Strona 1 z 1

rowek smarujący na tłoku

: 2008-02-07, 23:23
autor: cezet
Witam na stronie http://www.wsk.go.pl znalazłem info o wytoczeniu rowka smarującaego na tłoku. Ma to poprawiać smarowanie i zapobiegać za wysokiej temperaturze.


schemat :
tlok.gif


co myślicie na ten temat?

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-02-07, 23:26
autor: Xabi
A gdzie jest ten Schemat/ Załącznik, bo u mnie jakoś go nie widac, nie załadował się. A na stronce pokazuje, ze jest gotowe :|

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-02-07, 23:32
autor: cezet
na stronie wsk.go.pl w menu tuning/ mechniczny/ tłok :arrow: dokładnego linku ci nie podam bo cos nie wchodzi

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-02-07, 23:33
autor: Xabi
Tak już widzę. Dzięki kolego Cezet.

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-02-08, 00:36
autor: Grandes
w momencie jak tlok przechodzi z GMP do DMP, powstaje cisnienie w komoze korbowej silnika, w pewnym momencie rowek smarujacy znajdzie sie na wysokosci okien dolotowych, ktore zas pokrywaja sie po czesci z oknem wylotowym :shock: co to znaczy i co sie dzieje?? znaczy to tyle: mieszanka ucika prosto w tlumik :( mysle ze rowek jest ok, ale nie powinno go byc w miejscu okna wylotowego 8-) jakie jest wasze zdanie? :)

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-02-08, 12:33
autor: DamianWSK
Grandes, myślę, że masz rację. Tylko z drugiej strony w WSK nie ma za dużo miejsca na tłoku. Lepiej sobie dać spokój z tego typu usprawnieniami.

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-02-08, 18:50
autor: rykun
Sałek opisał dosyć dobrze tą modyfikację. Tylko dlaczego w nowoczesnych tłokach wossner lub namura nie ma takich kanałów? Widocznie są lepsze sposoby na poprawę smarowania. Mam tu fotki tłoków z racingowego silnika suzuki 50cc. Był to trzycylindrowiec o pojemności 50 cm3 kręcący jakieś 16000-18000obr/min z 12 biegową skrzynią. Tak nawiasem mówiąc. Jak się dobrze przyjrzycie to zobaczycie szereg płytkich i wąskich kanałków pod pierścieniem. W tak hardcorowym silniku nic nie jest wykonywane niepotrzebnie. Na tłoku od wsk znajdzie się miejsce na takie coś. Na pewno nie zaszkodzi. Inne wyjście to stosować tłoki dobrych marek. Ja miałem okazję jeździć przez jakieś 5mh motorem z silnikiem wsk 125, cylindrem od mińska i tłokiem z cz cross. Po kilku innych przeróbkach ukręciło czopy wału ale tłok był cały.

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-10, 23:18
autor: Legrys
No i co z tym rowkiem, czy warto go wykonać(głębokość 0,3 mm, szerokość 6 mm)? U Sałka nie ma zachowanej odległości od pierścienia(i szerokość wynosi 8 mm), co jest lepsze? Doradźcie.

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-11, 00:47
autor: ŻbiKu
Wsadź sobie tłok do cylindra i zobacz ile mm może taki rowek mieć w długości i szerokości! Myśle, że szerokości 1mm w zupełności wystarczy a długość sprawdź tyle by nie zachodziło na żaden z kanałów.

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-12, 20:42
autor: Legrys
A robił ktoś te rowki na tłoku :?: czy rzeczywiście poprawiają smarowanie :?: Ale jak go zrobię pod pierścieniami to jak tłok pójdzie w górę to ten rowek będzie na wysokości kanałów i być może o to chodzi zeby trochę mieszanki wpadło z kanałów płuczących...

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-14, 18:57
autor: Stary
Daj sobie spokój z kanałami. Drugi Xabingo rośnie. Zrób u dobrego fachowca szlif pod żądany tłok z dobrym pasowaniem, kup markowe pierścienie i będzie jeździć na wieki wieków z dobrym smarowaniem. Czy znasz zasadę działania pierścieni? To one same w sobie mają za zadanie smarować - poczytaj na necie .....

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-14, 20:02
autor: rykun
Na wieki wieków przy wuesce nic nie ma a tym bardziej tłoków i pierścieni. Takie usprawnienia warto sobie zrobić nawet jeśli nie chce się robić ścigacza. Na rowkach zbiera się olej wspomagając smarowanie. Szczególnie przydatne są przy stosowaniu olejów syntetycznych. Tak reklamowana technologia "magnatec" polega właśnie na przywieraniu oleju do pracujących elementów, gdy taki olej dostanie się w rowek nie prędko go opuści. Gdyby kanałki nie były skuteczne to by ich nie stosowano. Tym bardziej że nawet oryginalne tłoki robione są z garnków w porównaniu z nowoczesnymi produktami. Może niedługo zrobię takie na swoim bo i tak muszę zrobić sobie szlif.

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-14, 20:12
autor: Legrys
Stary, ja się pytam a Ty mi od razu chcesz pojechać od "Xabingo", czy to ma na celu podniesienie mocy? Nie, czy chce zniszczyć WSKe? Nie. Chce używać dobrego oleju do mieszanki, syntetyka, po przeczytaniu opinii Rykuna na pewno zrobię taki rowek! :) Ma to na celu usprawnienie a nie jakiś wt. Pozdrawiam

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-14, 20:22
autor: Stary
Legrys pisze:Stary, ja się pytam a Ty mi od razu chcesz pojechać od "Xabingo"
No dobra to już Cię zbluzgałem na maksa, sorry ;D ;D ;D

Co do rowka - masz kasę i chęci? Rób ;)

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-14, 21:02
autor: ŻbiKu
Można jeszcze podszlifować tłok na jego płaszczu po obu stronach, w okolicach gniazd na sworzeń, w WSK 175 jest takie fabryczne nacięcie (okienko) i zmniejsza ono prawdopodobieństwo zatarcia się tłoka.

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-14, 21:13
autor: Legrys
Tłok od 125 nie raz widziałem a od 175 nie ale z tego co zobaczyłem w internecie to takie samo "okienko"-> [o] jest w obydwóch tłokach :)

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-14, 22:38
autor: Stary
Owszem, jest :) W tłokach starego typu produkowanego za PRL-u (do 1966 na pewno) nie było owych okien.

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-15, 18:24
autor: rykun
Powiększenie okienek może być trochę kłopotliwe o tyle owalizację tłoka można zrobić samemu. Pewna, szeroko stosowana metoda pisał o tym Sałek ,więc ja nie będę. Mam oryginalny tłok od wsk 175 bez napisu WSK-G tylko ze stempelkiem i czerwoną selekcją, więc pobawię się z nim przy okazji szlifu.

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-15, 18:37
autor: ŻbiKu
A po co chcesz powiększać te okienka??
Mam na myśli te wycięcia po obu stronach tłoka.

Re: rowek smarujący na tłoku

: 2008-09-15, 21:08
autor: Legrys
Żbiku Rykun chce owalizować tłok, a powiększania okienek(dla lepszego smarowania) nie będzie robił ;) Chyba, że źle zrozumiałem treść jego posta :roll: