Strona 2 z 2
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-12, 23:59
autor: Mr KJ
Olej skoku nie zmieni, ale siłę potrzebną do szybkiego skompresowania amortyzatora owszem, skoro i tak dłubiesz całość zmiana oleju to drobiazg.
Podkładka raczej rozepchnie sprężynę i jej pręt w ladze więc bardziej usztywni mocowanie dolne niż będzie je luzować, ale faktem jest że dolne mocowanie amora - ta gwintowana końcówka pręta jest po prostu za cienkie/delikatne na ostra jazdę, trzeba by uciąć nagwintowane końce, nagwintować pręt na większą średnicę, rozwiercić lagi, tylko sprężyna zrobi się za krótka
Shimmy jest skutkiem pojawienia się bocznej siły na osi główki ramy której nie jest w stanie wygasić geometria i zwykłe siły w występujące w ruchu moto. Ważną składową takiego tłumienia jest tarcie opony o asfalt. Konkretne przyspieszenie odciąża przód, skłonność do shimmy rośnie. Fx, cosinus, składowa wektora, ciamciaramcia, eciepecie...
W sumie to lepiej załóż ten amortyzator
KJ
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-13, 12:19
autor: grzechu212
Wsk na oryginalnym zawieszeniu jest w stanie znieść prędkości rzędu 100-110km/h max. Potem to już loteria:) czyli wpływ na to czy zjawisko wystąpi czy nie ma dosłownie wszystko , warunki atmosferyczne, ciśnienie w oponach, luzy w zawieszeniu, stan drogi itp. Ja na tym moim ulepie walczyłem z shimmy z 5 razy
z czego 2 razy miałem naprawdę gorąco. Po pierwszej akcji nie wiedziałem co się tak naprawdę stało
, ale gdy pojawiło się to drugi raz to od razu zabrałem się za szperanie w necie i później za kasowanie wszelkich luzów, centrowanie kół, wymianie opon itp. Sytuacja poprawiła się do tego stopnia że zapomniałem o tym do momentu kiedy znowu zachciało mi się przekraczać prędkość powyżej 120km/h i z tego co zauważyłem głównym w moim przypadku winowajcą była zła nawierzchnia drogi. Tu na filmiku widać jak gość walczył z shimmy na swojej etz 250 charakteryzującą się dość dobrą jakością zawieszenia jeżeli chodzi o takie demoludy
https://www.youtube.com/watch?v=tKg-QgE_xxk ...
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-13, 23:03
autor: rolecki
Kiedyś gdzieś czytałem że Mz Etz miały bardzo mały nacisk przedniego koła do podłoża wynoszący około 1kg przy prędkości 120km/h im szybciej się jechało tym nacisk się zmniejszał ,spowodowane było to konstrukcją motocykla ,rama grzbietowa nie kołyskowa środek ciężkości przesunięty do tyłu (gorzej było w 251 krótsza rama i mniejsze koło z tylu) i dlatego użytkownicy dokładali owiewkę, halogen żeby jakoś ten przód dociążyć.Druga sprawa to tak jak piszesz ,wystarczą niewielkie luzy w zawiasach bądź koło scentrowane i shimmy gotowe.
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-14, 00:22
autor: kusy
No więc WSK odpalona, pierwsze koty za płoty
https://www.youtube.com/watch?v=hJit6j9 ... e=youtu.be
A oto wzmocnienia:
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-14, 12:41
autor: patsien1
Trochę tą końcówkę wydechu daj do góry i od razu będzie się lepiej prezentować
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-14, 14:19
autor: kusy
Wydech cały mam w planie dorobić na zamówienie by nie odejmował mocy a był jak najbardziej podobny do wskowego
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-15, 00:08
autor: rss
zrób zdjęcia z kanapa i boczkami
a przy okazji robienia wydechu przesuń silnik jak najbardziej do przodu (teraz rura wydechowa pewnie zawadzałaby o kolo) - zobaczysz ze skłonność do "szymona" sie zmniejszy
widzę ze masz ogarniętego spawacza, wiec nie powinien to być problem.
powodzenia
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-15, 09:13
autor: kusy
Silnik był bardziej z przodu wczesniejszy ale przy hamowaniu przedni błotnik dotykał wydechu i musiałem go cofnąć o 6mm do tyłu bo w tym silniku rama mi wadziła żeby wsadzić wydech. Ok porobię zdjęcia niebawem
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-16, 00:19
autor: kusy
Instalacja już gotowa, nie da sie zdjęć wrzucić
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-16, 10:13
autor: Garry1
O kurde ale monstrum
Super wygląda!
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-16, 13:20
autor: Dżjordżjo
Projekt może i fajny ale wykonanie pozostawia wiele do życzenia
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-17, 22:32
autor: kusy
A konkretnie wykonanie czego? Aktualnie jest w fazie testów, regulacji i na koniec przyjdzie czas na estetykę i pierdółki.
Co do przednich amortyzatorów to okazało się że już miałem dystanse z rurki ok 3cm
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-23, 20:31
autor: kusy
Przyszło kilka pierdół, w tym filtr malossi E16. Świece i portfel dostałem gratis
Jeszcze Olej Valvoline do nasączania filtrów, kilka gratów z malowania proszkowego po weekendzie odebrać, regulacja gaźnika i wyjazd.
Kranik rozwierciłem na fi4 i leci paliwo teraz potężnie.
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-24, 19:30
autor: kusy
Jest i olej
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-26, 13:42
autor: patsien1
Jak ten filterek się sprawuje? Dobry przelot nie braknie powietrza?
Re: WSK 125 RS
: 2017-02-26, 16:34
autor: kusy
Bardziej obawiam się że będzie miała za dużo powietrza bo wcale ten filtr nie stawia oporów. Przed kolejnym weekendem powinienem odebrać części od malowania i to wystroić i będzie wiadomo