Prędkość

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
jahoo
Posty: 30
Rejestracja: 2008-04-22, 16:54
GG: 0
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: jahoo » 2008-04-25, 16:02

ja mam w shli samochodowa swieczke z 3 elektrodami i jakiejs specjalnej roznicy nie ma... jedyne co to wieksza ilosc elektrod pomaga mu przy rozruchu na zimnym ale jesli ma sie slaba cewke to tylko moze zaszkodzic bo nie bedzie na tyle pradu zeby dac ladna iskre... cos za cos zawsze trzeba wybrac :evil:

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: rutkowski » 2008-04-25, 16:17

jesli koniecznie chcesz świece od autka to daj 6podkładek i będzie tak samo jakbys krutka wkręcił kompresja nie ucieka sprawdzałem na piździorynce łatwiej odpalała na zimnym

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: rykun » 2008-04-25, 17:35

Szukacie dziury w całym. Kup dobrą świece dedykowaną do motocykli np. NGK z irydową elektrodą. Cena 30-70zł ,ale sezon przelatasz bez zaglądania pod bak. Jeździłem na takich i po przerzuceniu się na Iskry odczułem pozytywną różnice w stosunku do chińskich świec. Nie liczcie tylko na niesamowitego kopa po wkręceniu jej.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: Sebastian440 » 2008-04-25, 18:15

jahoo chyba nie znasz zasady działania świecy trzyelektrodowej. Przeskok iskry nie następuje na 3 elektrodach jednoczesnie, iskra przeskakuje na 1 z 3 elektrod. W tych świecach zostasowano dlatego 3 elektrody, aby wydłużyć jej żywotność. A to, że łatwiej Tobie odpala to zasługa tego, że poprostu kupiłeś nową świece. Nie ma innej możliwości.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: qwert45 » 2008-04-25, 19:20

Ja kiedyś jawką jeździłem na świecach znalezinych na śmietnikach i wytrzymywały dłurzej niż nówki. W wuesce mam od prawie roku jakąś NGK.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: Wężu » 2008-04-25, 22:00

Ostatnio przeprowadziłem długą rozmowę ze znajomym, mechanikiem samochodowym z 30 letnim starzem i byłym pracownikiem Polmozbytu. Mówił, że nie ma czegoś takiego jak dobre i złe świece. Równie dobrze można zamontować Iskre za 6 zł lub Boscha za 12 zł a i tak wytrzyma tyle samo. Najważniejsza jest ciepłota. Jeśli np. do Wueski 175 instrukcja zaleca F100 to musi być F100 a nie F75 czy F85 bo jej spalenie to jest kwiestia kilku dni. Ważną rzeczą jest też stan cewki jeśli już jesta wykończeniu to nawet świeca za stówkę nam nic nie da.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: Fenix » 2008-04-25, 22:36

to musi być F100 a nie F75 czy F85 bo jej spalenie to jest kwiestia kilku dni
Wcale nie chodzi w tym wszystkim o spalenie świecy (bo tak naprawdę to nie można jej spalić w głowicy). Ale świeca powinna osiągnąć konkretną temperaturę (nie pamiętam dokładnie, ale to chyba ok.800 stopni C). I to jest bardzo wąski przedział temperatur. Jeśli będzie za niska, to nie potrafi się samo-oczyścić (odkładany na świecy nagar powinien być spalony, wyprażony!!) I to ustala dolną granicę ciepłoty świecy.
A z drugiej strony - nie może być za dużo rozgrzana, bo będzie działać jak świeca żarowa: bo choć pięknie spalałaby wówczas wszystkie osady-nagary, ale od czerwonej (rozgrzanej do żaru) elektrody będzie się zapalać świeża mieszanka od samego momentu wciśnięcia jej pod głowicę (a nie w najbardziej odpowiednim momencie).
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
macin2
Posty: 41
Rejestracja: 2007-11-25, 11:42
GG: 0
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: macin2 » 2008-04-25, 23:11

Wężu pisze:Ostatnio przeprowadziłem długą rozmowę ze znajomym, mechanikiem samochodowym z 30 letnim starzem i byłym pracownikiem Polmozbytu. Mówił, że nie ma czegoś takiego jak dobre i złe świece. Równie dobrze można zamontować Iskre za 6 zł lub Boscha za 12 zł a i tak wytrzyma tyle samo. Najważniejsza jest ciepłota. Jeśli np. do Wueski 175 instrukcja zaleca F100 to musi być F100 a nie F75 czy F85 bo jej spalenie to jest kwiestia kilku dni. Ważną rzeczą jest też stan cewki jeśli już jesta wykończeniu to nawet świeca za stówkę nam nic nie da.
Sądzisz że gdy dobierzesz swiecę o odp wartości cieplnej do danego silnika to ona będzie w nim chodziła?-weż pod uwagę też że może trafić ci się bubel! i będziesz obwiniał inne elementy ukł zapłonowego za złą pracę,ja już tak dałem się nabrać
Wsk M21W2 Kobuz,Shl M11W,Mz Trophy es250/2,Romet Kadet

Awatar użytkownika
Piórek
Posty: 16
Rejestracja: 2008-04-16, 19:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK-125
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: Piórek » 2008-04-26, 09:36

Kombinujecie :)
Z cieplota swiec jest dokladnie tak jak napisal Fenix i wszystko na ten temat zostalo napisane.
Dozwolone sa odchylenia od parametrow podanych przez fabryke w przypadku gdy silnik (pamietajcie za chlodzony powietrzem!) ma pracowac w skrajnych warunkach tj. mroz, upal.

Co potrafi nawywijac zla swieca przekonalem sie sam w Osie 175 ktora miala glowice z gwintem M18 (jaki byl problem z kupnem tych swiec!!!) efekt samozaplonu w 2T to smieszna sprawa.

Swiece stosowane w WSK to dla:
125ccm - F75 (Zuk, Nysa, Wolga, Wartburg 353) lub F80
175ccm - F95 (maluch) lub F100
oczywiscie oznaczenia Iskry.
Warto poszukac tych swiec wlasnie do "starych" samochodow, ceny sa sporo nizsze. Czasami tez na Allegro pokazuja sie zapasy czesci z PRL w smiesznych cenach.

Teraz ciekawostka, takich swiec uzywam:
Obrazek
To Iskra rodem z glebokiego PRLu.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: Wężu » 2008-04-26, 11:13

Wcale nie chodzi w tym wszystkim o spalenie świecy (bo tak naprawdę to nie można jej spalić w głowicy). Ale świeca powinna osiągnąć konkretną temperaturę (nie pamiętam dokładnie, ale to chyba ok.800 stopni C). I to jest bardzo wąski przedział temperatur. Jeśli będzie za niska, to nie potrafi się samo-oczyścić (odkładany na świecy nagar powinien być spalony, wyprażony!!) I to ustala dolną granicę ciepłoty świecy.
A z drugiej strony - nie może być za dużo rozgrzana, bo będzie działać jak świeca żarowa: bo choć pięknie spalałaby wówczas wszystkie osady-nagary, ale od czerwonej (rozgrzanej do żaru) elektrody będzie się zapalać świeża mieszanka od samego momentu wciśnięcia jej pod głowicę (a nie w najbardziej odpowiednim momencie).
Właśnie o to mi chodziło tylko chciałem wytłumaczyć to bardziej po ludzku. Świeca F75 w WSK 175 pochodzi kilka dni i zdechnie bo będzie się za bardzo nagrzewać. A świeca F100 w WSK 125 padnie bo będzie na niej a dużo nagaru.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: rutkowski » 2008-04-26, 13:48

jeśli chodzi o swiece to mam przykre doświadczenia z iskra f95 w jawce, kupiłem nówke w sklepie wkreciłem jak silnik ostygł odpaliła od pierwszego strzała pojeździłem sobie z pół godziny podjechałem do sklepu zgasiłem wszystko było ok wychodze po kilku minutach prubuje odpalić a tu lipa wykręcam swiece a tu iskra nie ma iskry naszczeście zawsze woże dwie lub trzy inne świece na wszelki wypadek
to nie był pierwszy raz taka sytuacja spotkała mnie już 5 razy :razz:
od tego czasu nie kupuje juz tych świec

kupuje tylko bosch'a nigdy mnie nie zawiodły

mwitek
Posty: 32
Rejestracja: 2008-02-27, 00:10
Lokalizacja: Głowno
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: mwitek » 2008-05-20, 10:17

ja mam w swojej wsce świeczke z długim gwintem iskrte f65. akurat taka znalazlem na półce w garazu. u mnie spowodowalo to wzrost dynamiki motocykla ale uwazam ze dla tego,że poprzegni włąściciel rozwiercil glowice (prawdopodobnie popsul gwint) i zastosowal "tulejke" ktora wkrecam w glowice i dopiero w te tulejke wkrecam swiece, elektroda krotkiej swieczki ledwo wystawala z tej tulejki, a jak wkrecilem dluga swieczke to podejewam ze zrobilo sie tak jak powinno byc oryginalnie ze swieca krotka, no moze minimalnie glebiej weszla ta dluga. moze zrobi zdjecie jakies to pokaze o co chidzi.

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: misiolek » 2008-05-23, 00:08

Miałem to samo ... tylko czwórka wrażliwsza na ustawienia zapłonu strzelała.
Po założeniu świecy z długim gwintem jak ręką odjął!
"o święty benzyniarzu ... "

wierzba5

Re: Prędkość

Post autor: wierzba5 » 2008-06-07, 20:47

Ja swoja wsk gnałem 95 km/h pierwszy i ostatni raz bo szkoda mi jej katować ale tak to średnia prędkość to 60-70 km/h

Spyra

Re: Prędkość

Post autor: Spyra » 2008-06-28, 20:44

u mnie max to 60 ale pierścienie strasznie słychać jak tak katuje mam założona większa zębatkę z tyłu i to dlatego ale najczęściej podróżuje z 40 km/h

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: zzaspa » 2012-08-02, 10:50

A czy ktoś bawił się ze zmianą zębatki zdawczej łańcucha napędowego?? Zastanawiam się czy coś takiego nie zastosować w swojej WSK175. Ile dał by tak 1 czy 2 zęby więcej??

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: AudioBas » 2012-08-02, 11:54

zzaspa jaki masz silnik? 059 czy 060?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: zzaspa » 2012-08-02, 11:59

059 W2B (1973r). Pozatym mam obniżony stopień sprężania ( przez wspawaną tuleje świecy), oraz ustawione wszystko na zegarek więc mocy mi nie braknie.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: AudioBas » 2012-08-02, 12:10

To daj zębatkę o 1 większa na przód i rób testy :)
Później o 2 zęby i dalej testy :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Prędkość

Post autor: zzaspa » 2012-08-02, 12:23

będę tak robić. Lecz miałem nadzieje że ktoś bawił się tak przede mną :P

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości