Tuning silnika dwusuwowego

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Anzel » 2009-07-23, 19:16

Podpory wału są dokładnie wymierzone,aby równomiernie rozłożyc masę,co pisał wcześniej Rykun.jedynym wyjściem,które pozwoli nam zmieniac układ łożyskowania wału jest eliminacja magneta,które stanowi duże obciążenie.Oczywiście jest to niedorzeczne,ponieważ pełni ono rolę koła zamachowego więc rzeczy te wykluczają się nawzajem.Reasumując,tuleja dystansowa ma odpowiednią długosc a łożyska są rozłożone odpowiednio.Nie zrozum tego źle,ale ten silnik usprawniali ludzie z b.dużym doświadczeniem i wykształceniem inżynierskim,podejrzewam że jeśli zaszłaby taka potrzeba,to zmodyfikowaliby także podparcie wału.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Skinder » 2009-11-30, 22:50

Chciałbym skorzystać z tematu i wie ktoś może gdzie dałoby radę zwiększyć średnicę gniazda łożyska? Zastanawiam się czy u tokarza dałoby radę takie coś wykonać czy u jakiegoś innego "rzemieślnika" ?

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-12-01, 10:49

Z tego co się orientuje to gniazda pod łożyska są najpierw wytaczane później szlifowane. Jeśli powiesz o które Ci chodzi to może coś więcej nam to powie , ale jak tokarz powie że nie da rady to pewnie będziesz musiał użyć frezarki pionowej.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: maykii » 2009-12-01, 11:48

Koledze chodzi o gniazda łożysk na wał. Przedewszystkim chodzi mu o to jaki rzemieślnik, by mu to wykonał.

EDIT po wypowiedzi "wujcio":

Dodaje, że to 125 ;)
Ostatnio zmieniony 2009-12-01, 12:49 przez maykii, łącznie zmieniany 1 raz.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: wujcio » 2009-12-01, 12:40

no ale który sinik.
W 175 są żeliwne gniazda a w 125 są aluminiowe.
Myślę że tokarz to spokojnie zrobi :) tylko najlepiej jakby zrobił 2 gniazda na skręconych karterach za jednym zamocowaniem:)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: 1angel » 2009-12-01, 18:37

wujcio pisze: W 175 są żeliwne gniazda a w 125 są aluminiowe.
A mi się zawsze wydawało , że w w2b jest zalany stalowy pierścień jako gniazdo łożyska .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: wujcio » 2009-12-01, 19:14

1angel pisze:
wujcio pisze: W 175 są żeliwne gniazda a w 125 są aluminiowe.
A mi się zawsze wydawało , że w w2b jest zalany stalowy pierścień jako gniazdo łożyska .
Niestety jest to żeliwo :) a nie stal.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Alien » 2009-12-02, 00:43

A dlaczego niestety? Chyba zależy nam właśnie na tym żeby gniazdo było twarde i odporne na ścieranie - a pod tym względem żeliwo daje nam lepsze właściwości.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: wujcio » 2009-12-02, 00:49

no nie do końca ;) żeliwo właśnie jest gorsze od stali bo jest miękkie łatwo się wygniata a także może pękać i jest ciężkie do napawania (trzeba mieć specjalne elektrody, można pospawać migiem ale nie obtoczy się tego)
Użyte dlatego zostało bo jest o wiele łatwiej odlać takie tulejki z żeliwa i dołożyć do odlewanych karterów z normalną stalą nie jest już tak kolorowo:D
Ostatnio zmieniony 2009-12-02, 07:53 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Sebastian440 » 2009-12-02, 01:09

Żeliwo jest metalem :P taki offtop
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: wujcio » 2009-12-02, 07:54

haha sorki miało być zamiast metal stal ;p

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Alien » 2009-12-02, 23:54

wujcio pisze:Użyte dlatego zostało bo jest o wiele łatwiej odlać takie tulejki z żeliwa i dołożyć do odlewanych karterów z normalną stalą nie jest już tak kolorowo:D
Z tym sie zgodze ;-)
żeliwo właśnie jest gorsze od stali bo jest miękkie łatwo się wygniata a także może pękać
..ale z tym stwierdzaniem już nie, bo żeliwo jest typowym materiałem o właściwościach elasto-kruchych i z całą pewnością nie można powiedzieć że jest miękkie. Żeliwo jest wysokowęglowym stopem żelaza z węglem i jego cechą jest właśnie wysoka twardość. Krótko mówiąc: wysoka zawartość węgla w stopie=duża twardość, mała=lepsze właściwości elasto-plastyczne.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Wojtek » 2009-12-03, 02:34

Chłopaki sięgnęli do zeszytów z materiałoznawstwa :) Wykres żelazo-węgiel przyjacielem każdego tjunera jest.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: wujcio » 2009-12-03, 11:23

hehe :D widać że też masz materiałoznawstwo, ale nie zmienia to faktu że te tuleje często wyrabiają się i łożyska wchodzą luźno (zwłaszcza od strony zapłonu w wsk 175) wydaje mi że to przez to że brakuje 2 łożyska podpierającego ciężki wirnik lub łożysko jest za wąskie do tych obciążeń

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Alien » 2009-12-03, 11:41

Póki co jeszcze dużo pamiętam, a zeszytu i tak nigdy nie prowadziłem :) A to ze się wyrabiają to raczej nie wina słabego materiału, tylko tego że przez 30lat nikt tego nie wymieniał, a silnik był rozbierany "tysiąc pińcet" razy i to nie zawsze we właściwy sposób, żaden materiał tego nie wytrzyma :)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Wojtek » 2009-12-03, 12:51

Jeżeli podpierać wał drugim łożyskiem to od drugiej strony. Wyważony wirnik nie powoduje nadmiernego nacisku na gniazdo łożyska nieważne jak ciężki by nie był. Na drugim czopie jest przekładnia łańcuchowa i to ona powoduje zginanie i skręcanie czopa, które przekłada się na większe obciążenie łożyska.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: Stary » 2009-12-03, 13:57

Taki off top - w tym naszym "żeliwie" to jest więcej węgla i siary jak samego metalu ;D

Kojarzy ktoś Idee wielkiego skoku w Chinach? To żeliwo to pozostałość po utylizacji eksperymentu Mao, który nie wypalił ;D

Awatar użytkownika
marcin jakimiuk
Posty: 5
Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
GG: 10644030
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: marcin jakimiuk » 2009-12-11, 16:30

rykun pisze:Pierwszą modyfikacje jaka opisze to jest zastosowanie w układzie dolotowym zaworu membranowego. Potocznie zwana membrana pełni rolę zaworu jednokierunkowego. Abyście lepiej zrozumieli idee stosowania tego rozwiązania dam krótki teoretyczny wstęp.

Silniki dwusuwowe możemy podzielić ze względu na zastosowany układ rozrząd. Rozróżniamy trzy rodzaje rozrządów.
-symetryczny - sterowanie oknami odbywa się krawędziami tłoka. Rozwiązanie znane z starszych sprzętów typu wsk, komar. Wadą tego rozwiązania jest to że połowa mieszanki paliwowej cofa się z powrotem do gaźnika (oczywiście tylko w teorii). Moc do 240KM/1l poj.
-membranowy - Przepływem mieszanki zarządza zawór. Zaletą jest to że cała mieszanka pozostaje w komorze korbowej silnika. Wszystkie nowoczesne maszyny maja właśnie takie rozwiązanie. Moc do 390KM/1l poj.
-stawidło obrotowe - Funkcję zaworu przejmuje blacha o grubości 0,75 - 1,25mm i odpowiednio wyciętym oknem przez który przedostaje sie mieszanka do skrzyni korbowej. Zaletą jest łatwe zmienianie czasów otwarcia okna ssącego. Silniki tego typu sa stosowane tylko w sporcie i modelarstwie. Osiągają obroty rzędu 20000 na 1min ( w modelarstwie nawet 60000). Ale za to na wolnych obrotach są słabe i kapryśne. Moc do 420KM/1l poj. (w silnikach modelarskich do 800KM z 1l poj.)

Membrana jest najbardziej praktycznym rozwiązaniem z tych wszystkich. Poprawia osiągi i zmniejsza zużycie paliwa.

Oto krok po kroku jak zamontować membranę:
- musimy wyfrezować cylinder tak ja na zdjęciu nr1
- powiększamy okno ssące maksymalnie w dół i w górę (zdjęcie nr 2)
- kupujemy sprawna membranę (zdjęcie nr 3)
- w tłoku robimy otwory (zdjęcie nr 4)
- w kostce aluminium robimy otwór na membranę. Będziemy mocować ją do cylindra(zdjęcie nr5). Blacha posłuży jako mocowanie gaźnika.
- zdjęcie nr6 i nr7 tak powinno wyglądać wszystko zmontowane.

[ Dodano: 2007-12-31, 16:26 ]
- możemy mocowanie membrany wyspawać z aluminium (zdjęcie nr 8 i9)

Membranę musimy dobrać od taką aby współgrała z naszym gaźnikiem. Membrana w serii musi pracować z gaźnikiem o takiej śr. gardzieli jak nasz. Np. do jawy 50 możemy dać membranę z yamahy DT 50 ponieważ obie miały gaźniki 15mm.

Z tak wykonanym zaworem nasz silnik zassie tyle mieszanki ile potrzebuje. Wzrosną osiągi bo okno ssące będzie zasysać mieszankę przez ok. 190- 240° okw. Możemy w ogóle wyeliminować okno i kanał ssący doprowadzając zasilanie bezpośrednio do komory korbowej. Membrana niesie za sobą możliwość łatwego zrobienia jednego bądź dwóch okien przelotowych zasilanych bezpośrednio z kanału ssącego.

Ogólnie przeróbka warta wykonania. Otrzymujemy zaskakująco sprawny silnik który jest elastyczny w całym zakresie obrotów.

[ Dodano: 2007-12-31, 16:27 ]
- możemy mocowanie membrany wyspawać z aluminium (zdjęcie nr 8 i9)

Membranę musimy dobrać od taką aby współgrała z naszym gaźnikiem. Membrana w serii musi pracować z gaźnikiem o takiej śr. gardzieli jak nasz. Np. do jawy 50 możemy dać membranę z yamahy DT 50 ponieważ obie miały gaźniki 15mm.

Z tak wykonanym zaworem nasz silnik zassie tyle mieszanki ile potrzebuje. Wzrosną osiągi bo okno ssące będzie zasysać mieszankę przez ok. 190- 240° okw. Możemy w ogóle wyeliminować okno i kanał ssący doprowadzając zasilanie bezpośrednio do komory korbowej. Membrana niesie za sobą możliwość łatwego zrobienia jednego bądź dwóch okien przelotowych zasilanych bezpośrednio z kanału ssącego.

Ogólnie przeróbka warta wykonania. Otrzymujemy zaskakująco sprawny silnik który jest elastyczny w całym zakresie obrotów.

[ Dodano: 2007-12-31, 16:28 ]
- możemy mocowanie membrany wyspawać z aluminium (zdjęcie nr 8 i9)

Membranę musimy dobrać od taką aby współgrała z naszym gaźnikiem. Membrana w serii musi pracować z gaźnikiem o takiej śr. gardzieli jak nasz. Np. do jawy 50 możemy dać membranę z yamahy DT 50 ponieważ obie miały gaźniki 15mm.

Z tak wykonanym zaworem nasz silnik zassie tyle mieszanki ile potrzebuje. Wzrosną osiągi bo okno ssące będzie zasysać mieszankę przez ok. 190- 240° okw. Możemy w ogóle wyeliminować okno i kanał ssący doprowadzając zasilanie bezpośrednio do komory korbowej. Membrana niesie za sobą możliwość łatwego zrobienia jednego bądź dwóch okien przelotowych zasilanych bezpośrednio z kanału ssącego.

Ogólnie przeróbka warta wykonania. Otrzymujemy zaskakująco sprawny silnik który jest elastyczny w całym zakresie obrotów.

[ Dodano: 2007-12-31, 16:32 ]






Można jeszcze raz te fotki bo ich nie widać

Awatar użytkownika
konio76
Posty: 1
Rejestracja: 2011-04-06, 00:43
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10,WFM M06,Komar,Javka.Motorynka M2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: konio76 » 2011-05-07, 00:20

Może odświeżymy temat?
Zaczął sie super ale zamarł przeczytałem od deski do deski i jestem ciekaw dalszych porad;-)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

Post autor: irek » 2011-05-07, 10:09

Mnie ciekawi jak WSK pracowało by na stawidle. Co do dalszych porad to przydałaby się osoba która zrobiła by wszystkie patenty z tego forum i jeszcze w dodatku przed tuningiem i po udała się na hamownie motocyklową.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości