieniany 1 raz.

Igor
Posty: 26
Rejestracja: 2007-01-04, 19:57
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: Igor » 2013-08-20, 22:35

bayu pisze: st. sprężania zrobic od min 9 do 10,5-11atm (nie mylić z ciśnieniem spr.)
Przepraszam, że się przyczepiam ale stopień sprężania jest liczbą niemianowaną tzn. nie jest wyrażany w żadnych jednostkach.

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: Jawer » 2013-08-20, 23:54

Lepiej zamiast sprężania popraw płukanie cylindra. Jakiś wypełniacz na korbie i podcięcia na denku tłoka dla kanałów płuczących.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

bayu

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: bayu » 2013-08-21, 15:00

tu sie nie zgodzę, nie mozna zrobic tego nie robiąc tamtego, to tak jak bys chciał zrobić super korekty okien a zostawil sopien sprężania w granicach 6 i twierdził ze bedzie lepiej. Lub w nowoczesnym sprzecie z dobrymi czasami obniżmył sprezanie bo poco to komu, Przyznasz chyba ze to było by bezsensu.

Stopień spr podniesc trzeba i w zaleznosci od przeznaczenia oraz modyfikacji, powinien wynosic min 9-9,5 do-10
a przy sportowym przeznaczeniu silnika 10,5-11 co wiąze sie ze stosowaniem wysoko oktanowego paliwa min 98 okt. mozna i dac 12 ale wtedy trzeba by lac paliwo 100 okt lub więcej, bo przy mniejszej wartosci oktanowej paliwa bedziemy miec efekt samozplonu.

Dlatego ważne aby to policzyć w miare dokładnie, a robiąc podcięcia na denku dla kanałów płuczących, tym bardziej nalezy zwiekszyc st.spr, ponieważ ten zabieg powieksza pojemność komory spalania i obniża sprężanie. :_

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: rykun » 2013-08-21, 15:58

Widzę że nikt nigdy nie miał z tym praktycznego doświadczenia. Miałem trochę ponad 11:1 stopień sprężania i to na oryginalnym tłoku i użebrowaniu i nic złego się nie działo. Paliwo lałem zwykłe 95. Wszystko zależny jak wysoko ma się okno wydechowe bo od tego zależy rzeczywisty stopień sprężania i od chłodzenia silnika. Przy chłodzeniu cieczą i dobrym tłoku i dużym gaźniku 12:1 można sobie robić. A co do zwiększania stopnia sprężania to lepiej skupić się na kształcie głowicy który w 175 jest i tak niekorzystny. Trzeba tak splanować głowicę aby między tłokiem a głowicą było ok 0,8mm szczelina. I nie ma się co bać o wał czy łożyska tylko o tłok bo ciężko jest na oryginalnym wykręcić duże obroty.

bayu

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: bayu » 2013-08-21, 16:56

zgodze sie z tym ze cisnienie sprezania zalezy od wysokości okna wydechowego, i w 2T przy danym stopniu spr cisnienie sprezania jest nieco nizsze niz w 4T co wlasnie wynika z wysokosci okna wydechowego, nie chcialem jednak wchodzić w szczegóły bo nie sa tu bardzo istotne, i zawsze znajdzie jakis HardCor co sobie zrobi 13:1, a i dobrze. Prawda jest jednak taka ze przy wysokim sprezaniu lepiej lac wysokooktanowe paliwo.
Na łozyska owszem wpływu to niema, jesli nie masz tulejki!! dobrze ustawiony zaplon wazniejszy. Dlatego warto podnieść stopień spr. szczególnie na wale z iglą, lecz uwzgledniajac wiele czynników dla niektorych uzyskanie 12:1 nie bedzie nigdy dostepne ze wzgledu na komplikacjie wykonania takiej glowicy, wiec pisze o tym co jest realnie łatwo osiagnąc.

bayu

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: bayu » 2013-09-02, 18:39

Zależność liczby oktanowej od stopnia sprężenia
Stopień sprężania Liczba oktanowa

5-6 60-70
6-7 70-75
7-8 85
8-9 90
9-10 95
10-11 97
11-12 100
13-14 115
14-15 120

Wiekszy stopien poprawia sprawnośc silnika, a co zatym idzie moc, wymaga wiekszej liczby oktanów co tez wplywa na sprawność,
oczywiście biorąc pod uwage to co pisał Rykun (czyli ze w siliku 2t wysokośc okna wydechu, decyduje nam o faktycznym ciśnieniu sprężania bo ono nas tak naprawdę interesuje ale jest to wartość zmienna i zależna od wielu czynników, takich jak stopień spr., ale i od, doładowania, zdolności optymalnego poprawnego napełniania silnika, temperatury itp) można ustalić ze max stopien spr dla paliwa 95 okt to 10,5-11, a dla 98, to ok 11-12 zalezy o ile podniesione bedzie okno i poprawione chlodzenie. Ale to jest trudniej osiagnac. 9,5-10,5-11 w zupelnosci wystarczy i latwo jest taki stopień uzyskać (tez zalezy który szlif), jesli ktos moze poprzerabiać mocniej głowicę to śmiało może policzyć stopień spr. na 13 a w razie problemów odprężyć za pomocą uszczelki. i napewno bedzie czół różnice mocy :)

Natomiast stopień w granicy 9,5-10,5 można uzyskać za pomocą stoczenia tulei od strony głowicy i obniżenia jej dzięki temu o 0,8-1,2 mm (lepiej to sprawdzić indywidualnie) i w razie potrzeby ustalić szczelinę tak aby tlok nie spotkał sie z glowicą na ok 0,4mm lub więcej, przy wale i łożyskach w dobrym stanie bez luzów.
To by było chyba wszystko w temacie.

final

Re: Planowanie przylgni cylindra - wał od Bay'a

Post autor: final » 2013-09-02, 21:39

W Sporcie Stopień Sprężania wynosi nawet 16;1 a realne jest poniżej dychy tak jak padło wcześniej RZECZYWISTY stopień sprężania liczy się od górnej krawędzi okna wydechowego.

Odległość między tłokiem a głowicą NIE MOŻE BYĆ mniejsza niż 1mm !! Jest to tak zwane Squish. Poniżej tej wartości z cylindra dochodzą straszne hałasy .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości