Układ Wydechowy..

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Andrzej_88

Układ Wydechowy..

Post autor: Andrzej_88 » 2008-01-31, 22:45

Witam
Mam wydech w mojej WSK taki że aż dech zapera.... Chce wymienić Rurę wydechową i jaką polecicie żeby pasowała ?

Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Xabi » 2008-01-31, 22:55

Najlepiej tłumiczek oryginalny. Ja posiadam tłumik od 175 (dolny) W przyzwoitym stanie z wkładką, na sprzedaż ;)
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
Zoomek
Posty: 24
Rejestracja: 2007-08-29, 11:47
Lokalizacja: Grajewo
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Zoomek » 2008-01-31, 22:59

Orginalną i żadnej innej nikt ci tu nie poleci.
WSK M06B3- 82r. z dokumentami
http://www.cashfiesta.com/php/offers.ph ... free_money
Szybki sposób na $$!!

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Xabi » 2008-01-31, 23:01

No i teraz można temat zamknąć ;)
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: rykun » 2008-01-31, 23:11

Ja bym polecił wykonanie od podstaw nowej rury rezonansowej. Oryginalna może i jest ładna z wyglądu, ale nie spełnia należycie swojej roli poza wytłumieniem. Przynajmniej w wsk 175 w tłumiku tkwi duży potencjał nawet przy standardowym układzie okien w cylindrze w wsk 125 już trzeba się pobawić z oknem wydechowym.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Fenix » 2008-01-31, 23:37

Ja bym polecił wykonanie od podstaw nowej rury rezonansowej.
łatwo powiedzieć, trudniej zrobić samodzielnie, w warunkach warsztatowych = a czym on np. to wytnie z blachy grubości ok. 1 mm? Piłką do metalu będzie chełtał? A czym potem ukształtuje odpowiedzi stożek? Młotkiem na kawałku deski? No i wreszcie czym pospawa...
To nie jest dobra rada ==> zrobić od podstaw nowy "tłumik". Jeżeli już coś zmieniać to jedynie na bazie "tłumika" fabrycznego: dokładne oczyszczenie, wyskrobanie lub wypalenie wnętrza, pospawanie latających w środku bebechów, a potem ewentualnie dostrojenie poprzez zmianę długości samej tylko rury wydechowej.
Druga (ewentualnie) realna możliwość ==> zakup nowego, nie używanego jeszcze tłumika (ale pytanie: gdzie?).
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Skinder » 2008-02-01, 13:07

rykun pisze:Ja bym polecił wykonanie od podstaw nowej rury rezonansowej.
Mówiąc o dyfuzorze trzeba jeszcze go dokładnie obliczyć, a dokładniej wymiary okna wydechowego, dokładne kąty otwarcia i zamknięcia okna wydechowego, pojemność oraz obroty maksymalne silnika. Nie znam wzoru na obliczenie tej wartości, ale jest program, który całość oblicza i po kłopocie. Do tego jeszcze trzeba wykonać końcówkę tłumiącą za pomocą aluminiowej blachy porozwiercanej w sitko i między nią a zewnętrzną ścianką umieścić watę szklaną i dorobić sobie rurkę końcową.
fenix pisze:łatwo powiedzieć, trudniej zrobić samodzielnie, w warunkach warsztatowych = a czym on np. to wytnie z blachy grubości ok. 1 mm? Piłką do metalu będzie chełtał? A czym potem ukształtuje odpowiedzi stożek? Młotkiem na kawałku deski? No i wreszcie czym pospawa...
Fenixie, nie wszyscy mają profesionalny warsztat przydomowy oraz ogólnie w okolicy. Moim zdaniem skoro ktoś ma gdzieś znajomości np. w firmie, która spawa i dogina blachy na obudowy do maszyn oraz ich podstawy to nie będzie problem jak zakupisz fragment stalowej blachy 1mm to myślę, że w takim zakładzie pospawaliby to należycie solidnie oraz dogięli według wskazówek, ale nie ukrywam, zrobienie czegoś takiego w domu raczej się nie uda bez specjalnych narzędzi i giętarki do blachy.

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Korpek » 2008-02-01, 14:20

Jak się nie uda :> mi się udało, gilotyna, młotek gumowy i kołek drewniany, kant stołu i powstało to
Obrazek
Obrazek :evil:
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Maciek » 2008-02-01, 15:48

Mógłbyś przedstawić dane tego dyfuzota do wyknania tego cuda

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: ŻbiKu » 2008-02-01, 16:03

I w końcu nagrać jakiś filmik jak się spisuje i opisać czy są wyraźne różnice?

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: rykun » 2008-02-01, 16:29

Fenix pisze:Piłką do metalu będzie chełtał? A czym potem ukształtuje odpowiedzi stożek? Młotkiem na kawałku deski? No i wreszcie czym pospawa...
Żebyś wiedział że młotkiem na kawałku deski! Tu nikt nie zamierza rozpocząć seryjnej produkcji. W domowych warunkach pomału, bez pośpiechu można to wykonać. Spawanie to kwestia 20-30zł. Najlepiej sie gnie blachę na drewnianym wzorniku. Kiedyś wytoczyłem taki na tokarce. Powinniśmy mieć jak najbardziej plastyczna blachę. Grubość 1mm jest optymalna, ale dla swojej wygody można pójść na łatwiznę i dać grubości ok 0,75mm. Tylko musimy się liczy że nie będzie trwały. U mnie chłopaki z wioski zrobili z blachy 0,5mm i od wakacji jeżdżą.
Skinder pisze:dokładne kąty otwarcia i zamknięcia okna wydechowego
Dokładnie to podaje sie czas trwania otwarcia okna w stopniach o.k.w.
Korpek zdaje mi się że wykonałeś tłumik według opracowania T.Sałka. Problem jest w tym że to wersja "wyczynowa" która do seryjnego silnika sie nie nadaje. Widać na pierwszy rzut oka że jest pozbawiona walca środkowego co samo w sobie przenosi obroty dosyć wysoko (jak na wskę). Na dodatek rura końcowa co wychodzi z dyfuzora (z ang. stinger) powinna być chudsza od kolanka wydechowego ok 60%. Dokładniejsze wymiary bierze się z tabel lub wylicza programem. Wszelkich obliczeń z dyfuzorami nie polecam robić samemu na kartce. Jest to skomplikowane można się pomylić i tylko napsujemy sobie nerwów. Akurat nie wiem jak jest w tym przypadku bo może owa gruba rura wylotowa pełni funkcje tłumika. Niech wypowie sie twórca to będzie można coś mówić.
Fenix pisze:Jeżeli już coś zmieniać to jedynie na bazie "tłumika" fabrycznego:

Z gówna pata nie ukręcisz. Z seryjnego tłumika może zostać kolanko. W nim są po prostu nieodpowiednie kąty. Miałem okazję jeździć przez jakiś czas na wydumce z tłumika mz 150. Pochodził z silnika kartingowego i miał rezonans dosyć słaby i na dodatek za wysoko dla mojego silnika. Jeszcze zmodyfikowałem w nim stożek końcowy i rurę końcową. Efekt słaby a pracy dużo.
Tłumik to bardzo wrażliwa na wszelkie zmiany część. Zgrać wszystko razem to jest sztuka. 100% możliwości i tak nie wyciągniemy z niego bez hamowni. Do pełni szczęścia trzeba dobrać jeszcze dolot, ale to osobna bajka. Widziałem programy do obliczania go ale za wszystkie trzeba płacić (np. MOTA II ok. 200$).

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Korpek » 2008-02-01, 17:31

Maciek schemat jest na stronie "Polmotu" :mrgreen: ,rykun Tak rura pełni funkcje tłumika, co do filmu to mam jeden ale nie polecam nagrywany był o 23 :P jutro jak skombinuje aparat to postaram się o nagranie jakiegoś filmiku z pracy silnika i jazdy :)
Ring ding ding :)

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Fenix » 2008-02-01, 17:50

rykun pisze:Tłumik to bardzo wrażliwa na wszelkie zmiany część. Zgrać wszystko razem to jest sztuka. 100% możliwości i tak nie wyciągniemy z niego bez hamowni.
No i w ten to sposób zbliżamy się do tego samego: do wykorzystania fabrycznego tłumika!! A co do tego "pancerfałsta" w motorze Korpiego ==> to konieczny jednak jest choćby krótki filmik i trochę jego refleksji: był sens klepania takiego "pancerfałsta"? :-( :-/

No i zaczyna się stare teoretyzowanie na ten sam temat:
Mówiąc o dyfuzorze trzeba jeszcze go dokładnie obliczyć,
Bezsensowne jest takie liczenie, jak potem masz to wszystko klepać ręcznie na desce przed garażem (a skąd wiesz, że uda ci się zachować wyliczone kąty i inne parametry?) i nie wiadomo kto (i jak) będzie spawał? I tak trzeba będzie zdać się na szczęśliwy przypadek...
W skrócie mówiąc: przestańcie wreszcie gadać o "dokładnym wyliczeniu" bo to jest w warunkach garażowych niemożliwe i wcale niepotrzebne!! Na końcu roboty i tak trzeba będzie wszystko dostrajać "na piechotę", metodą kolejnych przymiarek!!
Obliczać dyfuzor to mógłbyś wtedy, jakbyś miał zapewnione warunki do precyzyjnego wykonania kawałka po kawałku całego dyfuzora a potem jeszcze jakbyś miał czym to wszystko dokładnie pospawać...
Za 20 złotych to ty możesz pocałować spawacza w jego rurę wydechową! Albo dać mu do zaspawania wgniecenie lub pęknięcie w baku. Obejrzyjcie sobie dokładnie sposób "sklejania" współczesnych dyfuzorów (choćby w wyczynowych skuterkach)...
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Korpek » 2008-02-02, 00:19

Fenixczemu "pancerfałst" ?? Sens był i nie żałuje tego, motor całkiem ładnie ciągnie od najmniejszych obrotów :) a poza tym nie miałem trudności w wykonaniu :P
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Maciek » 2008-02-02, 00:41

A przy takim dyfuzorze ma jakieś znaczenie tłumik to znaczy czy można go wykonać w dowolny sposób tak abyśmy byli zadwoleni z dźwięku?

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Fenix » 2008-02-02, 02:52

Korpek pisze:Fenix czemu "pancerfałst" ?? Sens był i nie żałuje tego, motor całkiem ładnie ciągnie od najmniejszych obrotów
Bo on taki bardziej pancerfałst jest z wyglądu. A jeśli jak mówisz - dobrze się spisuje to dobrze. Bardzo dobrze - nawet. Tyle że chciałoby się poczytać coś bliżej o efektach: czy pomaga? w jaki sposób pomaga, jak się to odczuwa? itd. Napisz choć krótkie opracowanie - z chęcią poczytam, a chyba inni też.

Na pytanie Maćka - o tłumik - to pewnie odpowie ktoś mocniej siedzący w temacie. Według mojej wiedzy tłumik ma niewielkie tylko znaczenie i można go tak zbudować, żeby nie zżerał mocy silnika, a miał jeszcze przy tym ładne brzmienie.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Skinder » 2008-02-02, 13:18

Moim zdaniem wykonanie dyfuzora w domu jest możliwe, tak jak kolega rykun wyżej powiedział chodźby za pomocą kawałka drewna. Pancerfałst to zwykły tłumik WSK jak już, to jest konstrukcja z lat 60 w dodatku ma przejeżdżone nawet te 30 lat jest pełen nagaru. Co do końcówki tłumiącej nie jestem pewien ale gdzieś słyszałem, że Ci którzy nie mają waty szklanej pod ręką lub poprostu nie chce im się robić kupują końcówki od innych motocykli i poprostu je przeszczepiają do naszego dyfuzoru.
fenix pisze:Bezsensowne jest takie liczenie, jak potem masz to wszystko klepać ręcznie na desce przed garażem (a skąd wiesz, że uda ci się zachować wyliczone kąty i inne parametry?) i nie wiadomo kto (i jak) będzie spawał? I tak trzeba będzie zdać się na szczęśliwy przypadek...
W skrócie mówiąc: przestańcie wreszcie gadać o "dokładnym wyliczeniu" bo to jest w warunkach garażowych niemożliwe i wcale niepotrzebne!! Na końcu roboty i tak trzeba będzie wszystko dostrajać "na piechotę", metodą kolejnych przymiarek!!
A co powiesz na tłumik od malucha i poloneza? Przecież taki za 30PLN nowy kupisz w sklepie, obliczony w dodatku okrągły i większy? Rozumiem twoje podejście do oryginału ale są tutaj również Ci, których temat modyfikacji i unowocześniania jednostki S01 i innych jest gratką. Nie rozumiem również dlaczego mamy przestać mówić o specjalnie doliczanych pod silniki dyfuzorach, dlaczego mamy to klepać przed garażem a nie w środku pomieszczenia? Równie dobrze można usiąść przy stole z imadłem i uformować dyfuzor na wykonanej wcześniej formie z drewna słuchając eski albo radia zet. Zresztą to temat o wydechu a na temat gustów się nie dyskutuje.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Fenix » 2008-02-02, 14:11

Trudno z tobą się rozmawia, Skinder. Nie rozumiesz że napisałem trochę z symboliką? Jak piszę przed garażem, to przecież nie znaczy wcale, że nie wolno robić tego w środku!! Możesz to nawet robić w kuchni, na tym samym stole co twoja mama "formuje" kotlety!! Słuchając Radia Zet, a nawet Radia Maryja!!!! To twoja rzecz: ja użyłem tu pewnego uogólnienia, ale widzę że tobie trzeba - jak dziecku - na tacy podawać każde zdanie.
Pytasz czy może być tłumik od poloneza albo malucha (bo jest okrągły) ==> pewnie że może, przecież nie ma zakazu!! Możesz nawet użyć tłumika od helikoptera (nie wiem, czy jest on okrągły, czy NIE, zapytaj w sklepie z tłumikami).
są tutaj również Ci, których temat modyfikacji i unowocześniania jednostki S01 i innych jest gratką.
Jedynie tu się mogę z tobą zgodzić w pełni; ja też do tej grupy należę, jak już chcesz wiedzieć.
A na koniec taka podpowiedź: zacznij ten temat od samego początku: odszukaj w wyszukiwarce temat dyfuzor. Rykun bardzo dobrze już wyjaśnił funkcję i rolę tak zwanego tłumika w 2-suwie. Odrób te rykunowe lekcje obowiązkowo a potem włączysz się do dyskusji... Pogadamy, jak już coś będziesz wiedział, jak już będziesz rozumiał co i o czym rykun pisał!
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Skinder » 2008-02-02, 17:03

fenix pisze:Trudno z tobą się rozmawia, Skinder. Nie rozumiesz że napisałem trochę z symboliką? Jak piszę przed garażem, to przecież nie znaczy wcale, że nie wolno robić tego w środku!! Możesz to nawet robić w kuchni, na tym samym stole co twoja mama "formuje" kotlety!! Słuchając Radia Zet, a nawet Radia Maryja!!!! To twoja rzecz: ja użyłem tu pewnego uogólnienia, ale widzę że tobie trzeba - jak dziecku - na tacy podawać każde zdanie.
Pytasz czy może być tłumik od poloneza albo malucha (bo jest okrągły) ==> pewnie że może, przecież nie ma zakazu!! Możesz nawet użyć tłumika od helikoptera (nie wiem, czy jest on okrągły, czy NIE, zapytaj w sklepie z tłumikami).
Cytuj:
są tutaj również Ci, których temat modyfikacji i unowocześniania jednostki S01 i innych jest gratką.
Jedynie tu się mogę z tobą zgodzić w pełni; ja też do tej grupy należę, jak już chcesz wiedzieć.
A na koniec taka podpowiedź: zacznij ten temat od samego początku: odszukaj w wyszukiwarce temat dyfuzor. Rykun bardzo dobrze już wyjaśnił funkcję i rolę tak zwanego tłumika w 2-suwie. Odrób te rykunowe lekcje obowiązkowo a potem włączysz się do dyskusji... Pogadamy, jak już coś będziesz wiedział, jak już będziesz rozumiał co i o czym rykun pisał!
Jestem młody, nie wszystko wiem i nie wszystko wiedzieć będę. Zresztą nie kłóćmy się bo przecież nie o to chodzi i wróćmy do tematu. Jeżeli jakoś Cię uraziłem to nie miałem takiego zamiaru. Tłumik w motocyklu dwusuwowym jest czymś w rodzaju sprężarki w czterosuwie. Dobrze dostrojony wydech potrafi dodać 100% mocy albo i więcej.

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Maciek » 2008-02-02, 17:08

A ja jeszcze mam takie pytanko bo zrobiłem tak aby uzmysłowić sobie dyfozr z papieru :mrgreen: i przymierzyłem do motoru i wyszło na to że gdy zaloże go na końcu kolanka tłumik dyfuzora bedzie musiał wystawać za motor. I tu moje pytanie czy można skrócić kolanko (nie jestem co do tego przekonany) czy wsunąć trochę dyfuor a może tlumik ,,zakręcić" czyli zamontować go na kolanku tak jak w skuterach?
Ciągnie mnie zrobienie takie dyfuzora ponieważ myślalem nad obudowaniem go później w jakiąś ładną wyprofilowaną rurę np.z kwasówki łącząc tym samym pożyteczne z praktycznym.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości