Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W CDI

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
kuba65463
Posty: 17
Rejestracja: 2016-05-14, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W CDI

Post autor: kuba65463 » 2016-10-18, 15:10

Siema,

Wpadłem dzisiaj na pomysł modyfikacji instalacji w mojej 175, a mianowicie dodać do ładowania cewki zasilające przednią żarówkę, co dałoby wówczas 85 watów z prądnicy. Montując do tego żarówki LED i DC CDI liczyłem, że zostanie około 45 watów zapasu na ładowanie i ewentualny gps czy telefon. Miałaby sens taka przeróbka? Robił ktoś podobnie?
Szykuje sobie motocykl na większe trasy i nie chce się martwić, że mi aku padnie i mieć ten zapas :)
Proszę o nie pisanie komentarzy typu "dołóż troche i kup sobie coś tam" myślę o tym, żeby wykorzystać to co jest, a mam wszystko oprócz ledów i modułu.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: halcik » 2016-10-18, 15:22

Do CDI potrzebowałbym instalacji na 12v. Nie wiem czy prądy z cewkach nie są znoszące się wzajemnie. Ale i na to byłby sposób przez wprowadzenie dwóch mostków. Taka koncepcja jest chyba sprzedawana przez kogoś na allegro za sto parę złotych, max dwieście. Opisana jest jako do gazeli (chyba), a sprzedający ma również wersję do M11.
Musiałbyś pomyśleć jeszcze o impulsatorze i znaczniki, ale to drugie akurat sprzedaje jeden z forukowiczow

kuba65463
Posty: 17
Rejestracja: 2016-05-14, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: kuba65463 » 2016-10-18, 15:25

Zapomniałem dopisać że mam prądnice 12v :p mam właśnie cdi od tego sprzedawcy, ale moduł się uszkodził i zaczął piszczeć. Ten zestaw nie miał na schemacie podłączenia jeszcze do tego cewek oświetleniowych

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: Muciek » 2016-10-18, 17:47

Przecież ori prądnica ma 50W (miała) i to się odnosi raczej do wszystkich cewek a nie tylko tych 2 co ładują aku w oryginale...

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: halcik » 2016-10-18, 18:05

Wadą tego rozwiązania jest unieruchomienie silnika jeśli padnie ci akumulator. Ciekawe czy prąd ładowania nie byłby również za duży przy włączonych światłach. Testować możesz

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: Savier » 2016-10-18, 18:36

DC CDI przy oryginalnych cewkach to ciekawe rozwiązanie :mrgreen:

kuba65463
Posty: 17
Rejestracja: 2016-05-14, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: kuba65463 » 2016-10-18, 18:52

Muciek pisze:Przecież ori prądnica ma 50W (miała) i to się odnosi raczej do wszystkich cewek a nie tylko tych 2 co ładują aku w oryginale...
nie, dlatego, że cewka bierze minimum 20 watów, a całe oświetlenie z aku około 25 więc nie byłoby z czego ładować baterii, gdyby dodać jeszcze moc przedniej żarówki
Savier pisze:DC CDI przy oryginalnych cewkach to ciekawe rozwiązanie :mrgreen:
Już kiedyś moja jeździła na DC CDI ale moduł się uszkodził, więc myśle właśnie o takiej modyfikacji :D

halcik pisze:Wadą tego rozwiązania jest unieruchomienie silnika jeśli padnie ci akumulator. Ciekawe czy prąd ładowania nie byłby również za duży przy włączonych światłach. Testować możesz
Dlatego właśnie chcę mieć zapas mocy, żeby aku nie padł :p
Ostatnio zmieniony 2016-10-18, 19:23 przez kuba65463, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: Savier » 2016-10-18, 19:21

nie, dlatego, że cewka bierze minimum 20 watów, a całe oświetlenie z aku około 25 więc nie byłoby z czego ładować baterii, gdyby dodać jeszcze moc przedniej żarówki
???
gdyby ori prądnica miała 85W to nie byłoby wiecznego narzekania na psujące się czwórki :D

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: halcik » 2016-10-18, 19:44

No to dorzuć do kompletu wirnik Royal

kuba65463
Posty: 17
Rejestracja: 2016-05-14, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: kuba65463 » 2016-10-18, 19:46

To w takim razie ten motocykl fabrycznie jest skazany na rozładowany akumulator :p tak czy siak jeśli jest tak jak mówisz na pewno zaoszczędzę więcej prądu niż teraz xD
halcik pisze:No to dorzuć do kompletu wirnik Royal
Może kiedyś, na razie pinięsy brak :p

Aż z ciekawości pomierzę niedługo prąd ładowania i policzę moc z cewek ładowania :p

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: halcik » 2016-10-18, 19:55

Sprawdź czy cewki ładowania i świateł się nie znoszą. Nie mam 175, ale jestem ciekawy

kuba65463
Posty: 17
Rejestracja: 2016-05-14, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: kuba65463 » 2016-10-18, 20:49

halcik pisze:Sprawdź czy cewki ładowania i świateł się nie znoszą. Nie mam 175, ale jestem ciekawy
Nie rozumiem jak to sprawdzić?

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: halcik » 2016-10-18, 22:25

Podegnij tylko ładowanie pod mostem prostownicy i sprawdź ile masz amper, dołącz ładowanie a przez mostek puść prąd który powinien iść na światła i również ilość amper. Teraz spinacze do kupy cewki ładowania i świateł do mostka i sprawdzasz ampery. Jeśli wszystko do kupy do wynik mniejszy niż najwyższy z pojedynczej cewki to prądy się odejmuja.
Spokojnie, mogę pisać głupoty, ale wydaje mi się że gdzieś już o tym czytałem poza cewkami bezmasowymi

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: Savier » 2016-10-18, 22:40

Zawsze można połączyć wszystkie cewki i puścić na regulator bezmasowy jeśli tak kombinujecie...
Ale przy DC CDI - brak prądu na wolnych obrotach, słaba lub brak iskry

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: kwadrat49 » 2016-10-18, 22:59

kuba65463 pisze:To w takim razie ten motocykl fabrycznie jest skazany na rozładowany akumulator :p tak czy siak jeśli jest tak jak mówisz na pewno zaoszczędzę więcej prądu niż teraz xD
halcik pisze:No to dorzuć do kompletu wirnik Royal
Może kiedyś, na razie pinięsy brak :p

Aż z ciekawości pomierzę niedługo prąd ładowania i policzę moc z cewek ładowania :p
I tak dokladnie bylo z tym akumulatorem, wiecznie rozladowany lub w najlepszym przypadku niedoladowany....
Jezeli chcesz tanim kosztem to wydaje mi sie (tak jak pisal juz ktos pare postow wyzej), ze wirnik Royala I cewki przelutowane wedlog schematu z forum . Ja tymczasowo mam tak zrobione I spokojnie daje rade nawet przy jezdzie po miescie gdzie zuzycie pradow jest wieksze.CDI mi lezy I czeka az sie zmobilizuje I to przeloze, generalnie sam wirnik to nie jakies niewiadomo jak wysokie koszty , a korzysc w postaci zapasu V jest niewymierna.
Na oryginalnej pradnicy po modyfikacjach w postaci mostka gretza itp najlepszy wynik jaki mialem na aku w stanie spoczynku byl 11,6V a teraz jest w granicach 12,6-7V I wiesia nawet na platynkach pali bez klopotow.

Podsumowujac ;
czy jest sens bawic sie I eksperymentowac skoro rozwiazanie jest jak na talerzu...I dziala.
Szacunek dla ciebie za checi I testuj ,jezeli sie uda to podziel sie tym na forum.
pozdr.

kuba65463
Posty: 17
Rejestracja: 2016-05-14, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: kuba65463 » 2016-10-19, 00:00

Dokładnie, pobawić się można, a ledy i tak chce kupić żeby troche tego zapasu mieć. Mam wszystko pod DC CDI prócz modułu. 30 złotych to nie wydatek w porównaniu do gotowych zestawów, a nóż widelec będzie ładnie chodziła to zostanie, jak nie, trudno, moja strata :D
Myślałem żeby to podłączyć pod regulator który był w zestawie z resztą od instalacji, ma 3 żółte kabelki, czerwony i zielony. Podłącze cewki pod te 3 przewody i zobaczymy jak to będzie chodziło, ale najpierw muszę kupić moduł i żarówki. Może w grudniu się coś ruszy :D

Poza tym NOWY wirnik od Royala kosztuje mniej więcej tyle co, zestaw CDI do 175


Jak teraz patrzę to na angielskim ebayu prądownia jest za 22 funty bez dostawy, ale tak jak mówiłem, jakby udało się to co mówiłem to by zostało jak nie to mogę pokombinować ze sprowadzaniem części :) a CDI może i tak zostać :D

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: halcik » 2016-10-19, 07:14

Jak nie dołożysz to nie pojeździsz :) zastanów się tylko co, żeby wilk był syty i owca cała
wirnik 1
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=17&t=25129
wirnik 2
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=17&t=25106

kuba65463
Posty: 17
Rejestracja: 2016-05-14, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: kuba65463 » 2016-10-19, 07:51

W Polsce kupowanie tego odpada, wychodzi drożej niż w Anglii
Tu znalazłem np takie coś
http://www.ebay.co.uk/itm/ROYAL-ENFIELD ... xy4~BSQsob
albo to
http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-Roy ... SwgQ9ViCoc
pasowałoby to?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: Savier » 2016-10-19, 09:34

Nie rozumiem w jaki sposób ma to wyjść taniej...
Z pierwszego linka masz za ponad 200zł :)
Z drugiego podobnie...
Także weź kolego poczytaj temat o Royalu, tam chłopaki opracowali temat. Teraz niepotrzebnie kombinujesz

kuba65463
Posty: 17
Rejestracja: 2016-05-14, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie instalacji WSK 175 oryginalna prądnica 85W

Post autor: kuba65463 » 2016-10-19, 14:24

Ostatnio patrzyłem na Polskich portalach i znalazłem tylko nowe w jednym sklepie. Koszt zestawu (wirnik i staror) to około 600 złotych w tym sklepie. Mam znajomego, który jest dealerem Royalów to może coś wykombinuje :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości