Planowanie głowicy

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Sławek

Planowanie głowicy

Post autor: Sławek » 2007-02-09, 22:50

Mam pytanie jak splanować głowice(125) i czy ma to w ogóle sens?
Ostatnio zmieniony 2007-02-09, 23:03 przez Sławek, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek
Posty: 47
Rejestracja: 2007-01-05, 20:58
GG: 0
Lokalizacja: WLN/Praszka/JDŁ
Kontaktowanie:

Post autor: tomek » 2007-02-09, 22:53

najlepiej oddac do tokarza wtedy powieszchnia styku cylindra z glowica bedzie idealnie rowna. Pytasz czy warto. Moim zdaniem warto splanowac glowice daj to wmaire zauwazalny przyrost mocy

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: Stary » 2007-02-09, 22:58

Sławek pisze:Mam pytanie jak splanować głowice(125) i czy ma to wogule sens?
"w ogóle" ...

Ma sens, a i owszem. Ale jak masz idealny silnik. Czemu warto? Bo stopień kompresji w S01Z3-A Lux jest dostosowany do ówczesnych wysokooktanowych paliw ;D Dziś śmiało można podnieść stopień kompresji w tym silniczku. A jak! Ha :D 98 na każdej stacji :D A wykład o spalaniu stukowym sobie podaruję -> odsyłam do odpowiedniej literatury.

Sławek

Post autor: Sławek » 2007-02-09, 23:04

Może ktoś się orientuje w jakich granicach kosztuje takie planowanie? Można samemu to zrobić?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-02-09, 23:10

Najprostszym sposobem na splanowanie w domu to po prostu jakiś płaski stół czy blat, papier ścierny i trochę chęci. Tak z powodzeniem można splanować głowicę a jeśli dajesz uszczelkę to i tak będzie szczelne. Zaś u tokarza powierzchnie rzeczywiście będą super. A co do ceny to niestety nie wiem ale z 10 zł mi sie wydaje, 20 to maks.

tomek
Posty: 47
Rejestracja: 2007-01-05, 20:58
GG: 0
Lokalizacja: WLN/Praszka/JDŁ
Kontaktowanie:

Post autor: tomek » 2007-02-09, 23:39

ja za planowanie zaplacilem u tokarz 15PLN a powierzchnie idealnie gladka jak szklo

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: Bercik » 2007-02-10, 00:22

Chyba szybciej frezer... dałem znajomemu tokarzowi głowice żeby mi splanował ale mówił ze nie da rady tego zrobić bo nie ma jak złapać. Dał kumplowi z firmy który robi na frezarce i zrobił elegancko :D Co prawda jeszcze na niej nie jeździłem ale raczej na pewno jest równa ;)

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-02-10, 01:12

w sprzedaży są dostępne kamienie szlifierskie. kup taki możliwie miałki i o promieniu co najmniej 200mm. po planowaniu, kamień jak znalazł do ostrzeniu noży.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-02-10, 20:43

Bercik pisze:Chyba szybciej frezer... dałem znajomemu tokarzowi głowice żeby mi splanował ale mówił ze nie da rady tego zrobić bo nie ma jak złapać. Dał kumplowi z firmy który robi na frezarce i zrobił elegancko :D Co prawda jeszcze na niej nie jeździłem ale raczej na pewno jest równa ;)
No nareszcie!!!Bercik kolego, należy się koledze piwo.
Nareszcie ktoś doszedł do tego ( i nie bał się tego napisać) że głowicy od wsk nie da się toczyć ! wbrew odwiecznym opiniom że tokarz robi cuda i raz dwa przerobi nam głowicę .
Frezowanie jest jedynym rozsądnym rozwiązaniem, cieszę się że wreszcie ktoś to napisał .
Wierzcie mi, mało mnie szlak nie trafiał kiedy to, czytałem że głowicę można fajnie zrobić na tokarce .

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: Bercik » 2007-02-10, 21:41

Nareszcie ktoś mnie docenił :mrgreen: :viva: :zdrowko: a browarek chętnie ;) :P
A co do "ręcznego" planowania to jakoś to do mnie nie przemawia :-?

Łukasz89
Posty: 11
Rejestracja: 2007-01-14, 18:46
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Łukasz89 » 2007-02-10, 21:51

jak to nie można na tokarce?? wykorzystuje się do tego gwint od świecy i jest cycuś po prostu. wiem bo w szkole na praktykach to widziałem.
z przepisów drogowych robie sobie jaja i ciągle powtarzam, że każdy pies to faja :)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-10, 22:04

A nie da się młotkiem? :P Hahahaha........

Ale mnie dziś roznosi hehe .... benzyny z gaźnika się nawąchałem za dużo ... :mrgreen:

Planujta jak chceta :P Ino dobrze ;)

Awatar użytkownika
master_26
Posty: 66
Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Post autor: master_26 » 2007-07-28, 21:36

Takie splanowanie głowicy sprawdza się, ale nie na długo. Szybko siadają łożyska na wale. Wiem z doświadczenia.

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Post autor: sismon » 2007-11-22, 21:55

to zalezy o ile sie splanuje jak splanujesz za duzo to siada szybko łozyska bo zaduze sprezanie bedzie

eleprenzad

Post autor: eleprenzad » 2007-11-25, 21:27

A jak jeszcze by ktoś powiedział o ile trzeba skrucić taką głowice??

Awatar użytkownika
konan
Posty: 260
Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: konan » 2007-11-27, 18:10

gdzieś czytałem, że o 3 mm od oryginalnej długości ;-)
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: irek » 2009-12-27, 23:27

Postanowiłem odświeżyć ten zagrzybiały temat:P
Mianowicie noszę się z zamiarem splanowania głowicy w WSK 175. Chciałbym uzyskać stopień sprężania około 10,5.
Czy ktoś z was prowadził jakieś obliczenia w tym kierunku??
Bo jeśli nie to będę sam musiał tego dokonać. A jeśli ktoś już to przerabiał to może napisze ile mm trzeba by splanować głowicę. Będę bardzo wdzięczny.
Tylko w sumie muszę jeszcze popytać kto i gdzie jest mi to w stanie zrobić.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: wujcio » 2009-12-27, 23:31

nie możesz za dużo splanować głowicy bo tłok będzie Ci obijał denkiem o górę.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: irek » 2009-12-27, 23:39

Ale splanować nie tylko powierzchnię styku głowicy z tuleją ale także tą dużą czasze. Bo jeśli bym splanował tylko powierzchnię styku z tuleją to tłok faktycznie uderzałby o głowicę, czyli o tą dużą czaszę.
Ja tak sobie gdybię, żeby splanować to tak około 1 mm do 1,5 mm ale lepiej poprzeć to obliczeniami.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: Stary » 2009-12-27, 23:59

Musisz dać cały układ do obróbki na maszynie. Pamiętaj, że w tych silnikach uszczelnienie jest bezuszczelkowe. Przy tak dużym sprężaniu może okazać się konieczne uszczelnienie podkładką alu/cu co znów podniesie głowicę i wyjdzie prawie na to samo. Temat uszczelnień układu ostro wałkował Wujcio.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości