Opór magnetyczny

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Opór magnetyczny

Post autor: 1angel » 2007-02-02, 23:57

zamieściłem to właśnie tutaj bo temat nie dotyczy problemu z elektryką itp lecz w pewnym sensie usprawnienia a dokładniej po złożeniu silnika wziąłem się za odpalenie WSK zrobiłem wszystko na szybko nie zakładałem cewek od świateł ładowania itp. jedynie cewka zapłonowa
a motor chodził idealnie reagował na ruch manetką gazu jak nigdy później a więc tu nasuwa mi się pytanie do was czy to że nie założyłem cewek było efektem bo byłaby to dobra forma na zwiększenie momentu bardzo przydatne było by to w przypadku motoru crossowego lub wyczynowego w którym światła nie są niezbędne a i jeszcze jedno czy wpływa to w jakiś sposób na szybsze zużywanie wału??
Ostatnio zmieniony 2007-02-03, 01:33 przez 1angel, łącznie zmieniany 1 raz.
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-02-03, 00:28

opór magnetyczny, Rm, wielkość charakteryzująca obwód magnet., równa stosunkowi siły magnetomotorycznej obwodu magnet. do wytworzonego w tym obwodzie strumienia magnet.
raczej to nie występuje. bo cewki wytwarzają prąd poprzez indukcje. więcej to może powiedzieć elektryk, fizyk.
na wał to nie wpływa, bo wał tak czy inaczej obciążony jest kołem zamachowym.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-02-03, 00:44

no nie wiesz o co chodzi chodziło mi o opór który magnes wytwarza przyciągając cewki wał ma wtedy ciężej się obrcać czyż nie ???
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-02-03, 01:35

Mi się zdaje możliwym, że wał ma ciężej na 3 magnesach niż 1 ale jest to różnica nie zauważalna i dla ciebie, jak i wału.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-02-03, 01:37

ŻbiKu pisze:3 magnesach niż 1 ale jest to różnica nie zauważalna i dla ciebie, jak i wału.
chyba cos ci sie pomieszalo to nie są trzy magnesy tylko opor magnetyczny czy jak to się tam zwie trzech cewek na kolo zamachowe a moge gwarantowac ze roznica jest duza przynajmniej ja to tak odczulem
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-02-03, 01:39

No to mi się pomyliło :-P ale każdy wie o co chodzi =] Mówisz, że czujesz różnice?? Hmm będę musiał kiedyś sam spróbować z ciekawości..

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-02-03, 01:45

może jutro się jeszcze ktoś wypowie kto praktykował jazdę bez cewek to będziemy pewni bo pozostaje jeszcze kwestia ustawienia zapłonu ostatnio jeździłem głównie w dni kiedy wiał dość mocno wiatr i może to przyczyniło się do słabej mocy na 3 biegu ewentualnie może być to wina źle ustawionego zapłonu chociaż wątpię bo wcześniej też jeździłem bez cewek (jakiś czas temu ) i odczuwałem uczucie że motor ma lżej dużo fajniej się jeździło hmm... ale nasunęłą mi się myśl że spowodowane to może być złymi warunkami pogodowymi w teraźniejszym czasie :-/
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-02-03, 11:32

1angel pisze:opór który magnes wytwarza przyciągając cewki wał ma wtedy ciężej się obrcać czyż nie
nie, bo cewki są magnetycznie obojętne. iskrownik jest kołem, magneto też jest kołem, więc siły magnetyczne przyciągające/odpychające występujące w danym punkcie mają swoją przeciwwagę symetryczną względem środka koła.

o to ci chodziło?
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-02-03, 12:50

nie wiem jak to się fachowo nazywa ale gdy cewki są zdjęte łatwiej jest zakręcić magnetem i zapewne z tego powidu silnik szybciej się wkręca
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Michał91
Posty: 12
Rejestracja: 2007-01-23, 22:28
GG: 0
Lokalizacja: Gogołowa(śląskie)
Kontaktowanie:

Post autor: Michał91 » 2007-02-03, 15:13

Może ci ciężej chodziło bo ci koło magnesowe tarło o cewki? :-/ Ja jeżdziłem bez cewek świetlnych, ale nie miałem porównania jak jest z cewkami
Chętnie naprawię dwignie ssania do SHL gazela
kontakt gg lub mail

Awatar użytkownika
Viper
Posty: 125
Rejestracja: 2007-01-02, 22:12
GG: 0
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: Viper » 2007-02-05, 12:53

Ja też tak miałem. Jako że moja wsk jest uterenowiona, wyrzuciłem wszystkie cewki, a zostawiłem tylko zapłonową. I musze powiedzieć że były rezultaty. Szybciej sie troche wkręcała na obroty, była żwawsza a nie wiem czy przypadkiem iskra nie była też mocniejsza...

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-02-06, 16:20

A mi wsk lepiej chodziła podczas pełnik ksiezyca wypróbujcie sami +2km wiecej.
Jak dlamnie temat debilny i niewart uwagi.

Awatar użytkownika
Viper
Posty: 125
Rejestracja: 2007-01-02, 22:12
GG: 0
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: Viper » 2007-02-06, 16:23

Wydaje Ci sie. :medit:

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-02-06, 19:43

"Opór magnatyczny" istnieje i jest namacalny.
Na pewno często spotkaliście się z takim zjawiskiem , kiedy ruszający samochód wydaje potworny pisk z pod maski .
Powodów tego pisku jest kilka ale najczęstszym jest ślizganie się paska klinowego po kole pasowym alternatora .
Dlaczego się tak dzieje! ano dlatego że kręcąc rozrusznikiem pobieramy bardzo dużo prądu z akumulatora, przez co napięcie na jego zaciskach dość mocno spada.
Zapalony przed chwilą samochód przez chwilę pracuje na wolnych obrotach a więc poziom ładowania akumulatora jest stosunkowo mały.
Ruszając zwiększamy obroty silnika i tym samym obroty alternatora , który zaczyna intensywnie doładowywać akumulator.
Opór jaki stawia w tym momencie alternator jest tak duży że następuje ślizganie się paska napędowego .
Jak z pewnością wiecie że, w fizyce nic nie bierze się z niczego .
Trzeba włożyć więcej energii w napędzanie prądnicy niż się z niej uzyskuje (chyba że będziemy dysponować nadprzewodnictwem) .
Wywodzi się z tego wniosek że, po wyjęciu cewek na pewno nasza WSK będzie co najmiej o tyle silniejsza ile wytwarza prądu jej prądnica .
Koszty eksploatacji samochodu jeżdżącego na światłach zwiększają się nawet do 7 %( zależy jaką mocą silnika dysponujemy i ile mamy odbiorników prądu)

Pozdrawiam was serdecznie!

OwCzIsTuNtEr
Posty: 16
Rejestracja: 2007-01-06, 03:52
GG: 0
Lokalizacja: swidnik
Kontaktowanie:

Post autor: OwCzIsTuNtEr » 2007-02-22, 16:11

nie wiem co myslec o tym...Uważam ze kazdy ciekawy tego tematu powinie to wyprobowac ja wyprobuje w najbliższym czasie :D
Motor moim Bogiem , prędkość nałogiem , życie zabawą a moc podstawa:)

Chrzan
Posty: 39
Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Chrzan » 2007-02-23, 10:19

A co by sie stało (teoretycznie) gdyby w koło zamachowe wsadzić mocniejsze magnesy?

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-02-24, 11:04

to mielibyśmy więcej prądu tj. większe natężenie i napięcie .

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-11, 18:13

Andi czyli jesli jeżdzę moją WSK 175 (w 125 pewnie podobnie) na światłach to mam wieksze zużycie paliwa niż podczas jazdy bez świateł? Czy w tym wypadku zmniejszają sie też osiagi, nawet nie znacznie??

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-03-11, 20:57

Nie do końca , przecież w Twoim motocyklu prądnica cały czas pracuje i wytwarza tyle samo prądu , czy masz włączone światła czy też nie .
Taka jest zasada działania alternatorów samowzbudnych z wirnikiem na magnes stały, prądem przez nie wytwarzanym nie idzie sterować na poziomie wzbudzenia .
Opisywałem to na tym forum , oszczędności może przynieś tylko usunięcie magnesów ale wtedy nie będzie prądu!

Grandes
Posty: 26
Rejestracja: 2008-01-24, 16:11
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Grandes » 2008-01-26, 03:03

nie dokonca jest tak jak kolega andi pisze;] uklad nie obciazony swiatlami nie stawia takiego samego oporu jak uklad obciazony swiatlami
i tak jak kolega puma napisal:
Andi czyli jesli jeżdzę moją WSK 175 (w 125 pewnie podobnie) na światłach to mam wieksze zużycie paliwa niż podczas jazdy bez świateł? Czy w tym wypadku zmniejszają sie też osiagi, nawet nie znacznie??

tak jest masz wieksze zuzycie paliwa i silnik jest ociazony wiec zmniejszaja sie osiagi;]

do tematu wczesniej: wyjecie cewek z wsk 125 nie wiele da nam mocy poniewaz straty na przemagnesowanie rdzeni, na ktorych nawinieto cewki sa niewielkie ;] ale zawsze to jest cos no i masa motocykla mniejsza :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości