Strona 6 z 6

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-02-16, 11:13
autor: wkzarci
Pokaż skany rysunków, albo podaj autora i tytuł książki.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-02-16, 16:59
autor: s06tuner
autora i tytuł każdy na forum chyba zna - jest w tej książce dużo błędnych opisów, ale za to sporo zdjęć i rysunków których nie widziałem nigdy i nigdzie

to ,,ilustrowana historia motocykla wsk,, pana Doroby - mam sporo różnych książek o takiej tematyce i np. książka pana Zielińskiego jest bardziej uczciwie zrobiona - chronologia się zgadza, opisy i dane również , ale nie zawiera wszystkiego - tu natomiast jest więcej zdjęć - ale często błędnie opisano szczegóły modeli - np. w wsk 175 były między innymi silniki w2, 0-59 , 059-3 w2 bx , 060 (może coś przekręciłem) były wersje 14 km i 15 km, z zapłonem sem , stefa gaźnikiem bing itd. itp. -a u pana Doroby wszędzie jest wpisane silnik 060 - a to istotna różnica, ale zdięcia to zdięcia a jest ich chyba 660

a co do samego silnika fo na stawidle - to ja bym go nazwał fo 5 - bo ma inny wał, inny odlew karteru (dopasowany do wyprofilowanego wału żeby nie powiększać pojemności szkodliwej) oraz z miejscem na stawidło - ale to fo 5 to tylko moje nazewnictwo - dziś byłem we Wrocławiu odebrać książkę od gościa któremu ją pożyczyłem - spróbuje ze skali wyliczyć skok i średnice w dużym przybliżeniu aby orientacyjnie policzyć pojemność - wtedy okaże się jaki to faktycznie był typ - tam jest podpisany jako fo3 więc bodajże 250 ccm

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-02-20, 18:51
autor: Sebastian440
:papa:

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-02-21, 21:57
autor: s06tuner
Sebastian440 dobrze trafiłeś - to jeden z tych skanów o które mi chodziło -

w książce są 3 - taki jat wkleiłeś oraz przekrój z prawej i przekrój z lewej

na tym widzianym od lewej przekrój jest w osi świec i cylindra - i niema wogóle kanału dolotowego w cylindrze , nie widać również gaźnika czyli potwierdza to zastosowanie zaworu talerzowego - natomiast rzut z prawej strony jest trochę inaczej pokazany , w każdym jednak razie widać tu osłone stawidła z kołnierzem na gaźnik i tą wspomnianą pompkę olejową (pewnie oilmaister bo takie były w silnikach 175 które na Amerykę miały iść) ALE CO DZIWNE - poza tym miejscem na gaźnik namalowany jest drugi gaźnik w typowym miejscu - na jednym rysunku rozwiązanie klasyczne i stawidło w tym samym silniku - dziwne to

widziałem silnik dwucylindrowy R2 na dwóch stawidłach i dwóch gaźnikach a nawet jednocylindrowy na dwóch zaworach talerzowych i dwóch gaźnikach (nie ma mowy o pomyłce) ale nigdy takiego mieszanego układu symetryk\talerz - to chyba tylko dwie opcje do wyboru na jednym rysunku

trochę w złym temacie ta dyskusja wyszła - ale fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto ma realne informacje - nie mowie że o silniku, ale chociaż o projekcie - bo ja znam tylko domysły - tzn dwie wersji - że to miała być wersja finalna ale z wiadomych względów uproszczono ją i został rozrząd tłokowy - i druga teoria wręcz odwrotna że najpierw powstał symetryk a później opracowywano wersje rozwojową na stawidle

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-02, 01:46
autor: Daniel22
Mam wrażenie, że forum trochę już zamarło, ale może ktoś jeszcze odpowie...

Panowie, miałbym prośbę po polecenie dobrego modułu do chińskiego CDI w WSK 125. Iskra wizualnie jest mocno taka sobie, czasem sprzęt trzeba pchnąć, żeby odpalił. Wiem, że iskra w CDI wizualnie nie powala, ale znalazłem coś takiego:

https://www.youtube.com/watch?v=wDTnSKFtbZQ

Iskra jak widać jest niesamowicie mocna. Przy moim zapłonie można o tym pomarzyć, trzeba dobrze dotknąć świecą do cylindra, a i tak jest ona widoczna, może nie tragiczna, ale słaba. Chciałbym osiągnąć iskrę mocną jak na filmie, żeby powiększyć np. przerwę na świecy do 0,8-1mm i osiągnąć jeszcze lepsze spalanie mieszanki. Pierwsze podejrzenie padło na moduł - mam standardowy moduł do zapłonu CDI jak na zdjęciu z poprzedniej strony:

Obrazek

Podobno montaż takiego modułu może coś poprawić - czy jest to prawda i jest on wydajniejszy?

Obrazek

Czy te "tuningowe" moduły czymś się różnią od prezentowanego powyżej, czy to tylko chwyt reklamowy/inny sprzedawca?

Pierwszy, tańszy - za 10zł: https://allegro.pl/oferta/modul-2t-odbl ... 7100516432 - kupiłem taki moduł, niestety już po kupnie dostrzegłem, że jest do zapłonu CPI... nada się do CDI? Czym różni się zapłon CDI od CPI?

Droższy - 35zł https://allegro.pl/oferta/modul-zaplono ... 7850837506

Czy może... taki? Chłodzony radiatorem https://allegro.pl/oferta/tuningowy-mod ... 7829460745

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-02, 15:38
autor: grzechu212
Co to masz za zapłon CDI?

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-06, 02:06
autor: Daniel22
Klon tych wszystkich zestawów z allegro, identyczne wizualnie części jak na zestawach np. audiobasa.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-06, 21:39
autor: grzechu212
Zamontuj taki moduł DC https://allegro.pl/oferta/inca-kingway- ... 7851830700 zasilając go napięciem 12v musisz pominąć przewód z cewki CDI ze statora. U mnie DC lepiej działa i iskra bez porównania :D.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-07, 01:41
autor: Daniel22
O a to ciekawe, czytałem, że te moduły są strasznie awaryjne. A za jaki moduł go podmieniłeś?

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-09, 13:34
autor: grzechu212
Ja na nim zrobiłem 129km/h, wcześniej miałem moduł taki jak u Ciebie i przewinięta cewkę Cdi to z bólem du...y osiągała 115km/h przy sprzyjających warunkach. Fakt że u mnie jest duże sprężanie i potrzeba naprawdę mocnej iskry itp. dlatego dla serii ten moduł będzie z zapasem. Kup, ustaw wyprzedzenie z 3,5mm i zdaj relację.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-09, 15:17
autor: Daniel22
Mając na myśli "taki jak u mnie" mówisz o tym z pierwszego zdjęcia, czy z drugiego z zieloną kostką?

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-09, 16:41
autor: grzechu212
Czytając Twój temat można wywnioskować że masz moduł ten z pierwszej fotki, a nad tym drugim się zastanawiasz czy kupić "bo podobno może coś poprawić". Nie szukaj mocniejszej iskry w modułach AC...

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-10, 13:58
autor: Daniel22
Tak dokładnie jest. Czemu twierdzisz, że moduły AC nie są w stanie zapewnić mocniejszej iskry? Rozwiń, bo temat mnie zainteresował :)

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-10, 14:15
autor: halcik
Jasne że iskra z dc jest mocniejsza ... bo niezależna od ładowania modułu.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-10, 14:36
autor: Daniel22
Tyle, że wtedy musiałbym zamontować akumulator, bez niego moduł miałby za słabe i niestabilne zasilanie, a możliwość pracy bez akumulatora w trójce uważam za jedną z jej najważniejszych zalet :) . Spróbuję w takim wypadku poeksperymentować - założę moduł z zieloną kostką, który już kupiłem za całe 10zł. Podłączę go zamiast fabrycznego modułu do CDI z pierwszego zdjęcia, jak nie będzie poprawy - pomyślę nad zapłonem DC cdi :)

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-12, 18:14
autor: grzechu212
Ten moduł pociągnie ci na samym ładowaniu bez akumulatora i nawet będziesz miał mocniejszą iskrę jak z cewek CDI bo jest ich zwyczajnie więcej. Sprawa będzie się trochę komplikować jak włączysz światła, ale i w tej opcji powinna chodzić stabilnie mając żarówkę 35-40W ważne żeby mieć sprawny regulator. Mając nawet moduł AC brak akumulatora wydaje się mocno bez sensu - przygasające światło na wolnych obrotach i przy zmianie biegów, słabe pulsujące światło stop na postoju wraz ze światłem pozycyjnym.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-15, 20:01
autor: Daniel22
Nie jest aż tak źle :) Na wolnych faktycznie światło jest słabe, ale najważniejsze jest podczas jazdy, standardowa H4 świeci rewelacyjnie. Czyli uważasz, że bez akumulatora i odpalaniu z "kopniaka" też będzie iskra?

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-03-16, 21:03
autor: grzechu212
Ja nie uważam, ja to wiem :D przy energicznym kopnięciu w starter iskra spokojnie odpali motocykl, a co do akumulatora to chodzi o Twoje bezpieczeństwo, wiec sam sobie odpowiedz co jest dla Ciebie ważne. Na tym module odpalisz bez lub z całkowicie rozładowanym akumulatorem wiec teoretycznie nie jesteś od niego uzależniony, ale bez sensu jak go nie zamontujesz bo w takiej sytuacji lepiej zostać przy AC.