Strona 1 z 1

Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-06-15, 22:58
autor: doles11
Witam!!! Troszkę nad tym myślałem podjąłem wiele prób nawet z przewijaniem cewek.
Po wielu próbach uzyskałem coś takiego.
https://www.youtube.com/watch?v=SSK7IJ01WeI

Polecam moment 2:12 minuta oraz

W motocyklu działa. Pali od kopa , działają wszystkie światła i nawet sygnał bez akumulatora.

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-07-04, 00:35
autor: doles11
Witam! Pierwsze próby w motocyklu juz za mną.
Jak działa oceńcie sami.

https://youtu.be/POlLipxMkUk

Wkrótce film jak pracują na takiej modyfikacji wszystkie swiatła w motocyklu.
:-)

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-07-05, 21:16
autor: mietek009
No to teraz jakiś mały schemacik czy opis przeróbek stojana i będzie super patent :-)

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-07-05, 21:19
autor: Muciek
Jak staniesz w mieście na światłach włączysz kierunek i naciśniesz stop to motor zgaśnie... Wymyślasz koło od nowa...

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-07-06, 10:31
autor: Savier
CDI to nie tylko brak akumulatora...
Ale też brak przerywacza :D.
Cudów nie ma, czwóra bez akusa dobrze nie będzie jeździć... ale kombinować warto!

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-07-06, 10:40
autor: doles11
Zdaję sobie sprawę że pełne opatentowanie tego wynalazku zmniejszy zyski sprzedającym zestawy CDI :-)
lecz nie jest to moim celem.
Zasada działania:

Z uzwojenia przeznaczonego do zasilania światła przedniego odlutowałem jego koniec który w oryginale jest przylutowany do stojana "masy" przylutowałem do niego kabel zaizolowałem i wyprowadziłem na zewnątrz. Następnie za pomocą mostka Greca zamieniłem go na prąd stały. W całej płytce siedzi 2 mostki Greca; 1 jest na ładowaniu akumulatora, 2-gi na światłe przednim. Oba mostki mają wspólną masę , a pomiędzy nimi siedzi dioda na "+" która pozwala korzystać z prądu przedniego światła wyprowadzeniu na cewkę i akumulator, a blokuje prąd w drugą stronę aby nie uciekał przy zapaleniu przedniego światła. Do całości projektu włożony jest jeszcze kondensator który ma za zadanie magazynować większą ilość prądu i uwalniać w momencie zwarcia przerywacza. Trzeba też dodać że motocykl na tak skonstruowanym układzie odpalamy na wyłączonym światłe, a po uruchomieniu włączamy je. Przy zastosowaniu żarówek LED na świetle stop, pozycji przód i tył oraz podświetleniu prędkościomierza wszystko ładnie jasno świeci i działa bez problemowo.
Jak podłącze kierunkowskazy i będzie wszystko działało (po urlopie) zamieszczę schemat i poszczególne parametry elementów do takiego układu.

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-07-06, 11:58
autor: Savier
Czekamy na testy ;-)

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-07-06, 12:32
autor: daroohd
Moze i pomysł fajny ale akumulator jak kupowałem w tamtym roku to kosztował całe 45 zł wiec nie wiem czy jest sens kombinować, lepiej już oryginalna instalacja i zakup taniego akumulatora i mamy wszystko jak należy.

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-07-06, 12:48
autor: doles11
Obrazek
Obrazek

Na chwilę obecną udało mi się wszystko ładnie zapakować do obudowy i wyprowadzić przewody:
czerwony - światło przednie
zielony - akumulator (cewka)
czarny - przerywacz
niebieski - masa
Trzy pierwsze przewody podpinamy do kostki z bezpiecznikiem pod siedzeniem,a niebieski "masa" do przewód minusowego akumulatora. Kolory przewodów dobrane jak w oryginalnej instalacji.

Czy warto kombinować skoro akumulator kosztuje 45 zł?
Dla mnie tak gdyż posiadam kilkanaście motocykli zazwyczaj przepalam każdy co miesiąc lub dwa.
Nie chce mi się kombinować z przekładaniem akumulatora z motoru do motoru aby go zapalić. Zimą muszę wyciągać akumulatory bo motocykle stoją w zimnym garażu. Na działkę gdzie trzymam motocykle jeżdżę raz na miesiąc wiec też wole inaczej spędzić tam czas niż przekładać i ładować akumulatory. PS. Zakup 6 akumulatorów nie jest też tani, a wytrzymują około 1,5 roku później trzymają słabo prąd lub wcale.

Link do mojego remontu z forum SHL
http://www.shlka.fora.pl/wzorowe-remont ... ,9893.html

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-07-06, 12:50
autor: Szczepan
Bardzo estetycznie zrobione, lubię takie podejście do tematu. :-)

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-09-19, 19:57
autor: doles11
Obrazek
1 ,2, 4, 11 - wyjścia z kostki podłączamy do kostki z bezpiecznikiem pod siedzeniem
1- "+" plus akumulatora
2 - "-" minus akumulatora i masa całego układu
3 - zasilanie cewki WN oryginalnie od stacyjki
4 - zasilanie na światło przednie (główne)
5 - odlutowana masa cewek z stojana i wyprowadzona dodatkowym przewodem na zewnątrz na mostek Gretza
6 - 2 diody prostownicze 5A (łatwiej kupić i mniej się grzeją jak jest 2 szt)
7 - kondensator 200V/220uF
8 - mostek Gretza 6A
9 - oryginalny kondensator przy przerywaczu w silniku
10 - przerywacz w silniku
11 - wyjście przewodu przerywacz - cewka WN

JEST TO SCHEMAT MODYFIKACJI Z ZAPŁONU 12V STOSOWANEGO W WSK 175 i SHL Gazela.
W ZAPŁONACH 6V PRZEWODY KOLORU ŻÓŁTEGO ZASTĘPUJEMY ORYGINALNIE WYCHODZĄCYMI PRZEWODAMI KOLORU NIEBIESKIEGO I BRĄZOWEGO.
ŻYCZĘ SUKCESÓW !!!

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-09-19, 20:24
autor: doles11
Obrazek

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-09-19, 21:37
autor: Texas Ranger
Bardzo ciekawy temat, muszę to sobie na spokojnie rozkminić.
Byłeś może tydzień temu w Mińsku?

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2016-09-22, 21:25
autor: doles11
Nie było mnie. Chciałem przyjechać ale praca mnie zmusiła do pozostania. Bylem za to ostatnio na Weteran motobazar w Łodzi. Super bazar plolecam, było mnustwo czesci do junaka i wsk.

Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

: 2020-05-22, 23:15
autor: krisss9999
Witam chciałbym przerobić WSK 175 bez akumulatora w taki sposób jak wyżej lecz zmienić jeszcze dwie cewek ładowania na dwie cewki świetlne bo mają grupsze uzwojenie i dały by więcej prądu bo jak widać na filmie powyżej troszkę tego prądu brakuje po włączeniu sygnału i może jeszcze wirnik zmienić na royal jak było by jeszcze zamalo prądu. Co o tym sądzicie ?