Strona 2 z 2

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-12, 23:59
autor: Mr KJ
Olej skoku nie zmieni, ale siłę potrzebną do szybkiego skompresowania amortyzatora owszem, skoro i tak dłubiesz całość zmiana oleju to drobiazg.
Podkładka raczej rozepchnie sprężynę i jej pręt w ladze więc bardziej usztywni mocowanie dolne niż będzie je luzować, ale faktem jest że dolne mocowanie amora - ta gwintowana końcówka pręta jest po prostu za cienkie/delikatne na ostra jazdę, trzeba by uciąć nagwintowane końce, nagwintować pręt na większą średnicę, rozwiercić lagi, tylko sprężyna zrobi się za krótka ;-)
Shimmy jest skutkiem pojawienia się bocznej siły na osi główki ramy której nie jest w stanie wygasić geometria i zwykłe siły w występujące w ruchu moto. Ważną składową takiego tłumienia jest tarcie opony o asfalt. Konkretne przyspieszenie odciąża przód, skłonność do shimmy rośnie. Fx, cosinus, składowa wektora, ciamciaramcia, eciepecie...

W sumie to lepiej załóż ten amortyzator ;-)

KJ

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-13, 12:19
autor: grzechu212
Wsk na oryginalnym zawieszeniu jest w stanie znieść prędkości rzędu 100-110km/h max. Potem to już loteria:) czyli wpływ na to czy zjawisko wystąpi czy nie ma dosłownie wszystko , warunki atmosferyczne, ciśnienie w oponach, luzy w zawieszeniu, stan drogi itp. Ja na tym moim ulepie walczyłem z shimmy z 5 razy :-P z czego 2 razy miałem naprawdę gorąco. Po pierwszej akcji nie wiedziałem co się tak naprawdę stało :), ale gdy pojawiło się to drugi raz to od razu zabrałem się za szperanie w necie i później za kasowanie wszelkich luzów, centrowanie kół, wymianie opon itp. Sytuacja poprawiła się do tego stopnia że zapomniałem o tym do momentu kiedy znowu zachciało mi się przekraczać prędkość powyżej 120km/h i z tego co zauważyłem głównym w moim przypadku winowajcą była zła nawierzchnia drogi. Tu na filmiku widać jak gość walczył z shimmy na swojej etz 250 charakteryzującą się dość dobrą jakością zawieszenia jeżeli chodzi o takie demoludy https://www.youtube.com/watch?v=tKg-QgE_xxk ...

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-13, 23:03
autor: rolecki
Kiedyś gdzieś czytałem że Mz Etz miały bardzo mały nacisk przedniego koła do podłoża wynoszący około 1kg przy prędkości 120km/h im szybciej się jechało tym nacisk się zmniejszał ,spowodowane było to konstrukcją motocykla ,rama grzbietowa nie kołyskowa środek ciężkości przesunięty do tyłu (gorzej było w 251 krótsza rama i mniejsze koło z tylu) i dlatego użytkownicy dokładali owiewkę, halogen żeby jakoś ten przód dociążyć.Druga sprawa to tak jak piszesz ,wystarczą niewielkie luzy w zawiasach bądź koło scentrowane i shimmy gotowe.

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-14, 00:22
autor: kusy
No więc WSK odpalona, pierwsze koty za płoty :)

https://www.youtube.com/watch?v=hJit6j9 ... e=youtu.be

A oto wzmocnienia:

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-14, 12:41
autor: patsien1
Trochę tą końcówkę wydechu daj do góry i od razu będzie się lepiej prezentować

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-14, 14:19
autor: kusy
Wydech cały mam w planie dorobić na zamówienie by nie odejmował mocy a był jak najbardziej podobny do wskowego

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-15, 00:08
autor: rss
zrób zdjęcia z kanapa i boczkami :)

a przy okazji robienia wydechu przesuń silnik jak najbardziej do przodu (teraz rura wydechowa pewnie zawadzałaby o kolo) - zobaczysz ze skłonność do "szymona" sie zmniejszy :)

widzę ze masz ogarniętego spawacza, wiec nie powinien to być problem.

powodzenia

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-15, 09:13
autor: kusy
Silnik był bardziej z przodu wczesniejszy ale przy hamowaniu przedni błotnik dotykał wydechu i musiałem go cofnąć o 6mm do tyłu bo w tym silniku rama mi wadziła żeby wsadzić wydech. Ok porobię zdjęcia niebawem

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-16, 00:19
autor: kusy
Instalacja już gotowa, nie da sie zdjęć wrzucić

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-16, 10:13
autor: Garry1
O kurde ale monstrum :D

Super wygląda!

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-16, 13:20
autor: Dżjordżjo
Projekt może i fajny ale wykonanie pozostawia wiele do życzenia

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-17, 22:32
autor: kusy
A konkretnie wykonanie czego? Aktualnie jest w fazie testów, regulacji i na koniec przyjdzie czas na estetykę i pierdółki.

Co do przednich amortyzatorów to okazało się że już miałem dystanse z rurki ok 3cm

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-23, 20:31
autor: kusy
Przyszło kilka pierdół, w tym filtr malossi E16. Świece i portfel dostałem gratis :)
Jeszcze Olej Valvoline do nasączania filtrów, kilka gratów z malowania proszkowego po weekendzie odebrać, regulacja gaźnika i wyjazd.
Kranik rozwierciłem na fi4 i leci paliwo teraz potężnie.

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-24, 19:30
autor: kusy
Jest i olej

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-26, 13:42
autor: patsien1
Jak ten filterek się sprawuje? Dobry przelot nie braknie powietrza?

Re: WSK 125 RS

: 2017-02-26, 16:34
autor: kusy
Bardziej obawiam się że będzie miała za dużo powietrza bo wcale ten filtr nie stawia oporów. Przed kolejnym weekendem powinienem odebrać części od malowania i to wystroić i będzie wiadomo