Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
piter_dzn
Posty: 419
Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
GG: 9801466
Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: piter_dzn » 2015-08-12, 15:43

Mam u siebie wał na korbie od yz zrobioną przez kolegę bayu, który to mi też doradził zastosowanie takich łożysk.
Stosował ktoś z was takie łożyska u siebie? Jakieś opinie, rady, sugestie? ;-)

Awatar użytkownika
Bysio
Posty: 109
Rejestracja: 2014-11-17, 22:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 1974 rok
Romet MR-2375
Lokalizacja: Tolniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: Bysio » 2015-08-12, 21:42

Chodzi Ci o łożyska z koszyczkiem teflonowym? Nie mam takich w swoim motocyklu, ani nigdzie indziej, ale coś o nich słyszałem.
Plusy to na pewno zmniejszone tarcie niż w zwykłych łożyskach, są znacznie cichsze podczas pracy i zazwyczaj wytrzymują większe przebiegi.
Minusy zaś toto, że są trudno dostępne. Trzeba ich szukać w typowo łożyskowych sklepach, cena. Są droższe od zwyczajnych.
No i trzeba pamiętać, że takich łożysk nie wbija się młotkiem! Zdecydowanie najlepiej będzie je osadzać na ciepło lub przy pomocy prasy.
Jeżeli chodzi o moje zdanie to do wału na korbie od Yz to chyba brałbym te z teflonowym koszykiem. Chociaż w moim osobistym odczuciu nadal wolę standardowe łożyska.
Jadę, jadę na motórze wiater mi owiewa twarz!
Mam na sobie czarne spodnie a na brzuchu czarny pas!

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: AndrzejJ » 2015-08-29, 02:46

bysio, wytłumacz mi proszę jaka jest różnica przy wbijaniu pomiędzy zwykłymi a takimi z koszykiem telfonowym? ani koszyk stalowy ani teflonowy nie przenosi przy tej "operacji" żadnych sił...
+ łożyska z koszykiem teflonowym można rozebrać- jak na stole nasypie się pyłu itp. to wystarczy wydusić koszyk i rozebrać, umyć, wysuszyć, złożyć, zwykłe łożyska jest ciężko dokładnie domyć.

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 400
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: Garry1 » 2015-08-29, 10:16

Odwieczny wręcz legendarny temat na forach :D

Nie stosowałem nigdy takich łożysk, nie widzę takiego sensu. Piszecie o cichej pracy, silnik wsk generuje takie dźwięki że łożyska usłyszymy w ostatniej kolejności...

Ja z łożyskami nigdy nie kombinuje, kupuje zwykłe c3 bez osłon po maks 20 zł(zazwyczaj firmy ntn). Łożyska prawidłowo osadzone powinny przeżyć wał.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: wujcio » 2015-08-29, 23:37

Ja mam u Siebie w silniku łożyska SKF z teflonowym koszykiem i jest wszystko ekstra.

Akurat do wueski to nie ma sensu takich łożysk pakować jeśli są ciężko dostępne i dużo droższe.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: AudioBas » 2016-05-31, 16:31

Śmiga ktoś na tych łożyskach?
Zwykłe po parunastu tysiącach tłuką się niemiłosiernie :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

bayu
Posty: 418
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: Toczydło mniejsze, toczydło większe.
Lokalizacja: Małopolskie
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: bayu » 2017-05-14, 08:40

Audio Ty już masz SKFa w Teflonie jakie odczucia?? :) smigasz juz chwile na tym.
sam je proponowałem więc cos o tym napisze.
Oczywiście wszystkie wczesniej napisane opinie i oceny są prawidłowe, co do wbijania młotkiem to żadnych nie powinno się tak osadzać bo mozna rozcentrować wał albo uszkodzić łozysko. więc najlepiej na gorąco.

Zgodze się też z opinią ze przy zwykłym korbowodzie stalowe koszyki ale dobrej marki łożyska wystarczą bo i tak przeżyją korbę.
Co innego na korbie Adaptowanej bo to ona wtedy przezywa łozyska :) dwukrotnie wiec poprostu po 25-30tys trzeba znowu rozbierać silnik tylko po to zeby wymienić łożyska główne.

Co daje koszyk teflonowy? no własnie 4 rzeczy
-Cichszą prace (względnie odczuwalne i jest to tylko korzyść uboczna)
-Lepsze smarowanie kulek które są częściowo otwarte i maja większą pow. styku z mieszanką, mniejsze tarcie a praktycznie jego brak (o koszyk)co przekłada się na TRWAŁOŚĆ
-Mniejsze koszta końcowe i bo nie trzeba rozbierać silnika drugi raz.
-Bezpieczeństwo - Bo gdy rozleci się mocno wyeksploatowany przetarty koszyk stalowy moze zrobic spustoszenie, Teflonowy sie nie przetrze a jesli juz co jest mało prawdopodobne to niczego nie uszkodzi.

Więc są spore zalety. Co prawda do zwykłej korby nie ma potrzeby, ale do wzmocnionej na lepszym łozysku lub adaptowanej z yz jest wskazane wsadzenie koszyka teflonowego zeby zywotnosc korby i łozysk była na podobnym poziomie.

MZ stosowała takie łożyska bo silniki miały przewidziane przebiegi miedzynaprawcze na - 30-50Tyś km. i wszystkie dobre marki 2T stosują takie łożyska.

Do 175ki sa dwie marki które robią takie łożyska, i luzy dostępne są C3 i C4
Dostępność jest ograniczona bo byle gdzie tego od reki nie dostaniecie a i jak wam to ściągają to i cene doliczą, ale ja mam je w dobrych cenach :)

są tez dostępne takie do wsk 125 i miedzy stalowym a teflonowym koszem cena jest ok 5zł wieksza. więc nie jest to kosmos znowu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

franq87
Posty: 958
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: franq87 » 2017-05-14, 09:26

Bayu a napisz jeszcze jak te łożyska montować, bo wiesz że można je tylko jedną stroną. Łożysk nie smaruje mieszanka, tylko olej z niej wytrącony sciekający kanałem już ci to kiedyś pisałem.
Dlaczego luz c4, przecież to błąd?
Jeżeli ktoś składa na kleju, i nie ma wcisków to juz w ogóle ma luz montażowy bliski dopuszczalnemu.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2319
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: daroohd » 2017-05-14, 10:04

Jak są gniazda wybite i na klej to bez luzu C3 zwykłe łożyska wystarczą.

bayu
Posty: 418
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: Toczydło mniejsze, toczydło większe.
Lokalizacja: Małopolskie
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: bayu » 2017-05-14, 10:20

Franq Przyjacielu wszyscy wiemy ze łożyska jak i cały układ 2T smaruje olej wytrącający sie z mieszanki, to tez nie pisze o Tym tak dokładnie tylko ogólnie wszyscy wiedzą o co chodzi przecież.

Po kanale raczej nic nie zcieka w dużych ilościach choc moze sie skraplać, to nie wodospad :) on słuzy do częsciowiego przekierowania przepływu mieszanki przez łożysko aby olej mógł sie na nim osadzić oraz aby owy przepływ je chłodził, i ten przepływ można zwiększyć. A jesli wiesz jak je montować to napisz bo fakt zapomniałem. :)

Luzy dobiera się od różnych czynników i w Pewnych warunkach Prawidłowy jest C4 a standardowo C3, Nigdzie nie pisałem ze polecam czy trzeba dawać C4? sam sobie domówiłeś coś:) zalecany jest C3 i taki powinien być w większości przypadków standardowych silników. Tam gdzie są luzy, to i tak nie będzie wstępnego jego kasowania na wciskach. Więc wtedy mógłby być nawet mniejszy.

halcik
Posty: 1632
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: halcik » 2017-05-14, 10:43

A dlaczego w MZ zalecane są droższe z luzem c4? Zawsze mnie to zastanawiało, przecież kiedyś się nie przelewało

bayu
Posty: 418
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: Toczydło mniejsze, toczydło większe.
Lokalizacja: Małopolskie
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: bayu » 2017-05-14, 11:11

A w MZ zalecają C4??? wydaje mi sie ze też C3, nie Pamiętam, ja pisałem o koszyku teflonowym ze sa stosowane w MZ od dawna zeby wytrzymały przebieg jaki wytrzymuje dobra korba, to tylko zdjęcie koszyka. jak wygląda. Korba w Mz wytrzymuje do30- 50tys km to czyms ten przebieg trzeba osiągnąć wsk 15tys, a WSK na korbie z japońca mojej adaptacji przeżywa standardowe łożyska główne, i mimo ze korba zdrowa:) to łożyska trzeba wymieniać. Dlatego piszemy o teflonowych koszykach, :shock:

franq87
Posty: 958
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: franq87 » 2017-05-14, 11:36

W etz 250 stosuje się c4 ze względu na duże wciski, katalog dla WSK zaleca łożyska 6305 c6, czyli łożysko z luzem NORMALNYM ,bo c6 oznacza obniżoną emisję drgań, kiedyś to nazywali cichobieżnością.
Obecnie oznaczenia c5, c6 nie są już stosowane, bo są standardem .
Bayu no właśnie zrozum, mieszanka nie przepływa przez ten kanał ,ona nawet nie jest w stanie smarować bo to taka zawiesina ,a tym kanałem właśnie spływa prawie sam olej i łożyska z koszykami wykonanymi z polimerów w tym przypadku z poliamidu, trzeba kierować stroną otwartą w kierunku tego kanału właśnie.
Każde przejście czystej mieszanki paliwowej przez łożysko jest błędem przy konstruowaniu dwusuwa, bo zrywa film olejowy. W warunkach rozruchu zimnego silnika to jest zjawisko nieuniknione i dlatego dwusuwy najszybciej się niszczą przy garowaniu na zimnym.

bayu
Posty: 418
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: Toczydło mniejsze, toczydło większe.
Lokalizacja: Małopolskie
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: bayu » 2017-05-14, 12:13

Ups Możliwe ze w Mz stosowane są C4 bo są ciasne pasowania, Pewnie tak jest nie Pamiętałem co oni zalecają dawno etke składałem, generalnie Niemcy robią duże wciski to fakt trzeba patrzeć dtrki :) generalnie temat jest o koszykach nie metalowych, natomiast nie zgadzam sie z Twoją teorią przejścia mieszanki przez łożysko że jest nie prawidłowe, juz o Tym pisałem, to stara szkoła, Sałek tez niby pisał o tym ze w 2T powinny być podkładki nawet namagnesowane zeby przylegały do korby uszczelniały itd, zgadzam sie co do 4T, jeszcze na panewce tam istnieje film olejowy i im większa szczelność tym większe ciśnienie i możliwość przenoszenia większych obciążeń, w 2T nowoczesnych konstrukcji, np Japońskich marek nikt tak nie robi, tylko puszczają maxymalny przepływ na łożysko, żeby tam olej dotarł, musi być dostarczony przez ładunek mieszanki. Defakto inaczej było rozwiązane smarowanie łożysk w MZ a inaczej jest w WSK

Niby jak ma dotrzeć olej do łożyska? skoro jest zawarty w mieszance? i niby co przepływa przez ten kanał, i skąd tam bierze się olej? jesli nie przepływa nim mieszanka? to co przepływa i skąd się bierze? Wytłumacz

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2319
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: daroohd » 2017-05-14, 14:29

Ja sam zakupiłem łożyska Faga w poliamidowym koszu , dla tego ze są cichsze i więcej wytrzymują bo kulka nie trze o stalowy kosz jak się obraca wiec i wolniej się ściera i wolniej łapie luz. Miałem robić remont do 125 z wałem od Baya na łożyskach Ina X-live w tym roku ale plany planami i kasa poszła w remont silnika 175.

franq87
Posty: 958
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: franq87 » 2017-05-14, 14:52

Kanałem splywa olej a nie mieszanka . Olej jest wytrącany w komorze korbowej z paliwa jako ,że lżejsza frakcja czyli bardziej lotna benzyna w warunkach rozpylenia i wysokiej tepmperatury odparowuje a olej wykrapla się po sciankach. Kanalami dzięki sile grawitacji spływa do łożysk, siła odsrodkową jest rozrzucany po gladzi, denku tłoka a ze olej i benzyna mają skrajnie różne temperatury parowania ta pierwsza w zagrzanym silniku nie jest w stanie porywać całej objętości oleju nad tlok, a jedynie jego nadmiar ktory nie jest w stanie utrzymać się na powierzchni elementów.

bayu
Posty: 418
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: Toczydło mniejsze, toczydło większe.
Lokalizacja: Małopolskie
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: bayu » 2017-05-14, 18:42

Franq Przyjacielu :) dobrze piszesz co nie co ale to nie tak działa do konca, spływa tylko wtedy gdy silnik zatrzymasz przecież silnik żyje, ja to widze inaczej. nie chce sie spiearać tylko rozwiać mity masz racje w wielu kwestiach, i na pewno z jednym bezyna odparowuje i odbiera ciepło a olej pozostaje, jesli pozostanie na wagach to go rozbryzga ale to zjawisko znikome w 2T bardziej w 4T, tu styka sie też z gładzią cylindra i przepływa pod tłokiem i wszędzie gdzie ma szczelinę, a że wszystko jest Gorące to benzynka frru odlatuje a olej pozostaje, ale skąd ten olej bierze się w kanaliku niby jak? ja to widzę inaczej. co niby olej kieruje do kanalika kiedy tam żadnego rowka nie ma skąd on sie niby zbiera, skąd ma wiedziec ze ma płynąć do kanalika niby z czego to wynika, a przecież wiesz jakie jest V mieszanki w płukach i dolocie (huragan tam jest):)

franq87
Posty: 958
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: franq87 » 2017-05-14, 19:00

Na szczescie era mieszanek minęła, na rzecz wtrysku i tam wiesz jak jest rozwiazane smarowanie. Sluchaj ja tak bylem uczony, tak to wygladalo na silnikach badawczych. Widziałeś wysilone silniczki wykaszarek i pilarek? Zwróć uwagę jak tam są wykonane rowki i kanaliki .Dobrym przykladem jest rozebranie goracego silnika, wtedy dobrze widać gdzie jest czysty olej.
W silniku wiatra olej scieka do otworu z kanalu pluczacego po ściance obudowy.
Wiesz dlaczego zimne dwusuwy dymią mocniej?
Bo nie ma dobrych warunków do odparowywania benzyny i wtedy prędkość przeplywu mieszanki porywa wiecej oleju nad denko tłoka.

bayu
Posty: 418
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: Toczydło mniejsze, toczydło większe.
Lokalizacja: Małopolskie
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: bayu » 2017-05-14, 19:25

No tak, ale ten Kanalik jest na środku i niby jak olej ma do niego spłynąć?? a silniki pilarek pracują w rożnych pozycjach i tam grawitacja nie ma nic do tego.
Zobacz ile i jak duże tam są kanaliki:)
https://www.google.dk/search?q=silnik+w ... 94833GmirM:

franq87
Posty: 958
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Łożyska na wał WSK 175 z koszykiem z tworzywa.

Post autor: franq87 » 2017-05-14, 21:03

No tak, zauważ jednak że kierunek przeplywu mieszanki w kanale płuczącym jest do góry, więc jakim prawem miała by przepłynąć przez kanał olejowy do łożyska i przez nie skoro mieszanka jest zasysana oknem ssacym pod tłok i jego oknami po bokach kierowana do kanałów płuczacych. Gdyby droga mieszanki byla w dół skrzyni korbowej- ok przez łożysko kanalikiem do góry do płuków, ale mieszanka w ogromnej większości jest kierowana nad wałem .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość