Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
lukaszekm1
Posty: 67
Rejestracja: 2008-05-16, 10:39
GG: 590988
Lokalizacja: Śłąskie, Częstochowa, Turów k/ Olsztyna
Kontaktowanie:

Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: lukaszekm1 » 2008-05-21, 12:39

Witam wszystkich zainteresowanych. Ponieważ nieznalazłem takiego tematu na forum postanowiłem go założyć....a mianowicie...każdy z nas (a przynajmniej większość) oprócz tego że uwielbia jezdzic na swojej wiesi, miał napewno możliwość jezdzenia na różnych motorkach....i niewiem jak inni ale mi bardzo mocno rzuciła się w oczy...może nawet nie w oczy...ale ręce, wyczuły dużą różnice miedzy wiesią a nowszymi motorkami....mianowicie drgania jakie przenosza się od silnika na całą rame łącznie z kierownica...może macie jakieś patenty, pomysły na wyeliminowanie tej niezbyt dokuczliwej ale jednak wystepującej często wady.....myśle że możnaby tu wykożystac silentblock, ale niemam jeszcze zabardzo patentu na to.....wszelkie wasze patenty jak i pomysły oraz rozważania zamieszczajcie w tym poście :)
Życiem człowieka roztropnego kierują prawdopodobieństwa

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: Skinder » 2008-05-21, 19:13

Jeżeli nie masz wyważonego układu korbowego z magnetem to powinno coś pomóc. Ja również myśle nad zastosowaniem tuleji metalowo-gumowych, ale to trzeba było by rozwiercić mocowania, wspawać kawałki rurek, w to wrzucić tuleje i wtedy śruby. Ale to było by takie prowizoryczne, można równie dobrze dorobić całe nowe mocowania, szersze i z grubszej blachy. Jeżeli nie bawisz się w 100% oryginał tylko poprawiasz fabrykę, masz spawarkę i jakieś małe złomowisko przydomowe to to kwestia kilku groszy, wtedy tylko dobierasz odpowiednie tuleje i gotowe.

Awatar użytkownika
lukaszekm1
Posty: 67
Rejestracja: 2008-05-16, 10:39
GG: 590988
Lokalizacja: Śłąskie, Częstochowa, Turów k/ Olsztyna
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: lukaszekm1 » 2008-05-21, 21:06

Myśle że na poczatku Kolego Skinder powinniśmy założyc że sliniczek mamy dopracowany na glanc ;-) Podobnie jest w tym wypadku z możliwością zachowania oryginalnych mocowań silnika....niemożliwe jest raczej zachowanie ich w stanie nienaruszonym....faktycznie, zbudowanie nowych łapek, szerszych z grubszej blachy to ciekawy pomysł przy zachowaniu podstaw estetyki wykonania ;-)
Życiem człowieka roztropnego kierują prawdopodobieństwa

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: Skinder » 2008-05-22, 20:53

Oczywiście nie ukrywam, że się nie da zostawić mocowań seryjnych. Ja akurat nie mam żadnej wizji jak to dokładnie wykonać nie naruszając ich więc opisałem to co uważam za według siebie możliwe do wykonania :) Nie pamiętam czy przypadkiem nie można rozwiercić lekko karterów i tam wstawić tuleje, jeżeli jest tam miejsce to spokojnie można to rozwiązać również w ten sposób.

Awatar użytkownika
lukaszekm1
Posty: 67
Rejestracja: 2008-05-16, 10:39
GG: 590988
Lokalizacja: Śłąskie, Częstochowa, Turów k/ Olsztyna
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: lukaszekm1 » 2008-05-28, 13:35

Zastanawiałem sie spory czas nad tym....ale w tym wypadku osłabimy konstrukcje zawieszenia silnika w ramie....niewiem czy nie zaskutkuje to wyrwaniem silnika przy większym obciązeniu....bałbym sie to zrobić:) Jakoś mam większe zaufanie do przyspawanych porządnie , nowych, uchwytów z porządnego materiału...niż do rozwierconych mocowań karteru.... Ale może ktoś ma już jakieś doświadczenia w tej kwesti?
Życiem człowieka roztropnego kierują prawdopodobieństwa

Awatar użytkownika
porucznik_M_B
Posty: 99
Rejestracja: 2007-06-10, 19:03
Moje maszyny: M06B3 1980r

sv650S 1999r
Lokalizacja: Dwikozy
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: porucznik_M_B » 2008-05-28, 14:38

a gdyby zastosowac cos w stylu gumowych podkladek na sruby??

Awatar użytkownika
lukaszekm1
Posty: 67
Rejestracja: 2008-05-16, 10:39
GG: 590988
Lokalizacja: Śłąskie, Częstochowa, Turów k/ Olsztyna
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: lukaszekm1 » 2008-05-28, 20:08

No można by spróbować mając odpowiedno twardy materiał gumowy....ale w tym wypadku należy wydaje mi sie ze rozwiercić nie tylko łapy ramy trzymające silnik ale i kartery? Czy może jakoś inaczej? :dontgetit:
Życiem człowieka roztropnego kierują prawdopodobieństwa

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: Wężu » 2008-05-29, 18:05

A jakby zamontować do ramy taką poduszkę jak np. w MZ ETZ ???
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

regis440
Posty: 57
Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: regis440 » 2008-05-30, 23:45

a czy wzieliście pod uwagę , że w wsk nie ma żądnych gum tłumiących drgania celowo, bo silnik jest przykręcony do ramy bez żadnych elementów tłumiących w celu jej usztywnienia

np w komarkach i rometach są tuleje gumowe (swoją droga g.....o to daje, jak układ korbowy jest do bani, u mnie czopy w fabrycznym wale przesuniete wzgledem siebie o 0,1mm + brak wywazenia) a one powstały w podobnym okresie czasu

to wszystko trzeba polubic :)

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 33
Rejestracja: 2007-03-31, 09:53
GG: 0
Lokalizacja: BP
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: dudek » 2008-05-31, 08:37

A zauważyliście w MZ albo Jawach gumy antywibracyjne na cylindrach?
W nowszych 175 już takowe były ale czy one coś dawały ?...

Kermit

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: Kermit » 2008-05-31, 11:07

Chodzi ci o te gumy. One były chyba raczej do wyciszenia pracy silnika.

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 33
Rejestracja: 2007-03-31, 09:53
GG: 0
Lokalizacja: BP
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: dudek » 2008-05-31, 18:27

A nie pomyślałem o tym.
Być może masz racje ...

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: Wężu » 2008-06-07, 09:46

Nie chyba tylko napewno. Weź uderz czymś metalowym w taki cylinder a potem w jakikolwiek inny bez tych gum ;)
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: irek » 2010-04-16, 08:54

Ostatnio intensywnie myślę jak zrobić silnik mocowany miękko do ramy. Wymysliłem dość prosty sposób. Potrzebuje tylko węża gumowego do paliwa ale takiego czarnego zbrojonego lub ciśnieniowego. Chodzi o to, żeby guma była odpowiednio trwała. Od razu mówie, że poza wężami nic nie udało mi się dobrać. Gumy od innych motocykli po prostu nie pasowału. Ja myślę w ten sposób: W oryginalne luleje wcisnąć wąż gumowy a w niego później wkręcić śrubę ale już M6 a nie M8. Tylko wszystko zależy czy dobiorę odpowiedni wąż. Kupiłem wąż zbrojony do paliwa fi 4 mm ale okazał się za duży, nie zdołam go wcisnąć w tuleję. Gość w sklepie owiedział, że miewa węże 3,75 mm i że ten mógłby się nadać. Zobaczymy jak już będe miał ten wąż w rękach. Mam nadzieje, że się nada.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: Skinder » 2010-04-16, 15:08

No tak, ale pamiętaj, że przy modyfikowanym silniku (bo zakładam, że chcesz zastosować to w tym z membraną) te śruby mogą niezapewnić odpowiedniej sztywności. Samo utrzymanie silnika jest niczym w porównaniu z siłami działającymi przy ruszaniu, hamowaniu biegami itd.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: rykun » 2010-04-16, 15:19

Silnik poza tym jest częścią ramy nośnej. Usztywnia konstrukcje jak rozpórka kielichów w aucie. Skoro fabryka przewidziała montaż silnika na sztywno to ma to jakiś cel. Wszystkie sportowe silniki są mocowane na sztywno a drgania są znoszone walkami wyrównującymi patrz single 2t i 4t w crossie. Z drugiej strony w wsk szczególnie 125 nie ma jakiś wybitnych drgań. W 175 może trochę jest szczególnie na dużych obrotach, ale da się przeżyć.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: Sebastian440 » 2010-04-16, 15:58

Tak to wyglądało w silniku 3.30. Moim zdaniem stosowanie tego w 175 i 125 to bezsens. Drgania nie są jakieś wybitnie duże.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: irek » 2010-04-18, 14:14

sebastian440 pisze: Moim zdaniem stosowanie tego w 175 i 125 to bezsens. Drgania nie są jakieś wybitnie duże.
Zgodzę się jeśli masz układ korbowy odpowiednio wyważony. Ale jaka mamy pewność, że te nowe są odpowiednio wyważone?? Takiej pewności nie ma. Ja mam np. u siebie w motocyklu w tym starym silniku (bez membrany) wał w byle jakim stanie i generuje straszne drgania. Naprawdę jest nie przyjemnie. Dlatego zdecydowałem się na zrobienie jednak mocowania do ramy za pośrednictwem gum. Jak odbiorę już kartery od frezera to opisze dokładnie jak to zrobiłem. Powiem tylko, że w razie nie powodzenia będę mógł wrócić do mocowania na sztywno więc nic nie tracę jeśli się to nie powiedzie.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: Tukan » 2010-04-18, 14:19

Puma masz u mnie + za to, że mimo sceptycznych opinii (podobnie jak w temacie o membranie) dalej dążysz do celu. Oby więcej takich ludzi. ;-)
Racja, nie każdy ma idealny układ korbowy. Z niecierpliwością czekam na fotorelację. :]

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Tłumienie drgań silnika w wsk 125 i 175

Post autor: rykun » 2010-04-18, 17:57

Zanim coś się zacznie przerabiać trzeba najpierw wszystko doprowadzić to stanu fabrycznego. Jeśli wał jest zużyty to trzeba coś z tym zrobić. Skoro przerabiasz 175-tke powinieneś mieć na uwagę że drgania ten silnik ma właśnie na dużych obrotach wychodzących poza seryjne ustawienia. Np. MW21 borykała się z drganiami. Podobnie na zdjęciach wsk cafe racer Rodentsa widać ze kombinowali z wyważeniem wału.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości