Membrana w WSK

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
karol1992
Posty: 43
Rejestracja: 2008-01-19, 19:28
GG: 12909543
Lokalizacja: Augustynów
Kontaktowanie:

Membrana w WSK

Post autor: karol1992 » 2008-01-29, 19:23

Czy wiecie może jak zrobić w WSK dodatkowe kanały płuczące albo membrane bo chciałbym zrobić coś takiego i nie wiem jak :-? :?:
No ładnie.

Kermit

Re: Więcej kanałów przelotowych i membrana

Post autor: Kermit » 2008-01-29, 20:20

O dodatkowych kanałach płuczących

http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=23&t=1335&start=0

I o membranie

http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=23&t=1681&start=0

Istnieje jeszcze takie coś jak WYSZUKIWARKA!!!

Awatar użytkownika
karol1992
Posty: 43
Rejestracja: 2008-01-19, 19:28
GG: 12909543
Lokalizacja: Augustynów
Kontaktowanie:

Re: Więcej kanałów przelotowych i membrana

Post autor: karol1992 » 2008-01-29, 21:02

ale do 125 ze żeliwnym cylindrem
No ładnie.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Więcej kanałów przelotowych i membrana

Post autor: rykun » 2008-01-29, 21:03

Panowie po co wam dodatkowe kanały? Wiem że na pewno chodziło o okna, ale tak dla formalności. Żeby zaprowadzić takie zmiany trzeba myśleć nad mocniejszymi tłokami i wałem. Seryjne silniki mają kiepska jakości i trzeba temu poświęcić dużo czasu. Nigdy mnie nie podniecało domkniecie szafy przez 10 sekund. Chodzi o to aby sezon polatać bez kłopotów i remontów.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-29, 23:40

Ten temat poświęcony będzie tylko dyskusji o membranie do WSK, ponieważ temat o kanałach już istnieje i tam się skieruj w ich sprawie. Dobrze by było gdybyś sprecyzował o jaką WSK ci chodzi.

Awatar użytkownika
karol1992
Posty: 43
Rejestracja: 2008-01-19, 19:28
GG: 12909543
Lokalizacja: Augustynów
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: karol1992 » 2008-01-30, 17:40

taka zwykła 3 z żeliwnym cylindrem, pytam bo się tak właśnie zastanawiam nad jej założeniem ale nie wiem zabardzo co i jak :-?
No ładnie.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Alien » 2008-01-30, 23:01

taka zwykła 3 z żeliwnym cylindrem, pytam bo się tak właśnie zastanawiam nad jej założeniem ale nie wiem zabardzo co i jak :-?
Bądźmy poważni...z Twojej wypowiedzi wynika ze 'gdzieś coś słyszałeś' i od razu założysz to do wueski, a tak na prawdę nie masz o tym zielonego pojęcia. Liczysz na odpowiedź w jednym zdaniu + rysunek z painta? Kojarzy mi sie to z postami typu 'mam 13 lat, wczoraj kupiłem wueske, chce ja zrobić na ściga i jeszcze żeby miała z 10KM wiecej..piszcie swoje propozycje' bla bla bla... :-?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Skinder » 2008-02-01, 12:57

Na żeliwnym garze to trochę ciężka sprawa bo w żeliwie ogólnie ciężko się rzeźbi. Moim zdaniem lepiej było by zaopatrzyć się w cylek ze sklepu za 80pln i to jego poddać przeróbce. Najpierw trzeba wyfrezować otwór na membranę w żeberkach cylindra i starym kanale ssącym do samej tuleji. Wtedy znowu udać się do dobrej frezarni i dopasować w ten otwór kawałek aluminium, który będzie czymś w rodzaju dystansu pomiędzy zaworem membranowym i jednocześnie jej mocowaniem oraz mocowaniem zmodyfikowanego krućca ssącego. Sam zawór nic Ci nie da bo stary gaźnik nie będzie nadążał z coraz to większą ilością mieszanki więć warto było by zastosować gaźnik od MZ ETZ 150. Oprócz tego trzeba było by zastosować już zamiast seryjnego tłumika dyfuzor, obliczony i odpowiednio dostrojony pod silnik i membranę. Jeszcze sprawa aluminiowego cylindra... Sam takowego w rękach nie posiadałem (być może za jakiś czas sam będę modził to będzie) ale nasze aktualne Polskie cylindry mają nieco "skrojony" etap produkcji. Więć przed założeniem zaworu trzeba będzie dokładnie mu się przyjrzeć czy kształt okien jest we właściwym porządku oraz czy nie ma w samych kanałach żadnych zadziorów. Dodam, że nie ma co liczyć na pominięcie polerki kanałów na lustro z wyrównaniem wszelkich głębokich wżerów i jeżeli okna mają lekkie ubytki lub jakieś nierówności należy to skorygować upewniając się odpowiednio czy nie zmieni to pracy silnika. Do tego wypadałoby dać jakieś zdjęcia, schematy - niestety nie posiadam takowych oraz nie pytałem o zgodę zamieszczenia kolegów z sąsiedniego forum, ale to jest jeszcze załatwiane.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Fenix » 2008-02-01, 18:14

Na żeliwnym garze to trochę ciężka sprawa bo w żeliwie ogólnie ciężko się rzeźbi.
Na żeliwnym cylindrze to się takich rzeczy w ogóle nie robi!! Bo to jest jednak twarde "tworzywo", łatwe do odłamania. Po drugie jak chcesz jeszcze "podkręcić" moc w silniku to pewnie trzebaby było poprawić chłodzenie silnika: czyli i tak, i tak potrzebny będzie cylinder aluminiowy!! (aluminium szybciej oddaje ciepło).
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Bercik » 2008-02-02, 01:44

(...) (aluminium szybciej oddaje ciepło).
No z jednej strony masz racje, ale popatrz tez z tej strony:
żeliwo dłużej sie nagrzewa i długo oddaje ciepło, zaś aluminium szybciej sie nagrzewa i szybciej oddaje ciepło. Mniej więcej jest to wyrównane i na jedno wychodzi :D A co do obróbki żeliwa to samo skrawanie czy frezowanie to nie problem bo to dość krucheliwe tworzywo, ale gorzej jest ze spawaniem. Jest kilka technik ale ciężko sie to spawa
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Fenix » 2008-02-02, 03:06

Mniej więcej jest to wyrównane i na jedno wychodzi
Jak by tak było, jak napisałeś to do dzisiaj jeszcze w sportowych sinikach byłyby cylindry z żeliwa! A przecież to już starożytność, zapomniana rzecz!!
Cylinder albo musiałby mieć znacznie powiększone żebra chłodzące, albo całe użebrowanie wykonane z aluminium (a tylko tuleję z żeliwa). I tu raczej nie ma co się rozwodzić ==> wystarczy pooglądać konstrukcje wyścigowe i wyciągnąć wnioski...
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Bercik » 2008-02-02, 16:45

Cylindry aluminiowe maja więcej zalet niż cylindry żeliwne. Po pierwsze waga, po drugie łatwa obróbka itd... znalazło by sie jeszcze dużo plusów ;) i dla tego zostały wyparte przez aluminium, ale np. bloki silników samochodowych sa żeliwne. We wszystkich na pewno nie ale występują jeszcze :mrgreen:
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Wojtek » 2008-02-02, 17:06

A nie macie takiego spostrzeżenia że modyfikując cylinder WSK nie ma w czym rzeźbić? Tam jest za mało towaru. Zacznijmy od dodatkowych kanałów. Już dawno Xabingo coś majaczył na ten temat. Tak się składa że mam jeden cylinder 125 w garażu. No to zacząłem oglądać go i zastanawiać się. Gdzie on chce te kanały robić? W czym? Przez atmosfere ma to paliwo przepływać do komory spalania? Jak dla mnie jest tam konieczność dodania materiału ażeby cokolwiek rzeźbić.
Teraz kwestia membrany. W jaki sposób autor chce uformować gniazdo na nią i w którym miejscu? Bo przecież nie zaraz za gaźnikiem. Membrana musi znajdować się jak najbliżej komory korbowej bo inaczej nie da żadnych efektów. Pojemność szkodliwa będzie ogromna. No i przechodzimy do montowania jej. W czym ja zamontujemy? Najlepiej by było w karterze. Cylinder siedzi na takiej szyjce. Ale tam i tak jest za mało miejsca a ścianki karterów cienkie w tym miejscu.

Ja po cichu liczę że Procu kiedyś skończy rekordowy motocykl i udostępni w necie chociaż wskazówki co i jak tam jest zrobione. Można zerknąć na to zdjęcie:
http://www.polmot.skip.pl/index.php?mod ... p=wfmo&c=2

Zobaczcie jak wygląda gniazdo membrany. Modyfikacje tego cylindra pewnie pochłonęły kupę kasy i sprawiły że z oryginalnym nie ma on nic wspólnego.

Co tu dużo mówić, cylinder WSK 125 cholernie utrudnia tego typu modyfikacje. Cienkie ścianki, gaźnik zamocowany na dwóch trzecich wysokości cylindra i to jeszcze w taki dziwny sposób. Same utrudnienia.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
soltys_16
Posty: 252
Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
GG: 1961551
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: soltys_16 » 2008-02-02, 17:16

Tak poza tematem to już dawno widziałem "projekt rekord" ale nie ma żadnych nowych zdjęć a jestem cholernie ciekawy jak to będzie ostatecznie wszystko wyglądało, Wojtku może wiesz coś na temat prac nad tym moto? A co do cylindra widać jak bardzo jest zmodyfikowany, widać że bedzie chłodzony cieczą, ten kołnierz do gaźnika ahhh zżera mnie ciekawość :D

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Wojtek » 2008-02-02, 17:17

Wiem tyle co i ty.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: ŻbiKu » 2008-02-02, 17:21

Wszyscy niewtajemniczeni wiedzą tyle samo. Pozostaje czekać. Z tego co wiem z własnej kieszeni sponsorują ten motocykl, tak że na sprawny owoc pracy pewnie przyjdzie nam jeszcze dość długo poczekac.
Wojtek ma rację, co do trudności jakie stawia oryginalny gar, budżet trzeba mieć niemały do TAKIEJ przeróbki ale co do samych dodatkowych kanałów to wystarczy chyba naspawać więcej materiału i można działać :)

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: rykun » 2008-02-02, 20:18

Wojtek pisze:A nie macie takiego spostrzeżenia że modyfikując cylinder WSK nie ma w czym rzeźbić?

Faktycznie miejsca nie ma tyle co np. w simsonie s51, ale da się to zrobić. Na stanie mam same żeliwniaki ,ale myślę że aluminiowe dużo się nie różnią. Dodatkowy kanał i okno i tak będzie dużo mniejsze od oryginalnych. Nie ma co się porywać na okna szersze niż 10-15mm. Kanał będzie i tak ciężko zrobić i będzie musiał być wąski, aby nie przebić się przez ścianki.
Poza tym można zrobić dodatkowe okna bez dodatkowych kanałów wykorzystując otwory w tłoku.
Wojtek pisze:Teraz kwestia membrany. W jaki sposób autor chce uformować gniazdo na nią i w którym miejscu?
Opisywałem to dosyć dokładnie. Najtańszy i najłatwiejszy do wykonania sposób.
Wojtek pisze:gaźnik zamocowany na dwóch trzecich wysokości cylindra i to jeszcze w taki dziwny sposób.

Tego mocowania musimy sie i tak pozbyć w tuningowym silniku czy zakładamy membranę czy nie.
Skinder pisze:Dodam, że nie ma co liczyć na pominięcie polerki kanałów na lustro
Polerka "na lustro" to jeden z największych tuningowych mitów. Czekam aż ktoś sprawdzi dwa silniki na hamowni jeden bez a drugi z polerką i porówna efekt. Jak na razie ja nie jestem za polerką na lustro. Trzeba tylko wyrównać odlew i wszystkie krawędzie. Ewentualnie zmatowić kanał papierem gradacji 80-120. To co warto polerować to: głowica (komora spalania), denko tłoka, kanał wydechowy. Słowa te popieram swoimi obserwacjami z sportów motorowych, gdzie nikt się nie bawi w takie rzeczy.
Jak ktoś nie ma umiejętności to mocowanie membrany kosztuje 150zł. Trzeba jeszcze doliczyć ok 100zł na membranę i mamy cylinder zrobiony na gotowo do montażu.
Śledzę projekt "Rekord" prawie od początku. Tak jak myślałem duży zapał na początku a później zwątpienie. Moim zdaniem niepotrzebnie komplikowali silnik wodnym chłodzeniem, elektronicznym zapłonem i innymi pierdołami. Chłodzenie powietrzem wytrzyma spokojnie 30KM jak nie więcej pod warunkiem niskiego stopnia sprężania ok. 11:1-11,5:1. Zamiast tego mogli zrobić skrzynię z prawdziwego zdarzenia i suche sprzęgło. Rekord do pobicia wynosi 128km/h chyba a szykują się jakby miało to być 200. Będę się bardzo cieszył jak rekord zostanie pobity. Pozdrawiam ekipę i niech biorą się do roboty!!! Trzeba jedno pamiętać u naszych zachodnich sąsiadów 180km/h jeżdżą w klasie 50cc więc nam dużo jeszcze brakuje.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Wojtek » 2008-02-02, 21:04

No właśnie każdy by chciał polerować kanały przelotowe i dolotowe. Jodełkę należy zrobić na tej powierzchni. Fenix, pamiętasz jak kiedyś dawno temu tłumaczyłeś to poprzez porównanie z narciarzem? :) Może jeszcze raz to zrobisz? Ja pewnie dlatego to zapamiętałem.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: Fenix » 2008-02-02, 22:16

Tego narciarza to - prawdę mówiąc -już nie pamiętam (pewnie wynikło to z treści innych, wcześniejszych postów).
Ale faktycznie ==>polerkę kanałów płuczących uważa się raczej za... błąd! Jednym z argumentów jest to, że te kanały to pierwsze, najwcześniejsze miejsce, gdzie mieszanka paliwo-powietrze powinna zacząć dość szybko się nagrzewać (wykorzystanie wewnętrznej energii rozgrzanego silnika). A polerowana powierzchnia niechętnie oddaje ciepło!! Pamiętacie, jaka powierzchnia szybko wymienia ciepło z otoczeniem? Znacie budowę termosu? Jak się czyta strony internetowe znanych tunerów, to łatwo znaleźć sugestie: te kanały powinny być wygładzone (ale nie do połysku) wzdłuż kierunku przepływu mieszanki: chropowata (i czarna, ciemna) powierzchnia jest chętniejsza do wymiany ciepła...
A jak już mówimy o wymianie ciepła to przypomnę króciutką "wymianę" zdań rykona z kimś innym o tym, że budowali model silnika z zewnętrzną komorą spalania (samo ciepło dłoni wystarczało do poruszenia silnika).
rykun pisze:Faktycznie miejsca nie ma tyle co np. w simsonie s51, ale da się to zrobić.
A tak zwany trzeci kanał, wyżłobiony jedynie na powierzchni cylindra, bez grzebania w głębszych warstwach?
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w WSK

Post autor: irek » 2009-11-23, 21:55

To ja sie włącze w ten temat. Poruszyłem taki sam temat na forum polmot-u bo chce membranę zastosować w WSK 175.
Troszke sie dowiadywałem o tym. Myśle kupić używana membranę od yamahy rd 350 (dwa cylindry po 175) lub ewentualnie jakiejś aprilli 125.
Żeby wyprzedzić pytania i krytyke to używaną dlatego, że jesli projekt nie wypali to utopie mniej kasy niż kiedy kupiłbym nową. Jeśli zaś projekt okaże sie trafiony to wtedy wymienię membranę na nową.
Myślałem też kiedyś o membranie od yamahy dt 80 ale to mogłoby być za mało wydajne do pojemności 175.
Jeśli ktoś chciałby mi pomóc to prosiłbym o podanie wymiarów (znalezienie) jakiś przykładowych membran tak aby rozmiarowo założyć taką dzięki której trzebabyło by jak najmniej ingerować w dolot czyli powiększać go.
Oczywiście nie może to być membrana od jakiejś 50-tki.
A może membrana od yamahy dt 125?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości