Strona 1 z 5

Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-08, 13:57
autor: Sebastian440
Co wy na to abyśmy mieli na forum motocykl rekordowy ? Aby na zlotach czy innych imprezach motocykl był forumową reklamą. Projekt jest narazie w powijakach także wszystko przed nami. :)

https://web.facebook.com/WSK175Rekord/?ref=hl

Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-08, 18:31
autor: Garry1
Jakieś szczegóły co do projektu ?

Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-09, 01:17
autor: Sebastian440
Projekt motocykla rekordowego zakłada pobicie rekordu polski z 1959 roku ustanowionym na Junaku 350 który uzyskał prędkość 159 km/h. W motocyklu zostanie wykorzystana rama od WSK formuły B i silnik z tego motocykla. Aby uzyskać taką prędkość na 4 biegowej skrzyni biegów potrzeba mniej więcej 25 KM. Zawieszenie przednie jest współczesne typu usd. Strojenie jakieś 10000-10500 obrotów. Dlatego cylinder będzie posiadał 5 kanałów płuczących, 3 wydechowe i membranę. Oczywiście do tego będzie policzony odpowiedni wydech. Zastanawiam się również nad chłodzeniem cieczą, ale mam jeszcze masę czasu i wiele innych elementów do zrobienia dlatego odkładam to na później. Projekt jest długooooooterminowy. Jako, że nie mam żadnych sponsorów i wszystko finansuje sam trochę to na pewno zajmie :) No zobaczy się co z tego wyjdzie :) jeśli kogoś interesują jakieś detale z chęcią odpowiem.

Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-09, 10:49
autor: Garry1
No i to już coś wyjaśnia.
Jak to się ma do odniesienia historycznego?? Jakie elementy muszą być oryginalne?
Chłodzenie cieczą bym odpuścił bo tak na prawdę po co one? Zwiększyć ożebrowanie i będzie dobrze.
Co do kosztów to sam niestety rozumiem temat.

Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-09, 11:17
autor: Sebastian440
Chłodzenie cieczą to większe bezpieczeństwo zestawu i trochę mocy więcej. Chciałbym dokręcać na biegach do 11000. Do tego dochodzi bardzo gruba tuleja 8 mm i nie wiadomo jak to będzie się zachowywać. Ale to odległy temat więc być może i zostanę przy żebrach. Co do historii to jedynie tyle, że zostanie pobity rekord na polskim motocyklu z polskim silnikiem. Gdyby była to wfm 125 to odniesienie historyczne było by znacznie większe bo na takim motocyklu bito już rekord w latach 50 i osiągnięto wtedy 128km/h, ale chłopacy z polmotu robią już wfm rekord co zresztą świetnie im idzie (przekroczyli już na wfm 125, 133 km/h). Poza tym mamy forum o motocyklach WSK i to tą markę będę reklamował :D CO do oryginalności a raczej regulaminu bicia rekordu to oryginalna musi być rama i silnik. Oczywiście modyfikacje silnika są dopuszczane a ten z zewnątrz ma przypominać oryginał. No, a koszty to tak jak sam wiesz. Na początku wydaje się, że to przecież wcale dużo nie pochłonie kasy, a potem zdziwienie i jest się pod kreską ( obecnie pod dużą :) ) Ale, żeby nie marudzić wczoraj o godzinie 00:30 zadzwonił do mnie Muciek (przeróbki silników s01 i w2, współtwórca jednego z potworów na forum) i zaoferował sponsoring. Także mam już pierwszego sponsora projektu :)

Fotki nowej tuleji:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-09, 11:50
autor: raflo87
Pewnie należy uwzględnij też pojemność jak sama nazwa wskazuje ?
Jak widzę taki temat to aż chce się od nowa :)Miło się ogląda jak powstają kolejne pomysły ( garry ze stawidłem) teraz to.

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-26, 23:02
autor: s06tuner
widze że kolega ma taki sam plan jak ja ;) tylko ja zaczne za pare lat pewnie jak dzieciaki podrosną i dom wybuduje ha ha ha. pojemność zostaje 175?

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-26, 23:16
autor: Muciek
Tak zostaje 175, tutaj szybko się to nie skończy to nie wiadomo czy nie wyjedziesz pierwszy :mrgreen:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-26, 23:33
autor: Alien
Na 18-stke córeczki bedzie jak znalazł! :D

Czy są jakieś wymogi odnośnie oryginalności tłoka? Jeśli ma być org. to mogę coś ulepić do tego projektu i zostać sponsorem nr 2.

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-27, 18:31
autor: s06tuner
ja od ponad 8 lat czaje się na ten rekord, ale jakoś tak zawsze pod górke jest... , mam jakieś tam rysunki/ założenia odnośnie kątów rozrządu, cylindra , stawidła itd. ale wiele nie zdziałałem dotąd -- może teraz trochę zmotywuje się tym że wy ruszacie ze swoim projektem ;) kupiłem rok lub dwa lata temu dwa silniki 060 na których chce zacząć cokolwiek - zaraz pójde je odszukać w garażu ;)
a teraz wracając do tematu
- tuleja 8mm grubości? dlaczego tyle? ja też chce tuleje zastosować ale myślałem o około 3,5mm grubości - może mniej jeśli się uda- (2,5mm było by fajnie- najpierw więcej , a po wprasowaniu roztoczona zostanie na dokładny wymiar) - tak przynajmniej sobie wymyśliłem bo cieńsza tuleja ma mniejszą bezwładność termiczną, lepiej odda ciepło da aluminium, no jeszcze tak sobie wymyśliłem że gruba tuleja ma większe pole powierzchni patrząc z góry (większe fi) więc zakryje ileś tam procent kanałów płuczących jeśli zostanie oryginalny cylinder (mało jasno chyba opisałem o co mi chodzi)

-druga sprawa to rozrząd - planujesz membranę - jej wielką zaletą jest to że mieszanka nie cofa się do gaźnika oraz to że ,,sama dostosowuje czas otwarcia do obrotów,, (tzn do występowania podciśnienia i nadciśnienia których naprzemienne występowanie jest zmienny w czasie) co pozwala uzyskać w sportowych silnikach dużo wyższą elastyczność niż w przypadku rozrządu tłokowego lub stawidła - bo oba te rozwiązania mają jakiś tam ściśle określony kąt otwarcia który zapewnia optymalne napełnienie skrzyni korbowej przy jakichś tam obrotach - ale tylko w określonym przedziale obrotów które najczęściej są dość wysokie - a przy niskich jest dziura. - - - ale jeśli chce się uzyskać wyższą moc kosztem elastyczności to na stawidle można uzyskać więcej PS'ów niż na membranie - bo jak wiadomo nic w przyrodzie nie ginie (innymi słowy zasada zachowania energii) czyli żeby pokonać sztywność membrany i ją otworzyć potrzeba energii która nie zostanie wykorzystana do zasysania mieszanki, tylko do jej otwarcia. w dodatku stwarza ona opory przepływu . dlatego ja planuje stawidło które napędzane jest od wału a nie poprzez straty podciśnienia - tylko ma ono jedną wade - membranę montujesz i już - a stawidło trzeba bardzo precyzyjnie zgrać żeby fazy rozrządu był idealnie takie jak mają byś - czyli w domowych warunkach jeśli zrobimy za małe wycięcie sprawdzimy kątomierzem i będziemy je powiększać - i przesadzimy , to nie ma odwrotu , trzeba robić nową tarcze... później pruby drogowe i kolejne nowe tarcze aby sprawdzić inne ustawienia... więc dużo żmudnej pracy
poza tym jedną tarcze wału od strony stawidła trzeba mocno przerobić

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-28, 09:27
autor: Garry1
Popieram przedmówcę, jeśli motor ma tylko jechać do przodu to elastyczność jaką daje membrana jest w tym wypadku nie potrzebna. Moc wysoko, krótko zestopniowana skrzynia biegów i rekord jest realny.

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-28, 10:17
autor: Muciek
Samo stawidło 5KM nie dodaje ;) Dziękujemy za uwagi :mrgreen: Kolego S06 rób na stawidle to będzie porównanie ;-) Skrzynia pewnie będzie 059 to krócej nic nie będzie niż to.

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-28, 10:55
autor: Muciek
Jak chcesz wspomóc projekt i zostać sponsorem to nam wykonaj taka skrzynie 5tke (lepiej 6) :mrgreen:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-28, 13:27
autor: grzechu212
Jak silnik będzie miał odpowiednią moc to 4 skrzynia w zupełności wystarczy...

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-28, 14:46
autor: rss
Muciek pisze:Samo stawidło 5KM nie dodaje ;) Dziękujemy za uwagi :mrgreen: Kolego S06 rób na stawidle to będzie porównanie ;-) Skrzynia pewnie będzie 059 to krócej nic nie będzie niż to.
mozna zazonglowac przelozeniem pierwotnym (silnik - sprzęgło), wtedy przelozenia na wyjsciu ze skrzyni sie "skroca".

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-28, 14:58
autor: Muciek
Nic to nie da bo przeskoki pomiędzy poszczególnymi biegami pozostaną takie same, a tu tylko o to chodzi.A skrócić przełożenie łatwiej jest na małej zębatce albo z tyłu na kole.

rss pisze:
Muciek pisze:Samo stawidło 5KM nie dodaje ;) Dziękujemy za uwagi :mrgreen: Kolego S06 rób na stawidle to będzie porównanie ;-) Skrzynia pewnie będzie 059 to krócej nic nie będzie niż to.
mozna zazonglowac przelozeniem pierwotnym (silnik - sprzęgło), wtedy przelozenia na wyjsciu ze skrzyni sie "skroca".

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-28, 15:34
autor: rss
masz racje. to co sie "skroci" na pierwotnym "odzyska sie" na koncowym.
pozostaje dorobic walek posredni np Z=17 i dorobic to tego kolo zebate "zdawcze"... :/

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-28, 15:48
autor: Skinder
Jeden wałek w mz jest wielkości całej skrzyni w wsk, nie wspominając już o reszcie osprzętu. Pierw to poszedłbym w sprzęgło bo jest cieniutkie jak sik pająka :)

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-28, 16:02
autor: halcik
No a etz125-150?

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

: 2016-01-28, 16:10
autor: Muciek
Przeskoki pomiędzy poszczególnymi biegami to są procentowe wartości i dla 059 wychodzi 38,9 25,1 i 25,4 i to się nie zmienia cokolwiek byś zmienił czy to wał sprzęgło czy na kole. Tylko wymiana trybów od poszczególnych biegów coś zmieni.
Skinder pisze:Jeden wałek w mz jest wielkości całej skrzyni w wsk, nie wspominając już o reszcie osprzętu. Pierw to poszedłbym w sprzęgło bo jest cieniutkie jak sik pająka :)
Sprzęgło jak u Rafała w LC się zrobi :mrgreen: