Usprawnienia silnika Wsk M06 L 4 km

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Marcelino
Posty: 1
Rejestracja: 2018-03-20, 18:39
GG: 11528873
Moje maszyny: WSK M06 L 1959._____ Simson SR2e 1960.
Kontaktowanie:

Usprawnienia silnika Wsk M06 L 4 km

Post autor: Marcelino » 2018-03-21, 20:40

Witam. Mam pytania odnośnie WSK 1959 M06 L moc 4km
1 .W takim silniku orginalnie był wąski cylinder jak Wfm na ramie mam równo 4 KM ?? Gażnik napewno G20 a tłumik Cygaro ,nie rybka .Świeca prosta tyle wiem nie wiem jaki cylinder duży czy mały?
2. Czy sama korba duells z łożyskiem na górze spełnia swoją role . Czy ma sens spolerowanie jej na lustro aby dorównać wadze orginalnej korbie ? . Czy odradu kupić wał za 399 ?
3 . Cdi i głęboki zapłon dodanie powiedzmy dystansów rozwiązuje problem?
4 . Co można zmienić w silniku jak w tytule aby wykrzesać moc czy może był wąski cylinder z szerokimi kanałami Płuczącymi pod G20 ?
5. Montaż tłoka z nsr w 125 nie znalazłem nigdzie o tym dyskusji . Jakie zalety jakie wady i czy woogle warto bo koszty są spore
rozwiercić tuleje z 52 na równo 53,99 tłok wossnera Honda nsr 125 ma dokładnie 53,95 anodowanty 299 zł i waśkie pierścienie ogólnie jest niższy o 1,3 mm i długość od sworznia do krawędzi tłoka o 2mm miej jak orginał . Sworzeń 16 nie 13 jak to nadrobić niby ktoś to robił nigdzie nie ma poradnika : ( jestem ciekawy jak chodzi na tym silnik.
6. Regeneracja zawieszenia w wsk na spreżynach w smarze (1) wersja jak w Wfm ktoś sie tego podejmuje czy brać sie sam ogólnie mam super luz przód tył lewo prawo. Koło wzkłędem górnej półki jak wiem wytarły sie tuleje w środku i coś trzeba z nimi zrobić
Dzieki za wszelkie odpowiedzi i prosze o przeniesienie jak zły dział :)

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienia silnika Wsk M06 L 4 km

Post autor: s06tuner » 2018-04-28, 22:00

cześć kolego, kilka silników przekonstruowywałem, ale ekspertem nie jestem, powiem tak od siebie że jeśli to faktycznie m06L to szkoda takich akcji jak tłok nsr itd. - jest pare zmian które można wprowadzić bez szkody dla silnika a które polepszą jego chrakterystyke - natomiast niema sensu żyłować starego pyrkacza- wiem że wszyscy tak mówią, ale sam się o tym przekonałem - kiedyś robiłem jawe 353/04 na wzór libenaka i efekt był taki że silnik owszem brzmiał lepiej, mocy miał więcej i prędkość wzrosła ale moc przeniesiona była w wyższy zakres obrotów - rozpędzając się na każdym biegu do końca odpadła mi lampa bo w takie wibracjie wpadał motocykl - ciężki wał i duże obroty to zła kombinacja (dlatego teraz zroiłem częściowo aluminiowe przeciwwagi w wsk m150)
wiadomo że chińskie części są średniej klasy i każdy szuka zmd oryginalnych - ale prawda jest taka że te zmd też nie są idealne - i te motory się często psuły w latach ich produkcji przy normalnej eksploatacji więc po akcji ,,pimp maj rajd,, żywotność jeszcze spadnie

bayu

Re: Usprawnienia silnika Wsk M06 L 4 km

Post autor: bayu » 2018-04-29, 16:28

Popieram przedmówce, to jest zabytek szkoda go tunigować w taki sposób, efekt do kosztów i tak będzie mizerny. Mozna lekko poprawić serjne niedokładnosci, i to wszystko, czyli usprawnienie, przy okazji montażu. To wystarczy, a da odczuwalny efekt bez zmiany i niszczenia oryginalnych części. Pozgrywaj kanały, wyszlifuj, wypoleruj nadlewki, symetryzacja okien, lekko splanuj głowicę itp. nie bedzie widać ze coś jest dłubane a bedzie fajny efekt. Co do korby to jesli był w nim org wał to pewnie na wąskiej korbie czyli WFM.??. i jesli wsadzisz współczesną korbe to raz ze nie minie się z tuleją dwa że bedą wibracje. Ale jest to do zrobienia poprawnie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości