WSK 175 modernizacja silnika.

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
oskarmokwa
Posty: 78
Rejestracja: 2011-10-31, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR 50
WSK M21W2
Komar 2350
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: oskarmokwa » 2014-02-24, 20:33

Witam, kuzyn poprosił mnie żebym zorientował się w sprawach modernizacji silnika WSK 175. Więc powiedziałem mu o rzeczach, o których słyszałem, a mianowicie:
-mieszana skrzynia biegów (pomieszanie 060 z skrzynią 059), macie jakieś schematy ?, jezdziliście na takim wynalazku ?, jakieś opinie na ten temat ?
-wypełniacze wału (co to daje w ogóle ?)
-łożysko igiełkowe na główce korbowodu (można założyć w oryginalnej czy trzeba dotaczać/kupować jakąś inną korbę?)
-planowanie głowicy (ile stoczyć żeby odczuć różnicę a nie osłabić konstrukcji?)
-zapłon CDI (są jakieś problemy ?, opłaca się)
Może macie inne sprawdzone pomysły na modernizacje tego silnika ?, liczę na pomysły i odpowiedz na moje pytania, pozdrawiam Wueskowiczów :)
Jest Bóg, czy Go nie ma ?
Nie ma Boga, jest Motór !

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: Savier » 2014-02-24, 21:26

Mieszana skrzynia spoko, Matej na takiej jeździ.
Wypełniacze wały z siedzenia Cię nie zrzucą :D.
Łożysko igiełkowe to nowa korba i stosunkowo duży koszt.
Planowanie głowicy pod teraźniejsze paliwo nie powinno znacznie odbić się na żywotności.
Zapłon CDI jest tani i to chyba najlepsza przeróbka :D.
Możesz jeszcze zamontować wirnik z Royala, wtedy masz ładnie elektrykę ogarniętą i coś o 5 tarczach jeszcze czytałem kiedyś ;-)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: AudioBas » 2014-02-25, 00:12

Mieszana skrzynia
Zapłon CDI na Royalu
Porządne łożyska
Korba od Baya (korbowód YZ250) + wypełniacze
Anodowany tłok AK20 od Aliena + jego obróbka
Szlif + porządne fazy kanałów
Spasowanie kanałów cylindra z karterami
Nowe igiełki wałka zdawczego
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: iron_bird » 2014-02-25, 00:23

Yyyyyy wymiana gaźnika na inny ;D

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: Sebastian440 » 2014-02-25, 00:27

Pany jakie przełożenia wychodzą na tych mieszanych skrzyniach ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: raflo87 » 2014-02-25, 00:45

Sebastian440 pisze:Pany jakie przełożenia wychodzą na tych mieszanych skrzyniach ?

Wychodzą spoko przełożenia 2,93 1,97 1,35 1
Napewno różnica jest w porównaniu do kobuzowych.
Najprościej zrobić mieszaną bo nie trzeba przekładać wodzików z gazeli i 2 kół zębatych.
Jestem najbardziej za konfiguracją skrzyni mieszanej, aczkolwiek cała kompletna skrzynia od gazeli ma jeszcze ciut lepsze to przełożenie 2b bo jest 1,79 , poprostu 2bjest dłuższy a przy początkowym rozpędzaniu motocykla mocy jest dużo żeby to wykorzystać.

Jeśli robisz motocykl na tor i każdy ułamek sekundy by był ważny to moim zdaniem najlepsza pozostanie skrzynia gazeli.
Ojezdziłem się dużo na mieszanej to czułem jeszcze minimalnie za duży skok między 2b a 3b , ale jak się już ma konkretną elastykę to nie odczuje się tego.
Ostatnio zmieniony 2014-02-25, 00:52 przez raflo87, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: grzechu212 » 2014-02-25, 00:46

WSK KOBUZ
1: 15/27 - 3,24
2: 19/23 - 2,18
3: 23/19 - 1,49
4: 27/15 - 1,00

SHL M17
1: 15/27 - 2,93
2: 20/22 - 1,79
3: 23/19 - 1,34
4: 26/16 - 1,00

Jeśli w skrzyni WSK zamienisz zdawczy i wałek pośredni:
1: 15/27 - 2,93
2: 19/23 - 1,97
3: 23/19 - 1,34
4: 26/16 - 1,00
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: Sebastian440 » 2014-02-25, 10:49

Faktycznie na tor najlepsza gazela :) dzięki pany.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
oskarmokwa
Posty: 78
Rejestracja: 2011-10-31, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR 50
WSK M21W2
Komar 2350
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: oskarmokwa » 2014-02-25, 16:20

Gażnik też będę zmieniał, prawdopodobnie Jikov (czy jak tam to się piszę), co do skrzynki mieszanej, macie do tego schemat ?, bo ile dobrze pamiętam to jest tak ze mam skrzynię od Gazeli i zmieniam jeden wałek i jeden tryb (przesówkę) i już jest, macie schemacik do tego ?, co do wirnika z Royala, w to nie będę inwestował (a raczej mój kuzyn) bo motocykl ma być robiony na wiejskie szosy, więc dobrego oświetlenia nie trzeba ;D, ważne żeby była bezawaryjna praca), co do 5 tarcz to jak to zrobić ?, myślałem też o hydraulicznym sprzęgle, łożyska oczywiście będą porządne, SKF pewnie pójdą :), a polerka skrzynki korbowej i kanałów ?, na lustro polerować, spasowanie cylinder/kartery to konieczność przy jak najlepszych osiągach, plus jakiś konkretny dyfuzor :D, ile mozna uzyskać mocy na takim dosyć prostym tuningu ?
Jest Bóg, czy Go nie ma ?
Nie ma Boga, jest Motór !

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: Sebastian440 » 2014-02-25, 17:11

oskarmokwa pisze: ile mozna uzyskać mocy na takim dosyć prostym tuningu ?
Ile chciałbyś usłyszeć to tyle ci powiem.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: iron_bird » 2014-02-25, 17:20

Tutaj masz to łopatologicznie przedstawione -> viewtopic.php?f=59&p=521444#p521444

bayu

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: bayu » 2014-02-25, 18:34

Polerowanie nie musi byc na lustro, owszem szkrzynie korbowa lub wał mozna, ale kanały pluczace wystarczy ze znikna odlewowe nierowności, a powieszchnia bedzie gładka, denko tloka zrob na lustro, aby mniej ciepla przyjmowal,oraz wydechowe, aby ograniczyc osiadanie ngaru.
lozyska jak juz wsadzasz SKF to pytaj o takie w plastikowym koszyku.

Awatar użytkownika
oskarmokwa
Posty: 78
Rejestracja: 2011-10-31, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR 50
WSK M21W2
Komar 2350
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: oskarmokwa » 2014-02-25, 21:21

plastikowym koszyczku ?, kurde co to ludzie nie wymyślą :D, no dobrze że kanałów na lustro nie trzeba polerować bo to by męka była, a gażnik jaki ?, Jikov ?
Jest Bóg, czy Go nie ma ?
Nie ma Boga, jest Motór !

Awatar użytkownika
oskarmokwa
Posty: 78
Rejestracja: 2011-10-31, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR 50
WSK M21W2
Komar 2350
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: oskarmokwa » 2014-02-25, 21:23

Sebastian440 pisze:
oskarmokwa pisze: ile mozna uzyskać mocy na takim dosyć prostym tuningu ?
Ile chciałbyś usłyszeć to tyle ci powiem.
nie wiem, nie mam pojęcia ile dają takie przeróbki, 2 km to da ?
Jest Bóg, czy Go nie ma ?
Nie ma Boga, jest Motór !

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: Muciek » 2014-02-25, 21:28

Od -5 do +5 :P

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: qpa » 2014-02-25, 21:55

Są gdzie wykresy z hamowni silników od wsk? Chodzi mi o takie teraźniejsze badania a nie z książek.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: raflo87 » 2014-02-25, 21:59

nie wiem, nie mam pojęcia ile dają takie przeróbki, 2 km to da ?
Ile Twój kuzyn chce przeznaczyć kasy na ulepszanie?
Jikova narazie nie kupuj bo pewnie chodzi Wam o jakiś 28mm lub ten jeszcze mniejszy, chyba że od razu zapakujesz jikova 34mm... Najlepiej zastosuj przeróbkę majstra rybak117, czyli gażnik etz 250 wraz z króćcem , dochodzi cięcie i spawanie. Musisz poświęcić jeden króciec WSKi. Najlepiej wskoczyć na tą średnicę przelotu 30mm bo po co masz zmieniać dobrego pegaza 26mm na podobne jikovy...

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: AudioBas » 2014-02-26, 00:20

qpa pisze:Są gdzie wykresy z hamowni silników od wsk? Chodzi mi o takie teraźniejsze badania a nie z książek.
Niebawem będą :)
Jak ogarnę sprzęgło i zakupię wydech oryginalny to podjadę na hamownię :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: raflo87 » 2014-02-26, 00:34

AudioBas pisze: Niebawem będą :)
Jak ogarnę sprzęgło i zakupię wydech oryginalny to podjadę na hamownię :P
WOW :shock: w sumie bardziej by Ci się opłaciło jakbyś coś przerabiał :-) No chyba , że się nie zdradzasz a potem wyskoczy 20KM :P Masz gdzieś blisko Siebie hamownie i czy wiesz już ile ta zabawa będzię kosztować?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 modernizacja silnika.

Post autor: Alien » 2014-02-26, 01:30

Tu nie chodzi o to czy przerabiał czy nie..nikt tak naprawdę nie wie ile ma dobrze zrobiona seryjna wueska. Więc jak tu mieć jakiekolwiek odniesienie po przeróbkach skoro standard jest niewiadomą? Bo ja przykładowo nie wierzę, że seria wyda 14KM :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości