Lekkie Rasowanie

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Lekkie Rasowanie

Post autor: irek » 2007-01-03, 18:05

Może ktoś pamięta mój post o wale? Nie ważne bo mój wał który był nie za bardzo dobry ostatnio mi sie wysypał. Czyli silnik musze rozbierać i chciał bym Go troszkę podrasować. Sprawa polega na tym, że chce was zapytać co mogę zrobić mając do dyspozycji przeciętny garaż i tokarkę. Napewno będę polerował kanały i likwidował progi, dodatkowo raczej splanuje głowice i pytam co jeszcze mógłbym zrobić waszym zdaniem?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez irek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-01-03, 18:15

Możesz jeszcze zmienić czasy otwierania kanałów (taką najprostsza metodą jest podpiłowanie tłoczka na wymaganą głębokości z odpowiednich stron). Charakterystyka zmieni się dość wyraźnie (zależy jeszcze ile spiłujesz). Z własnych odczuć wiem ze po takim zabiegu na niższych obrotach mocy brakuje za to jak silnik się dobrze wkręci to mamy jej ciut więcej. Polecam również zmianę tradycyjnego zapłonu na zapłon od jawki. Do tego tokareczka i trochę talentu spokojnie wystarczy.
Silnik w trakcie dokańczania
http://bikepics.com/pictures/486757/

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-01-03, 18:22

Ale ja mam zapłon bateryjny i jak już to przerobiłbym Go na bezstykowy ale to nie teraz. A jeśli chodzi o podpiłowanie tłoka to oki tylko mam pytanie czy taki zabieg zwiękrzy zużycie paliwa??

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-01-03, 18:36

Hmm wiesz prawie wszystkie zabiegi już bardziej tuningowe niż usprawniające, podnoszą ilość zużywanego paliwa. Ilość spalanego paliwa możesz zmniejszyć właśnie prze polerkę, likwidowanie progów itp (chociaż bardzo często niema takiej potrzeby). Samo zmienienie zapłonu na pewno podniesie spalanie, jak dodasz do tego tłok (a przyda się wtedy) na pewno też nie zmaleje.
Z takich ciut mniej agresywnych zabiegów może być jeszcze podtoczenie tłoka od spodu Trudno mi to narysować. (ma tam trochę mięsa). Do tego wszystkie przydało by się zrobić z dwa rowki smarujące w tłoku.
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-01-03, 22:34

puma pisze:Ale ja mam zapłon bateryjny i jak już to przerobiłbym Go na bezstykowy
:shock: Możesz powiedzieć jak?
A jeśli chodzi o podpiłowanie tłoka to oki tylko mam pytanie czy taki zabieg zwiękrzy zużycie paliwa??
Ja miałem taką przeróbkę i moim zdanie nie zużywała więcej paliwa.

PS: Jeśli chcesz przerobić silnik (ale to tylko w kilku firmach, a nie w Twoim warsztacie) tak, aby nie zmniejszyć żywotności to mogę Ci powiedzieć. Samo pokrycie tłoka specjalną warstwą, która zmniejsza tarcie to kosztuje ok.50-100zł, a reszta to już drobniejsze ceny. Zwiększy się moc i prędkość max.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-01-04, 00:24

Co do tej warstwy to podobno skuteczne, link

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-01-04, 03:04

Z tego co wiem dobry zapłon elektroniczny sprawia że iskra na świecy trwa ułamki sekund dłużej ,a siła wyładowania jest większa niż przy tradycyjnym zapłonie ;co powinno spowodować lepsze spalanie mieszanki a w efekcie podniesienie sprawności silnika. nie rozumiem jak to ma się do zwiększenia zużytego paliwa ?
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
ZXC
Posty: 9
Rejestracja: 2007-01-03, 14:58
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: ZXC » 2007-01-04, 03:09

Z tego co mi wiadomo przy zapłonie elektronicznym silnik ma lżej pracować a co sie z tym wiąże aż sie bardziej chce odkręcać manetkę gazu... To mówi samo za siebie :D
Są chwile, wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas, lewy pas, zaglądam śmierci w twarz...
Policyjny radar, chyba słabo sie stara, nie podskoczy żaden palant, kiedy zapierdalam!

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Sebastian440 » 2007-01-04, 15:33

Według mnie jak coś robić to konkretnie. No może co do planowania jeśli chce się troche jeszcze pojeźdżić to odradzał bym je lub zrobił to w minimalnym stopniu. przed jakimiś poważniejszymi modyfikacjami oczywiście powinien być zrobiony remont silnika. Oto pare rzeczy które ja uważam za ciekawe nie pisze tu o innym elektronicznym zapłonie bo wiadomo że ma prawie same pozytywy.

Głowica, cylinder, tłok,wał,korbowód:
- polerowanie komory spalania na lustro
- polerowanie denka tłoka i płaszcza na połysk
- radził bym użycie orginalnego tłoka ponieważ są użyte lepsze materiały
- odchudzenie układu korbowo-tłokowego:
a) tłok-można wybrać materiał od wewnetrznej strony tłoka (płaszcz) tylko nie za dużo bo to płaszcz ma za zadanie odprowadzenie ciepła, materiał wybieramy poniżej sworznia
b) polerowanie korbowodu i usuwanie zbednych nadlewów, łacznie z napisami na korbie
c) nie pisze o odchudeniu wału bo to dość czasochłonne zajęcie i wymagające dużej precyzji przy wykonaniu a przy nie umiejtnych modyfikacjach może to tylo zaszkodzić
- planowanie głowicy ( wedle uznania byle nie przesadzić) najlepiej było by uzyskać stopień sprężania w okolicach 10-10,5
- polerowanie kanałów w głowicy (ssące i wydechowe na połysk), polerowanie zgodnie z przepływem mieszanki
- zgranie kanałów cylindra z kanałami w karterach (karter również polerować)
- wywiercenie dodatkowych kanałów w główce korbowodu w celu poprawienia smarowania sworznia. Kanały wiercimy pionowo w dół a potem dwa otwory po skosie odnosząc się do kanału pionoweg, w obu przypadkach po wywierceniu dodatkoych kanalików trzeba zobaczyć czy nie ma żadnych zadziorów otwory wiercimy wiertłem 2 mm
- po przykręceniu króćca ssącego do cylindra sprawdzić współ osiowość kanałów tzn. czy na łaczeniu króćca z cylindrem nie ma progów jeżeli są to należy zebrać materiał pilnikiem bądz papierem sciernym, kanaly polerować w kierunku przypływu mieszanki.
- j/w sprawdzic zgranie gaźnika z króćcem od kolektora ssącego

Układ zasilania:
- Można pokusic się o zastosowanie gaźnika od jawy 350 TS. Efekty są zauważalne po zastosowaniu samego gaźnika. pare osóba ma już taki gaźnik i sobie chwali pozatym gaźnik Jikova jest znacznie gardziej nowoczesny od przestarzałego już pegaza. do gaźnika trzeba dorobić mocowanie pod króciec ale to już trzeeba wykazać samemu inicjatywe :p

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-01-04, 16:58

sebastian440 pisze:Można pokusic się o zastosowanie gaźnika od jawy 350 TS
Mi się wydaje lepszy od MZ ETZ 150. Dysze zmienić i można śmigać. No i oczywiście króciec zmodyfikować. :-)
Ostatnio zmieniony 2007-01-04, 17:04 przez Xabingo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-01-04, 17:42

Dzięki wielkie o to mi właśnie chodziło:)

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-01-07, 03:37

Post OwCzIsTuNtEr-a został usunięty, z powodu zrobienia czystej kopii z innego forum, bez zgody autora postu.

Z tego powodu został usunięty także post Sobiego i marianek_spox, ponieważ odnosiły się do tego postu.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-01-07, 20:55

Mam jeszcze pytanko co do polerowania skrzyni korbowej a mianowicie z tego co sobie przypominam jest ona, jakby to powiedzieć "prążkowana" w każdym razie ma krztałt fali i jeśli chciałbym ją wypolerować to musiałbym ściągnąć sporo materiału i co prawda była by gładsza i co za tym idzie nie było by tak dużych oporów przepływu mieszanki ale za to powiękrzył bym pojemność szkodliwą skrzyni korbowej. Więc czy efekt nie będzie odwrotny do zamierzonego??

OwCzIsTuNtEr
Posty: 16
Rejestracja: 2007-01-06, 03:52
GG: 0
Lokalizacja: swidnik
Kontaktowanie:

Post autor: OwCzIsTuNtEr » 2007-01-10, 13:44

Tyle matreialu co sie zdejmuje sa ta sladowe ilosci wiec uwarzam ze nic to nie szkodzi osiagom.....Mi po wypolerowaniu poprawilo :)
Motor moim Bogiem , prędkość nałogiem , życie zabawą a moc podstawa:)

Tig8
Posty: 21
Rejestracja: 2007-01-08, 02:18
GG: 0
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: Tig8 » 2007-02-02, 13:44

Ja wyrownałem tą "prążkowaną" powierzchnie komory korbowej i wypolerowałem (WSK 175) .

Obrazek


Co do planowania głowicy to o ile mm polecacie to zrobić aby nie przesadzić a żeby dało jakiś efekt ?

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-02-02, 13:49

tak aby nie przesadzić to zależy jaki masz wał ale na ogół ok 3mm
ps. czym wyrównałeś tą powierzchnie
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Tig8
Posty: 21
Rejestracja: 2007-01-08, 02:18
GG: 0
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: Tig8 » 2007-02-02, 15:04

Równałem papierem ściernym a później automax i polerka .

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-02-07, 00:11

A ja mam jeszcze jedną myśl. TIG8 bardzo ładnie wypolerował komorę ale teraz przydało by się wypełnić wał bo zostało zdjęte trochę materiału. Więc może zamiast polerowania komory dać tam cienką blachę (zależy ile miejsca na wał zostanie), osadzić ją np. na poxi-polu czy jakoś tak i tą blachę wypolerować po zamontowaniu lub nawet przed. Moim zdaniem oszczędzi się pracy przy tym i jednocześnie grubością blachy można regulować odległość ściany komory od wału.

Tig8
Posty: 21
Rejestracja: 2007-01-08, 02:18
GG: 0
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: Tig8 » 2007-03-21, 19:11

Eeeee, przyklejanie blachy odpada ;) .

Wypełniacze na wale to rzecz oczywista przy takim zabiegu .

sebastian440 mówi że do WSK 175 lepszy będzie gaźnik Jikov , do WSK 125 też polecałbym gaźnik ETZ 150, mam zamiar sobie taki wstawić do 125 .

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-03-21, 20:04

Ale czemu odpada??

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości