Planowanie głowicy

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: Planowanie głowicy

Post autor: Szymon_1998 » 2013-12-24, 16:52

raflo87 pisze:
Szymon_1998 pisze:Ja mam nagwintowany pręt,który wkręcam w głowicę. :P
Ten pręt do głowicy wsk 175 nie wystarczy...
Ja mam ten przyrząd do głowicy 125...
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: wujcio » 2013-12-24, 16:54

Szymon_1998 pisze:
raflo87 pisze:
Szymon_1998 pisze:Ja mam nagwintowany pręt,który wkręcam w głowicę. :P
Ten pręt do głowicy wsk 175 nie wystarczy...
Ja mam ten przyrząd do głowicy 125...
W 125 planowanie głowicy to można na kolanie zrobić :P

Ja zrobiłem ten sam przyrząd i potwierdzę że trzeba się jeszcze i tak sporo bawić żeby ustawić głowicę w miarę równo.

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: lisek13 » 2013-12-25, 18:56

rykun pisze:W Wiatrze chyba najtańszym i najskuteczniejszym sposobem zwiększenia stopnia sprężania jest napawanie komory spalania i późniejsza obróbka frezem
Panowie, chciałbym pójść w tym kierunku, lecz zastanawia mnie obecnie jedno czy lepiej zmniejszyć komorę poprzez zmniejszenie jej głębokości i zwiększenie promienia czaszy kulistej czy też odwrotnie pozostawienie dotychczasowej głębokości a zmniejszenie promienia?
Która droga będzie lepsza jeśli chodzi o przebieg procesu spalania oraz pozostałe aspekty mechaniczne i termiczne?

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: misiolek » 2013-12-26, 01:20

A mógłby ktoś powiedzieć jak dla PB 95 bezpiecznie splanować głowice w 125 i 175? Chodzi mi ile mm można zedrzeć z głowicy?
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: irek » 2013-12-26, 13:01

W 175 z tego co pamiętam to chyba 1,5 mm
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

JimmyPage
Posty: 183
Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: JimmyPage » 2013-12-26, 13:09

Koledzy mam pytanie . Chciałbym jedynie delikatnie splanować głowicę w 125 . Silnik seria po remoncie . Nie oczekuję jakichś super osiągów , a jedynie delikatnego wzrostu mocy bez wielkich strat jeśli chodzi o wytrzymałość . Jakie wartości planowania , ew jakiś bezpieczny margines proponujecie ?

jasiu18-18
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-18, 15:10
GG: 0
Moje maszyny: 2 suwy
Lokalizacja: STRZELCE OPOLSKIE
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: jasiu18-18 » 2014-01-03, 11:27

1,5mm splanuj głowice i daj uszczelke miedzianą jak najcieńszą i tak naprawde jeździj na pb98. Szerze powiedziawszy wystarcza dac swiece na długim gwincie samochodówke ewentualnie zdystansowac podkladkami no i planowac nie trzeba... a proces odwracalny :>

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: 1angel » 2014-01-03, 11:42

jasiu18-18 pisze:Szerze powiedziawszy wystarcza dac swiece na długim gwincie samochodówke ewentualnie zdystansowac podkladkami no i planowac nie trzeba...
Szczerze powiedziawszy to najlepszy sposób , żeby sobie zniszczyć gwint w głowicy ...
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: Sebastian440 » 2014-01-03, 11:48

JAsiu poczytaj parę książek,a potem pisz. 98 taaaa. Na sprężu 13 w CZ jeżdżę i nigdy stuku jeszcze nie miałem.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

JimmyPage
Posty: 183
Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: JimmyPage » 2014-01-03, 14:16

Może mi ktoś jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ? Chciałbym uzyskać przyrost mocy ale nie tracić zbytnio na trwałości . Ile mm mam splanować ?

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: misiolek » 2014-01-03, 14:33

Dzisiaj odebrałem głowice splanowaną o 2mm. Na cienkiej blaszanej podkładce tłok uderzał o głowice. Na grubej takiej powiedzmy "oryginalnej" jest w porządku więc uważam, że to maksimum jakie mozna zedrzeć bez obróbki komory spalania.
Przyrost mocy rzeczywiście odczuwalny. :-)
Mowa o 125 oczywiście.
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: Savier » 2014-01-03, 15:01

Zajrzyj do Sałka, tam powinien pisać o tym.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: Sebastian440 » 2014-01-07, 14:12

JimmyPage pisze:Może mi ktoś jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ? Chciałbym uzyskać przyrost mocy ale nie tracić zbytnio na trwałości . Ile mm mam splanować ?
1,5 mm.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

JimmyPage
Posty: 183
Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
Kontaktowanie:

Re: Planowanie głowicy

Post autor: JimmyPage » 2014-01-14, 23:06

Na dniach zjedzam do domu i jade do znajomego tokarza , powininen mi to na frezarce ogarnąć . Tylko zastanwiam sie czy zjechać od razu o 1,5 mm czy na początku dac 1mm . Zobaczymy jak to wyjdzie . Dzięki ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości