Silnik WSK 350 - układ widlasty

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Marcin194
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-21, 01:16
GG: 0
Moje maszyny: Wiele tego szrotu było kilka nadal jest
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Re: Silnik WSK 350 - układ widlasty

Post autor: Marcin194 » 2016-02-02, 00:02

Sebastian440 pisze:38 KM z WSK 175 mówisz Marcinie ? Pięknie się o tym czyta, teorie masz w jednym palcu. Ale pokaż mi silnik 175 który zrobi na wale "chociaż" te 30 KM. Rozumiem, że tą moc zrobisz na oryginalnym poprzerabianym cylindrze. Chyba to dla Ciebie nie problem ?
Zdefiniuj pojęcie oryginalny cylinder, wykonałem już nie jeden silnik, także nie jest to żadnym problemem.
slawek99 pisze:
Marcin194 pisze: Jako osoba wykształcona w kierunku projektowania silników spalinowych powiem otwarcie: w ten sposób to się nie uda.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Teoria, teoria i jeszcze raz teoria. Wykaż się, zaprojektuj i zbuduj coś nowego, przecież jesteś wykształcony w tym kierunku, a nie krytykuj innych za ich bardziej lub mniej trafione projekty.
Sławek, biorę czynny udział w projektowaniu silników, więc wybacz. Robię rzeczy o których nawet nie masz pojęcia. niestety, to jest inżynieria, bez teorii, nie masz nawet co zabierać się za praktykę. Eksperymentalnie w tej dziedzinie osiągnięto już niemal wszystko.
Obecnie współpracuje z jedną ze znanych marek. Projektuję silnik, który miałby znaleźć zastosowanie w gokartach i paralotniach. A wszystko zaczyna się od modelu w skali 1:4 31.6cc, docelowo około 19 koni przy 24 000 RPM dzięki wykorzystaniu systemu FST - napełniania w pełni symetrycznego - osiem kanałów płuczących i dwa niezależne kanały wydechowe. Wymaga to zastosowania zapłonu plazmowego, o którym - idę o zakład - nawet wcześniej nie słyszałeś. Pierwsze odlewy, prawdopodobnie zostaną wykonane w drugiej połowie tego roku.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RBpbfHc33Is[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l0CJGiMtcHY[/youtube]
Obrazek
Właśnie teorie a co z praktyka, masa rozebranych silników, przepchanych Km aby odpaliła, możliwe jedynie co oczy naświetlone nie od spawarki a monitora. Wiedze masz ale dla mnie liczą się czyny..
Niestety takie przedsięwzięcie wymaga tony obliczeń. Fajnie się tnie silniki w pół i spawa, ale żeby miało to jakikolwiek sens... Żeby to się nie rozleciało po stu kilometrach... Wybacz ale nie zacząłem kariery z motoryzacją od teorii i doskonale wiem czym branża pachnie. Już w wieku 13 lat robiłem pierwsze czterokanałowce do silników Dezameta, w wieku 17 lat opracowałem własną metodę obliczania wydechów rezonansowych i wspomagałem projekt silnika WSK'i na stawidle... Wszystko co wykonałem jeździło i pewnie nadal jeździ.

Dla przykładu choćby wydechy do Charta i silnika MZ 250 upchanego do ramy KTM SX, czy też toczenie lekkich popychaczy zaworowych do Malucha.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T73s8Vbrbf4[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wfqlSchs2kQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=899FKsY2EBY[/youtube]

Polecam też Wam w pełni polski Projekt J2SS, w którym również mam swój skromny wkład... Ale chłop pewnie zaczął od spawarki i młotka.

I dodam tylko tyle:
Obrazek

Obrazek

Dziękuję za ciepłe przyjęcie w temacie. Nigdy nie wiesz, kto siedzi po drugiej stronie monitora.
Pozdrowienia.

Marcin194
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-21, 01:16
GG: 0
Moje maszyny: Wiele tego szrotu było kilka nadal jest
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Re: Silnik WSK 350 - układ widlasty

Post autor: Marcin194 » 2016-02-02, 03:05

Muciek pisze:No dobra powklejałeś trochę fotek z FB Luca Foekma , ten simson o ile dobrze pamiętam miał 14-15KM z 86cc (właściciel co prawda opisał opisał go jako FOS ale zasadniczo jest to to samo co fst ;-) ) a ten wykres to symulacja w Mocie która jak narazie jest bardzo odległa od rzeczywistości.
Do tej pory nie ma wykresu z hamowni ani filmu z jazdy takiego silnika który by legitymował się takimi osiągami jakie zakładano minęło już 8 lat od tego jak to "zaprezentował".
Model silnika bardzo ładny,ale o ile się nie mylę to aby wykorzystać właściwości tego systemu przepłukiwania trzeba w pełni wykorzystać miejsce na okna płuczące i to ma dawać przewagę nad "zwykłym" dwusuwem (około 20% więcej powierzchni w cylindrze o śr. 54mm wychodziło) . Czekam na dalsze postępy i jakieś testy (masz jakąś stronę z tym może Fp?)
Ale trochę przystopuj bo takich co przerobiło ileś tam cylindrów i policzyło ileś tam wydechów jest wielu ;-)
Co do autora tematu i jego projektu to się nie wypowiadam :mrgreen:

Jak masz kontakt z gościem od silnika JJ2S to może napiszesz coś więcej na jakim to teraz jest etapie? Bo informacje na stronie nie pojawiają się od dłuższego czasu.

Tutaj filmy z simsonem od 4:40
https://youtu.be/uj-DqT0l7O0?t=278
https://www.youtube.com/watch?v=en5d252u8eg
Cieszę się, że poza ignorantami ktoś w tym temacie potrafi się wypowiedzieć. Muciek, Simson o którym mowa w specyfikacji końcowej legitymował się 29 końmi. Jednak mimo to, podebnie jak w przypadku Foekemy nie ma filmików z hamownii. Jeśli mowa o samym Foekemie... Jedynym filmikiem z udziałem FST są jego występy wyścigach. Mimo to, jeśli masz jakiekolwiek techniczne podejście i przedstawisz Luc'owi swój pomysł, zawsze możesz liczyć na jego pomoc. Dzięki niemu, a także dzieki Jan'owi Thiel'owi (który był inżynierem Aprilli) powstała moja metoda liczenia wydechów. Obaj są skorzy do pomocy jeśli tylko zaprezentujesz im coś sensownego i z chęcią odpowiadają na wiadomości FB zawierające jakikolwiek merytoryczny sens.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ECrTD7uE9ks[/youtube]

Może takich osób jest wiele, jednak mało kto zajmuje się tym profesjonalnie. Większość przeróbek z szopy jest mało dokładna, a to jest to, o czym mówię - robienie czegoś na pałę, bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności, obliczeń.

Wracając do JJ2S, Jacek na razie testuje prototyp silnika jednocylindrowego 125cc, które bazuje na chińskim czterowuwie. Jeśli chodzi o sam X4, powstał do tej pory jeden egzemplarz, ale nie ujawnia wielu szczegółów na jego temat. Zgodnie z planem w tym roku marka ma zaistnieć na rynku z pierwszym jeżdżącym motocyklem i zobaczymy pierwszy odpalony X4, co ma zachęcić potencjalnych inwestorów i klientów. Polecam śledzić jego profil na FB.

Odnośnie mojego projektu, nie wyszedł on poza mój prywatny profil na FB, ale widnieje on choćby w galerii Foekemy, z którym
często konsultuje postępy mojej pracy.

Jedno jest pewne, projekt Crinosa z jego podejściem nie ma najmniejszej przyszłości. Wszystkie projekty jakie zaczynał upadły, z przyczyn naturalnych - albo łamały się w pół, albo po prostu nie pracowały tak jak myślał.

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Silnik WSK 350 - układ widlasty

Post autor: Garry1 » 2016-02-02, 21:39

wspomagałem projekt silnika WSK'i na stawidle...
O czymś nie wiemy ? :mrgreen:
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Marcin194
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-21, 01:16
GG: 0
Moje maszyny: Wiele tego szrotu było kilka nadal jest
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Re: Silnik WSK 350 - układ widlasty

Post autor: Marcin194 » 2016-02-03, 03:38

Garry, nie jesteś jedynym właścicielem WSK na stawidle :)

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Silnik WSK 350 - układ widlasty

Post autor: Garry1 » 2016-02-03, 09:36

Miło mi to słyszeć.

Jednak jak nie zobaczę to nie uwierzę, w końcu jestem facetem :D
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Silnik WSK 350 - układ widlasty

Post autor: Muciek » 2016-02-03, 13:39

Zamykam temat bo do niczego nie prowadzi, jak Crinos wróci z działającym silnikiem :mrgreen: to niech napisze odblokuje mu.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości