Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Sebastian440 » 2016-01-08, 13:57

Co wy na to abyśmy mieli na forum motocykl rekordowy ? Aby na zlotach czy innych imprezach motocykl był forumową reklamą. Projekt jest narazie w powijakach także wszystko przed nami. :)

https://web.facebook.com/WSK175Rekord/?ref=hl
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Garry1 » 2016-01-08, 18:31

Jakieś szczegóły co do projektu ?
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Sebastian440 » 2016-01-09, 01:17

Projekt motocykla rekordowego zakłada pobicie rekordu polski z 1959 roku ustanowionym na Junaku 350 który uzyskał prędkość 159 km/h. W motocyklu zostanie wykorzystana rama od WSK formuły B i silnik z tego motocykla. Aby uzyskać taką prędkość na 4 biegowej skrzyni biegów potrzeba mniej więcej 25 KM. Zawieszenie przednie jest współczesne typu usd. Strojenie jakieś 10000-10500 obrotów. Dlatego cylinder będzie posiadał 5 kanałów płuczących, 3 wydechowe i membranę. Oczywiście do tego będzie policzony odpowiedni wydech. Zastanawiam się również nad chłodzeniem cieczą, ale mam jeszcze masę czasu i wiele innych elementów do zrobienia dlatego odkładam to na później. Projekt jest długooooooterminowy. Jako, że nie mam żadnych sponsorów i wszystko finansuje sam trochę to na pewno zajmie :) No zobaczy się co z tego wyjdzie :) jeśli kogoś interesują jakieś detale z chęcią odpowiem.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Garry1 » 2016-01-09, 10:49

No i to już coś wyjaśnia.
Jak to się ma do odniesienia historycznego?? Jakie elementy muszą być oryginalne?
Chłodzenie cieczą bym odpuścił bo tak na prawdę po co one? Zwiększyć ożebrowanie i będzie dobrze.
Co do kosztów to sam niestety rozumiem temat.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Sebastian440 » 2016-01-09, 11:17

Chłodzenie cieczą to większe bezpieczeństwo zestawu i trochę mocy więcej. Chciałbym dokręcać na biegach do 11000. Do tego dochodzi bardzo gruba tuleja 8 mm i nie wiadomo jak to będzie się zachowywać. Ale to odległy temat więc być może i zostanę przy żebrach. Co do historii to jedynie tyle, że zostanie pobity rekord na polskim motocyklu z polskim silnikiem. Gdyby była to wfm 125 to odniesienie historyczne było by znacznie większe bo na takim motocyklu bito już rekord w latach 50 i osiągnięto wtedy 128km/h, ale chłopacy z polmotu robią już wfm rekord co zresztą świetnie im idzie (przekroczyli już na wfm 125, 133 km/h). Poza tym mamy forum o motocyklach WSK i to tą markę będę reklamował :D CO do oryginalności a raczej regulaminu bicia rekordu to oryginalna musi być rama i silnik. Oczywiście modyfikacje silnika są dopuszczane a ten z zewnątrz ma przypominać oryginał. No, a koszty to tak jak sam wiesz. Na początku wydaje się, że to przecież wcale dużo nie pochłonie kasy, a potem zdziwienie i jest się pod kreską ( obecnie pod dużą :) ) Ale, żeby nie marudzić wczoraj o godzinie 00:30 zadzwonił do mnie Muciek (przeróbki silników s01 i w2, współtwórca jednego z potworów na forum) i zaoferował sponsoring. Także mam już pierwszego sponsora projektu :)

Fotki nowej tuleji:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: raflo87 » 2016-01-09, 11:50

Pewnie należy uwzględnij też pojemność jak sama nazwa wskazuje ?
Jak widzę taki temat to aż chce się od nowa :)Miło się ogląda jak powstają kolejne pomysły ( garry ze stawidłem) teraz to.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: s06tuner » 2016-01-26, 23:02

widze że kolega ma taki sam plan jak ja ;) tylko ja zaczne za pare lat pewnie jak dzieciaki podrosną i dom wybuduje ha ha ha. pojemność zostaje 175?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Muciek » 2016-01-26, 23:16

Tak zostaje 175, tutaj szybko się to nie skończy to nie wiadomo czy nie wyjedziesz pierwszy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Alien » 2016-01-26, 23:33

Na 18-stke córeczki bedzie jak znalazł! :D

Czy są jakieś wymogi odnośnie oryginalności tłoka? Jeśli ma być org. to mogę coś ulepić do tego projektu i zostać sponsorem nr 2.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: s06tuner » 2016-01-27, 18:31

ja od ponad 8 lat czaje się na ten rekord, ale jakoś tak zawsze pod górke jest... , mam jakieś tam rysunki/ założenia odnośnie kątów rozrządu, cylindra , stawidła itd. ale wiele nie zdziałałem dotąd -- może teraz trochę zmotywuje się tym że wy ruszacie ze swoim projektem ;) kupiłem rok lub dwa lata temu dwa silniki 060 na których chce zacząć cokolwiek - zaraz pójde je odszukać w garażu ;)
a teraz wracając do tematu
- tuleja 8mm grubości? dlaczego tyle? ja też chce tuleje zastosować ale myślałem o około 3,5mm grubości - może mniej jeśli się uda- (2,5mm było by fajnie- najpierw więcej , a po wprasowaniu roztoczona zostanie na dokładny wymiar) - tak przynajmniej sobie wymyśliłem bo cieńsza tuleja ma mniejszą bezwładność termiczną, lepiej odda ciepło da aluminium, no jeszcze tak sobie wymyśliłem że gruba tuleja ma większe pole powierzchni patrząc z góry (większe fi) więc zakryje ileś tam procent kanałów płuczących jeśli zostanie oryginalny cylinder (mało jasno chyba opisałem o co mi chodzi)

-druga sprawa to rozrząd - planujesz membranę - jej wielką zaletą jest to że mieszanka nie cofa się do gaźnika oraz to że ,,sama dostosowuje czas otwarcia do obrotów,, (tzn do występowania podciśnienia i nadciśnienia których naprzemienne występowanie jest zmienny w czasie) co pozwala uzyskać w sportowych silnikach dużo wyższą elastyczność niż w przypadku rozrządu tłokowego lub stawidła - bo oba te rozwiązania mają jakiś tam ściśle określony kąt otwarcia który zapewnia optymalne napełnienie skrzyni korbowej przy jakichś tam obrotach - ale tylko w określonym przedziale obrotów które najczęściej są dość wysokie - a przy niskich jest dziura. - - - ale jeśli chce się uzyskać wyższą moc kosztem elastyczności to na stawidle można uzyskać więcej PS'ów niż na membranie - bo jak wiadomo nic w przyrodzie nie ginie (innymi słowy zasada zachowania energii) czyli żeby pokonać sztywność membrany i ją otworzyć potrzeba energii która nie zostanie wykorzystana do zasysania mieszanki, tylko do jej otwarcia. w dodatku stwarza ona opory przepływu . dlatego ja planuje stawidło które napędzane jest od wału a nie poprzez straty podciśnienia - tylko ma ono jedną wade - membranę montujesz i już - a stawidło trzeba bardzo precyzyjnie zgrać żeby fazy rozrządu był idealnie takie jak mają byś - czyli w domowych warunkach jeśli zrobimy za małe wycięcie sprawdzimy kątomierzem i będziemy je powiększać - i przesadzimy , to nie ma odwrotu , trzeba robić nową tarcze... później pruby drogowe i kolejne nowe tarcze aby sprawdzić inne ustawienia... więc dużo żmudnej pracy
poza tym jedną tarcze wału od strony stawidła trzeba mocno przerobić

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Garry1 » 2016-01-28, 09:27

Popieram przedmówcę, jeśli motor ma tylko jechać do przodu to elastyczność jaką daje membrana jest w tym wypadku nie potrzebna. Moc wysoko, krótko zestopniowana skrzynia biegów i rekord jest realny.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Muciek » 2016-01-28, 10:17

Samo stawidło 5KM nie dodaje ;) Dziękujemy za uwagi :mrgreen: Kolego S06 rób na stawidle to będzie porównanie ;-) Skrzynia pewnie będzie 059 to krócej nic nie będzie niż to.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Muciek » 2016-01-28, 10:55

Jak chcesz wspomóc projekt i zostać sponsorem to nam wykonaj taka skrzynie 5tke (lepiej 6) :mrgreen:

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: grzechu212 » 2016-01-28, 13:27

Jak silnik będzie miał odpowiednią moc to 4 skrzynia w zupełności wystarczy...
Destroyers of the system

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: rss » 2016-01-28, 14:46

Muciek pisze:Samo stawidło 5KM nie dodaje ;) Dziękujemy za uwagi :mrgreen: Kolego S06 rób na stawidle to będzie porównanie ;-) Skrzynia pewnie będzie 059 to krócej nic nie będzie niż to.
mozna zazonglowac przelozeniem pierwotnym (silnik - sprzęgło), wtedy przelozenia na wyjsciu ze skrzyni sie "skroca".
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Muciek » 2016-01-28, 14:58

Nic to nie da bo przeskoki pomiędzy poszczególnymi biegami pozostaną takie same, a tu tylko o to chodzi.A skrócić przełożenie łatwiej jest na małej zębatce albo z tyłu na kole.

rss pisze:
Muciek pisze:Samo stawidło 5KM nie dodaje ;) Dziękujemy za uwagi :mrgreen: Kolego S06 rób na stawidle to będzie porównanie ;-) Skrzynia pewnie będzie 059 to krócej nic nie będzie niż to.
mozna zazonglowac przelozeniem pierwotnym (silnik - sprzęgło), wtedy przelozenia na wyjsciu ze skrzyni sie "skroca".

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: rss » 2016-01-28, 15:34

masz racje. to co sie "skroci" na pierwotnym "odzyska sie" na koncowym.
pozostaje dorobic walek posredni np Z=17 i dorobic to tego kolo zebate "zdawcze"... :/
Ostatnio zmieniony 2016-01-28, 16:09 przez rss, łącznie zmieniany 1 raz.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Skinder » 2016-01-28, 15:48

Jeden wałek w mz jest wielkości całej skrzyni w wsk, nie wspominając już o reszcie osprzętu. Pierw to poszedłbym w sprzęgło bo jest cieniutkie jak sik pająka :)

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: halcik » 2016-01-28, 16:02

No a etz125-150?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl

Post autor: Muciek » 2016-01-28, 16:10

Przeskoki pomiędzy poszczególnymi biegami to są procentowe wartości i dla 059 wychodzi 38,9 25,1 i 25,4 i to się nie zmienia cokolwiek byś zmienił czy to wał sprzęgło czy na kole. Tylko wymiana trybów od poszczególnych biegów coś zmieni.
Skinder pisze:Jeden wałek w mz jest wielkości całej skrzyni w wsk, nie wspominając już o reszcie osprzętu. Pierw to poszedłbym w sprzęgło bo jest cieniutkie jak sik pająka :)
Sprzęgło jak u Rafała w LC się zrobi :mrgreen:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości