Wał Duells podpowiedź dla kupujących

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
gawri
Posty: 34
Rejestracja: 2012-01-24, 16:43
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
wsk 132/4/M
kacha z wozem na BMW
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontaktowanie:

Wał Duells podpowiedź dla kupujących

Post autor: gawri » 2016-03-02, 19:19

Witam

Jak wiecie trochę po modziłem S01 i chcę się piodzielić wrażeniami z nowym wałem z korbą duells.
otóż. Wał ma złe wyważenie dynamiczne. Przeciwwagi są mniej więcej takie jak w oryginale natomiast sam korbowód jest cięższy. Dlatego ten wał nadaje się do wyważenia dynamicznego zaraz po otworzeniu go z foli. Jeżeli robicie wały na korbie duellsa to weźcie to pod uwagę. Ja stosując tłok z nsr chcąc zachować wyważenie 60% musiałem zdjąć z wału w miejscu sworznia stopy korbowodu 92 gramy. pozdro i powodzenia w rzeźbie :evil:

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Wał Duells podpowiedź dla kupujących

Post autor: czankete » 2016-03-02, 20:37

gawri pisze:Jak wiecie trochę po modziłem S01 i chcę się piodzielić wrażeniami z nowym wałem z korbą duells.
...bez urazy - ok, dziel się Kolego wrażeniami tylko nie bardzo rozumiem po co zakładasz kolejny temat dotyczący korb i wałów duellsa??? :?:

...przecież otwierając dział "S01 silniki 125" i wybierając zakładkę "układ tłokowo - korbowy" na pierwszej stronie masz trzy czy nawet cztery tematy, w których "dzielimy się wrażeniami" i opisujemy ten produkt - zresztą w co niektórych łącznie z podaniem różnic w wadze i to nie na zasadzie jak to ujmujesz
gawri pisze:Przeciwwagi są mniej więcej takie jak w oryginale
:lol:

gawri
Posty: 34
Rejestracja: 2012-01-24, 16:43
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
wsk 132/4/M
kacha z wozem na BMW
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontaktowanie:

Re: Wał Duells podpowiedź dla kupujących

Post autor: gawri » 2016-03-03, 14:33

Chciałem tylko zaznaczyć w czym problem. Mogłem to dokładniej opisać ale to nie było głównym celem. Bo każdy wie o co chodzi. Moja kolokwialna wypowiedź o podobieństwie przeciwwag wałów orginalnych i duellsa miała na celu zobrazowanie sytuacji a nie przedstawienie jakich kolwiek suchych danych bo nie o to chodziło. Każdy wał jest inny.
A co do tematów w dziale silniki s01 to faktycznie tam powinienem zamieścić ten post.
pzodro. Do przeniesienia.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: Wał Duells podpowiedź dla kupujących

Post autor: s06tuner » 2016-03-06, 12:42

korzystając z twoich doświadczeń miał bym pytanie - to wyważenie na 60% sprawdzałeś metodom prób i błędów i okazało się optymalne , czy tak założyłeś i nie sprawdzałeś innych możliwości????

gawri
Posty: 34
Rejestracja: 2012-01-24, 16:43
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
wsk 132/4/M
kacha z wozem na BMW
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontaktowanie:

Re: Wał Duells podpowiedź dla kupujących

Post autor: gawri » 2016-09-28, 22:22

W motocyklach crossowych stosuje się wyważenie 50-60 % fabrycznie. Założyłem że 60 % będzie ok i wyważyłem swój układ. Zauważyłem że silnik od razu przestał wibrować. Zauważyłem że motocykl lepiej pracuje w niższych partiach obrotów dlatego teraz zmienię % wyważenia na 55. Co powinno skutkować poprawą jakości pracy silnika w wyższych partiach obrotów. Modyfikację wyważenia układu korbowo tłokowego dokonuję na podstawie prób w przedziale jw. Jak wiadomo wyważenie układu robi się dla obrotów w które najczęściej będą używane czyli od max momentu do najwyższej mocy u mnie to ok 8-10 tys w s01 haha :lol:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości