Brak iskry na niskich obrotach!Problem z zapłonem CDI wsk175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Brak iskry na niskich obrotach!Problem z zapłonem CDI wsk175

Post autor: krelo » 2014-10-05, 17:35

Witam.
Dziś wziąłem się za rozwiązywanie problemów przy moim CDI.
Więc tak..
Przy zakręceniu wiertarką na max obrotach, cewka(114omów) daje okolo 115V, na wyjściu z modułu przy tych samych obrotach jest już tylko około 40V, a na wyjściu z cewki WN, jak impulsator daje sygnał pojawia się napięcie około 115V. Ze świecą wygląda to w ten sposób, że na niskich obrotach w ogole nie ma iskry, a na wysokich pojawia się przy każdym obrocie wału.
Przewinąłem drugą cewkę wyszło na niej około 160 omów, wyjściowe napięcie na cewce około 150V, na module, około 60V, na cewce WN przy max obrotach około 150V. Sytuacja taka sama jak przy poprzedniej cewce.
Wie ktoś o co tutaj chodzi??? Dla mnie są dwie rzeczy co najmniej dziwne, po 1: jak cewka cdi daje 150V,to czemu na wyjściu z modulu przy tych samych obrotach wychodzi tylko około 60v? I 2: Czemu te cewki przy tylu omach, dają taki mały prąd?

Czy na wyjściu z modułu nie powinno wychodzić takie samo napięcie jak z cewki cdi?
Jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry na niskich obrotach!Problem z zapłonem CDI ws

Post autor: szymon_wolebez » 2014-10-07, 01:22

Za wiele pytań za mało danych. Skupiasz się na cewce ładującej, a to może być coś zupełnie innego.
Przedstaw na schemacie co i w jaki sposób mierzysz, jakim przyrządem? Dokładne zdjęcie impulsatora, znacznika i odległość (szczelina pomiędzy jak jest?). Co to za moduł CDI?
Czy posiadasz lampę stroboskopową? Jak tak to co się dzieje przy kręceniu wiertarką?
Przyczyn może być kilka, i aby to sprawdzić trzeba uzbroić się w cierpliwość, zatoczyć rękawy i sprawdzać po jednym elemencie.
Zachęcam do lektury o układach zapłonowych, zasadzie działania modułu, impulsatora. Zapoznaj się jakie powinny być sygnały itp.
Do takiej zabawy warto jest zbudować sobie makietę i przeprowadzić różne ciekawe testy.

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry na niskich obrotach!Problem z zapłonem CDI ws

Post autor: grzechu212 » 2014-10-07, 09:46

Szymon ma rację,,,Cdi bardzo nie lubi partyzantki więc zrób fotki podzespołów to może coś poradzimy. U mnie identyczne objawy były jak miałem dorabiany znacznik, albo uszkodzony lub nieodpowiedni impulsator.
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry na niskich obrotach!Problem z zapłonem CDI ws

Post autor: krelo » 2014-10-07, 20:10

szymon_wolebez pisze:Za wiele pytań za mało danych. Skupiasz się na cewce ładującej, a to może być coś zupełnie innego.
Przedstaw na schemacie co i w jaki sposób mierzysz, jakim przyrządem?
Witam, dzięki za odp.
Więc tak, zdjęć nie mam jak zrobić, bo moto jest poza krakowem, jestem tam tylko w weekendy, ale opisze co i jak.
Pomiary robiłem zwykłym multimetrem za około 100zł.

Jest możliwość, że robię coś nie tak, ponieważ jestem laikiem w tych tematach.

Robiłem w ten sposób, że jeden przewód z cewki cdi zmasowałem, drugi złączyłem z czerwonym przewodem w multimetrze, a czarny z multimetru do masy i ustawiłem na prąd zmienny.
Przy zakręceniu wiertarką miałem stały pomiar przy max obrotów wiertarki.
Pomiary na wyjściu z modułu robiłem w ten sposób, że podłączyłem cewke cdi i impulsator do modułu, wszystko tak jak ma być i czerwony przewód z multimetru złączyłem z wyjściem na cewkę WN, a czarny do masy.
Pomiary na wyjściu z cewki WN: ,podłączyłem wszystko tak jak powinno być moduł, cewke cdi, impulsator i cewke WN, następnie czerwony przewód z multimetru podłączyłem w to miejsce gdzie wchodzi świeca, a czarny do masy.
szymon_wolebez pisze: Dokładne zdjęcie impulsatora, znacznika i odległość (szczelina pomiędzy jak jest?). Co to za moduł CDI?
Czy posiadasz lampę stroboskopową? Jak tak to co się dzieje przy kręceniu wiertarką?
Jw. nie mam możliwości w tym momęcie wykonać zdjęć.
Impulsator chiński z allegro od skuterów takie coś: http://allegro.pl/impulsator-nadajnik-s ... 70323.html
(Mam pytanie odnośnie prawidłowego sprawdzenia sprawności impulsatora, a mianowicię, jak podłącze przewód masowy od impulsatora do masy , czerwony przewód multimetru do wyjścia z impulsatora, a czarny przewód multimetru do masy, przełącze multimetr na funkckę ciągłości, to jak kopnę, lub zakręce wiertarką, to przy zbliżeniu się znacznika do impulsatora, multimetr piknie. Czy jest to miarodajny test?)

Znacznik dorabiany, zrobiony z blaszki 3,5mm grubosci i 10mm szerokości

Szczelina między znacznikiem i impulsatorem to 2 kartki papieru.

Moduł cdi, też od chińskich skuterów, takie coś: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-minar ... 25347.html

szymon_wolebez pisze: Czy posiadasz lampę stroboskopową? Jak tak to co się dzieje przy kręceniu wiertarką?
Przyczyn może być kilka, i aby to sprawdzić trzeba uzbroić się w cierpliwość, zatoczyć rękawy i sprawdzać po jednym elemencie.
Zachęcam do lektury o układach zapłonowych, zasadzie działania modułu, impulsatora. Zapoznaj się jakie powinny być sygnały itp.
Do takiej zabawy warto jest zbudować sobie makietę i przeprowadzić różne ciekawe testy.
Lampy nie posiadam, nie wiem nawet do końca co bym miał z nią zrobić nawet jak bym ją miał.

Zauważyłem też pewną rzecz, która chyba nie powinna mieć miejsca, jak wziąłem końcówke Cewki WN która ma metalową obudowę, w niej założona świeca, to przy zakręceniu wiertarką na max obrotach, gdy już pojawiła się iskra, zaczeło mnie kopać gdzy trzymałem w miejscu metalowej obudowy. Co o tym myślicie?

Dzięki za zainteresowanie i mam nadzieję, że wszystko zostało w miare zrozumiale napisane.

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry na niskich obrotach!Problem z zapłonem CDI ws

Post autor: Matej » 2014-10-07, 20:23

dla mnie za szeroki znacznik

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry na niskich obrotach!Problem z zapłonem CDI ws

Post autor: szymon_wolebez » 2014-10-08, 09:53

Zobacz jak działa taki prosty czujnik w CDI.

Jest to taka moja prowizorka ale wszysto widać na oscyloskopie.
Zwróc uwagę jak bardzo jest ważny znacznik, jego kształt i odległość. To jak jest to ustawione ma wpływ na sygnał wychodzący z czujnika, jak blaszka znacznika jest daleko to sygnał jest zbyt słaby. Jak znacznik jest zbyt duży to może to powodować wystąpienie dwukrotnego wyzwolenia.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y_8yGry ... e=youtu.be[/youtube]

W prostym uproszczeniu wyjaśnię zasadę działania AC-CDI.
Cewka łądująca służy do ładowania kondensatora w module. Cewka ta wytwarza napięcie zależne od prędkości obrotowej wału korbowego (powiedzmy przy rozruchu 50V, a w czasie pracy silnika napięcie to może dochodzić do 300-400V). Napięcie to jest wyprostowane przez diodę prostowniczą i podane na kondensator. Cewka zapłonowa niskoomowa jest w szeregu z kondensatorem, zamyka obwód aby kondensator mógł się nałądować do napięcia (ok 50-300V). Takie napięcie na kondensatorze może już porazić gdy dotkniemy palcami. W momencie pojawienia się impulsu z czujnika jest wyzwalany tyrystro który sprawia, że naładowany kondensator jest rozładowany przez cewkę zapłonową. To w tym momencie w cewce zapłonowej powstaje wysokie napięcie na uzwojeniu pierwotnym i poprzez przekładnię transformatora na uzwojeniu wtórnym jest zwielekrotnione co umożliwia przeskok iskry w powietrz nawet do 30mm.

Układ w takim prostym module jest bardzo prosty i to czy będzie działał poprawnie zależy od prawidłowego podłączenia i poziomu sygnału wyzwalającego oraz sprawności cewki ładującej. Przenosząc to rozwiązanie z innych motocykli czy skuterów należy się trzymać wszystkich ustawień. Ustawić identycznie odległość czujnika od znacznika, zachować podobnieństwa przy cewce ładującej itp.

Wytwarzany prąd w czasie ładowania kondensatora przez cewkę łądującą bedzie niewielki (kilka mA) ale napioęcie będzie wysokie.

Nie wkładaj sond multimetra do fajki (uzwojenia wtónego cewki zapłoniwej) przy pracującym układzie bo tamte napięcie uszkodzi ci miernik.

Do diagnozy CDI niezbędna jest przynajmniej taka prosta lampa stroboskopowa (używane można kupić w przystępnej cenie).

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry na niskich obrotach!Problem z zapłonem CDI ws

Post autor: krelo » 2014-10-12, 19:49

Dzięęęki wielkie!!!
Wczoraj wymieniłem znacznik na 3mm-trowy i impulsator, wszystko śmiga jak należy!
Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry na niskich obrotach!Problem z zapłonem CDI ws

Post autor: szymon_wolebez » 2014-10-13, 09:41

To super informacja.
Podjedź do kogoś kto ma lampę i ustaw sobie odpowiednie wyprzedzenie przed GMP.
W czasie ustawiania obserwuj znacznik, będziesz wiedział w jakim momencie/pozycji wyzwala. To później będziesz mógł ustawić to już na "czuja" z dośc dobrym rezultatem (tak jak to zazwyczaj przy platynkach).

Awatar użytkownika
krelo
Posty: 30
Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry na niskich obrotach!Problem z zapłonem CDI ws

Post autor: krelo » 2014-10-13, 18:30

Dzięki, oczywiścię, jak tylko kogoś znajdę, to podjadę, narazie muszę jeszcze pare rzeczy porobić. Dzięki jeszcze raz!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości