Membrana w WSK

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Stary » 2009-12-23, 20:02

Sprzedaj obie Yamahy, będzie na przeróbkę wsk ;D

Nic nie chciałem tu pisać bo mówisz:
amiast tylko krytykować lepiej mi pomóżcie zrobić to tak jak ma być...
Chłopaki dają Ci wskazówki, ale Ty i tak swoje ;-)

W sumie to nie ma co pisać, co bym nie napisał i tak mnie zjedziesz :) Tylko mini uwaga - zamiast pakować kasę w nowy wał, lepiej oddać stary do regeneracji na lepszej korbie, a kartery naprawdę oddaj do spawania, zrób to porządnie. Masz duży zapal to Ci się chwali. Ale wydasz kupę kasy a potem coś odpadnie, pęknie i na nic zdadzą Ci się nowe łożyska za 150zł, czy nowy wał. Wystarczy, że przy 10000 obrotów mały kawałek źle wklejonego materiału wpadnie przez kanał przepłukujący do komory korbowej ... jeśli chcesz spać spokojnie, odłóż kasę, przedłóż składanie o rok, a będziesz się cieszył niespotykanym, unikatowym sprzętem. Tu się nie da oszczędzać. Zrobisz jedną rzecz źle, stracisz furę kasy, czasu i zdrowia.

Przyznam, że z niecierpliwością czekam na efekt końcowy - to nie jest ironia, jestem naprawdę ciekaw efektów wstawienia membrany do 175.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Wojtek » 2009-12-23, 20:11

Nie naspawać tylko napawać. Jeżeli napoina w okolicy okna dolotowego w cylindrze byłaby dobrze zrobione, bez pustych przestrzeni, to wydaje mi się że dużo łatwiej będzie wyrzeźbić proste kanały mniej więcej w takim kierunku jak były do tej pory, lecz o większych przekrojach. Wywiercenie i nagwintowanie otworów pod szpilki o szerszym rozstawie to już formalność. Ważne abyś starannie usunął użebrowanie i zlecił wykonanie porządnej napoiny. Potem to już tylko zabawa w 'struganie'.
Zawór powinien wylądować dosyć blisko tulei. Odsuwanie go niepotrzebnie zwiększy przestrzeń szkodliwą.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2009-12-23, 20:19

STARY Masz trochę racji. Lepiej to pospawać. A klejenie też nie jest złym wyjściem. Choć muszę przyznać, ze bardziej jestem przychylny do tego żeby to jednak pospawać. Jeśli chodzi o nowy wał to nie mogłem go zregenerować bo miałem tak zużyte czopy, że łożyska mogłem ściągać ręką.
Dobra to koniec kłótni i krytyki.
Moje plany są takie:
1 Najpierw na starym silniku sprawdzę jak działa ten gaźnik mikuni o którym pisałem w temacie o gaźnikach.
2. Potem spróbuje na starym cylindrze (używany po 4 szlifie) wyrzeźbić nowe kanały płuczące.

Ten cylinder wypróbuje też na starym silniku (to dlatego, że jak mi coś nie wypali to nie będzie szkoda starego cylindra) a jeśli moc wzroście to wtedy takie kanały zastosuje już w innym cylindrze na nowym już silniku.
Ale jeśli chodzi o kanał płuczący to trzeba założyć nowy temat, żeby tutaj syfu nie narobić.

Co do postu WOJTKA to: Nie chce powiększać też okna bo jest ono szerokie a jeśli je jeszcze obniżę to może przekosić i utrącić Tłoka. Np. w MZ ETZ 250 na oknie ssącym jest taki języczek prowadzący tłok i ma on zapobiec właśnie przekoszeniu tłoka i zachaczeniu o okno. No a w WSK takiego języczka nie ma.

Jak odczyszczę te kartery w których mam zamiar wspawać membranę to porobię takich zdjęć poglądowych jak to widzę i będziemy debatować jak zrobić to, żeby było dobrze.
Sorry za nerwy i za to, że nie bardzo chciałem słuchać sugestii.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Wojtek » 2009-12-23, 22:14

Mi chodziło bardziej o możliwość osadzenia zaworu płytkowego niż o samo powiększanie przekroju kanału. Jeśli zawór wymaga określonego przekroju przy samych płytkach to wydaje mi się że niestosowne byłoby wykonaniu zwężających się kanałów. Przekrój powinien pozostać taki sam na całej długości kanału.

Jeśli stanęłoby na osadzeniu zaworu w cylindrze to ciekaw jestem co dałoby powielenie pomysłu Mistera Woryny (Motor-tech).
Przy odpowiednio dużej napoinie łatwo byłoby to wykonać taki dodatkowy kanał pomiędzy kanałem dolotowym i przelotowym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: rutkowski » 2009-12-23, 22:35

Jeśli bym się za to brał to zrobiłbym 2 duże porządnie zasilane kanały płuczące, a kanał dolotowy tak jak na tej fotce i pełnił by rolę trzeciego kanału płuczącego. Zawór membranowy bezpośrednio do komory korbowej. Wtedy można by było odciąć płaszcz tłoka od strony dolotu ponieważ nie sterowałby on już zasysaniem mieszanki.

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Jarek_kam » 2009-12-24, 00:19

puma pisze:Więc nie szkoda mi pieniędzy tylko sporo ich wydaje a skądś muszę je też wziąść...
Jak szkoda to sobie odpuść...
puma pisze:w MZ ETZ 250 na oknie ssącym jest taki języczek prowadzący tłok i ma on zapobiec właśnie przekoszeniu tłoka i zachaczeniu o okno. No a w WSK takiego języczka nie ma.
W wsk nie ma??? To mało o tych cylindrach wiesz...

Dla mnie cały ten temat to gówno... Zrobisz cylinder za 100x zł i będziesz się cieszył przez.. kilka miechów.. Co Ci to da??

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: wujcio » 2009-12-24, 00:30

oglądałem cylek w WSK i nie ma zbytnio dużo miejsca na robienie kanałów bo otwory od szpilek cylindra są bardzo blisko tulei ;/ jedyne rozwiązanie to:
Otwory w tłoku i działanie kanału wlotowego paliwa jako dodatkowy kanał płuczący (należy zrobić dodatkowe kanału na górze.
przy sprężaniu skrzynia korbowa napełnia się zasysanym paliwem, natomiast przy suwie w dół membrana się zamyka i poprzez rowki w tłoku płynie dodatkowa mieszanka nad tłok.
Myślę że na pewno taniej i mniej inwazyjnie jest robić mocowanie membrany w cylindrze ponieważ zawsze można go zmienić na oryginalny, jeśli rozwali się kartery to już nie jest tak kolorowo.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2009-12-24, 20:39

WOJTKU masz racje. Nie ma potrzeby powiększać okna bo średnica przelotu powinna być taka sama na całej długości kanału. Ale mimo wszystko trudniej mi będzie przesunąć membranę pod samą tuleję niż wspawać ją w kartery. A tak szczerze mówiąc bardziej mam ochotę ingerować w kartery niż cylinder.

JAREK_KAM pisałem wyraźnie, że mi NIE SZKODA pieniędzy tylko mam jeszcze inne wydatki oprócz Wueski.
Poza tym gdzie w WSK 175 masz języczek prowadzący tłok?? Oświeć mnie proszę bo ja takiego nie zobaczyłem.
A jak ten temat to gówno to się więcej nie udzielaj. Nikt Cie na siłę o post prosił nie będzie.

Korzystając z chwili wolnego czasu dodaje zdjęcie mojej membrany z podstawowymi wymiarami. Jak widać nie jest taka mała.

1. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b4 ... b697f.html
2. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f20 ... fcf5d.html
3. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad3 ... 24eba.html
4. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/350 ... f154c.html

Na dzień dzisiejszy jestem w trakcie składania silnika mojego komara więc za WSK na razie się nie zabieram. Ale za to sporo o tym wszystkim myślę. Znalazłem gościa w mielcu który spawa aluminium. Na razie rozmawiałem z nim telefonicznie. Jest moim zdaniem tani. Mówił, że koszt spawania to około 50 groszy za centymetr. Więc nie będe się zastanawiał tylko spawam i tyle.
Teraz jestem na etapie kupowania na allegro balsy do wypełniania wału. Poszukuje też kostki aluminium. Ale to raczej nie problem bo tokarz czy frezer na pewno ma dojście do materiału. Membranę wstawię w kostkę aluminium, wcześniej oczywiście wyfrezowana pod membranę. Następnie tą właśnie kostkę wspawam w kartery. Tylko muszę zrobić rysunek techniczny tej kostki no i pójść z tym do frezera. Czeka mnie jeszcze odczyszczenie karterów jakie kiedyś kupiłem. Muszę sprawdzić czy są dobre (czy nie ma pęknięć, skrzywień i czy gniazda łożysk są ok) i jeśli są nie zniszczone oddać właśnie do wspawania tej kostki. No a jeśli kartery będą kiepskie to muszę szukać innych. Szczerze mówiąc to najintensywniej poszukuje teraz papierów do WSK bo chce w końcu wyjechać moją Wiesią do ludzi.

Wczoraj oddałem membranę znajomemu do dorobienia kostki. Na pewno chwilę to potrwa ale zawsze jest to już coś więcej do przodu w pracach. Kostka będzie się składała z dwóch połówek tak, żeby pasowała do lewego i prawego karteru.
Prace się przedłuża bo muszę szukać nowych karterów. Stare są w bardzo dobrym stanie nie licząc tego, że jakiś burak wsadził śrubokręt przy rozbieraniu silnika i to w miejscu gdzie jest skrzynia korbowa. W sumie została mi głowica do splanowania (jeśli znajomy się tego podejmie), kupno amortyzatorów, zrobienie dodatkowego kanału płuczącego w cylindrze, zaplatanie i centrowanie kół oraz takie rzeczy jak malowanie itp.

Niżej dodaje zdjęcia gniazda na membranę. Teraz zostaje mi tylko wspawać ją w kartery.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: sismon » 2010-02-16, 01:44

nie chce mi się czytać tego co tam napisałeś bo za dużo tego, ale po zdjęciach widzę że fachowa robota, ciekawy jestem efektu końcowego

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Stary » 2010-02-16, 02:01

puma pisze:Znalazłem gościa w mielcu który spawa aluminium. Na razie rozmawiałem z nim telefonicznie. Jest moim zdaniem tani. Mówił, że koszt spawania to około 50 groszy za centymetr. Więc nie będe się zastanawiał tylko spawam i tyle.
Słuchaj a kto to dokładnie? Bo możliwe, że wiem o kim mówisz. Z drugiej strony w Mielcu jest dużo zakładów robiących różne cuda z aluminium. Kumplowi spawali tam na zamówienie ramę do trialu (rower).

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-02-18, 01:01

Foty karterów po frezowaniu:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

danielmag1
Posty: 28
Rejestracja: 2009-01-09, 21:05
GG: 6380732
Lokalizacja: LATYCZYN
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: danielmag1 » 2010-03-14, 16:18

Jaki cylinder wstawiasz? Zrób membrane pod kątem 30 stopni ( jak we wszystkich japoncach- sprawdzona metoda). A moze odrazu cylinder LC od jakiegos innego moto z podobnymi wysokosciami okien?

Membrana z bezposrednim napelnianiem komory korbowej w simsonie:
http://www.bikepics.com/pictures/1702944/
Ja mam to w simsonie, ale z membraną w cylindrze.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2010-03-14, 19:01

Zapowiada się ciekawie. Jak rezultaty będą obiecujące to zrobię sobie taki silnik do bp. :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-03-14, 23:41

Na razie cylinder będzie seryjny. Może później pokuszę się o lepszy tłok z cieńszymi pierścieniami, powiedzmy 1,5 mm zamiast 2 mm seryjnie. Ale żadnego tuningu robił nie będę. Ja po prostu chce usprawnić motor, to wszystko. Maks polotu jaki może być to najwyżej obliczony i wyspawany tłumik. Choć raczej zostanę przy seryjnym wydechu.
Co do kąta 30 stopni to nie doszukałem się nigdzie w literaturze żeby było napisane, dlaczego taki kąt. Więc myślę, że odchyłka nie gra roli. Poza tym nie bardzo mogłem pobawić się kątem bo nie ma jak. Musiałem pogodzić wiele spraw takich jak: łatwość wspawania, bliskość membrany w stosunku do skrzyni korbowej i możliwie łatwe zamocowanie gaźnika, czyli też późniejsze dorobienie króćca. A kartery w WSK nie dały mi tyle swobody, żeby wszystko zrobić idealnie więc musiałem wszystko po trochu pogodzić.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Stary » 2010-03-14, 23:51

Kiedy odpalasz ?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-03-14, 23:56

Stary to najtrudniejsze pytanie jakie mi kto kolwiek i kiedy kolwiek zadał w tym temacie:) Oprócz spawania i króćca gaźnika mam wszystko jeśli chodzi o części silnikowe. Za jakiś tydzień będę miał już ramę po przebiciu numerów i malowaniu. Wtedy mogę zacząć składać pomalutku. Oprócz tego mam zaplatać koła ale zawsze mogę jeździć na starych chwilę. Na koniec kwietnia muszę mieć motor zrobiony. Za 2 tygodnie może być pierwsze odpalenie na membranie ale to wersja optymistyczna.. Zobaczymy, czas mnie goni i chcica jazdy też.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Korpek » 2010-03-15, 22:22

Puma Dobra robota :pada: 30 stopni to się robi jak membranę wstawiasz w cylinder, a jak bezpośrednio w skrzynie korbowa to nie ma znaczenia :) Ja też wstawiam membranę tylko w innym silniku ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-03-16, 19:37

Korpek Opisz tą membranę. Napisz z jakiego motocykla pochodzi itp. No i nurtuje mnie ten gaźnik. Ma płaską przepustnice?? Jaka średnica gardziela??
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Korpek » 2010-03-17, 08:13

Membrana pochodzi z kawasaki kx 125, wymiary przy podstawie trójkąta 70x60mm wysokość 47mm. Gaźnik 38mm z owalną przepustnicą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-03-18, 13:18 przez Korpek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2010-03-18, 00:59

38 mm to chyba wymiary jak na cz cross 125. W co to wstawiasz ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości