Strona 1 z 2

Lekkie Rasowanie

: 2007-01-03, 18:05
autor: irek
Może ktoś pamięta mój post o wale? Nie ważne bo mój wał który był nie za bardzo dobry ostatnio mi sie wysypał. Czyli silnik musze rozbierać i chciał bym Go troszkę podrasować. Sprawa polega na tym, że chce was zapytać co mogę zrobić mając do dyspozycji przeciętny garaż i tokarkę. Napewno będę polerował kanały i likwidował progi, dodatkowo raczej splanuje głowice i pytam co jeszcze mógłbym zrobić waszym zdaniem?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.

: 2007-01-03, 18:15
autor: Sobi
Możesz jeszcze zmienić czasy otwierania kanałów (taką najprostsza metodą jest podpiłowanie tłoczka na wymaganą głębokości z odpowiednich stron). Charakterystyka zmieni się dość wyraźnie (zależy jeszcze ile spiłujesz). Z własnych odczuć wiem ze po takim zabiegu na niższych obrotach mocy brakuje za to jak silnik się dobrze wkręci to mamy jej ciut więcej. Polecam również zmianę tradycyjnego zapłonu na zapłon od jawki. Do tego tokareczka i trochę talentu spokojnie wystarczy.
Silnik w trakcie dokańczania
http://bikepics.com/pictures/486757/

: 2007-01-03, 18:22
autor: irek
Ale ja mam zapłon bateryjny i jak już to przerobiłbym Go na bezstykowy ale to nie teraz. A jeśli chodzi o podpiłowanie tłoka to oki tylko mam pytanie czy taki zabieg zwiękrzy zużycie paliwa??

: 2007-01-03, 18:36
autor: Sobi
Hmm wiesz prawie wszystkie zabiegi już bardziej tuningowe niż usprawniające, podnoszą ilość zużywanego paliwa. Ilość spalanego paliwa możesz zmniejszyć właśnie prze polerkę, likwidowanie progów itp (chociaż bardzo często niema takiej potrzeby). Samo zmienienie zapłonu na pewno podniesie spalanie, jak dodasz do tego tłok (a przyda się wtedy) na pewno też nie zmaleje.
Z takich ciut mniej agresywnych zabiegów może być jeszcze podtoczenie tłoka od spodu Trudno mi to narysować. (ma tam trochę mięsa). Do tego wszystkie przydało by się zrobić z dwa rowki smarujące w tłoku.

: 2007-01-03, 22:34
autor: Xabingo
puma pisze:Ale ja mam zapłon bateryjny i jak już to przerobiłbym Go na bezstykowy
:shock: Możesz powiedzieć jak?
A jeśli chodzi o podpiłowanie tłoka to oki tylko mam pytanie czy taki zabieg zwiękrzy zużycie paliwa??
Ja miałem taką przeróbkę i moim zdanie nie zużywała więcej paliwa.

PS: Jeśli chcesz przerobić silnik (ale to tylko w kilku firmach, a nie w Twoim warsztacie) tak, aby nie zmniejszyć żywotności to mogę Ci powiedzieć. Samo pokrycie tłoka specjalną warstwą, która zmniejsza tarcie to kosztuje ok.50-100zł, a reszta to już drobniejsze ceny. Zwiększy się moc i prędkość max.

: 2007-01-04, 00:24
autor: ŻbiKu
Co do tej warstwy to podobno skuteczne, link

: 2007-01-04, 03:04
autor: marianek_spox
Z tego co wiem dobry zapłon elektroniczny sprawia że iskra na świecy trwa ułamki sekund dłużej ,a siła wyładowania jest większa niż przy tradycyjnym zapłonie ;co powinno spowodować lepsze spalanie mieszanki a w efekcie podniesienie sprawności silnika. nie rozumiem jak to ma się do zwiększenia zużytego paliwa ?

: 2007-01-04, 03:09
autor: ZXC
Z tego co mi wiadomo przy zapłonie elektronicznym silnik ma lżej pracować a co sie z tym wiąże aż sie bardziej chce odkręcać manetkę gazu... To mówi samo za siebie :D

: 2007-01-04, 15:33
autor: Sebastian440
Według mnie jak coś robić to konkretnie. No może co do planowania jeśli chce się troche jeszcze pojeźdżić to odradzał bym je lub zrobił to w minimalnym stopniu. przed jakimiś poważniejszymi modyfikacjami oczywiście powinien być zrobiony remont silnika. Oto pare rzeczy które ja uważam za ciekawe nie pisze tu o innym elektronicznym zapłonie bo wiadomo że ma prawie same pozytywy.

Głowica, cylinder, tłok,wał,korbowód:
- polerowanie komory spalania na lustro
- polerowanie denka tłoka i płaszcza na połysk
- radził bym użycie orginalnego tłoka ponieważ są użyte lepsze materiały
- odchudzenie układu korbowo-tłokowego:
a) tłok-można wybrać materiał od wewnetrznej strony tłoka (płaszcz) tylko nie za dużo bo to płaszcz ma za zadanie odprowadzenie ciepła, materiał wybieramy poniżej sworznia
b) polerowanie korbowodu i usuwanie zbednych nadlewów, łacznie z napisami na korbie
c) nie pisze o odchudeniu wału bo to dość czasochłonne zajęcie i wymagające dużej precyzji przy wykonaniu a przy nie umiejtnych modyfikacjach może to tylo zaszkodzić
- planowanie głowicy ( wedle uznania byle nie przesadzić) najlepiej było by uzyskać stopień sprężania w okolicach 10-10,5
- polerowanie kanałów w głowicy (ssące i wydechowe na połysk), polerowanie zgodnie z przepływem mieszanki
- zgranie kanałów cylindra z kanałami w karterach (karter również polerować)
- wywiercenie dodatkowych kanałów w główce korbowodu w celu poprawienia smarowania sworznia. Kanały wiercimy pionowo w dół a potem dwa otwory po skosie odnosząc się do kanału pionoweg, w obu przypadkach po wywierceniu dodatkoych kanalików trzeba zobaczyć czy nie ma żadnych zadziorów otwory wiercimy wiertłem 2 mm
- po przykręceniu króćca ssącego do cylindra sprawdzić współ osiowość kanałów tzn. czy na łaczeniu króćca z cylindrem nie ma progów jeżeli są to należy zebrać materiał pilnikiem bądz papierem sciernym, kanaly polerować w kierunku przypływu mieszanki.
- j/w sprawdzic zgranie gaźnika z króćcem od kolektora ssącego

Układ zasilania:
- Można pokusic się o zastosowanie gaźnika od jawy 350 TS. Efekty są zauważalne po zastosowaniu samego gaźnika. pare osóba ma już taki gaźnik i sobie chwali pozatym gaźnik Jikova jest znacznie gardziej nowoczesny od przestarzałego już pegaza. do gaźnika trzeba dorobić mocowanie pod króciec ale to już trzeeba wykazać samemu inicjatywe :p

: 2007-01-04, 16:58
autor: Xabingo
sebastian440 pisze:Można pokusic się o zastosowanie gaźnika od jawy 350 TS
Mi się wydaje lepszy od MZ ETZ 150. Dysze zmienić i można śmigać. No i oczywiście króciec zmodyfikować. :-)

: 2007-01-04, 17:42
autor: irek
Dzięki wielkie o to mi właśnie chodziło:)

: 2007-01-07, 03:37
autor: Kapiii
Post OwCzIsTuNtEr-a został usunięty, z powodu zrobienia czystej kopii z innego forum, bez zgody autora postu.

Z tego powodu został usunięty także post Sobiego i marianek_spox, ponieważ odnosiły się do tego postu.

: 2007-01-07, 20:55
autor: irek
Mam jeszcze pytanko co do polerowania skrzyni korbowej a mianowicie z tego co sobie przypominam jest ona, jakby to powiedzieć "prążkowana" w każdym razie ma krztałt fali i jeśli chciałbym ją wypolerować to musiałbym ściągnąć sporo materiału i co prawda była by gładsza i co za tym idzie nie było by tak dużych oporów przepływu mieszanki ale za to powiękrzył bym pojemność szkodliwą skrzyni korbowej. Więc czy efekt nie będzie odwrotny do zamierzonego??

: 2007-01-10, 13:44
autor: OwCzIsTuNtEr
Tyle matreialu co sie zdejmuje sa ta sladowe ilosci wiec uwarzam ze nic to nie szkodzi osiagom.....Mi po wypolerowaniu poprawilo :)

: 2007-02-02, 13:44
autor: Tig8
Ja wyrownałem tą "prążkowaną" powierzchnie komory korbowej i wypolerowałem (WSK 175) .

Obrazek


Co do planowania głowicy to o ile mm polecacie to zrobić aby nie przesadzić a żeby dało jakiś efekt ?

: 2007-02-02, 13:49
autor: 1angel
tak aby nie przesadzić to zależy jaki masz wał ale na ogół ok 3mm
ps. czym wyrównałeś tą powierzchnie

: 2007-02-02, 15:04
autor: Tig8
Równałem papierem ściernym a później automax i polerka .

: 2007-02-07, 00:11
autor: irek
A ja mam jeszcze jedną myśl. TIG8 bardzo ładnie wypolerował komorę ale teraz przydało by się wypełnić wał bo zostało zdjęte trochę materiału. Więc może zamiast polerowania komory dać tam cienką blachę (zależy ile miejsca na wał zostanie), osadzić ją np. na poxi-polu czy jakoś tak i tą blachę wypolerować po zamontowaniu lub nawet przed. Moim zdaniem oszczędzi się pracy przy tym i jednocześnie grubością blachy można regulować odległość ściany komory od wału.

: 2007-03-21, 19:11
autor: Tig8
Eeeee, przyklejanie blachy odpada ;) .

Wypełniacze na wale to rzecz oczywista przy takim zabiegu .

sebastian440 mówi że do WSK 175 lepszy będzie gaźnik Jikov , do WSK 125 też polecałbym gaźnik ETZ 150, mam zamiar sobie taki wstawić do 125 .

: 2007-03-21, 20:04
autor: irek
Ale czemu odpada??