Koło od Pannoni do czwórki

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
spartan117
Posty: 37
Rejestracja: 2012-09-12, 18:53
GG: 0
Moje maszyny: Simson s51, WSK 175 Łobuz :D , silnik rowerowy Gnom
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: spartan117 » 2015-04-20, 22:37

Witam
Dawno już nie udzielałem się na forum, na moje stare posty nie patrzcie bo wstyd, aczkolwiek powinienem zaktualizować temat o swojej 175, bo zmieniło się sporo

Naszedł mnie niecny plan wstawienia, zamiast oryginalnego, koła od Pannoni.
Dlaczego? Zależy mi na lepszym hamowaniu, a nie widzi mi się tarcza w mojej wiesi. Poza tym tak potężny hamulec i 19 cali po wstępnych przymiarkach zupełnie zmienia charakter motocykla :D
Zakupiłem w zeszłym roku na prowincjonalnym złomowisku dwa koła. Z początku myślałem, że są to koła od junaka, lecz potem okazały się kołami od Pannoni.
Są to koła z dużymi bębnami (w Pannoniach występowały duże i małe). Oś koła pasuje, wszystko mieści się mniej więcej między lagami (potrzebny będzie mały dystans, ok 4mm, może mniej - kwestia dorobienia). Koło razem z oponą powinno mieścić się bez problemu pod oryginalnym błotnikiem.
Zdążyłem się zorientować, że z częściami do Pannoni nie jest lekko, a przynajmniej tak mi się wydaje. Moje problemy są następujące:
1) Potrzebny jest odpowiedni hamulec. Czy ktoś orientuje się ktoś / ma ktoś na zbyciu takowy element?
2) Najprawdopodobniej zamiast oryginalnych okładzin hamulcowych można zastosować junakowe, bo rzekomo są bardzo podobne, kwestia przycięcia. Czy jest ktoś w stanie zweryfikować mi tę informację? Może ktoś już tego próbował?
3) Czy macie jakieś ciekawostki albo doświadczenia, wiecie coś o hamulcach w Pannoni? Na co uważać itd? Będę wdzięczny za wszelkie porady

Powie ktoś, że to bez sensu, żebym kupił i zobaczył jak jest - nie mam tyle hajsu żeby pozwolić sobie na części, które okażą się bezużyteczne, więc ryzyko pomyłki chcę sprowadzić możliwie do minimum.
Do końca tygodnia wstawię fotki i wymiary.
"Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły"

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: Lukasz1331 » 2015-04-20, 23:34

Faktycznie z częściami do pannoni jest ciężko, ale może to jest to http://olx.pl/oferta/beben-hamulcowy-pa ... 9lYQl.html
Co do okładzin hamulcowych pasują one od junaka po drobnych przeróbkach z tego co mówił mi wujek trzeba ja troszkę skrócić. z takimi przeróbkami jest jak z każdymi modyfikacjami: kto nie kombinuje ten nie ma, kolega kupił kiedyś wsk z przednim hamulcem zrobionym na coś w rodzaju systemu duplex w jawie, i faktycznie różnica w sile hamowania była znaczna w porównaniu do standardowego hamlca

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: Alien » 2015-04-21, 01:39

spartan117 pisze:po wstępnych przymiarkach zupełnie zmienia charakter motocykla :D
Wrzucisz foty jak to się mieści między lagami?

Po co Ci okładziny z Junaka? Nie lepiej zostawić oryginalne z Panoni? Dorwiesz szczęki za parę groszy..

Awatar użytkownika
spartan117
Posty: 37
Rejestracja: 2012-09-12, 18:53
GG: 0
Moje maszyny: Simson s51, WSK 175 Łobuz :D , silnik rowerowy Gnom
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: spartan117 » 2015-04-21, 02:13

Zakładam, że jeśli będę już miał jakiś hamulec od Pannoni w rękach, to zapewne okładziny na szczękach będą zjechane albo nadszarpnięte pazurem czasu
"Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły"

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: AndrzejJ » 2015-04-21, 14:55

Podrzuć zdjęcie jak to wygląda ;D

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: Garry1 » 2015-04-21, 15:37

Ja właśnie jestem na etapie zaplatania tego bębna do obręczy wsk 18 cali ;)
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Eisengrau
Posty: 310
Rejestracja: 2010-12-14, 19:02
Moje maszyny: Минск 125
Иж Планета 5
УАЗ-469
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: Eisengrau » 2015-04-21, 18:51

Fajnie by wyglądała z obręczą od mz :)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: Muciek » 2015-04-21, 23:31

https://www.facebook.com/VeteranCupRace ... =1&theater Tutaj takie koło w zawiasie z kosa? Może Taz się wypowie.

Awatar użytkownika
spartan117
Posty: 37
Rejestracja: 2012-09-12, 18:53
GG: 0
Moje maszyny: Simson s51, WSK 175 Łobuz :D , silnik rowerowy Gnom
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: spartan117 » 2015-04-22, 14:28

Wiem, że fotki robione kalkulatorem, ale dorzucę jeszcze później ich więcej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły"

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: krzysiek200 » 2015-04-22, 14:49

A tarcza kotwiczna się mieści?

Awatar użytkownika
spartan117
Posty: 37
Rejestracja: 2012-09-12, 18:53
GG: 0
Moje maszyny: Simson s51, WSK 175 Łobuz :D , silnik rowerowy Gnom
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: spartan117 » 2015-04-22, 15:02

Nie mam, nie mierzyłem
"Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły"

Awatar użytkownika
spartan117
Posty: 37
Rejestracja: 2012-09-12, 18:53
GG: 0
Moje maszyny: Simson s51, WSK 175 Łobuz :D , silnik rowerowy Gnom
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Koło od Pannoni do czwórki

Post autor: spartan117 » 2015-10-01, 10:27

Stwierdziłem po długim czasie, że będzie spory problem z napędem licznika, ale myślę, że wszystko da się przeskoczyć.
Nie chcę ingerować w oryginalne przednie zawieszenie, potrzebna jest alternatywa.
Byłby ktoś w stanie podać wymiary lagów w miejscu mocowania koła np. od ETZ lub jawy 350? Albo od innego, w miarę dostępnego i pasującego do WSK zawieszenia?
"Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły"

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości