Strona 5 z 8

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 15:58
autor: mati17_17
ja też jestem poważnie zainteresowany tylko chciałbym poznac taki przyblizony kosztorys bo wiem ze z cenami poszczególnych czesci w każdym innym rejonie polski to różnie a co najważniejsze chciałbym sie dowiedzieć co potzreba aby można było z niego korzystać (mam na mysli jakies regulatory napiecie itp.)

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 16:08
autor: wujcio
z tego co Żbiku mi pisał to kompletny alternator kosztuje w granicach 100 zł do tego trzeba doliczyć przerabianie otworu w wirniku.
Regulator napięcia jest standardowo w tym alternatorze więc jak jest kompletny to powinien już być

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 16:09
autor: ŻbiKu
Regulator napiecia ma być z malucha koszt 18-30zł, prostownik około 50złotych z cen u mnie w mieście.


Zamieszczam fotki rozpiłowanych karterów i śrub które należy wstawić zamiast trzech standardowych. W te śruby wkreca się śruby mocujące alternator. Ważne jest żeby tak ropiłowac kartery, żeby wirnik w żadnym miejscu nie obcierał o altek.

Mam też filmik z podłączonym miernikiem - jak pracuje alternator, mogę wrzucić dla zainteresowanych.

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 18:39
autor: Wojtek
Ja jestem w trakcie

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 19:06
autor: wujcio
a czy nie dało by się zamiast szlifować kartery podciąć sam alternator tak żeby wchodził w miarę pasowanie? czy tam wszystko jest na styk ze stojanem?

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 19:18
autor: 175mirek
Ja jestem w trakcie szukania ładnego altka.Regulator od malucha za darmo będę miał tylko prostownik trzeba załatwić.Myśle o tym poważnie i napewno będę miał ten altek w swoim silniku.

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 20:15
autor: Pablo1
Żbiku jeśli możesz to wrzuć filmik jak to wszystko masz zmontowane i jak to działa jesli masz jakis amperomierz wychylny to tez pokarz jak to ładowanko działa

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 20:25
autor: ŻbiKu
Nie da rady wujcio bo zeszlifował byś uzwojenie alternatora i tak trzeba go podszlifować w kilku miejscach. Przygotujcie najpierw kartery potem zajmiecie się elektryką ale części warto już zebrać.

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 21:31
autor: wskocyklista04
ja także myśle o tym poważnie tylko nie do tego kobuza co mam. planuje jeszcze jakąś garbuskę albo coś i wtedy zaadoptuje ten alternator.. a teraz jak trafi mi się okazja to będe kompletował części:P

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 21:48
autor: wujcio
a po usunięciu tego nadmiaru w karterze nie powinno być chyba problemu z powrotem do oryginalnej prądnicy?

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 21:55
autor: ŻbiKu
Miejsca gdzie opiera sią prądnica w większym stopniu nie ruszasz, piłujesz otwory śrub mocujących prądnicę ale tyle że kawałek otworu zostaje jak widać na zdjęciach, także śrube w nie wkręcisz bez problemu, no może po małej poprawce gwintownikiem. Filmik wrzucę niedługo. Jedynie prądnica w łapach karteru bez śrub może mieć luzy na boki (ale nie sprawdzałem), bo łapy też trzeba podpiłowac trochę na boki. Problemu nie będzie bo połozenie prądnicy ustalisz śrubami i własna ręką, po tej przeróbce alternator też ma pewne luzy na boki ale przed przykręceniem ustawiasz go tak by było jak najsymetryczniej względem wirnika.

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 21:57
autor: wujcio
no to super :d więc muszę odrazu zacząć przekładkę przed poskładaniem silnika bo potem się w to babrać na założonym silniku nie jest łatwo i przyjemnie.

Wie ktoś może jak można sprawdzić czy alternator jest dobry?? bo znajomy ma taki altek ale nie wie czy sprawny ;/

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-06, 22:00
autor: ŻbiKu
Niestety w tym problemie Ci nie pomogę bo nie wiem.

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-07, 09:38
autor: soldyy
Musisz sprawdzić czy uzwojenie nie ma przebicia na masę. Wszystkie pomiary możesz wykonać miernikiem uniwersalnym. Włączasz na omomierz i kolejno lecisz. Po podłączeniu do komutatora wirnika powinno być kilka Ohm oporu. Ile dokładnie nie wiem, zależy od modelu. W każdym razie jak dotkniesz jednego styku komutatora i masy i na odwrót nie powinno być przebicia. Stojan sprawdzasz w taki sam sposób, tylko że tam masz 3 uzwojenia. Z tego każde ma przejście na masę. Pomiar sprawadza się do skontrolowania czy każde uzwojenie ma w przybliżeniu taki sam opór.

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-07, 11:32
autor: ŻbiKu
Film do alternatora. Jak widać włączone światła mijania kierunkowskazy a mu to różnicy nie robi :) Czasami jest zanik pomiaru bo młodemu sie chyba łapy trzęsły przy klemach ;) Sygnał dźwiękowy mam 6V.

http://www.youtube.com/watch?v=xNyYp5yA ... annel_page

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-07, 13:10
autor: Weros
Żbiku co ty masz za patent z tym kranikiem?

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-05-07, 14:57
autor: ŻbiKu
Przed samym pierwszym odpaleniem silnika ułamał mi się bolec gdzie przykręca się odstojnik, więc wężyk poprowadziłem bezpośrednio do tego bolca. I tak tego nie widać po założeniu pokrywy :P

Jak widzicie pomiaru dokonywałem miernikiem cyfrowym z castoramy za 15 zeta, trochę wariuje przy altku np pokazał mi nawet 18wolt ale generalnie patrząc na to ogółem to po prostu pokazuje, że ładowanie działa znakomicie.

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-08-25, 22:41
autor: Wojtek
Jestem kolejną osobą, która wykonała tą adaptację według pomysłu Andiego. Przejechałem około 300km i nie mogę się nacieszyć ilością prądu. Dzisiaj zamontowałem upragnione kierunkowskazy. Hamuje, skręcam i trąbie do woli :)
Zmierzyłem napięcie na akumulatorze i niezależnie od ilości włączonych odbiorników jest około 14,5V przy na ucho około 2000obr/min. Na wolnych obrotach nic się nie dzieje aczkolwiek kontrolka nie zapala się.
Po pierwszym uruchomieniu lampka gaśnie po lekkim daniu gazu a zapala się dopiero po zgaszeniu silnika.

Co do problemów to mam obecnie dwa. Pierwsza sprawa to dekiel. Jeszcze nie kupiłem drugiego dekla z wnęką toteż nie mam dystansu. Mój dekiel zamocowałem na drut. Użyłem dłuższych śrub z tulejkami odsuwającymi dekiel. Jeśli ktoś ma dekiel z wnęką pod rozrusznik to chętnie kupię. Ważne aby przegroda zapłonu nie była połamana.

Drugi problem to kompaktowe mocowanie prostownika i regulatora. Prostownik z kaszla jest cholernie nieforemny i duży a kable wchodzą do niego ze wszystkich stron. Nie bardzo mam pomysł jak go ładnie umieścić pod siedzeniem. Póki co przykręciłem go razem z regulatorem do jednej płytki i spiąłem trytytką do ramy żeby nie latał. W takiej fazie czeka na konkretny pomysł montażu. Plątanina kabli trochę mnie denerwuje.

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-08-25, 23:10
autor: 175mirek
Ja nie mam z tym problemu :D przykręciłem go do ramy tam gdzie był kiedyś filtr oryginalny(teraz od malucha) razem z regulatorem pod tą samą śrubkę,kable dałem w koszulke i idą normalnie ładnie i prosto,zadnej plątaniny,rozwiązałem to tak zeby było jak najładniej i nie na kupie wszystko,no i łatwy dostęp http://img141.imageshack.us/i/zdjcie0488.jpg/

Re: Alternator od JAWA 350 TS dla WSK

: 2009-08-26, 11:03
autor: ŻbiKu
U mnie Wojtek prostownik przykręcony jest pod ramą za klaksonem. Dospawane zostały dwa około centymetrowe płaskowniki z otworem na śrubę.

Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało.