Strona 5 z 5

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-02-23, 19:21
autor: rss
Częściowo się zgadzam się i właśnie dlatego sięgam do literatury - jak się trochę pomyśli i powspomina to pasowanie jest jak najbardziej do odtworzenia. Ja założyłem konkretną klasę dokładności - zawsze można te tolerancje zawęzić - ale to już niepotrzebne koszty.... ja proponuję pasowanie np fi 13f7/H7 w tulejkach i wydaje mi się że to jest zbieżne z tym co wychodziło z fabryki. Tak czy inaczej rysunek mam już gotowy :). Komentarze (byle rzeczowe) mile widziane, dobrze byłoby aby w wolnej chwili ktoś ten rysunek sprawdził albo podrzucil znajomemu tokarzowi/frezerowi do ogledzin i przy okazji wyceny :). Oczywiście rysunek jest objęty prawem autorskim ze wszystkimi konsekwencjami.

Chińczykami bym się nie przejmował - to doskonali ODTWÓRCY - skopiują wszystko i tanio, ale zrozumienie pewnych związków przyczynowo-skutkowych i wnioskowanie to nie dla nich....

Małe P.S. niestety nie udało się załączyć tu ładnego wyraźnego pdf-a (ale mogę go wysłać administratorowi), wiec niestety póki co tylko w formie jak poniżej.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-03-25, 23:39
autor: lisek13
Czy faza na uzębieniu 3x45 jest jakoś technicznie uzasadniona, czy taka była na wałku, który służył jako wzór?
Pytam, ponieważ mam w posiadaniu jeden wałek z16 i posiada on fazowanie (około) 1x45 po obu stronach uzębienia.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-03-27, 21:51
autor: rss
taka była na obu wałkach które mierzyłem.
wg mnie tak duża faza nie ma uzasadnienia, ale moze niech sie wypowie
ktos bardziej kumaty.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-03-27, 22:55
autor: franq87
Te fazy w praktyce wyglądały tak: "ile przystawił tyle było" . Tutaj ma ona znaczenie raczej tylko estetyczne ,faza o długości 1mm jest wystarczająca. Co innego na kołach przesuwnych, tam złamanie krawędzi jest już konieczne.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-03-27, 23:26
autor: lisek13
Odnośnie wielowypustu, nie wiem czy to będzie komuś do czegoś potrzebne...
Zgodnie z tym co kiedyś znalazłem wielowypust na tym wałku jest to najprawdopodobniej wielowypust z osiowaniem na średnicy wewnętrznej wg PN-ISO 14:1994, 6x16x20 seria średnia.
Różnice jakie zauważyłem zgodnie z informacjami tam zawartymi to jedynie
- chropowatość powierzchni bocznych wypustów Ra 3,2 (na zamieszczonym rysunku podana jest Ra 1,6)
Niestety w tym momencie nie mogę powiedzieć nic na temat pasowań, gdyż nie posiadam kompletnej normy, ale jak przypuszczam nie wzięły się one na tym rysunku z powietrza ;-)

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-03-27, 23:58
autor: rss
będzie potrzebne :)
dzięki za rzeczowe odezwanie się w temacie
oraz za trop z wielowypustem - obadam temat i ewentualnie zmodyfikuje rysunek.

na moich wałkach widać ślady współpracy na średnicy wewnętrznej, więc tam się osiuje.
średnica zewnętrzna jest poza tym toczona zgrubnie, więc tam dokładność jest mniejsza
z definicji.
założyłem chropowatość 1.6, bo to szlifowanie dokładne. skoro wg normy jest 3.2 to
znaczy że na dzień dobry wałek można wykonać taniej.
inne pasowania opieram na pomiarach dostępnych części - założyłem takie żeby dało się
to wszystko złożyć i nie było tam za dużych luzów ani za ciasnych tolerancji (wiadomo -koszt)

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-03-28, 00:10
autor: lisek13
Postaram się załatwić kompletną normę, gdy tylko się to uda przekaże istotne informacje ;)

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-04-02, 10:22
autor: picek
to jeszcze proces technologiczny wałka i napewno firma za 50zł za sztukę się znajdzie.