Strona 1 z 1

Cylinder mińsk 125

: 2013-08-04, 22:51
autor: jedrek124
Witam wszystkich. Ostatnio dość dużo czasu poświeciłem na przejrzenie wątków dotyczących zamiany standardowego cylindra na cylinder od mińska 125. Jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na dwa pytania które mnie bardzo intrygują. Mianowicie wszędzie jest pisane o tym że trzeba odpowiednio dopiłować tłok do kanałów. Tylko czy trzeba to robić gdy posiada się oryginalny tłok od mińska? No i drugie pytanie które mnie dręczy. W zestawie który posiadam cylinder nie jest w najlepszym stanie, tzn komuś wypadł zamek i zrobił dość głęboką ryse (może trzeci szlif by ją zakrył). W dodatku dolna część cylindra jest jak gdyby lekko spłaszczona, bo od spodu tłok za cholere nie chce wejść. I teraz zastanawiam się czy reanimować jakoś ten cylinder, czy kupić nowy w komplecie z tłokiem( mam na myśli np. taki z allegro). Tyle że obawiam się o jego jakość. Macie jakieś doświadczenie co do tych cylindrów?

Re: Cylinder mińsk 125

: 2013-08-22, 16:05
autor: Stasiu
1. "Mianowicie wszędzie jest pisane o tym że trzeba odpowiednio dopiłować tłok do kanałów. Tylko czy trzeba to robić gdy posiada się oryginalny tłok od mińska?"

ad. 1. Średnica sworznia tłoka w Mińsku wynosi 14mm a WSK 13mm. Łatwiej zastosować tłok WSK.

Co do reszty.
Zezłomuj ten cylinder. Kup używany z "epoki".

Re: Cylinder mińsk 125

: 2013-09-01, 08:25
autor: final
Co racja to racja . Miałem nowy z allegro i wszystko ok ale próg się robi po kilkuset kilometrach !! Tuleja jest z gówna. A z epoki LUX twarda. Jeśli chcesz zaadaptować tłok od od WSK to porównaj go z tłokiem mińska Niestety na necie bardzo ciężko o wymiary takiego tłoka.