Membrana w WSK

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Korpek » 2010-03-18, 09:42

Ogólnie to gaźnik miał mieć 36mm, tak to jest jak się kupuje na aukcjach :> A wstawiam to do Mz 250 :)
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2010-03-31, 16:34

Jak tam prace puma ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-03-31, 18:14

Na razie jeśli chodzi o silnik to stoją. Czekam na numer do gościa który mi to pospawa. W sumie jeśli chodzi o silnik to zostało mi tylko spawanie. Później gość przejedzie mi frezarą dla wyrównania powierzchni i można montować. Części silnikowe mam już wszystkie. Ramę mam mieć jutro lub po jutrze. Wszystko teraz zależy od tego jak szybko dostane numer.
Chyba, że ktoś ma namiary na kogoś kto spawa aluminium w dębicy lub okolicach?? Oprócz gościa na przeciwko urzędu miasta bo o nim nie słyszałem za dobrych opinii.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Skinder » 2010-04-04, 14:42

Witam ponownie, urwałem się z tego tematu już dawno i z braku czasu nie miałem jak tego ogarnąć i pierwsze co powiem to... Pozytywnie mnie zaskoczyłeś! Podchodziłem do tego pesymistycznie nastawiony a widzę, że odwaliłeś narazie kawał dobrej roboty, gratulacje. Miałbyś jakieś fotki z większej odległości założonego garu, membrany i gaźnika tak poglądowo?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-04-04, 15:56

Jak znajdę na dysku to wrzucę taką dalszą fotkę ale jak nie mam to na razie nie będę wstawiał bo robić mi się nie chce. Jeśli nie wstawię jej teraz to dodam już po spawaniu jak kartery będą gotowe do montowania w motocyklu.

Edit:
No nie mam jednak takiej fotki z dalsza na dysku. Jestem umówiony z gościem na spawanie karterów w tygodniu po świętach czyli za 2-3 dni. Później będzie trzeba z tydzień jeszcze poczekać bo kartery oddam do frezera, żeby mi wyrównał powierzchnię bo kostka jest wypuszczona 0.1 mm nad karter na wypadek skoszenia przy spawaniu. Mógłbym to sam dotrzeć na płycie traserskiej ale myślę, że lepiej zrobi to za mnie frezarka zwłaszcza, że zapłacę za to może 10 zł. No i jak będę miał gotowe kartery to będzie nowa porcja zdjęć i postaram się też zrobić zdjęcie z dalszej perspektywy.

A to zdjęcia karterów po spawaniu:
ObrazekObrazekObrazek

Teraz muszę tylko pojechać z karterami do frezowania.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2010-05-13, 22:35

jak tam idzie ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-05-16, 10:49

Kartery mam już zrobione - wyrównana powierzchnia styku i zjechane uchwyty silnika tak aby dało się wcisnąć gumową tuleję. Pozostało mi tylko odebrać kartery.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Korpek » 2010-05-16, 11:56

Słabo miałeś oczyszczone kartery bo spawy nie wyglądają za ciekawie i mogą być nieszczelności :-?
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-05-16, 12:28

Spawy były kładzione z dwóch stron więc myślę, że nie będzie źle. Wątpię, że gdzieś będą nie szczelności. A kartery były odczyszczone do spawania z syfu. Mogłem je jeszcze przetrzeć papierem, żeby usunąć warstwę tlenków ale to by raczej nic nie dało. Wszystko się okaże jak je zobaczę a później złożę.

Odebrałem kartery i wrzucam 3 nowe zdjęcia:
1Obrazek2Obrazek3Obrazek
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: wujcio » 2010-05-18, 21:12

przecież to jest założone tylko do przymiarki ;]
nieźle się zapowiada

SuLeK

Re: Membrana w WSK

Post autor: SuLeK » 2010-05-18, 21:16

no nie wiedziałem :D Zaślepiłeś już cylek?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-05-18, 21:24

SuLeK pisze:Zaślepiłeś już cylek?
Dobrze, że mi przypomniałeś. Jeszcze nie zaślepiłem i nie jestem pewien do końca jaką metodę wybrać. Mam dwa pomysły:
1. Dorwać kawałek aluminium, nadać mu kształt wlotu i wkręcić - dobre ale nie wiem skąd wziąść kawałem tego aluminium i pracochłonne będzie ukształtowanie go.
2. Wlot podkleić izolacją lub podłożyć folię. Następnie rozrobienie kitu do silników (jak plastelina ale po wyschnięciu twardość nie mniejsza niż aluminium) i umieszczenie go w dolocie tak aby nadać mu idealny kształt kanału dolotowego. A po co folia?? żeby nie przykleił się do kanału bo z uwagi na pierścienie które przechodzą przez okno musi być zaślepka kanału wymontowana przy zakładaniu cylindra - ta metoda jest znacznie łatwiejsza i myślę, że nie gorsza od tej wyżej.

Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to napiszcie mi.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Korpek » 2010-05-18, 22:06

Musisz jeszcze pomyśleć nad kanałami z membrany do kanałów płuczących. Bo dolot z membrany praktycznie zasłania Ci wał! Tu masz przykładowe foto takiego rozwiązania w hondzie cr 250 :)A i ten dolny listek membrany przy całkowitym otwarciu nie będzie Ci haczył o wał??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-05-18, 23:08

Korpek pisze:Musisz jeszcze pomyśleć nad kanałami z membrany do kanałów płuczących.
A i ten dolny listek membrany przy całkowitym otwarciu nie będzie Ci haczył o wał??
Nad tymi kanałami myślałem i czy zrobię coś takiego jak na zdjęciu to wątpię. Ja mam zamiar spiłować aluminium nad górnym listkiem membrany tak aby powietrze biegło prosto pod tłok nad wałem. Teraz tam nie ma miejsca ale po spiłowaniu zrobi się nie wielki korytarzyk. Mam nadzieje, że jego wielkość będzie wystarczająca
Co do listka to nie będzie on zahaczał bo tam pójdzie uszczelka o odpowiedniej grubości i podziała jako dystans.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2010-05-18, 23:10

Irek ja wolał bym metodę 1. Trwałe i na lata. Po co ma ci wpaść przez przypadek kawał plastyku do gara. Szkoda kasy na ponowne remonty.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-05-18, 23:14

No masz racje tylko nie bardzo mam dojście do materiału. Pomyśle w najbliższych dniach nad tym skąd mógłbym wziąść odpowiedni kawałek aluminium.
Choć powiem Ci szczerze, że ten kit o którym pisałem jeśli jest w jednym kawałku to raczej nic by z niego nie odpadło. A i tak byłby przykręcony oczywiście.
Będę się skłaniał bardziej ku zaślepieniu kawałkiem aluminium jeśli takowy materiał zdobędę.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2010-05-18, 23:44

Poszukaj na jakimś złomowisku. U nas niema z tym problemu.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: wujcio » 2010-05-19, 01:21

w każdym sklepie z metalami kolorowymi można kupić również aluminium.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2010-05-19, 10:35

Aluminium juz udało mi się załatwić. Kolega ma blachę 20 mm to użyczy mi kawałek więc to mam już z głowy. Teraz mam do was pytanie: Jak dobrze i dokładnie zrobić uszczelkę do karterów? Będe ją wycinał z kręgielitu o grubości 2mm. Jak dobrzę ją wyciąć wewnątrz karterów tak żeby np. nie wystawał wewnątrz skrzyni korbowej?
Od razu odpowiem na pytanie dlaczego kręgielit o takiej grubości? - to dlatego, że miałem planowaną powierzchnię karterów i zostało zdjęte po 0,9 mm na stronę więc kręgielit posłuży jako dystans i uszczelka w jednym.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Sebastian440 » 2010-05-19, 10:47

Posmaruj powierzchnię kartery czarnym przepalonym olejem. Przyłóż uszczelkę, będziesz już miał zarys. Reszta to już tylko wycinanie i kosmetyka przy docinaniu pod otwory.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości