Układ Wydechowy..

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Wojtek » 2008-02-02, 17:13

Można skrócić kolanko. W WSK ono jest takie długie aby zachować wygląd klasycznego motocykla ze zwykłym tłumikiem. W wyczynowych furach dyfuzor zaczyna się przy samy cylindrze bez żadnych kolanek.

Mam jednak wrażenie że długość kolanka będzie miało znaczenie i trzeba się nad tym pochylić. Czy zamocowanie dobrze wyliczonego dyfuzora na końcu oryginalnego kolanka nie obróci w niwecz całej pracy?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Maciek » 2008-02-02, 17:26

Wojtek pisze: Mam jednak wrażenie że długość kolanka będzie miało znaczenie i trzeba się nad tym pochylić. Czy zamocowanie dobrze wyliczonego dyfuzora na końcu oryginalnego kolanka nie obróci w niwecz całej pracy?
Właśnie o to mi chodzi

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Korpek » 2008-02-02, 18:34

Skinder
zrobienie czegoś takiego w domu raczej się nie uda bez specjalnych narzędzi i giętarki do blachy.
Skinder
Moim zdaniem wykonanie dyfuzora w domu jest możliwe, tak jak kolega rykun wyżej powiedział chodźby za pomocą kawałka drewna.
Zdecyduj się :-/
Fenix za dużo nie ma co tu opisywać, efekty są odczuwalne np: gdy nagle odkręce manetkę to nie ma buuuuuuu tylko ciągnie, ale to wszystko samemu trzeba odczuć :]
Maciek Długością kolanka dostrajasz wydech w jakim zakresie obrotów chcesz mieć kopa, chyba dobrze mówię jak coś poprawcie mnie :P u mnie długość kolanka wynosi 350mm, końcówka tłumika to rurka z otworami obwinięta wata szklaną.
Ostatnio zmieniony 2008-02-03, 16:32 przez Korpek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ring ding ding :)

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Fenix » 2008-02-02, 21:32

Skinder pisze: Jestem młody, nie wszystko wiem i nie wszystko wiedzieć będę.... Jeżeli jakoś Cię uraziłem to nie miałem takiego zamiaru.
Jednym tylko zdaniem o tym co napisał Skinder: to że jesteś młody to ani twój błąd przecież, ani grzech, zaleta też chyba NIE. A gniewać się nie bardzo mam o co, chociaż jak się patrzy na obecne wueskowe forum, jak czyta te "mądre inaczej" posty, no to zaczyna się człowiek denerwować na... Zresztą nie bardzo nawet wiadomo na kogo (lub na co). Już Zbiku wyjaśniał, że mu ręce opadają od nadmiaru poprawiania.

A co do długości kolanka wydechowego - to faktycznie ma ona duże znaczenie. Cały dyfuzor (jego objętość, pojemność) mierzy od krawędzi okna wydechowego aż do końca rurki wychodzącej z dyfuzora. I nie jest to jakiś wymiar krytyczny!! Od długości całego układu wydechowego głównie zależą obroty mocy maksymalnej: moc maksymalna może pojawić się albo przy wysokich obrotach (króciutki układ wydechowy), albo przy dość niskich obrotach. Po to właśnie stroi się układ wydechowy i do tego dostrajania trzeba wcześnie ustalić: czy chce się mieć pełną moc silnika do szybkiej jazdy, czy też chce się mieć silnik elastyczny (np. motocykle turystyczne, "rekreacyjno-spacerowe, itd), w którym pełna moc występuje już od średnich (lub nawet niskich) obrotów - tak jak to uzyskał Korpek właśnie. A w silniku S01 w dodatku tak bardzo nie można podnosić tych obrotów mocy maksymalnej, bo skrzynia biegów ma zaledwie trzy biegi!! I chyba dlatego właśnie oryginalnie wueska 125 ma dość długą rurę wydechową żeby silnik dawał sobie radę od niskich już obrotach (żeby był elastyczny).

I jeszcze coś o tym co napisał Wojtek: współczesne silniki dwusuwowe maksymalną moc mają ulokowaną bardzo wysoko (stąd ich praca przypomina głos odkurzacza! albo wiertarki), mówi się o nich "kręcą wysoko", ale też żaden z nich nie ma jedynie 3 biegów!! Często mają nawet po 6 biegów, żeby jak najszybciej rozbujać motocykl od startu do max. obrotów. I w takim układzie faktycznie komora dyfuzora zaczyna się tuż za wyjściem z cylindra (bardzo krótka rura wydechowa, właściwie to najczęściej... brak tej rury).
Korpek pisze:...efekty są odczuwalne np: gdy nagle odkręce manetkę to nie ma buuuuuuu tylko ciągnie,
Ale ten sam efekt osiągniąłbyś wstawiając mniejszą zębatkę zdawczą (o 1 tylko ząb!): ale trzebaby mieć wówczas chociaż ze 6 biegów, żeby uzyskać jakąś przyzwoitą prędkość maksymalną.
.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
DamianWSK
Posty: 107
Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
GG: 4538279
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: DamianWSK » 2008-02-03, 13:27

u mnie długość kolanka wynosi 35mm
A nie czasem 35 cm?

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Układ Wydechowy..

Post autor: Korpek » 2008-02-03, 16:31

Tak zgubiłem zero :oops:
Ring ding ding :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości