Strona 5 z 6

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2011-05-07, 12:01
autor: wujcio
Jak narazie doprowadź do końca projekt WSK + membrana a nie myśl o stawidle.
Takie stawidło nadaje się jedynie na tor.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2011-05-07, 14:43
autor: Alien
Membrana -> dobry niski i średni zakres obrotów
Stawidło -> sama góra

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2011-05-07, 16:18
autor: irek
Ja w ogóle nie myślę o stawidle. Ale chciałbym wiedzieć jak by się to sprawowało.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2011-05-07, 18:00
autor: Sebastian440
Wcale nie powiedziane, że membrana jest zła do silników osiągających wysokie obroty. W Hondzie RS 125 z 2009 roku, która ma 45 KM zastosowana jest membrana, a silnik kreci do 13000 obr./min.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2011-05-07, 18:16
autor: Stary
sebastian440 pisze:a silnik kreci do 13000 obr./min.
No fakt, niezła lipa.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2011-05-07, 20:08
autor: Alien
Wcale nie powiedziane, że membrana jest zła do silników osiągających wysokie obroty.
A w którym miejscu napisałem że membrana jest zła do wysokoobrotowych? Membrana tak jak napisałem "robi robotę" na niskich i średnich - na wysokich w jednostce bez membrany z dobrym gaźnikiem + velocity stack i dostrojonym króćcem po osiągnięciu rezonansu można osiągnąć porównywalne moce. Tyle że póki silnik nie złapie określonych obrotów to nie będzie w ogóle jechał - i tu tkwi sedno membrany.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2011-05-07, 22:18
autor: Sebastian440
Stawidło w Metalexie 250, silnik Cz 513.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2011-08-26, 17:50
autor: mariusz30003
Tu stronka o tunikgu WSKi po brytyjsku... może się komuś przyda
http://www.speed-trap.co.uk/GTG/bsabantamtuning.htm

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2015-10-05, 08:32
autor: rzorzo
Witam Kolegów. Odgrzeję smakowitego kotleta stawidłem Garry'ego1200

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lyijt2x4GeM[/youtube]

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2015-10-05, 11:18
autor: Sebastian440
No Garry dorzucił do pieca. Nie wiem jakie ma tam przełożenia teraz ale widać, że góra jest mocna. Garry podrzuć nam jako jedynym fotki pierwszego stawidła w W2 w Polsce. Może jakieś fotki cylindra ? Może podjął byś się zrobienia takiego zestawu na większą skalę ? Pozdrawiam i gratuluje talentu, samozaparcia i pomysłu ! ;-)

https://youtu.be/AmyzjtkhjgA

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2015-10-05, 12:07
autor: Savier
Jak na razie mocno bogato :D

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2015-10-05, 21:57
autor: Garry1
Ooo widzę wieści się rozchodzą ;)

Obrazek

Obrazek

Przepraszam że z fejsa ale nie mam na tą chwilę czasu na zmienianie je w załączniki :p

Ogólnie temat nie jest łatwy. Savier pisze za bogato. Niewielka zmiana czasu rozrządu ma drastyczny wpływ na mieszankę.

Ale działam. Dodam na pewno zdjecia jak to wygląda w środku, może kogoś zachęce do podobnego projektu ;)

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2015-10-05, 22:23
autor: Savier
Podziwiam, ja mam membrane i w fazy chociaż nie trzeba się bawić :D Stawidło super sprawa, ale do mega wysilonych silników. Życzę powodzenia i liczę, że sie uda :D.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2015-10-06, 06:20
autor: rss
fajny temat - szkoda ze linki już nie działają - jakby ktoś te pliki miał to byłbym zobowiązany - proszę o info na PW.

Jeśli szukacie informacji o silnikach ze stawidłem, to szukajcie danych nt silnika Trabanta
a z motocykli - SWM 175. Miałem okazje tym jeździć i to w Polsce (to takie dawne enduro - chyba sa w PL jeszcze ze 3 sztuki)
i przeżycie pamiętam do dziś. Silnik tak zestrojony ze ciągnął od samego dołu
(membrany nie miał) i kręcił się do dość wysokich obrotów (jakieś 8000), ale był dosyć kapryśny, trudno odpalał.
Pamiętam ze informacji szukałem i w USA, ale to było bardzo dawno temu.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2015-10-18, 00:15
autor: wujcio
Garry takie pytanie jaki jest luz między obracającą się tarczą a karterem oraz czy ta tarcza jest wykonana ze zwykłej stali czy z czegoś lepszego?
Fajnie ten projekt wygląda i działa :D
Szkoda że to rozwiązanie nadaje się tylko na tor a nie do codziennej jazdy ;)

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2015-10-18, 10:16
autor: rss
wujcio pisze: Szkoda że to rozwiązanie nadaje się tylko na tor a nie do codziennej jazdy ;)
wszystko zalezy jak wystroisz - no chyba ze Trabanty tez byly tylko na tor...

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2015-10-18, 11:06
autor: wujcio
No może nie chodzi o wystrojenie tylko o to że jednak gaźnik z boku silnika przy normalnej jeździe może przeszkadzać i być narażonym na zabrudzenie lub zalanie.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2015-10-18, 12:29
autor: Garry1
staw 4.jpg
Jak widać w Koszalinie silnik przygotowywałem do zmiany zasilania z benzyny na wodę :D na szczęście nie zalał się..
WP_20150420_001.jpg
WP_20150721_003.jpg
WP_20150721_005.jpg
WP_20150721_008.jpg
WP_20150721_010.jpg
WP_20150721_012.jpg
Proszę bardzo, motocyklowa pornografia ;)

W cylindrze mam dowiercony 3-eci kanał centralny i zmienione czasy. Cylinder przerabiał dla mnie mój kolega - Janusz94 . Jak zdemontuje cyla to dodam fotki.

Aktualnie silnik ląduje znowu na stole. Generalnie był to jeden wielki eksperyment, nie wiedziałem czy to w ogole zadziała więc pewnych rzeczy nie dopracowałem na 100 procent bo po prostu nie wiedziałem czy będzie warto. Teraz wiem że cholernie warto!

Co do luzu między tarczą a obudową, dokładnie nie wiem, tak jak zeszło z maszyny tak zamontowałem. Celowałem w luz około 0,2 mm.
Tarcza jest ze stali zimnowalcowanej ciętej na laserze. Zimnowalcowana jest nieco sztywniejsza niż gorącowalcowana.

Co do pytania sebastiana o serie takich silników to nie chce być nie miły ale sam znasz rynek naszych starych klunkrów ;) Kto będzie coś podobnego chciał to znajdzie sobie wykonawce na pewno.

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-02-07, 23:38
autor: Stahxt
Jak jest tutaj rozwiązany zapłon?
Tak, wiem spóźniłem się trochę :D

Re: Tuning silnika dwusuwowego

: 2019-02-15, 20:40
autor: s06tuner
prawą tarcze wału masz wyprofilowaną czy seria została?

pare lat temu też przymierzałem się do stawidła, kupiłem dwa silniki, trochę rysunków, czasów otwarcia i metod wykonania zebrałem a później przyszły dzieci i budowa domu i cały misterny plan w pieriot

a jeszcze tak na marginesie - był projekt formaero na stawidle - tylko nie piszcie że to bzdura - to fakt - nie wiem czy doczekała się taka wersja choć jednego zbudowanego silnika - ale fakt jest faktem że Świdnik to opracował, mam w którejś książce przekrój narysowany a właściwie chyba nawet dwa , ale jeden z tego co pamiętam ma chyba błąd i narysowane są dwa gaźniki - jeden przy stawidle a drugi w typowym miejscu ;)