Strona 1 z 1

cylek 150 w 125

: 2014-10-03, 07:45
autor: Imagia
Witam . temat zalozylem z czystej ciekawości czy wal wytrzyma takie tortury jak cylek o pojemności 150 wiem ze pada juz po kilku motogodzinach na garnku od minska ale jakby zadoptowac jakaś inna korbe albo na zamówienie jakiś dobry stop z której BD wykonana korba włożyć jakieś dobre łożysko albo cylek od shl myślę ze by pochulalo . dlaczego myślę o takiej przeróbce zęby prędkość przelotowa się zwiększyła i była na przełomie 70-85km

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-03, 15:22
autor: AndrzejJ
przecież 70 to przelotówka dobrego rowera.

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-03, 18:29
autor: Sebastian440
A czemu s01 siada już po kilku godzinach jazdy na cylu minska ? Ktoś na taki zestawie już jeździł ?

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-03, 18:43
autor: Imagia
No jeździli i powiadali ze wal szybko siada

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-03, 20:32
autor: jannex
Przelotówka dobrego rowera na trasie to 60, jakbyś go popiłował więcej grozi zacierem. Do tego nie potrafię wymienić NIKOGO kto ma taką modyfikację na cylek od mińska i tym lata. Jest jeszcze jedno ale - silnik mińska jest tańszy niż wyjdzie taka przeróbka a pasuje do jednoramówki więc po co ta zabawa?

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-04, 07:23
autor: rss
Imagia pisze:No jeździli i powiadali ze wal szybko siada
a nie powiedzieli co konkretnie siada?
wogole to opisz wiecej jak taka przerobka wyglada, czy glowica, gaznik, tlumik zostaja z WSK?
zwroc uwage ze sama zmiana pojemnosci 125-->150 podnosisz stopien sprezania z 7 na 8.4, a to sporo.
przy tego typu zabawach trzeba sporo popracowac nad ustawieniem zaplonu i gaznika (skladu mieszanki) zanim
zachce sie na czyms takims jezdzic.

max obroty w tak przerobionym silniku ograniczy Ci maly przelot gaznika i zestrojenie tlumika, wiec jesli nie bardzo wiesz
co robic dalej po samej zmianie cylindra to zastanow sie czy warto. moze lepiej zainwestuj w caly silnik od Minska,
albo w jakies 125 od crossowki. emocje gwarantowane- jak bedzie malo to od 250. bedziesz mial pierwsza WSK o mocy 55KM

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-04, 08:09
autor: Imagia
Mógłbym zmienić silnik ale zaraz obrońcy krzyża się BD udzielac ale co mogę zrobić jak nie mam dokumentów najlepiej włożyć silnik od SHL ale to 2 konie więcej a Mińsk Trzeba przerabiac a na markowe moto mnie nie stac

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-04, 09:55
autor: Muciek
rss pisze:albo w jakies 125 od crossowki. emocje gwarantowane- jak bedzie malo to od 250. bedziesz mial pierwsza WSK o mocy 55KM
Obrazek

Teraz bardzo ważne pytanie ile jesteś w stanie wydać pieniędzy na przeróbkę i czy masz jakieś zdolności manualne żeby zwinąć blachę na dyfuzor?

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-04, 11:31
autor: Imagia
Mógłbym zmienić silnik ale zaraz obrońcy krzyża się BD udzielac ale o mogę zrobić jak nie mam dokumentów najlepiej włożyć silnik od SHL ale to 2 konie więcej a Mińsk Trzeba przerabiac a na markowe moto mnie nie stac

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-04, 11:35
autor: Imagia
Pierw to ja bym musiał kapitalke zrobic bo silnik mam w częściach i teraz nie wiem czy remontować czy wkładać inny silnik

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-04, 11:59
autor: franq87
Ze się udzielę. W WSK 175 jest to samo łożyskowanie stopy korbowodu i wytrzymuje więcej niz kilka godzin. W mińsku sworzeń tłokowy jest o średnicy 14mm więc po rozwierceniu główki korby i dotoczeniu tulejki też nie może szlag tego trafić. Więc co w wale wysiada po zastosowaniu jakimś cudem cylindra Mińska? Jakieś mity tu wyczuwam.

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-04, 12:54
autor: Imagia
No niestety nie mogę znaleźć tego tematu . możliwe ze gdzieś przeczytałem i zostało mi to w głowie zapewnie nie potwierdzone info , próbowali zakladac ten set inżynierowie polskich piwnic i malo przekazali informacji. .
I teraz moje pytanie jest takie:
1.Bawić się w tjunera i zaczynając od podstaw i mając minimalne pojęcie .
Czyli jakieś 400-500 zł remont silnika +300 osprzęt z mińska albo lekko podlubac w garze z wsk
2. Kupować silnik od mińska , SHL 400 zł
Dostrojenie wszystkiego lepszy gaźnik lekko okna powiększone 300 zl(malo części).
3 . mieć wy*ebane i jeździć komarkiem

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-04, 13:01
autor: Imagia
I może mi ktoś powiedzieć czym różniły się silniki s32(9KM)od s32u (10KM)
Wiem ze cylindrem z większymi oknami

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-04, 14:19
autor: Savier
Inna mapa okien w cylindrze, cylinder aluminiowy.

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-04, 15:11
autor: franq87
Pasowaniem tłoka (w żeliwnym na 0,10mm; w aluminiowym na 0,05- 0,06mm)

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-05, 08:08
autor: rss
Imagia pisze:Pierw to ja bym musiał kapitalke zrobic bo silnik mam w częściach i teraz nie wiem czy remontować czy wkładać inny silnik
i od tego powinna sie zaczac dyskusja wogole - czego oczekujesz od motóra
czy ma to byc wsk do popyrkania czy do orania po polu i lesie

przypome Ci stara maksyme - "z g*wna bata nie ukrecisz", wiec jesli chcesz cos przerabiac to
najpierw doprowadz to do pelnej sprawnosci

PS: komentarz Mucka rzadzi :D
:super:

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-05, 08:43
autor: Garry1
Co do konfiguracji wsk cylinder Mińska, kumpel na tym jeździł w trochę już podjechanym silniku plus domorosły dyfuzor i przejeździł cały sezon. Nie siadl mu zaraz wał jak to piszecie...

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-05, 11:32
autor: Muciek
Wsadź sobie silnik SHL 175 albo W2a i tak będzie najlepiej. Tam też zawsze można dozwijać dyfuzor i nie blokuje Cię gaźnik 20mm.

Re: cylek 150 w 125

: 2014-10-08, 09:55
autor: Imagia
Ogarne ramę (Da ktoś link jak zregenerować amortyzatory szklankowe i przednie lagi w b3(działają tylko wydają metaliczny dźwięk przy używaniu ich) hamulce i inne duperele i wtedy pomyśle o silniku najprawdopodobniej SHL s32 i poprawiona fabryka )